Ogłoszenie z dnia 2023-01-04
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00009718 z dnia 2023-01-04 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
"Usługi gospodarcze prowadzone na rzecz Kopalni Soli "Wieliczka" S.A. na terenach należących do Kopalni Soli "Wieliczka"”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: KOPALNIA SOLI "WIELICZKA" SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000041683
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Park Kingi 1
1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.sa@kopalnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopalniawieliczka.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Górnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Usługi gospodarcze prowadzone na rzecz Kopalni Soli "Wieliczka" S.A. na terenach należących do Kopalni Soli "Wieliczka"”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-624ee4c5-7470-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00009718
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00476105/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: KSW/2022/SIP/112
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem umowy jest wykonywanie usług polegających na:
1) utrzymaniu porządku i czystości:
a) w budynku szybu Regis,
b) teren wokół budynku szybu Regis,
c) teren w obrębie Tężni solankowej,
d) na terenie Parkingu dla pojazdów mechanicznych przy ul. Dembowskiego 22,
e) w budynku Parkingu dla pojazdów mechanicznych przy ul. Dembowskiego 22,
f) na innych placach, w tym placach postojowych, alejkach, drogach wewnętrznych, drogach dojazdowych, chodnikach, rampach i schodach, teren zewnętrzny szybu Wilson oraz na innych terenach zielonych,
g) w budynkach w obrębię szybu Daniłowicz:
- w budynku nadszybia szybu Daniłowicza, budynku biurowym szybu Daniłowicz oraz budynku świetlicy Daniłowicz,
- w budynku maszyny wyciągowej szybu Daniłowicz,
- w budynku ochrony przy szybie Daniłowicz (portiernia Daniłowicz),
- w budynku przechowalni bagażu,
- w budynku toalet przy szybie Daniłowicz,
- w budynku DORT, budynku kasy przy szybie Daniłowicz oraz budynku Informacji Turystycznej przy szybie Daniłowicz,
- w pomieszczeniach wynajmowanych przez Zamawiającego w budynku MŻK, za wyjątkiem pomieszczeń zajmowanych przez Bistro „Posolone”,
h) w budynkach administracyjnych Zamawiającego:
- w budynkach administracyjnych Zamawiającego (budynki A, B i C),
- w budynku E - Nowych asortymentów, w zakresie obejmującym części, z których korzystać mogą wszyscy korzystający z budynku,
- w budynku Markowni,
- w budynku Warzelni, w zakresie części biurowej,
- w budynku G – „OSLO” GSTR,
- w budynku I – Młyn Solny, w części obejmującej przewiązkę oraz w budynku J, w części obejmującej parter budynku,
- w budynku nadszybia szybu Kinga,
- w budynku D (bez pomieszczeń stołówki oraz kuchni),
- w budynku Magazynu Głównego, w części obejmującej pomieszczenia biurowe i socjalne,
2) pielęgnacji trawników dywanowych na terenach Kopalni Soli „Wieliczka” S.A., w zakresie:
a) pielęgnacji trawników dywanowych,
b) pielęgnacji krzewów, w tym róż i rabat bylinowych,
c) pielęgnacji powierzchni żwirowych,
3) pielęgnacji trawników parkowych, wraz z krzewami i rabatami, oraz koszeniu łąk na terenach Kopalni Soli „Wieliczka” S.A.
4) wykonywaniu przeglądów polegających na konserwacji i czyszczeniu urządzeń klimatyzacyjnych oraz wymianie filtrów,
5) obsłudze, przeglądach i konserwacji, a także bieżących naprawach i pracach przy usuwaniu awarii instalacji,
6) obsłudze 4 kotłowni gazowych na terenie Kopalni Soli „Wieliczka”,
7) świadczeniu na zlecenia Zamawiającego innych usług określonych w załączniku nr 14 do umowy, w liczbie nieprzekraczającej 1542 roboczogodzin.
4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90910000-9 - Usługi sprzątania
50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
50721000-5 - Obsługa instalacji grzewczych
77311000-3 - Usługi utrzymania ogródków ozdobnych
77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
77312100-1 - Usługi odchwaszczania
77313000-7 - Usługi utrzymania parków
77314000-4 - Usługi utrzymania gruntów
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
77340000-5 - Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
90914000-7 - Usługi sprzątania parkingów
90919100-3 - Usługi czyszczenia urządzeń biurowych
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90921000-9 - Usługi dezynfekcji i dezynsekcji budynków
39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne
50531100-7 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji kotłów grzewczych
50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
50710000-5 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji elektrycznych i mechanicznych instalacji budynkowych
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4587217,31 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4587217,31 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 4587217,31 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Kopalnia Soli „Wieliczka” Wsparcie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 683-170-50-25
7.3.4) Miejscowość: Wieliczka
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
KOPALNIA SOLI "WIELICZKA" WSPARCIE SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
KOPALNIA SOLI "WIELICZKA" WSPARCIE SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-30
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 4587217,31 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Ad. a. Zamawiający jest spółką prawa handlowego, której jedynym akcjonariuszem jest Skarb Państwa. Jest on równocześnie założycielem i jedynym udziałowcem spółki Kopalnia Soli „Wieliczka” Wsparcie Sp. z o. o., zwanej dalej „Wykonawcą”. Wykonawca prowadzi działalność w obiektach stanowiących własność Zamawiającego, a jej głównym celem (zgodnie z treścią aktu założycielskiego) jest „świadczenie usług na rzecz wspólnika Kopalni Soli „Wieliczka” Spółka Akcyjna z siedzibą w Wieliczce wpisanej w rejestrze przedsiębiorców pod numerem 0000278401. Zamawiający ma także wyłączne prawo do powoływania i odwoływania członków zarządu Wykonawcy. Niezależnie od powyższego, zarząd spółki Wykonawcy musi również uzyskiwać zgodę Zamawiającego na dokonanie licznych czynności wskazanych w jej akcie założycielskim (m. in. w zakresie wyrażania zgody na nabycie lub zbycie składników aktywów trwałych o znaczącej wartości). Zamawiający zatwierdza także obowiązujące w spółce Regulaminy: Organizacyjny oraz Zarządu, a także przyjmuje roczne plany rzeczowo – finansowe i strategiczne plany wieloletnie. Zamawiający ma również zagwarantowane w akcie założycielskim prawo żądania przedstawienia wszelkich dokumentów dotyczących prowadzenia spraw spółki. Tym samym, kontrola sprawowana przez Zamawiającego odpowiada w istocie kontroli sprawowanej przez niego nad własnymi jednostkami.
Ad. b. Średni przychód osiągnięty przez Wykonawcę z tytułu wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego lub przez inną osobę prawną, nad którą Zamawiający sprawuje kontrolę w ciągu trzech lat poprzedzających udzielenie zamówienia, zgodnie z treścią dokumentów finansowych, był wyższy niż 90% wszystkich osiąganych przez niego przychodów. Jednocześnie, zmiany, jakie wprowadzono w 2021 roku grupie kapitałowej Kopalni Soli „Wieliczka” (z czym wiąże się m. in. znaczące zwiększenie zatrudnienia w spółce Wykonawcy oraz zakładane rozszerzenie zakresu usług świadczonych przez Wykonawcę w ramach umów typu in–house), sprawiają, że dane liczbowe odnośnie do przychodów za trzy ostatnie lata mogą wydawać się nieadekwatne do aktualnego stanu faktycznego. Wiarygodne prognozy finansowe, a w szczególności zamiar zawarcia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą kilku kolejnych umów typu in-house, a także zawarte w akcie założycielskim ograniczenie możliwości świadczenia usług na rzecz podmiotów trzecich do mniej niż 10% wartości przychodów Wykonawcy, sprawia, że warunek należy uznać za spełniony.
Ad. c. W spółce Kopalnia Soli „Wieliczka” Wsparcie Sp. z o. o. nie ma bezpośredniego ani pośredniego udziału kapitału prywatnego. Właścicielem 100% udziałów tej spółki jest Zamawiający, którego akcje w całości są własnością Skarbu Państwa.
INNE PRZETARGI Z WIELICZKI
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych w roku 2025
- "Dostawa drewna: część II - impregnowana tarcica i drewno kantowe, podkłady wąskotorowe"
- Kompleksowa opieka i wsparcie techniczne nad infrastrukturą informatyczną Powiatowego Parku Rozwoju Sp. z o.o. w Wieliczce
- "Wykonanie otworu wentylacyjnego z podłużni Grubenthal na poz. IV do poprzeczni Lilienbach na poz. III w Kopalni Soli "Wieliczka"".
- Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Zakład Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o. w 2025r.
- "Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieliczce w 2025r."
więcej: przetargi w Wieliczce »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa sprzątania w Szkołach Podstawowych z terenu Gminy Miejskiej Tczew oraz budynku CUW-u.
- KOMPLEKSOWE UTRZYMANIE CZYSTOŚCI W BUDYNKU SĄDU REJONOWEGO W KOŁOBRZEGU
- Utrzymanie czystości wewnątrz i na zewnątrz nieruchomości położonej przy ul. Adama Mickiewicza 39 w Szczecinie
- "Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rudziniec - Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Rudziniec" z podziałem na zadania
- Usługi sprzątania pomieszczeń biurowych w obiektach Muzeum Miejskiego Wrocławia
- Bieżące utrzymanie zieleni i publicznych terenów gminnych wraz z utrzymaniem toalety, przystanków komunikacyjnych, koszy wolnostojących i koszeniem pasa drogowego
więcej: Urządzenia klimatyzacyjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.