Ogłoszenie z dnia 2025-01-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie miasta Jelenia Góra
– przy wykorzystaniu urządzeń oświetlenia drogowego stanowiących własność
Tauron Nowe Technologie S.A.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Jeleniej Górze
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 363294530
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ptasia 2a
1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-500
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mwolska@jeleniagora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mzdim.bip.jeleniagora.pl/?cid=1
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1a3a6751-b695-4542-87e0-623de96cd83b1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie miasta Jelenia Góra– przy wykorzystaniu urządzeń oświetlenia drogowego stanowiących własność
Tauron Nowe Technologie S.A.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1a3a6751-b695-4542-87e0-623de96cd83b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00011463
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00033420/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie miasta Jelenia Góra na urządzeniach oświetlenia drogowego stanowiących własność Tauron Nowe Technologie S.A.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00613132
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zastosowano art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy, stanowiący że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, jeżeli nie istnieje rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężania parametrów zamówienia. Udzielenie TAURON Nowe Technologie S.A. zamówienia na świadczenie usługi oświetleniowej na terenie miasta Jelenia Góra w zakresie urządzeń oświetlenia drogowego, których jest właścicielem, wynika z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, tj. wynikających z prawa własności. Szczegółowy opis uzasadniający zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki został zawarty w "Informacjach dodatkowych".
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MZDiM-P.271.12.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 571193,92 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi oświetleniowej na terenie miasta Jelenia Góra – przy wykorzystaniu urządzeń oświetlenia drogowego stanowiących własność Tauron Nowe Technologie S.A. – polegającej w szczególności na oświetlaniu terenów wskazanych przez Miasto Jelenia Góra i utrzymaniu urządzeń oświetleniowych w należytym stanie technicznym poprzez wykonywanie następujących prac:
1) USUWANIE AWARII*:
A. Uruchomienie niedziałających punktów oświetleniowych*, poprzez - załączenie danej sieci oświetleniowej, zdiagnozowanie awarii i naprawie uszkodzonych urządzeń oświetlenia drogowego, poprzez:
a) wymianę źródeł światła (sodowego, metalohalogenkowego) w oprawie oświetleniowej - moc źródła światła ma być dostosowana do mocy sąsiednich źródeł światła (50-250W);
b) wymianę stateczników, zapłonników, kloszy, kabli zasilających oprawy lub innych elementów oprawy oświetleniowej;
c) wymianę bezpiecznika topikowego w izolowanym złączu kablowym IZK lub tabliczce bezpiecznikowej TB (w słupie oświetleniowym);
d) wymianę izolowanych złącz kablowych IZK (w słupie oświetleniowym);
e) czyszczeniu kloszy opraw oświetleniowych;
f) wymianę drogowych lub parkowych opraw oświetleniowych typu sodowego wraz ze źródłem światła - moc źródła światła ma być dostosowana do mocy sąsiednich źródeł światła (50-250W);
g) wymianę drogowych lub parkowych opraw oświetleniowych typu LED – moc opraw oświetleniowych typu LED ma być dostosowana do sąsiednich mocy opraw oświetleniowych typu LED;
B. Uruchomienie niedziałających obwodów oświetleniowych poprzez - załączenie danej sieci oświetleniowej, zdiagnozowanie awarii i naprawie uszkodzonych urządzeń oświetlenia drogowego, poprzez:
a) wymianę bezpieczników topikowych, bezpieczników BM lub załączanie wyłączników nadmiarowo-prądowych typu S, znajdujących się w szafach oświetleniowych;
b) wymianę styczników, zabezpieczeń lub innych elementów, znajdujących się w szafach oświetleniowych;
c) regulację astronomicznych zegarów sterujących według wytycznych podanych przez Zamawiającego;
d) wymianę astronomicznych zegarów sterujących;
e) lokalizację zwarć linii oświetleniowych;
f) poprawę styków lub przesznurowanie linii;
g) wykonaniu między słupami tymczasowej napowietrznej linii zasilającej nN – linia będzie wykonywana w przypadku całkowitego zwarcia międzyfazowego linii kablowej (doziemnej), co pozwoli na utrzymanie sieci oświetleniowej w ruchu, do czasu wymiany/naprawy uszkodzonej linii kablowej.
C. Wycince gałęzi i konarów, które zasłaniają światło emitowane przez oprawy oświetleniowe lub naruszają oświetleniową linię napowietrzną:
a) przycinka ma być wykonana w taki sposób aby światło emitowane przez oprawy oświetleniowe mogło swobodnie dotrzeć do co najmniej połowy odległości między kolejnym punktem oświetleniowym;
b) przed przycinką gałęzi i konarów należy upewnić się, czy nie ma na nich siedlisk ptaków lub innych zwierząt;
c) ścięte gałęzie i konary należy uprzątnąć i zabrać w dniu ich ścięcia.
D. Naprawie słupów oświetleniowych, poprzez:
a) regulację kąta ustawienia opraw oświetleniowych lub wysięgników;
b) pionowanie pochylonych słupów – wraz z odbudową nawierzchni;
c) montaż brakujących pokryw wnęki słupowej:
• pokrywa ma być dostosowana do rodzaju słupa.
• pokrywa wnęki słupa ma być oznakowana w sposób trwały tabliczką zawierającą piktogram wraz z informacją, że jest to urządzenie elektryczne i nie wolno go dotykać;
E. Zabezpieczanie i odbudowa infrastruktury oświetleniowej, uszkodzonej w wyniku kolizji, aktów wandalizmu itp., zagrażającej utratą zdrowia lub życia.
a) Wykonawca niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia od Zamawiającego, Policji, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Pogotowia Energetycznego lub innego organu przystąpi do działań zmierzających do zabezpieczenia miejsca zdarzenia i uszkodzonych urządzeń oświetlenia drogowego, poprzez między innymi:
• demontaż uszkodzonych urządzeń oświetlenia drogowego;
• zabezpieczenie odkrytej instalacji elektrycznej;
• uprzątnięcie miejsca zdarzenia.
2) WYKONYWANIU PRAC PLANOWYCH:
A. Wymiana uszkodzonych stalowych słupów oświetleniowych, poprzez montaż na prefabrykowanych, betonowych fundamentach stalowych ocynkowanych słupów oświetleniowego z wysięgnikiem, złączem kablowym i przewodem zasilającym oprawę oświetleniową (wysokość słupów i wymiary wysięgników mają być dostosowane do słupów sąsiednich) – wraz z odbudową nawierzchni.;
B. Wymiana uszkodzonych betonowych lub stalowych kratowych słupów, poprzez montaż betonowych słupów stosownie do potrzeb, złączem kablowym i przewodem zasilającym oprawę oświetleniową – wraz z odbudową nawierzchni.
C. Naprawie oświetleniowej linii zasilającej, poprzez:
a) wykonanie muf kablowych;
b) wymianę oświetleniowej linii napowietrznej wraz z mocowaniem;
c) wymianę oświetleniowej linii kablowej – wraz z odbudową nawierzchni.
3) WYKONYWANIU KONTROLI, PRZEGLĄDÓW, OGLĘDZIN I POMIARÓW:
A. Przegląd techniczny urządzeń, aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej (zgodnie z obowiązującymi przepisami),
B. Oględziny urządzeń oświetleniowych, polegające m.in. na sprawdzaniu stanu świecenia opraw oświetleniowych – raz na kwartał dla dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych i raz na pół roku dla dróg pozostałych.
C. Okresowy pomiar skuteczności ochrony przeciwporażeniowej (zgodnie z obowiązującymi przepisami).
2. Wykonanie innych czynności niewymienionych powyżej, a koniecznych do wykonania ze względu na należytą realizację zamówienia.
3. Metodę i zakres odbudowy nawierzchni należy uzgodnić z Zarządcą drogi.
4. Wykonawca ma prawidłowo gospodarować powstałymi podczas realizacji zamówienia odpadami, zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).
5. Zamówienie nie obejmuje robót modernizacyjnych i inwestycyjnych przy urządzeniach oświetlenia drogowego.
6. W zaoferowanej cenie za miesięczną usługę oświetleniową uwzględnione mają być wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
7. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać czynności eksploatacyjne i konserwacyjne urządzeń oświetlenia drogowego na terenie miasta Jelenia Góra dla 1837 szt. punktów świetlnych (zgodnie z załącznikiem – Zestawieniem ilości punktów świetlnych), z zastrzeżeniem pkt. 12.
8. Wykonawca zapewni części i urządzenia niezbędne do wykonania prac konserwacyjnych na własny koszt. Zastosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia materiały muszą spełniać wszelkie wymogi przewidziane w ustawie z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) oraz w pozostałych przepisach prawa mających w tym zakresie zastosowanie. Wyroby, które zastosuje Wykonawca, muszą spełniać wymagania określone w art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. 2021 r. poz. 1213) oraz posiadać wszelkie wymagane certyfikaty i aprobaty.
9. Prace mają być wykonywane przy współdziałaniu z firmą realizującą zadanie pn.: „Eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetleniowych Miasta Jelenia Góra”.
10. Wykonawca będzie sporządzał i dostarczał Zamawiającemu wraz z fakturą:
1) do każdej faktury:
A. miesięczne zestawienia wykonywanych prac w ramach świadczenia usługi oświetleniowej, w których ma znajdować się:
a) data otrzymania zgłoszenia,
b) lokalizacja awarii,
c) treść zgłoszenia/rodzaj awarii,
d) nr sieci oświetleniowej,
e) data wykonania naprawy,
f) rodzaj wykonanych czynności/napraw.
2) raz na kwartał dla dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych i raz na pół roku dla pozostałych dróg:
A. raporty z oględzin urządzeń oświetleniowych, polegających m.in. na sprawdzaniu stanu świecenia opraw oświetleniowych.
3) zgodnie z obowiązującymi przepisami - co najmniej 1 w ciągu obowiązywania umowy:
A. protokół z przeglądu technicznego urządzeń, aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej.
B. protokół z okresowego pomiaru skuteczności ochrony przeciwporażeniowej.
Udostępnienie niniejszych danych ma nastąpić w formie pisemnej, w tym z dopuszczeniem poczty elektronicznej.
11. Zamawiający ma prawo do przeprowadzenia kontroli sprawności urządzeń oświetleniowych, o czym powiadomi Wykonawcę z 48 - godzinnym wyprzedzeniem. Powiadomienie to, będzie równoznaczne z obowiązkiem udziału Wykonawcy w niniejszej kontroli.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości punktów świetlnych przewidzianych w usłudze w stosunku do ilości ustalonej w pkt. 7 – w ramach prawa opcji, opisanego w Projekcie umowy (Załączniku nr 3 do Zaproszenia do udziału w negocjacjach).
4.5.3.) Główny kod CPV: 50232100-1 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 669255,84 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 669255,84 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 669255,84 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Tauron Nowe Technologie S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8991076556
7.3.3) Ulica: Pl. Powstańców Śląskich 20
7.3.4) Miejscowość: Wrocław
7.3.5) Kod pocztowy: 53-314
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Tauron Dystrybucja S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 669255,84 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z JELENIEJ GÓRY
- Dostosowanie w pomieszczeniach Zakładu Przyrodoleczniczego instalacji wentylacji nawiewno-wywiewnej wraz z odzyskiem ciepła do obowiązujących przepisów prawa.
- Odnowienie oznakowania poziomego na terenie miasta Jelenia Góra
- Usługi sprzątania nieruchomości będących w zarządzie Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze oraz pomieszczeń wynajmowanych przez Sąd Okręgowy w Jeleniej Górze na lata 2025/2026 (12 miesięcy).
- EW Pilchowice II - prace odtworzeniowe po przejściu fali powodziowej - kanał odpływowy, plac manewrowy
- ZAGOSPODAROWANIE PLACU PRZY UL. MARII SKŁODOWSKIEJ - CURIE 12 W JELENIEJ GÓRZE - "BEZPIECZNA STREFA RELAKSU, WYPOCZYNKU I ZABAW POD CHMURKĄ"
- Usługa wyżywienia i cateringu na potrzeby Jeleniogórskiego Centrum Kultury w Jeleniej Górze w okresie od 28.04.2025 r. do 04.05.2025 r.
więcej: przetargi w Jeleniej Górze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.