Ogłoszenie z dnia 2023-01-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Świadczenie usług w zakresie przygotowywania, dostarczania oraz
podawania posiłków w 2023r. ” – Szkoła Podstawowa nr 1 w Chrzanowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej
1.3.) Oddział zamawiającego: -
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003446966
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jagiellońska 4
1.5.2.) Miejscowość: Chrzanów
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 327356900
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ops.chrzanow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops.chrzanow.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług w zakresie przygotowywania, dostarczania orazpodawania posiłków w 2023r. ” – Szkoła Podstawowa nr 1 w Chrzanowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-25d7f67b-8c17-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00008614
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024125/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługa przygotowywania dostarczania i podawania posiłków dla dzieci uczęszczających do szkół podstawowych i przedszkoli z terenu Gminy Chrzanów w roku 2023r
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
System żywienia dzieci w szkołach podstawowych (wraz z oddziałami przedszkolnymi) w gminie Chrzanów zorganizowany jest w ten sposób, że szkoły nie posiadają własnych stołówek. Dyrektor szkoły wynajmuje (na okresy kilkuletnie) pomieszczenia (zaplecze kuchenne wraz ze stołówką) podmiotom prywatnym, które organizują żywienie dzieci w szkole lub usługa zlecana jest w formie cateringu.
W listopadzie 2022r. Dyrektor OPS zwrócił się z pismem do wszystkich Dyrektorów Szkół i Przedszkoli z prośbą o informację, czy istnieje techniczna możliwość świadczenia usługi w zakresie przygotowania i dostarczania oraz podawania posiłków dla uczniów finansowanych przez OPS ( w okresie obowiązywania umowy najmu stołówki ) przez inny podmiot aniżeli obecnie realizujący usługę podmiot na rzecz Szkoły.
W odpowiedzi Dyrektor wykluczył możliwość zlecenia usługi dożywiania dzieci finansowanych z OPS innemu wykonawcy aniżeli obecnie realizujący usługę podmiot na rzecz Szkoły.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OPS.DAO.26.13.1.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 288622,25 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 71430,95 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Świadczenie usług w zakresie przygotowywania, dostarczania oraz
podawania posiłków w 2023r. ” – Szkoła Podstawowa nr 1 w Chrzanowie
4.5.3.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 77130 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 77130 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 77130 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Likus Renata F.H.U. SMAKVIT
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6281167254
7.3.3) Ulica: Zielona 15
7.3.4) Miejscowość: Chrzanów
7.3.5) Kod pocztowy: 32-500
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
RENATA LIKUS FIRMA USŁUGOWO-HANDLOWA "SMAKVIT"
jakie przetargi wygrała firma
RENATA LIKUS FIRMA USŁUGOWO-HANDLOWA "SMAKVIT"
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 77130 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
W niniejszym postępowaniu zastosowano tryb zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 ust. 1 w związku z art. 214, ust. 1, pkt 1a ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: dostawy, usługi, roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze.
Przedmiotem zamówienia była usługa dożywiania dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 1 w Chrzanowie. System żywienia dzieci w szkołach podstawowych (wraz z oddziałami przedszkolnymi) w gminie Chrzanów zorganizowany jest w ten sposób, że szkoły nie posiadają własnych stołówek. Dyrektor danej szkoły wynajmuje (na okresy kilkuletnie) pomieszczenia (zaplecze kuchenne wraz ze stołówką) podmiotom prywatnym, które organizują żywienie dzieci w szkole lub usługa zlecana jest w formie cateringu.
W listopadzie 2022r. Dyrektor Ośrodka zwrócił się z pismem do wszystkich Dyrektorów Szkół i Przedszkoli z terenu Gminy Chrzanów z prośbą o informację, czy istnieje techniczna możliwość świadczenia usługi w zakresie przygotowania i dostarczania oraz podawania posiłków dla uczniów finansowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej ( w okresie obowiązywania umowy najmu stołówki ) przez inny podmiot aniżeli obecnie realizujący usługę podmiot na rzecz Szkoły.
W odpowiedzi Dyrektor wykluczył możliwość zlecenia usługi dożywiania dzieci finansowanych z OPS innemu wykonawcy aniżeli obecnie realizujący usługę podmiot na rzecz Szkoły.
Zamawiający dokonując wyboru trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dot. usługi przygotowywania, dostarczania i podawania posiłków w szkole Podstawowej nr 1 musiał również uwzględnić okoliczności związane z zapobieganiem stygmatyzacji dzieci objętych pomocą w postaci dożywiania. Kwestie te są często poruszane przez Małopolski Urząd Wojewódzki, jak i wskazywane przez Najwyższą Izbę Kontroli.
Zamawiający uwzględnił więc treści znajdujące się w zaleceniach pokontrolnych Najwyżej Izby Kontroli Delegatura w Krakowie zawarte w Informacji o wynikach kontroli skuteczności i prawidłowości realizacji przez gminy województwa małopolskiego programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” w latach 2006-2009.
Jak wskazała Najwyższa Izba Kontroli zastrzeżenia kontrolerów wzbudził sposób dystrybucji posiłków w szkołach, ponieważ uczniowie objęci pomocą społeczną narażeni byli na zjawisko stygmatyzacji społecznej. Z tego względu część dzieci i ich rodziców niechętnie odnosiła się do takiej formy pomocy. Aby uniknąć zjawiska stygmatyzacji społecznej dzieci korzystających z programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” wszyscy uczniowie (niezależnie od źródła finansowania obiadu) powinni oni otrzymywać ten sam posiłek, na takich samych talerzach, spożywać posiłek podczas tych samych przerw, co uczniowie, którym obiady wykupili rodzice/opiekunowie. Aby możliwa była realizacja zadań w zakresie braku stygmatyzacji, na co wskazuje także Najwyższa Izba Kontroli, Ośrodek Pomocy Społecznej powinien udzielić zamówienia wykonawcy, z którym dana szkoła podpisała umowę na najem powierzchni ( kuchnię), a którzy świadczą usługę dla dzieci nie objętych pomocą dożywiania ( posiłki opłacają rodzice).
Powyższe wyklucza możliwość zastosowania trybu konkurencyjnego.
INNE PRZETARGI Z CHRZANOWA
- "Dostawa wyposażenia do pracowni Fablab w Chrzanowie - drugi przetarg"
- Remont nawierzchni asfaltowych na drogach powiatowych Powiatu Chrzanowskiego w 2025 roku. Część I* / Część II*/ Część III* (* wybrać właściwą część)
- Budowa drogi łączącej Specjalną Strefę Ekonomiczną Kroczymiech z drogą wojewódzką nr 933
- Opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego dla zadania pn. "Budowa dworca autobusowego w Chrzanowie wraz z parkingiem P&R (...)"
- Przebudowa drogi powiatowej DP 1043K w km od 1 + 180,00 do km 2 +170,00 w miejscowości Trzebinia, Powiat Chrzanowski
- TP 1/2025_Organizacja i przeprowadzenie kursu specjalistycznego z obsługi i programowania sterowników PLC IDEC FT1A-H40RSA na poziomie podstawowym dla 2 nauczycieli (stacjonarnie)
więcej: przetargi w Chrzanowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa cateringowa dla uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej nr 4 w Ostrowcu Świętokrzyskim
- Usługa cateringowa dla uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w Ostrowcu Świętokrzyskim
- Świadczenie usług cateringowych dla Szkoły Podstawowej i Punktu Przedszkolnego w msc. Białobiel
- Świadczenie usług cateringowych dla Szkoły Podstawowej i Przedszkola Samorządowego w msc. Łęg Przedmiejski
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.