Ogłoszenie z dnia 2025-01-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00637126/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie deficytu budżetu w 2024 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WOLBÓRZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647859
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Jagiełły 28
1.5.2.) Miejscowość: Wolbórz
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-320
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: /44/ 616-42-41
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@wolborz.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wolborz.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://e-zp.wolborz.eu1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie deficytu budżetu w 2024 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-af806a43-009b-4391-87fa-fdb794d3a7f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00011724
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00053387/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie deficytu budżetu w 2024 roku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00637126
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP. 271.33.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego przeznaczonego na sfinansowanie deficytu budżetu w 2024 roku”.
2. CPV 66.11.30.00-5 Usługi udzielania kredytu.
3. Okres kredytowania - 61 miesięcy.
4. Okres karencji w spłacie rat kapitałowych - do 28 marca 2025 r.
5. Zamawiający przewiduje wykorzystanie kredytu w jednej transzy do dnia 27 grudnia
2024 r.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu uruchomienia (najpóźniej
do dnia 30 grudnia 2024 r.) i wysokości transzy kredytu. Zmiana taka nie może pociągnąć
za sobą dodatkowych opłat i prowizji ze strony Wykonawcy.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez dodatkowej prowizji (kosztów).
8. Zamawiający dopuszcza zapis w umowie o następującej treści:
„Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu, mogą być zmienione na wniosek Kredytobiorcy, najpóźniej na 15 dni roboczych przed terminem spłaty kredytu/raty kredytu, zaakceptowanym przez Wykonawcę. Zmiany w powyższym zakresie są dokonywane w formie aneksu do umowy”.
9. Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 700 000,00 zł, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. Zamawiający informuje, iż minimalna wielkość zamówienia to 420 000,00 PLN.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do renegocjacji kwot i terminów spłat kapitału.
11. Forma przekazania kredytu: bezgotówkowa, na rachunek podstawowy budżetu Gminy Wolbórz.
12. Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w następujących terminach
i wysokościach:
ROK 2025
I rata 15 000,00 PLN do 29.03.2025 r.
II rata 15 000,00 PLN do 29.06.2025 r.
III rata 15 000,00 PLN do 29.09.2025 r.
IV rata 15 000,00 PLN do 29.12.2025 r.
ROK 2026
I rata 30 000,00 PLN do 29.03.2026 r.
II rata 30 000,00 PLN do 29.06.2026 r.
III rata 30 000,00 PLN do 29.09.2026 r.
IV rata 30 000,00 PLN do 29.12.2026 r.
ROK 2027
I rata 30 000,00 PLN do 29.03.2027 r.
II rata 30 000,00 PLN do 29.06.2027 r.
III rata 30 000,00 PLN do 29.09.2027 r.
IV rata 30 000,00 PLN do 29.12.2027 r.
ROK 2028
I rata 45 000,00 PLN do 29.03.2028 r.
II rata 45 000,00 PLN do 29.06.2028 r.
III rata 45 000,00 PLN do 29.09.2028 r.
IV rata 45 000,00 PLN do 29.12.2028 r.
ROK 2029
I rata - 55 000,00 PLN do 29.03.2029 r.
II rata - 55 000,00 PLN do 29.06.2029 r.
III rata 55 000,00 PLN do 29.09.2029 r.
IV rata 55 000,00 PLN do 29.12.2029 r.
13. Odsetki od faktycznie wykorzystanego kredytu naliczane będą od kwoty aktualnego zadłużenia w okresach miesięcznych i płatne w ostatnim dniu każdego miesiąca, przy czym gdy ostateczny dzień płatności przypada na dzień wolny od pracy, termin płatności przypada na pierwszy dzień roboczy po tym dniu. W takim przypadku odsetki od kredytu będą naliczane do dnia poprzedzającego spłatę. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu do 365/366 (w roku przestępnym) dni
w roku.
14. Zamawiający informuje, iż pierwsza spłata odsetek nastąpi do ostatniego dnia miesiąca,
w którym nastąpiło uruchomienie kredytu.
15. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału - odsetki będą płatne
od faktycznego zadłużenia.
16. Odsetki z tytułu kredytu naliczane będą w oparciu o wartość średnią stawki WIBOR 3M
z miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy plus stała marża banku. Koszt kredytu należy wyliczyć według średniej wartości stawki WIBOR 3M za miesiąc październik 2024 r. (5,85 %). Wartość średnia stawki WIBOR 3M rozumiana jest jako średnia arytmetyczna wszystkich kwotowań z miesiąca kalendarzowego poprzedzającego okres obrachunkowy.
17. W przypadku, gdy data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny
od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi
w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. W takim przypadku odsetki od kredytu będą naliczane do dnia poprzedzającego spłatę.
18. W przypadku wyliczania kosztu kredytu, potrzebnego do złożenia oferty, wskazane jest wyliczenie odsetek do dat spłat rat kredytu wymienionych w SWZ, tak aby wszystkie oferty można było porównać.
19. Odsetki od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie banku z tytułu wykonania umowy kredytowej. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.
20. Bank nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi Zamawiającego oraz od ubezpieczenia kredytu przez Zamawiającego. Do obsługi kredytu może zostać otwarty rachunek techniczny - bez opłat i prowizji.
21. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego kredytu poza wekslem in blanco wraz z deklaracją wekslową. Kontrasygnata Skarbnika Gminy zostanie złożona na umowie i deklaracji wekslowej.
22. Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt.5 k.p.c.
23. Zamawiający nie wystąpił do instytucji finansujących o opinie odnośnie obsługi funkcjonujących kredytów i pożyczek.
24. Zamawiający dopuszcza zapis w umowie: „Jeżeli stawka bazowa jest ujemna to przyjmuje się stawkę bazową na poziomie 0,00 %”.
25. Na rachunkach bankowych Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
26. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach, Urzędzie Skarbowym i ZUS.
27. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy
z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych.
28. Gmina Wolbórz nie posiada wymagalnych i niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji.
29. W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków.
30. Zamawiając informuje, iż w ciągu ostatnich 2 lat organy samorządu nie zostały zawieszone
i nie ustanowiono w nim zarządu komisarycznego albo nie został rozwiązany organ stanowiący.
31. Zamawiając informuje, iż w ciągu ostatnich 2 lat nie została podjęta uchwała
o nieudzieleniu absolutorium Burmistrzowi reprezentującemu Gminę Wolbórz.
32. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania następujących zmian umowy w drodze aneksów:
- zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku, gdy będzie to korzystniejsze dla kondycji finansowej Zamawiającego,
- zmianę terminu spłaty kredytu, jeżeli będzie to korzystniejsze dla Zamawiającego,
- zmiany nazwy, adresu i siedziby Wykonawcy lub Zamawiającego,
- zmiany spowodowanej niewykorzystaniem pełnej kwoty kredytu,
- zmiany rachunków bankowych określonych w umowie,
- wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy
nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy.
33. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają aneksu sporządzonego
z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
34. Materiały niezbędne do zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego zawiera Załącznik Nr 2 do SWZ- spis dokumentów.
35. Wartość zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów ogółem, planowana na koniec 2024 roku wynosi: 21 562 461,00 zł. Wykaz tytułów dłużnych (zgodnie z już podpisanymi umowami) zawiera „Informacja o zadłużeniu na dzień 31 października 2024 r.” punkt 12 Załącznika Nr 2 do SWZ - spis dokumentów.
36. Wszystkie kredyty i pożyczki wykazane w „Informacji o zadłużeniu na dzień 31 października 2024” zabezpieczone są wekslami in blanco wraz z deklaracjami bankowymi. Majątek Gminy Wolbórz nie jest obciążony wpisami hipotecznymi.
37. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców informacji w postaci przetworzonej według wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania. Dokumenty, jakie Wykonawcy mogą uzyskać od Zamawiającego będą miały formę wyłącznie dokumentów źródłowych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 133912,99 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 133912,99 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 133912,99 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Mazowieckim. Oddział w Wolborzu
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7730007538
7.3.3) Ulica: Plac Jagiełły 15
7.3.4) Miejscowość: Wolbórz
7.3.5) Kod pocztowy: 97-320
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
POWIATOWY BANK SPÓŁDZIELCZY W TOMASZOWIE MAZOWIECKIM
jakie przetargi wygrała firma
POWIATOWY BANK SPÓŁDZIELCZY W TOMASZOWIE MAZOWIECKIM
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 133912,99 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2029-12-298.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
- Kredyt długoterminowy - 205 mln (usługa udzielenia kredytu).
- Usługi udzielania kredytu.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.