eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kudowa-Zdrój › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Kudowa-Zdrój



Ogłoszenie z dnia 2023-01-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Kudowa-Zdrój

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kudowa-Zdrój

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717929

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zdrojowa 24

1.5.2.) Miejscowość: Kudowa-Zdrój

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-350

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@kudowa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kudowa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/kudowa

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Kudowa-Zdrój

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed267098-6f1c-11ed-abdb-a69c1593877c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00006370

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00032431/18/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Kudowa-Zdrój

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00463186/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IR.271.22.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 2.431.077,17 PLN na:
1) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i wykupu obligacji (w tym refundacje dokonanych spłat ) – 1.200.000,00 zł,
2) wyprzedzające finansowanie (prefinansowanie) zadań finansowanych ze środków budżetu Unii Europejskiej – część krajowa( w tym refundacje poniesionych wydatków) – 1.231.077,17 zł.
z okresem spłaty do 31.12.2033 roku.

Warunki udzielenia kredytu:
­ Kredyt w złotych polskich,
­ Kredyt wykorzystany zostanie na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i wykupu obligacji (w tym refundacje dokonanych spłat) oraz na wyprzedzające finansowanie (prefinansowanie) zadań finansowanych ze środków budżetu Unii Europejskiej – część krajowa (w tym refundacje poniesionych wydatków)
­ dopuszcza się zmianę między kwotami przeznaczenia kredytu (np. zwiększenie kwoty na wyprzedzające finansowanie a zmniejszenie na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań i odwrotnie) bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat,
­ dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat,
­ Termin uruchomienia – do 29.12.2022 roku,
­ Wykorzystanie kredytu nastąpi poprzez realizację dyspozycji kredytowej w formie przelania środków na konto zamawiającego, które zostanie wskazane w treści umowy.
­ Dla potrzeb wyliczenia oferty należy przyjąć, że uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo w dniu 29.12.2022,
­ Okres kredytowania do 31.12.2033 roku,
­ spłata kapitału nastąpi co najmniej w dwóch ratach:
- do 31.12.2032 roku – 600.000,00 zł.
- do 31.12.2033 roku – 1.831.077,17 zł.
­ Jeżeli dzień spłaty przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, spłata dokonywana będzie w ostatnim dniu roboczym przypadającym przed tym dniem.
­ Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy kredytowej, w części dotyczącej zmiany harmonogramu spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów,
­ Spłata odsetek nastąpi w okresach kwartalnych począwszy od I kwartału 2023 z terminem płatności na ostatni dzień roboczy każdego lub ostatni dzień każdego kwartału i liczona będzie od kwoty pozostałej do spłaty,
­ Przy naliczeniu odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w miesiącu a rok obrachunkowy liczy 365/366 dni,
­ Oprocentowanie kredytu liczone będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR dla kwartalnych złotowych depozytów międzybankowych (3M) skorygowane o marżę banku.
­ Stawka ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M wyznaczana na 2 dni robocze przed końcem kwartału i obowiązująca od I-go dnia następnego kwartału.
­ Marża banku ma charakter stały przez cały okres obowiązywania umowy,
­ Dla potrzeb wyliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z 04.11.2022 roku tj. 7,59 % dla lat 2022-2023 + marża banku oraz stawkę WIBOR 3M z 07.10.2019 roku tj. 1,72 % dla lat 2024-2033 + marża banku oraz okres kredytowania od 29.12.2022 roku do 31.12.2033 roku,
­ Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna,
­ Prowizja za uruchomienie kredytu nie powinna być wyższa niż 0,5 % kwoty kredytu.
­ Prowizja, opłaty i inne podobne świadczenia za uruchomienie kredytu płatne będą jednorazowo w dniu uruchomienia kredytu,
­ W sytuacji, gdy kredyt zostanie spłacony wcześniej – odsetki liczone są do dnia spłaty kredytu,
­ Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowaną przez Skarbnika Gminy,
­ Na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji, stanowiącym załącznik do umowy kredytowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika gminy,
­ W całym okresie kredytowania Zamawiający może podjąć decyzję o spłacie całości lub części należności głównej bez dodatkowych opłat i prowizji.
­ Koszty obsługi kredytu (cenę ofertową) stanowią prowizja przygotowawcza, opłaty i inne podobne świadczenia oraz oprocentowanie kredytu,

2. Wykaz załączników z informacjami dla Wykonawców o sytuacji finansowej i zdolności kredytowej Zamawiającego (załączonych do SWZ w formie elektronicznej):

I. Informacje o sytuacji finansowej:
I.1. Sprawozdanie Rb-27S
a) za III kwartał 2022 roku
b) za 2021 rok
c) za 2020 rok
I.2. Sprawozdanie Rb-28S
a) za III kwartał 2022 roku
b) za 2021 rok
c) za 2020 rok
I.3. Sprawozdanie Rb-N
a) za III kwartał 2022 roku
b) za 2021 rok
c) za 202 rok
I.4. Sprawozdanie Rb-Z i Rb-UZ
a) za III kwartał 2022 roku
b) za 2021 rok
c) za 2020 rok
d) sprawozdanie Rb-UZ za 2021 rok
e) sprawozdanie Rb-UZ za 2020 rok
I.5. Sprawozdanie Rb-NDS
a) za III kwartał 2022 roku
b) za 2021 rok
c) za 2020 rok
I.6. Informacja dotycząca zobowiązań finansowych wobec banków i innych instytucji finansowych wg stanu na 03-11-2022 roku.
I.7. Sprawozdanie z wykonania budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego
a) za 2021 rok
b) za 2020 rok
I.8. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza Miasta sprawozdaniu z wykonania budżetu:
a) za 2021rok
b) za 2020 rok
I.9. Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawowaniem z wykonania budżetu gminy:
a) za 2021 rok
b) za 2020 rok
I.10. Uchwała w sprawie udzielenia absolutorium burmistrzowi Miasta Kudowa-Zdrój
a) za 2021 rok
b) za 2020 rok
I.11. Opinia RIO o absolutorium
a) za 2021 rok
b) za 2020 rok
I.12. Uchwała w sprawie udzielenia Burmistrz Miasta wotum zaufania.
a) za 2021 rok
b) za 2020 rok
II. Informacje o zdolności kredytowej
II.1. Zarządzenie w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
II.2 Uchwała budżetowa na 2022 rok
II.2.1. Zarządzenie z 24.10.2022 w sprawie zmiany w budżecie gminy.
II.3 Opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu przyjętej w uchwale budżetowej na 2022 rok oraz w uchwale w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy.
II.4 Wieloletnia prognoza finansowa na lata 2022-2033.
II.5 Zaświadczenie o wyborze Burmistrza Miasta
II.5.1 Ślubowanie Burmistrza - wyciąg z protokołu z sesji Rady Miejskiej
II.6 Uchwała w sprawie powołania skarbnika gminy
II.7 Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON
II.8 Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP
II.9 Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z gminą.
II.10 Zaświadczenie o nieposiadaniu zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec:
a) ZUS
II.11 Oświadczenie o nieposiadaniu zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec banków.
II.12 Informacja o udzielonych poręczeniach i gwarancjach.
II.13 Zmiany do uchwały budżetowej na 2022 rok
II.14 Zmiany do WPF na lata 2022-2033
II.15 Oświadczenie o braku postępowania naprawczego i restrukturyzacyjnego.
II.16 Oświadczenie o nieposiadaniu zaległości wobec ZUS i Urzędu Skarbowego.

3. Zamawiający przedstawi wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę przed podpisaniem umowy kredytowej opinie banków i innych instytucji finansowych o prowadzonych rachunkach i obsługiwanych kredytach oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o nieposiadaniu zaległości podatkowych, jeśli takie będą wymagane.
4. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu długoterminowego – zostanie przedłożona niezwłocznie po otrzymaniu.

5. Wykaz załączników z informacjami dla Wykonawców o sytuacji finansowej i zdolności kredytowej Zamawiającego - załączonych do SWZ w formie elektronicznej:

1) zał. nr 1 do SWZ. - Informacje o sytuacji finansowej od I.1 do I.12. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP.,
2) zał. nr 2 do SWZ- Informacje o zdolności kredytowej: Informacje o zdolności kredytowej od II.1 do II.17. . Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP.,
3) zał. nr 3 do SWZ. Plik zawierający istotne postanowienia umowy w formacie PDF.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 643568,06 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 721128,10 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 643568,06 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 9140003776

7.3.3) Ulica: ul. Kilińskiego

7.3.4) Miejscowość: Strzelin

7.3.5) Kod pocztowy: 57-100

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 643568,06 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2033-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.