Ogłoszenie z dnia 2023-01-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00027288/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-12
- 2023/BZP 00101570/01 - Wynik z dnia 2023-02-20
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa Infrastruktury drogowej w Gminie Bartniczka - w miejscowościach Komorowo, Igliczyzna, Łaszewo - Bachor, Grążawy - zadanie współfinansowane ze środków Polski Ład
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bartniczka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118425
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Brodnicka 8
1.5.2.) Miejscowość: Bartniczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-321
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 564936814
1.5.8.) Numer faksu: 564936832
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ugbartniczka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bartniczka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa Infrastruktury drogowej w Gminie Bartniczka - w miejscowościach Komorowo, Igliczyzna, Łaszewo - Bachor, Grążawy - zadanie współfinansowane ze środków Polski Ład
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a902f5f1-8b3e-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00004645
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00003809/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa infrastruktury drogowej w Gminie Bartniczka-w miejscowościach Komorowo, Igliczyzna, Łaszewo-Bachor, Grążawy - zadanie współfinansowane ze środków Polski Ład
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/7055113.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl . Link do postępowania zamieszczony jest pod adresem http://www.bip.bartniczka.pl/1625/zamowienia-ogloszone. zaleca sie aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, - oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający dopuszcza opcjonalnie komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: przetargi@ugbartniczka.pl.Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.Zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,włączona obsługa JavaScript, zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”).Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje o ochronie danych osobowych RODO znajdują się w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIŚR.271.1.1.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przebudowa dróg wewnętrznych Osiedle w m. Komorowo-Zakres robót obejmuje wykonanie nowej nawierzchni jezdni z kostki betonowej na nawierzchni jezdni i utwardzonych poboczach, wykonanie zjazdów do posesji, przebudowę zjazdów i wykonanie chodników do drogi powiatowej. Przebudowa dróg nie zmienia sposobu użytkowania i zagospodarowania terenu. Zestawienie poszczególnych powierzchni zagospodarowania terenu- powierzchnia jezdni o nawierzchni z kostki betonowej brukowej – 1398 m2;- powierzchnia poboczy o nawierzchni z kostki betonowej brukowej – 449 m2;- powierzchnia zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej brukowej – 25 m2;- powierzchnia zjazdów na drogę powiatową o nawierzchni z kostki; betonowej – 94 m2. Zakres robót obejmuje: - roboty przygotowawcze i ziemne, - wykonanie podbudowy z kruszywa kamiennego łamanego, - wykonanie nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów z kostki betonowej brukowej,- wykonanie nawierzchni poboczy utwardzonych z kostki betonowej brukowej,- wykonanie przebudowy przepustów pod zjazdami,- wykonanie ścieków liniowych połączonych przykanalikiem z rowem przydrożnym,- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu - ustawienie znaków pionowych.Przyjęte parametry techniczne: - klasa drogi – D; - kategoria ruchu - KR1 ; - prędkość projektowa - 30 km/godz.; - długości odcinków – 0,362 km; - szerokość jezdni: - 3,5 m i 5,0 m przy zjazdach; - szerokość poboczy utwardzonych - 1,5 m; - szerokość poboczy gruntowych – 0,5 m; - spadki poprzeczne jezdni - 2%; - spadki poprzeczne poboczy utwardzonych - 2%.
2. Przebudowa odcinka drogi gminnej Nr 080602C i drogi wewnętrznej od m. Igliczyzna do granicy Gminy, położonych na działce nr ewid. 95/1, obręb Igliczyzna, gmina Bartniczka.-
Odcinek położony jest na działce nr 95/1 i ma swój początek na skrzyżowaniu z drogą relacji Jastrzębie - Szymkowo w miejscowości Igliczyzna, od styku z działką drogową nr 119/1, zaś koniec na granicy Gminy Bartniczka, na styku z gruntami wsi Szczuka, Gmina Brodnica.
Dla odcinka w km 0+000 – 0+130:- warstwa nawierzchni – cztery warstwy powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową C65B3PU/RC i żwirami kruszonymi polodowcowymi fr. 16/22, 11/16, 5/11 i 2/5 mm (dopuszcza się kruszywo bazaltowe, podobnych frakcji). - warstwa górna podbudowy grubości 5-15 cm, z mieszanki (C50/30) kruszywa łamanego fr. 0/31,5 mm, na szerokości korony 5,50 m (wraz z poboczami),
Dla odcinka w km 0+130 – 0+727:- warstwa nawierzchni – cztery warstwy powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową C65B3PU/RC i żwirami kruszonymi polodowcowymi fr. 16/22, 11/16, 5/11 i 2/5 mm (dopuszcza się kruszywo bazaltowe, podobnych frakcji). - warstwa górna podbudowy grubości 15 cm, z mieszanki (C50/30) kruszywa łamanego fr. 0/31,5 mm, na szerokości korony 5,50 m (wraz z poboczami),
- warstwa dolna podbudowy grubości 15-25 cm, z mieszanki kruszyw naturalnych fr. 0/31,5 mm, wykonana na szerokości korony drogi, w korycie o głębokości 5-15 cm.
Zjazdy na drogi boczne i zjazdy indywidualne:- nawierzchnia i podbudowa jak na odcinku głównym .Projektuje się oczyszczenie przepustu rurowego (0+721,5) średnicy 600 mm oraz umocnienie skarp nad wlotami, brukowaniem kamieniem polnym na zaprawie betonowej. Spływ wód opadowych ukierunkowany jest pochyleniem podłużnym w stronę lokalnych zadoleń terenu.
3. Przebudowa drogi gminnej nr 080611C w m. Łaszewo - Bachor -
Przedmiotem przedsięwzięcia budowlanego jest inwestycja budowlana pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 080611C Łaszewo - Bachor” od km 0+000 do km 1+890.Na długości całego odcinka projektowany przebieg drogi zlokalizowany jest w istniejącym pasie drogi. Zakres robót obejmuje: - roboty przygotowawcze; - roboty ziemne – ścinka poboczy, korytowanie pod konstrukcje nawierzchni, - wykonanie podbudowy: warstwy wyrównawczej i górnej warstwy podbudowy z kruszywa kamiennego łamanego, - wykonanie nowej nawierzchni jezdni – czterokrotnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi, - wykonanie zjazdów do posesji, - wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu: ustawienie barier energochłonnych i znaków drogowych. Zestawienie poszczególnych powierzchni zagospodarowania terenu:- powierzchnia nawierzchni jezdni, mijanek i skrzyżowania – 7360 m2 - powierzchnia poboczy utwardzonych: - grubości 20 cm – 1627 m2; - grubości 23 cm – 865 m2;- powierzchnia nawierzchni zjazdów – 590 m2.Nawierzchnia jezdni: Od km 0+000 do km 1+120 i od km 1+795 do km 1+890 - czterokrotne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi 12/16 mm, 12/16 mm, 8/12 mm i 5/8 mm; - 8 cm górna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego 0/31,5 mm;- 12 cm dolna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego 0/31,5 mm. Uwaga: na odcinkach w km 0+000 - 0+020 i w km 1+795 – 1+890 dolna ; warstwa podbudowy grubości 15 cm. Od km 1+120 do km 1+795 (w tym nawierzchnia mijanek w km 1+545 i 1+725); - czterokrotne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi 12/16 mm, 12/16 mm, 8/12 mm i 5/8 mm; - 8 cm górna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego 0/31,5 mm; - 15 cm dolna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego 0/31,5 mm; Przyjęte parametry techniczne: - klasa drogi – D; - kategoria ruchu - KR1; - prędkość projektowa 30 km/godz.; - długość odcinka – 1,890 km; - szerokości jezdni: 4,0 m i 3,5 m; - szerokość poboczy: - utwardzonych – 0,50 m – 0,75 m; - gruntowych – 0,50 - 0,75 m; - spadek poprzeczny: - jezdni – 2,5%, na łukach poziomych jednostronne zmienne; - poboczy: utwardzonych - 3%, gruntowych - 6%.
4. Przebudowa drogi gminnej nr 080640C w m. Grążawy-Przedmiotem przedsięwzięcia budowlanego jest inwestycja budowlana pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 080640C w miejscowości Grążawy” od km 0+000 do km 0+542.Przebudowę drogi zlokalizowano w granicach istniejącego pasa drogowego. Zakres robót obejmuje: - roboty przygotowawcze; - roboty ziemne – ścinka poboczy, korytowanie pod konstrukcje nawierzchni, - wykonanie podbudowy: warstwy wyrównawczej i górnej warstwy podbudowy z kruszywa kamiennego łamanego,- wykonanie nowej nawierzchni jezdni – czterokrotnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi,- wykonanie zjazdów do posesji,- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu: ustawienie znaków drogowych. Zestawienie poszczególnych powierzchni zagospodarowania terenu:- powierzchnia nawierzchni jezdni – 2226 m2;- powierzchnia poboczy utwardzonych – 822 m2 - powierzchnia nawierzchni zjazdów – 212 m2.Przyjęte parametry techniczne: - klasa drogi – D;- kategoria ruchu - KR1; - prędkość projektowa 30 km/godz.;- długość odcinka – 0,542 km; - szerokości jezdni: 4,0 m i 5 m przy skrzyżowaniu;- mijanka – szerokość jezdni 5,5 m;- szerokość poboczy: - utwardzonych – 0,75 m;- gruntowych – 0,50 m;- spadek poprzeczny: - jezdni – 2,5%; - poboczy: utwardzonych - 3% ;- gruntowych - 6%. Nawierzchnia jezdni i mijanki: - czterokrotne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi 12/16 mm, 12/16 mm, 8/12 mm i 5/8 mm; - 8 cm górna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego 0/31,5 mm;- 12 cm dolna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego 0/31,5 mm. Uwaga: na odcinku w km 0+000 - 0+020 dolna warstwa podbudowy grubości 15 cm.W zakres zadania wchodzi oznakowanie dróg wg załączonych opracowań Stała organizacja ruchu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegały oferty nieodrzucone. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów za wszystkie kryteria oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 25,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe kluczowych osób pełniących samodzielne funkcje w budownictwie – kierownik branży drogowej
4.3.6.) Waga: 15,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Ocena spełnienia warunku dokonana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenie w sprawie spełnienia warunków. 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca spełni ten warunek , jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na minimalną sumę gwarancyjną na jedno i wszystkie zdarzenia w wysokości co najmniej 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony 00/100 zł);3) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty obejmujące roboty w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy dróg o nawierzchni w technologii przedstawionej w dokumentacji projektowej, o wartości każdej roboty minimum 1.500.000,00 zł brutto każde świadczenie ;b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) uprawnienie do kierowania robotami budowlanymi we właściwych specjalnościach, tj.:- drogowej. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020r. poz. 220). 3.Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 4.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy w odniesieniu do warunków, które zostały opisane w ust. 2 .5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Ocena spełnienia warunku dokonana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania –Załączniki nr 2 i nr 3 do SWZ; Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.2) wypełnione kosztorysy ofertowe. Kosztorys ofertowy musi zawierać wszystkie pozycje i zakres rzeczowy zgodnie z dokumentacja projektową.
2. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.3. Podmiotowe środki dowodowe – składane na wezwanie, wymagane od wykonawcy obejmują:1) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ; 3) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty .4) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym , o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ;5) Aktualna polisa ubezpieczeniowa .5. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 50.000,00 (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w wysokości 95% wartości Inwestycji. Wkład własny Zamawiającego stanowi 5% wartości Inwestycji. Regulamin naboru wniosków o dofinansowanie edycja 2 w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz uchwała nr 84/2021 Rady Ministrów z 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych dostępne są na stronie internetowej https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-pierwsza/#c21554. Wykonawca zobowiązany będzie do finansowania inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłatę środków z promesy. 7. Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki .1) Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia, w wysokości równowartości wkładu własnego na inwestycję , przy czym zaliczka, będzie dokonana przelewem na rachunek wskazany przez Wykonawcę ;2) pozostała część wynagrodzenia brutto, zostanie wypłacona Wykonawcy po należytej realizacji przedmiotu umowy na rachunek wskazany przez Wykonawcę. Zamówienie zostanie uznane za należycie wykonane poprzez podpisanie protokołu odbioru końcowego. 8. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia na podstawie faktury wystawionej po podpisaniu protokołu odbioru końcowego z zastrzeżeniem , że faktura końcowa płatna będzie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę na fakturze w terminie do 30 dni od daty wpływu do Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury. Wskazany rachunek należy do Wykonawcy umowy i został dla niego utworzony wydzielony rachunek VAT na cele prowadzonej działalności gospodarczej. Rachunek figuruje na tzw. „białej liście podatników”. Wynagrodzenie płatne będzie na podstawie faktury końcowej. Podstawą wystawienia faktury końcowej będzie podpisany przez obie strony i Inspektora nadzoru protokół odbioru końcowego. Wysokość kwoty wynagrodzenia faktury końcowej zostanie pomniejszona o wartość wypłaconej zaliczki, której mowa w ust. 7 pkt 1) 9. Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia zaliczki. Zabezpieczenie zaliczki może nastąpić w jednej z następujących form: 1) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 PZP oraz wskazanym w punkcie 4.4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany w stosunku do treści oferty następujących postanowieńumowy w następujących warunkach (okolicznościach): 1) wydłużenia terminu obowiązywania umowy, pod warunkiem, że: a) prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy, b) zaszła konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji danych, zgód bądź pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów, c) wystąpiły bardzo złe warunki atmosferyczne, w istotny sposób odbiegające od typowych, uniemożliwiające wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, d) wystąpiła konieczność wykonania robót dodatkowych niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy lub robót zamiennych służących właściwej realizacji zamówienia, e) wystąpiła siła wyższa uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy. Termin umowny zostanie wydłużony o sumę dni okresów wstrzymania prac na wniosek Wykonawcy uzgodniony z Inspektorem Nadzoru oraz Zamawiającym lub sumę dni okresów innych opisanych wyżej przeszkód albo liczbę dni niezbędną do wykonania robót dodatkowych lub zamiennych.
Decyzja o konieczności wstrzymania robót powinna zostać uzgodniona z Inspektorem nadzoru oraz Zamawiającym. O wstrzymaniu robót budowlanych Wykonawca powinien każdorazowo powiadomić Zamawiającego 2) zmniejszenia przedmiotu zamówienia, pod warunkiem że: a) z niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji przyczyn wykonanie całości przedmiotu zamówienia napotyka istotne trudności, których przezwyciężenie wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów – minimalna wielkość to 50% wartości umowy netto. 3) zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych w oparciu o kosztorysy uwzględniające średnie ceny obowiązujące w Polsce z dnia ich sporządzenia, przedstawione przez Wykonawcę i zweryfikowane przez Inspektora nadzoru inwestorskiego. Wszystkie powyższe postanowienia w podpunktach 1, 2 i 3 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Możliwość dokonania zmian umowy stanowi uprawnienie Zamawiającego a nie jego obowiązek. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 455 ustawy Pzp: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego), b) zmiana danych teleadresowych, c) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem zamówienia.5.Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-01-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-18 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-02-16
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa drogi łączącej ul. Towarową w Komornikach z ul. Szkolną w Plewiskach (...)"
- Zaprojektowanie i wykonanie dróg na terenie gminy Gniewkowo
- Przebudowa drogi gminnej ul. Podlesie: Zadanie nr 1: "Przebudowa drogi gminnej ul. Podlesie 0+000 do km 0+118 w Starachowicach". (...)
- Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Osiek Wielki (Osiedle Leśne)
- " Remont drogi powiatowej nr 1667T Wola Chroberska - Złota odc. Odrzywół - Lubowiec ."
- Przebudowa drogi gminnej nr 391004T Ciszyca Dolna-Podjabrzęcina od km 0+000 do km 0+895
więcej: Roboty w zakresie budowy dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.