eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sko³yszynBudowa przyszkolnej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Przysiekach



Og³oszenie z dnia 2021-02-15


Powi±zane og³oszenia:
Og³oszenie nr 2021/BZP 00007346 z dnia 2021-02-15

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa przyszkolnej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Przysiekach

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA SKO£YSZYN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440382

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Sko³yszyn 12

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Sko³yszyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-242

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Kro¶nieñski

1.5.7.) Numer telefonu: 134491729

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@skolyszyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://skolyszyn.ssdip.bip.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa przyszkolnej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Przysiekach

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-649ac3cc-6b72-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00007346

2.6.) Wersja og³oszenia: 04

2.7.) Data og³oszenia: 2021-02-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00002730/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.5 Budowa sali sportowej wraz z ³±cznikiem przy Szkole Podstawowej w Przysiekach

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Dokumenty lub o¶wiadczenia, wykonawca sk³ada w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Je¿eli orygina³ dokumentu lub o¶wiadczenia, o których mowa powy¿ej nie zosta³y sporz±dzone w postaci dokumentu elektronicznego, wykonawca mo¿e sporz±dziæ i przekazaæ elektroniczn± kopiê posiadanego dokumentu lub o¶wiadczenia. W przypadku przekazywania przez wykonawcê elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia, opatrzenie jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wykonawcê albo odpowiednio przez podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy, albo przez podwykonawcê jest równoznaczne z po¶wiadczeniem elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em. Sk³adanie oferty odbywa siê wy³±cznie za po¶rednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn. Aktualna instrukcja sk³adania oferty poprzez platformê zakupow± dostêpna jest pod adresem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/viewZamawiaj±cy zapewnia, ¿e ww. ¶rodki komunikacji elektronicznej bêd± dostêpne, czynne i sprawnie dzia³aj±ce przez ca³y okres trwania postêpowania. Zamawiaj±cy informuje tak¿e, ¿e przesy³ana przez wykonawcê informacja / wiadomo¶æ ¶rodkiem komunikacji elektronicznej (wskazana powy¿ej) w przypadku skrzynki e-mail bêdzie generowa³a automatycznie odpowied¼ zwrotn±, potwierdzaj±c± datê, godzinê otrzymanych informacji. Wykonawca sk³adaj±cy ofertê, zadaj±c pytanie lub prosz±c udzielenie wyja¶nieñ zwi±zanych z postêpowaniem (SWZ) jest proszony w jej tre¶ci o podanie swoich danych identyfikuj±cych mo¿liwo¶æ skorzystania z tych ¶rodków komunikacji elektronicznej. Pozwoli to na sprawny przebieg postêpowania i dokonanie wyboru wykonawcy. Zamawiaj±cy dopuszcza kontakt poprzez ¶rodek komunikacji elektronicznej na skrzynkê: email: przetargi@skolyszyn.pl - pojemno¶æ jednej wiadomo¶ci na skrzynce - do 20 MB; poprzez platformê zakupow±: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn- limit objêto¶ci plików lub spakowanych folderów do 10 plików o maksymalnej sumarycznej wielko¶ci 500 MBWiadomo¶ci przekazywane droga elektroniczn± powinny w sposób jednoznaczny wskazywaæ nr postêpowania oraz dane identyfikuj±ce wykonawcê.Formaty plików musz± byæ zgodne z krajowymi Ramami Interoperacyjno¶ci ROZPORZ¡DZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (Dz.U.2017.2247 t.j. z dnia 2017.12.05).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 z pó¼niejszymi zmianami), dalej „RODO”, informujê, ¿e: • W przypadku powziêcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w trakcie trwania postêpowania czy realizacji umowy pn.: Budowa przyszkolnej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Przysiekach - Gmina Sko³yszyn Pani/Pana danych osobowych, przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w³a¶ciwego w sprawach ochrony danych osobowych;• Podanie przez Pani±/Pana danych osobowych jest obowi±zkowe, gdy¿ przes³ankê przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa Pani/Pan dane mog± byæ przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie bêd± profilowane;• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Sko³yszyn, 38 - 242 Sko³yszyn 12 , tel. 13 / 449 10 62 - 64;• inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Sko³yszyn jest Pan Rados³aw Ramut, e-mail: iod@skolyszyn.pl , tel. 13 / 449 17 24;• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Budowa przyszkolnej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Przysiekach, Nr GPIR.271.1.1.2021 prowadzonym w trybie podstawowym zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 78 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp”; • Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 4 lat od dnia 2 marzec 2021 r., a je¿eli zobowi±zania wskazane w ofercie i umowie przekrocz± w/w przedzia³ czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin; • obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;• posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;− nie przys³uguje Pani/Panu:− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.W trakcie oraz po zakoñczeniu postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GPIR.271.1.1.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 3126213,57 PLN

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem inwestycji jest kompleksowa budowa sali gimnastycznej wraz z ³±cznikiem przy budynku Szko³y Podstawowej w Przysiekach na dzia³ce nr ewid. 462/4 w Przysiekach. 2. Gabaryty projektowanego budynku:1) D³ugo¶æ budynku: 30,82 m.2) Szeroko¶æ budynku: 26,59 m.3) Wysoko¶æ do okapu (sala sportowa): 8,82 m.4) Wysoko¶æ do kalenicy (sala sportowa): 10,85 m.5) Wysoko¶æ do okapu (³±cznik): 6,20 m.6) Wysoko¶æ do kalenicy (³±cznik): 8,50 m.7) Powierzchnia zabudowy: 582,41 m2.8) Powierzchnia u¿ytkowa: 714,38 m2.9) Kubatura: 4 940,26 m3.10) Zabudowa: jednokondygnacyjna (sala sportowa) i dwukondygnacyjna (³±cznik z trzonem komunikacyjnym). W budynku powstanie: sala sportowa o pow. 288 m2, pomieszczenia pomocnicze: szatnie, magazyny, pomieszczenia techniczne, sanitariaty, natryski, pokój nauczycieli, dwie sale lekcyjne, si³ownia, przej¶cia komunikacyjne, wyj¶cia i wej¶cia ewakuacyjne.3. Zadanie obejmuje m.in.:1) Budowê budynku sali sportowej.2) Budowê ³±cznika pomiêdzy projektowan± sal± sportow± a istniej±cym budynkiem szko³y.3) Przebudowa z rozbudow± istniej±cych utwardzeñ: m.in.: budowa utwardzenia pod plac manewrowy PPO¯, budowa chodników, doj¶æ do nowego budynku.4) Demonta¿ i usuniêcie istniej±cej wiaty konstrukcji stalowej.5) Demonta¿ i usuniêcie istniej±cej studni.6) Przebudowa istniej±cego przy³±cza gazu, sieci gazowej i wewnêtrznej instalacji w obiekcie zgodnie z warunkami technicznymi oraz dokumentacj± za³±czon± do SWZ i uzupe³nian± podczas realizacji zadania.7) Przebudowa zewnêtrznej kanalizacji sanitarnej.8) Przebudowa zewnêtrznej kanalizacji deszczowej.9) Przebudowa z rozbudow± istniej±cej instalacji wewnêtrznej wodoci±gowej szko³y.10) Budowa wewnêtrznych instalacji wodno-kanalizacyjnych w projektowanym budynku z monta¿em przyrz±dów (bia³y monta¿).11) Budowa wewnêtrznej instalacji wentylacyjnej wraz z monta¿em urz±dzeñ w projektowanym budynku.12) Budowa drena¿u odwadniaj±cego z odprowadzeniem wody do kanalizacji deszczowej.13) Budowa instalacji zimnej wody u¿ytkowej z monta¿em przyrz±dów.14) Budowa instalacji ciep³ej wody u¿ytkowej.15) Budowa instalacji centralnego ogrzewania z monta¿em urz±dzeñ i wykonaniem nowej kot³owni gazowej.16) Budowê wewnêtrznej instalacji ppo¿. z monta¿em hydrantów wewnêtrznych, ga¶nic, znaków ewakuacyjnych.17) Budowa instalacji elektrycznej, o¶wietlenia ogólnego, awaryjnego, instalacji gniazd wtykowych, po³±czeñ wyrównawczych oraz instalacji ochrony odgromowej i przeciwpora¿eniowej, instalacji monitoringu wraz z monta¿em urz±dzeñ i osprzêtu.18) Budowa instalacji odprowadzenia wody opadowej z projektowanego budynku.19) Monta¿ podno¶nika wewnêtrznego dla osób niepe³nosprawnych.20) Monta¿ stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie posadzek, ¶cian.21) Monta¿ wyposa¿enia: mebli, urz±dzeñ si³owni, urz±dzeñ wyposa¿enia sali sportowej.22) Pozosta³e roboty towarzysz±ce: remont istniej±cego budynku szko³y, nasadzenia i rewaloryzacja trawników, dostosowanie istniej±cego ogrodzenia i pozosta³e roboty niezbêdne do zakoñczenia inwestycji i uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie obiektu.4. Wszystkie roboty nale¿y wykonaæ zgodnie z opracowan± dokumentacj± projektow±, obowi±zuj±cymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowi±zuj±cymi przepisami i polskimi normami, u¿ywaj±c materia³ów dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z pó¼n.zm.) oraz ustaw± z dnia 16 kwietnia 2004 r. o Wyrobach Budowlanych (Dz.U. z 2020 r., poz. 215 z pó¼n.zm.).

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45214000-0 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych zwi±zanych z edukacj± i badaniami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu

45112500-0 - Usuwanie gleby

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych

45261210-9 - Wykonywanie pokryæ dachowych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urz±dzeñ rozdzielczych

45321000-3 - Izolacja cieplna

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urz±dzeñ sanitarnych

45410000-4 - Tynkowanie

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45431000-7 - K³adzenie p³ytek

45442000-7 - Nak³adanie powierzchni kryj±cych

45443000-4 - Roboty elewacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-10-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie punktowej bêd± podlegaæ jedynie oferty nie podlegaj±ce odrzuceniu. Zamawiaj±cy wyznaczy³ nastêpuj±ce kryteria oceny ofert okre¶lone poni¿ej

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklarowany okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

2.1. Wykonawca uczestnicz±cy w postêpowaniu musi spe³niæ ni¿ej wymienione warunki udzia³u w postêpowaniu.1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – Zamawiaj±cy nie okre¶la;2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Zamawiaj±cy nie okre¶la;3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiaj±cy okre¶la Wymagania, opis poni¿ej;4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – Zamawiaj±cy okre¶la. Wymagania, opis poni¿ej.Ka¿dy z wykonawców, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w terminie sk³adania ofert sk³ada o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu (przyk³adowe o¶wiadczenie - za³±cznik nr 3 do SWZ).Pozosta³e dokumenty potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, których mowa w pkt 2.2 – 2.4 SWZ sk³adaæ bêdzie tylko Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona.2.2. Warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci ekonomicznej lub finansowej bêdzie spe³niony, je¶li wykonawca wyka¿e, ¿e:1) Posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 2 000 000,00 z³ (s³ownie: dwa miliony z³otych).2) Jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie ni¿sz± ni¿ 2 000 000,00 z³ (s³ownie: dwa miliony z³otych).Na potwierdzenie spe³niania warunku Wykonawca sk³ada dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek mog± spe³niæ wszyscy ³±cznie. W przypadku gdy jakakolwiek warto¶æ dotycz±ca ww. warunków wyra¿ona bêdzie w walucie obcej, Zamawiaj±cy przeliczy tê warto¶æ w oparciu o ¶redni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczêcia postêpowania. Za datê wszczêcia postêpowania Zamawiaj±cy uznaje datê zamieszczenia og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Je¿eli w tym dniu ¶redni kurs NBP nie bêdzie opublikowany Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs z ostatniego dnia przed dniem og³oszenia. 2.3 Warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej i zawodowej bêdzie spe³niony, je¶li wykonawca wyka¿e, ¿e: 1. W okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ (zrealizowa³) co najmniej dwa zadania polegaj±ce na budowie obiektów u¿yteczno¶ci publicznej o powierzchni u¿ytkowej minimum 700,00 m2.2. Dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, legitymuj±cymi siê kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami, do¶wiadczeniem i wykszta³ceniem odpowiednimi do funkcji jakie zostan± im powierzone.Wykonawca, na ka¿d± funkcjê wymienion± poni¿ej jest zobowi±zany wskazaæ osoby, które spe³niaj± nastêpuj±ce wymagania:a) Kierownik budowy (1 osoba) – posiadaj±cy: • uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, lub równowa¿ne wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów w specjalno¶ci i zakresie pozwalaj±cym na wykonanie niniejszego zamówienia;• do¶wiadczenie zawodowe polegaj±ce na pe³nieniu funkcji kierownika budowy przy budowie obiektów u¿yteczno¶ci publicznej. Osoba taka musi wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed dat± wszczêcia postêpowania pe³ni³a funkcjê kierownika budowy przy co najmniej dwóch zadaniach polegaj±cych na budowie obiektów u¿yteczno¶ci publicznej o powierzchni u¿ytkowej nie mniejszej ni¿ 700 m2;b) Kierownik robót sanitarnych (1 osoba) - posiadaj±cy:• uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych lub równowa¿ne wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów w specjalno¶ci i zakresie pozwalaj±cym na wykonanie niniejszego zamówienia;c) Kierownik robót elektrycznych (1 osoba) – posiadaj±cy: • uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych lub równowa¿ne wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów w specjalno¶ci i zakresie pozwalaj±cym na wykonanie niniejszego zamówienia.2.4 Posiada w okresie ostatnich 3 lat ¶rednie roczne zatrudnienie wraz z kadr± kierownicz± nie mniejsze ni¿ 15 pracowników.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie dotyczy

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo – kredytowej potwierdzaj±ca wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem. 2. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania siê dwóch lub wiêcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane bêdzie ich ³±czne do¶wiadczenie). Wzór wykazu robót stanowi za³±cznik Nr 8 do SWZ. 3. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. wraz z o¶wiadczeniem potwierdzaj±cym posiadanie wymaganych uprawnieñ i do¶wiadczenia - zgodnie z za³±cznikiem Nr 9 do SIWZ. Je¿eli wymienione w/w osoby nie s± pracownikami Wykonawcy, to do przed³o¿onego wykazu nale¿y do³±czyæ obowi±zkowo o¶wiadczenia osób wskazanych w ofercie o udostêpnieniu zasobów wed³ug wzoru jako za³±cznik nr 9 do SIWZ.Uwaga: Przez w/w uprawnienia budowlane nale¿y rozumieæ: uprawnienia, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z pó¼n.zm.). Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnieñ, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015 roku (Dz.U. z 2020 r., poz. 220).W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek mog± spe³niæ wszyscy ³±cznie. 4. O¶wiadczenie na temat wielko¶ci ¶redniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy i liczebno¶ci kadry kierowniczej w ostatnich 3 latach, w przypadku gdy okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie.¦rednioroczne zatrudnienie nale¿y obliczaæ jako sumê przeciêtnego zatrudnienia w poszczególnych miesi±cach podzielon± przez 12 (bez wzglêdu na to, czy zak³ad funkcjonowa³ przez ca³y rok, czy nie). Metodê obliczania przeciêtnego zatrudnienia w miesi±cu nale¿y dostosowaæ do sytuacji kadrowej w jednostce. Za pracownika nale¿y uznaæ osobê zatrudnion± na podstawie umowy o pracê, powo³ania, wyboru, mianowania lub spó³dzielczej umowy o pracê. Osoby wykonuj±ce pracê zarobkow± w ramach innego stosunku prawnego ni¿ stosunek pracy, przyk³adowo na podstawie umów cywilnoprawnych, nie powinny byæ zatem uwzglêdniane w tej kalkulacji.W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek mog± spe³niæ wszyscy ³±cznie.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Ofertê (wype³niony formularz oferty za³±cznik nr 1 do SWZ) oraz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu (za³±cznik nr 3 do SWZ) oraz o braku podstaw wykluczenia (za³±cznik nr 4 do SWZ) z postêpowania sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 2. Dokumenty, jakie nale¿y do³±czyæ do oferty:a) wype³niony formularz ofertowy (za³±cznik nr 1 do SWZ) – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg pkt 1.b) wype³niony wykaz cen (za³±cznik nr 1a do SWZ) – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg pkt 1.c) dokument okre¶laj±cy zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy/pe³nomocnictwo. Pe³nomocnictwo(a) - umocowanie do reprezentacji wykonawcy w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika bezpo¶rednio z odpisu z w³a¶ciwego rejestru, albo z centralnej ewidencji informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej (przyk³adowo: KRS, CEIDG) ogólnie dostêpnego na stronach internetowych ogólnodostêpnych baz danych. W przypadku oferty wspólnej nale¿y do oferty za³±czyæ dokument ustanawiaj±cy pe³nomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg pkt 1.3. Dokumenty i o¶wiadczenia wymagane w rozdziale VI SWZ, które wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ w ofercie:1) Na braku podstaw wykluczenia z postêpowania Wykonawca sk³ada wstêpne o¶wiadczenie dotycz±ce braku podstaw wykluczenia z postêpowania, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 4 do SWZ - wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg pkt 1.2) Na wykazanie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca sk³ada wstêpne o¶wiadczenie dotycz±ce spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 3 do SWZ – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg pkt 1.3) W przypadku konsorcjum - oferta wspólna - w zakresie braku podstaw do wykluczenia o¶wiadczenia (za³±cznik nr 4 do SWZ) sk³adaj± wszyscy wykonawcy, w zakresie spe³nienia warunków udzia³u ten wykonawca który spe³nia dany warunek – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg pkt 1.4) Pozosta³e dokumenty potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, których mowa w pkt 2.2 – 2.4 SWZ sk³adaæ bêdzie tylko Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy okre¶la kwotê wadium w wysoko¶ci: 40 000,00 z³ (s³ownie: czterdzie¶ci tysiêcy z³otych).2. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:1) pieni±dzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).3. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego. Wadium wnoszone w pieni±dzu musi zostaæ wp³acone przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego, w BS Biecz Oddzia³ w Sko³yszynie Nr 92 8627 1037 2003 5000 0459 0004. W tre¶ci przelewu nale¿y podaæ nazwê zadania zabezpieczonego wadium (mo¿e byæ skrót) z okre¶leniem ewentualnych czê¶ci zamówienia, je¿eli dotyczy. Wadium wniesione w pieni±dzu w inny sposób (wp³ata w kasie, wp³ata w banku) nie bêdzie uznane za wadium wniesione w sposób prawid³owy. 4. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.6. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:1) up³ywu terminu zwi±zania ofert±;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.7. Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku (wg zasad komunikacji wskazanej w rozdziale 7 SWZ, zwraca wadium wykonawcy:1) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert;2) którego oferta zosta³a odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza;4) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku, gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.8. Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa powy¿ej, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie pzp.9. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê.10. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium.11. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia, wystêpuje odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, je¿eli:1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej;2) wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o braku podstaw do wykluczenia sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia z postêpowania oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. 2. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w ust. 1 tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (art. 125 ust 5 ustawy Pzp).3 . W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków w postêpowaniu sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te musz± potwierdzaæ spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. Podpisanie jednego o¶wiadczenia przez wszystkich wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± bêdzie przez Zamawiaj±cego uznane jako z³o¿one prawid³owo.4. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.5. Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, to wykonawca musi wykazaæ, ¿e bezpo¶rednio uczestniczy³ w wykonywaniu robót budowlanych, dostaw lub us³ug.6. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w ust. 3 tak¿e (dodatkowo) o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana umowy mo¿e byæ dokonana w przypadku okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy.2. Dopuszcza siê mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej Umowy w stosunku do tre¶ci oferty na ni¿ej okre¶lonych zasadach:1) Termin realizacji przedmiotu Umowy, termin realizacji poszczególnych etapów lub elementów i rodzajów robót wymienionych w zbiorczym zestawieniu kosztów mo¿e byæ zmieniony w przypadku, gdy niemo¿no¶æ dotrzymania terminu realizacji Umowy spowodowana bêdzie okoliczno¶ci±, która wyst±pi³a po zawarciu Umowy, lub ich wykonanie nie jest mo¿liwe z przyczyn technicznych w przyjêtym etapie robót i terminie, a tak¿e wyst±pienia ni¿ej wymienionych czynników i zdarzeñ:a) konieczno¶æ spe³nienia innych nieprzewidzianych pierwotnie wymogów dla pozyskania i wydatkowania ¶rodków zewnêtrznych;b) konieczno¶æ przeprowadzenia innych postêpowañ administracyjnych i s±dowych;c) zmiany przepisów prawa maj±cych wp³yw na wykonanie przedmiotu Umowy lub na ¶wiadczenia Stron;d) skoordynowania zakresu i powi±zania inwestycji z projektami realizowanymi przez Gminê;e) zmiana zakresu lub przebiegu inwestycji i spowodowana tym konieczno¶æ zmian w dokumentacji i uzyskania nowych lub zmiany posiadanych opinii, uzgodnieñ, projektów podzia³ów i decyzji administracyjnych;f) wstrzymanie prac w zwi±zku z orzeczeniem organu administracji lub s±du;g) konieczno¶æ wykonania robót dodatkowych, które bêd± niezbêdne do prawid³owego wykonania i zakoñczenia robót objêtych umow± podstawow±, a ich wykonanie wraz z opracowaniem dokumentacji (je¿eli zajdzie taka konieczno¶æ) wymagaæ bêdzie wiêcej ni¿ 2 tygodnie;h) wyst±pienia warunków pogodowych maj±cych wp³yw na niemo¿liwo¶æ prowadzenia robót budowlanych jak: d³ugotrwa³e intensywne opady trwaj±ce bez przerwy powy¿ej 14 dni, powód¼ (czas niezbêdny na osuszenie zalanego terenu i mo¿liwo¶æ kontynuacji lub rozpoczêcia robót), które uniemo¿liwiaj± prowadzenie robót;i) wyst±pienia okoliczno¶ci powoduj±cych konieczno¶æ opracowania oraz uzyskania dodatkowych materia³ów niezbêdnych do prawid³owego zakoñczenia zadania (jak m.in. zmiana pozwolenia na budowê, zg³oszenia robót nie wymagaj±cych uzyskania pozwolenia na budowê w zakresie koniecznych zmian);j) wstrzymania robót na okres d³u¿szy ni¿ 3 tygodnie spowodowanego wykryciem np.: przedmiotów niebezpiecznych, szcz±tków ludzkich, zabytków, pozosta³o¶ci budowli podziemnych;k) b³êdów projektowych powoduj±cych konieczno¶æ wstrzymania prac lub ich czê¶ci na okres co najmniej 2 tygodni;l) brak mo¿liwo¶ci realizacji lub zakoñczenia robót zwi±zanych ze sprzeciwem mieszkañców, nie wykonanie lub opó¼nienie w wykonaniu robót przez inne instytucje w zakresie koliduj±cym z realizacj± zadania bêd±cego przedmiotem umowy;m) og³oszenia stanu wyj±tkowego, zaostrzenia obostrzeñ zwi±zanych z nasileniem pandemii COVID-19, problemów z uzyskaniem materia³ów budowlanych, dostêpno¶ci± pracowników wykonuj±cych zadanie lub innymi trudno¶ciami spowodowanymi ograniczeniami zwi±zanymi z wprowadzeniem stanu epidemiologicznego lub pandemicznego, w szczególno¶ci pandemi± wirusa COVID-19 o termin wpisany w odpowiednie rozporz±dzenia, zgodnie z ustaw± z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U z 2020 r., poz. 568 z pó¼n.zm.).2) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty w zakresie zmiany zakresu przedmiotowego zamówienia ze wzglêdu na:c.d. w sekcji IX - pozosta³e informacje

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-04-07 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Sk³adanie oferty odbywa siê wy³±cznie za po¶rednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn. Aktualna instrukcja sk³adania oferty poprzez platformê zakupow± dostêpna jest pod adresem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view oraz zosta³a zamieszczona jako za³±cznik nr 12 do SWZ.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-04-07 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-05-06

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

XV. Pouczenie o ¶rodkach ochrony prawnej.1. ¦rodki ochrony prawnej okre¶lone w niniejszym dziale przys³uguj± wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez zamawiaj±cego przepisów ustawy.Szczegó³owe pouczenie o ¶rodkach ochrony prawnej zawiera rozdzia³ XV SWZ. - kontynuacja zmian umowy:a) ograniczenie zakresu przy ewentualnym jednoczesnym odpowiednim zmniejszeniu wynagrodzenia, je¿eli oka¿e siê, ¿e niektóre elementy sk³adowe dokumentacji projektowo - kosztorysowej bêd± zbêdne z punktu widzenia postêpowania administracyjnego i procesu inwestycyjnego, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy. Zamawiaj±cy pisemnie poinformuje Wykonawcê o zbêdno¶ci którego¶ z elementów. Przyst±pienie do wykonywania poszczególnych elementów dokumentacji nastêpowaæ bêdzie w porozumieniu z Zamawiaj±cym;b) wprowadzenie robót zamiennych, je¿eli ich wprowadzenie nie bêdzie skutkowaæ pogorszeniem parametrów, jako¶ci wykonanej inwestycji i autor dokumentacji projektowej zaakceptuje wprowadzone roboty zamienne;c) zmianê przebiegu inwestycji, zmniejszenie lub zwiêkszenie zakresu opracowania, z ewentualn± odpowiedni± zmian± wynagrodzenia, wynikaj±c± z:• b³êdów projektowych; • protestów mieszkañców;• objêcia obiektów lub terenów ochron± (np. ochron± zabytków, jedn± z form ochrony przyrody, w tym obszarem Natura 2000);• niemo¿no¶ci zachowania odleg³o¶ci gwarantuj±cej brak szkodliwego wp³ywu przedsiêwziêcia na ¶rodowisko i zdrowie ludzi;• wybór innego trybu realizacji inwestycji, powoduj±cego zbêdno¶æ jednych i konieczno¶æ wykonania innych opracowañ;• zmianê sposobu realizacji robót, je¿eli wykonanie robót w oparciu o projekt budowlany jest niemo¿liwe do wykonania lub istnieje zamienny (korzystniejszy) sposób wykonania robót, pod warunkiem wyra¿enia zgody przez autora projektu budowlanego. 3) Zmiany umowy okre¶lone w ust. 3 wymagaj± sporz±dzenia protoko³u konieczno¶ci podpisanego przez przedstawicieli Zamawiaj±cego i Wykonawcy.4) Poza przypadkami okre¶lonymi wy¿ej, istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy bêd± mog³y nast±piæ w przypadku zaistnienia omy³ki pisarskiej lub rachunkowej.5) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê wynagrodzenia Wykonawcy w okresie realizacji zadania, zgodnie z art. 436 pkt 4 ustawy Pzp, w przypadku zmiany:a) stawki od podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego;b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê;c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne;d) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych (Dz.U. poz. 2215 oraz z 2019 r. poz. 1074 i 1572) – je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê;6) Zmiana wynagrodzenia wykonawcy w przypadkach okre¶lonych w pkt 5 nast±pi pod warunkiem przed³o¿enia przez Wykonawcê kalkulacji kosztów pracy z oferty oraz kosztów wynikaj±cych z bie¿±cego i planowanego stanu zatrudnienia przy realizacji zamówienia osób wykonuj±cych pracê na rzecz wykonawcy i zweryfikowaniu prawid³owo¶ci obliczeñ kalkulacji przez Zamawiaj±cego.7) Zamawiaj±cy zgodnie z art. 439 ust. 2 ustawy Pzp dopuszcza zmianê wynagrodzenia Wykonawcy w okresie realizacji zadania w przypadku zmiany cen materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia w przypadku zmian cen produkcji budowlano – monta¿owej o min. 5,0% w stosunku kwartalnym og³aszanej przez Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego w sprawie zmian cen produkcji budowlano-monta¿owej w poszczególnym kwartale w okresie realizacji robót.Pe³ny opis warunków zmian umowy zawiera rozdzia³ XIII SWZ
2021-02-15 Biuletyn Zamówieñ PublicznychOg³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.