Ogłoszenie z dnia 2025-01-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00549694/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca dostawę energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Wieliczka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIELICZKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555364
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Powstania Warszawskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 12 263 41 00
1.5.8.) Numer faksu: 12 278 68 60
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: magistrat@wieliczka.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wieliczka.eu/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9993171.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca dostawę energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Wieliczka2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0d5e009c-5cb6-4bcd-8f27-7b9c2ad2c88a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00004635
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046162/23/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca dostawę energii elektrycznej świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Wieliczka.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00549694
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WZP.271.26.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 344595,23 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej do obiektów i urządzeń będących w posiadaniu Gminy Wieliczka będących w grupach taryfowych: C11, C12A, C12B, C22A w rozumieniu art. 3 ust 30 oraz art. 5 ust 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (łącznie 22 PPE). Wykaz punktów poboru wraz z szacowanym zapotrzebowaniem energii elektrycznej zawiera załącznik nr 5 do SWZ, który będzie stanowił załącznik nr 3 do umowy.
Przewidywana, szacunkowa ilość dostarczonej energii w okresie wykonywania zamówienia wynosi 320 165 kWh. Wskazane prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie faktycznie pobranej ilości energii w stosunku do szacunkowej ilości, nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną energię wg stawek określonych w zawartej umowie oraz nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Wykonawcy. Przyjmuje się, że wahania w faktycznie zużytej energii w stosunku do prognozowanego zużycie nie przekroczą 10% prognozowanej ilości energii.
UWAGA:
- Odnośnie PPE nr 3 – Budynek UMiG ul. Pocztowa 1 – zamontowana jest instalacja fotowoltaiczna Zamawiający przewiduje zawarcie umowy prosumenckiej na rok 2025.
- Odnośnie PPE nr 5 – Budynek UMiG ul. Limanowskiego 32 – zamontowana jest instalacja fotowoltaiczna. Zamawiający przewiduje zawarcie umowy prosumenckiej na rok 2025.
- Odnośnie PPE nr 20 – Obiekt Sportowy Orlik Al. Solidarności 4 – zamontowana jest instalacja fotowoltaiczna Zamawiający przewiduje zawarcie umowy prosumenckiej na rok 2025.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca dla w/w PPE umożliwił rozliczanie na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa zgodnie ze statusem Prosumenta na tzw. starych zasadach.
2. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę energii w trakcie trwania umowy do PPE Zamawiającego objętych zawartą umową.
3. Zgodnie z Uchwałą Nr XXV/373/20 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 28 września 2020 r. w sprawie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego, Zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia aby od 1 stycznia 2023 roku co najmniej 50% energii elektrycznej zużywanej w ciągu roku przez będące jej własnością budynki użyteczności publicznej pochodziło ze źródeł odnawialnych, w szczególności poprzez zakup energii poświadczony gwarancją pochodzenia energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby co najmniej 50% energii elektrycznej dostarczonej do PPE nr 1, 2, 4, 18 i 19 pochodziło ze źródeł odnawialnych. Wykonawca któremu zostanie udzielone zamówienie będzie zobowiązany do dostarczenia gwarancji pochodzenia energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii w instalacjach odnawialnego źródła energii o której mowa w Rozdziale 5 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1436) z której będzie wynikać że co najmniej 50% zakontraktowanej energii pochodzi z odnawialnych źródeł energii. W/w gwarancję Wykonawca będzie zobowiązany złożyć Zamawiającemu w terminie do 120 dni po zakończeniu umowy i ostatnim okresie rozliczeniowym.
4. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych, określonych w Taryfie, Prawie energetycznym oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.
5. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakości obsługi Zamawiającego w zakresie świadczenia usług dystrybucji:
1) przyjmowania od Zamawiającego, przez całą dobę, zgłoszeń i reklamacji dotyczących dostarczania energii elektrycznej z sieci;
2) bezzwłocznego przystąpienia do usuwania zakłóceń w dostarczaniu energii elektrycznej, spowodowanych nieprawidłową pracą sieci;
3) udzielania Zamawiającemu, na jego żądanie, informacji o przewidywanym terminie wznowienia dostarczania energii elektrycznej przerwanego z powodu awarii w sieci;
4) nieodpłatnego udzielania informacji w sprawie rozliczeń oraz aktualnych taryf i zmian przepisów prawa powszechnie obowiązującego w zakresie objętym umową;
5) rozpatrywania wniosków lub reklamacji Zamawiającego w sprawie rozliczeń i udzielania odpowiedzi, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku lub zgłoszenia reklamacji;
6) powiadamiania Zamawiającego o terminach i czasie planowanych przerw w dostawie energii elektrycznej.
6. Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury przelewem na konto Wykonawcy. Z uwagi na strukturę organizacyjną UMiG wymaga się aby faktury były wystawiane odrębnie dla grup PPE za które odpowiadają poszczególne komórki organizacyjne Urzędu, wymienione w załączniku nr 5 do SWZ, t.j. odrębna faktura dla PPE nr 1, odrębna faktura dla PPE nr 2-5, odrębna faktura dla PPE nr 6-19, odrębna faktura dla PPE nr 20-22.
7. Każde rozliczenie wynagrodzenie za energię elektryczną ustalone zostanie na podstawie faktycznego jej zużycia w oparciu o wskazania układów pomiarowych i ceny jednostkowe podane w ofercie.
8. Rozliczenia odbywać się będą na podstawie rzeczywistego zużycia energii w oparciu o wskazania układów pomiarowych, w okresach rozliczeniowych zgodnych z taryfą OSD według stawek taryfowych za dystrybucję energii oraz ceny jednostkowej za dostawę energii elektrycznej wynikającej z oferty Wykonawcy.
9. Opłaty za dystrybucję energii elektrycznej będą odpowiadać opłatom ustalonym przez Prezesa Urzędu Regulacji energetyki w danym okresie rozrachunkowym.
10. Nie dopuszcza się wystawiania faktur – prognoz.
11. Zamawiający udzieli Wykonawcy na wzorze stosowanym przez Wykonawcę, pełnomocnictwa do czynności niezbędnych do realizacji umowy i występowania w imieniu Zamawiającego przed OSD w celu prawidłowej realizacji przedmiotowego zamówienia.
12. Zamawiający informuje, że obecnie:
- dla PPE nr 1 - 19 obowiązuje umowa kompleksowa obejmująca dostawę oraz usługę dystrybucji energii elektrycznej, zawarta z Wykonawcą ENTRADE Sp. z o.o. ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce, zawartą z terminem obowiązywania do dnia 31.12.2024 r.
- dla PPE nr 20 – 22 obowiązuje umowa kompleksowa obejmująca dostawę oraz usługę dystrybucji energii elektrycznej, zawarta z Tauron Sprzedaż Sp. z o.o. zawartą z terminem obowiązywania do dnia 31.12.2024 r.
13. Punkty poboru energii znajdują się na terenie OSD Tauron Dystrybucja S.A. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, zobowiązany będzie do zawarcia umowy z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, której przedmiotem będzie świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w okresie wykonywania przedmiotowego zamówienia.
4. Dostawa i dystrybucja energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266 ze zm.), przepisach wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 819), Taryfie dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Taryfie OSD), Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IriESD) oraz powszechnie obowiązujących przepisach prawnych. Wykonawca zobowiązany jest do sprzedaży energii elektrycznej z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych tj. zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe obsługi zgodne z obowiązującymi przepisami Prawa Energetycznego. Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz.U. 2022 r., poz. 2505 ze zm.).
15. W przypadku gdy do opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji warunków zamówienia oraz załącznikach do specyfikacji warunków zamówienia został użyty znak towarowy, patent lub sformułowanie wskazujące na pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje przedmiot zamówienia Zamawiający wskazuje, że dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 473172,60 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 525272,72 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 473172,60 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Sprzedaż sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6762337735, REGON: 120378027
7.3.3) Ulica: Łagiewnicka 60
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.5) Kod pocztowy: 30-417
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 473172,60 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-12-31INNE PRZETARGI Z WIELICZKI
- "Dostawy materiałów budowlanych - część 2 - dostawy zapraw betonowych, cementowych"
- "Dostawa i wdrożenie nowego urządzenia Next Generation Firewalls wraz z migracją danych w Kopalni Soli "Wieliczka""
- "Zabezpieczenie podłużni Hauer, podłużni Plener, poprzeczni Karol Marek - etap 3"
- "Przebudowa drogi powiatowej nr 2027K Wieliczka -Myślenice od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1953K do granicy powiatu w miejscowościach Gorzków i Byszyce Gmina Wieliczka, Powiat Wielicki"
- "Dostawa komponentów do utylizacji wód zasolonych - część IV - jodek potasu".
więcej: przetargi w Wieliczce »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- KOMPLEKSOWA DOSTAWA I DYSTRYBUCJA ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA TEATRU MUZYCZNEGO ROMA W WARSZAWIE.
- "Dostawa energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Siemkowice oraz podległych obiektów i infrastruktury"
- Dostawa energii elektrycznej dla Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, ul. Dubois 118, 93-465 Łódź
- Dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż oraz świadczenie usług dystrybucji na potrzeby BP Podlaskiego OR ARiMR w Hajnówce, Suwałkach i Wysokiem Mazowieckiem na okres I.2026 r.-XII.2027 r.
- Świadczenie usługi kompleksowej polegającej na dostawie energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby Miasta i Gminy Kaczory
- Gmina Papowo Biskupie. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w okresie od 01.07.2025r. do 31.12.2026r.
więcej: Elektryczność »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.