Ogłoszenie z dnia 2024-01-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulic, placów, parków i innych otwartych terenów publicznych przy wykorzystaniu sieci oświetleniowej, stanowiącej własność Miasta Zamość
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO ZAMOŚĆ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368747
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek Wielki 13
1.5.2.) Miejscowość: Zamość
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-400
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 84 677-23-37
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zamosc.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umzamosc.bip.lubelskie.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://umzamosc.bip.lubelskie.pl/index.php?id=711.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulic, placów, parków i innych otwartych terenów publicznych przy wykorzystaniu sieci oświetleniowej, stanowiącej własność Miasta Zamość2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-563cd5de-943c-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00011866
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00050559/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Świadczenie usług w zakresie konserwacji oświetlenia ulic, placów, parków i innych otwartych terenów publicznych będących własnością Miasta Zamość
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00536328
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie prawne:
Podstawa prawna: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
Uzasadnienie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki:
a) Zamawiający jest jednostką sektora finansów publicznych,
b) Zamówienie jest udzielane osobie prawnej i zostały spełnione łącznie poniższe warunki:
- Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę,
- ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego, sprawującego kontrolę,
- w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Ze względu na limit znaków w sekcji III pkt 3.1.1 formularza interaktywnego ogłoszenia, uzasadnienie faktyczne wyboru trybu zostało zawarte w sekcji IX ogłoszenia w pozycji INFORMACJE DODATKOWE
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IM-ZP.272.59.2023.MS
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 498530,16 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest konserwacja oświetlenia ulic, placów, parków sieci i innych otwartych terenów publicznych. Usługa będzie realizowana wyłącznie przy wykorzystaniu sieci oświetleniowej, stanowiącej własność Miasta Zamość i zlokalizowanej na terenie administrowanym przez Miasto Zamość.
2. W skład zalicznikowej sieci oświetleniowej wchodzą następujące urządzenia elektroenergetyczne:
- linie energetyczne kablowe – oświetleniowe,
- wysięgniki i oprawy oświetleniowe,
- tablice i szafki rozdzielczo - sterownicze oświetleniowe.
3. Wykonawca w ramach konserwacji sieci i lamp oświetleniowych oraz wymiany źródeł światła będzie wykonywał następujące prace:
1) prace planowe obligatoryjne, których zakres i częstotliwość prowadzenia nie zależą od woli Stron, a do których Zamawiający - właściciel urządzeń - zobowiązany jest na podstawie przepisów o eksploatacji. Do tych prac zalicza się w szczególności:
- oględziny linii kablowych oświetleniowych,
- oględziny urządzeń oświetleniowych,
- pomiar rezystancji izolacji,
- pomiar natężenia oświetlenia,
- pomiar skuteczności ochrony przeciwporażeniowej,
- wykonywanie innych wymaganych pomiarów w sposób i z częstotliwością określoną w szczegółowych przepisach oraz na wniosek Zamawiającego.
- całodobowa dyspozycyjność i dozór techniczny nad urządzeniami oświetleniowymi,
- ocena stanu technicznego urządzeń oświetleniowych,
2) prace planowe wynikające z bieżącego utrzymania sprawności oświetlenia miasta Zamość, tj.:
- wymiana uszkodzonych źródeł światła, oprawek, dławików i kondensatorów, itd.,
- wymiana uszkodzonych wysięgników, drzwiczek i tablic bezpiecznikowych słupowych itd.,
- regulacja położenia opraw i odbłyśników oraz zwisów przewodów oświetlenia drogowego itd.,
- naprawa tablic rozdzielczych, szaf oświetleniowych (wymiana zamków, rygli, drzwiczek) oraz wyposażenia (zegary, bezpieczniki, wyłączniki, styczniki itp.),
- wymiana, remont linii kablowych oraz lokalizacja ich uszkodzeń,
- przycinanie gałęzi drzew przysłaniających oprawy oświetleniowe oraz pochłaniające strumień świetlny,
- kontrola czasu zapalania i wyłączania oświetlenia,
- utrzymanie świecenia wszystkich opraw świetlnych w ustalonych godzinach, w odniesieniu do czasu wschodu i zachodu słońca,
- sprawdzanie posadowienia i przywracanie pionowości słupów oświetleniowych,
- malowanie i konserwacja metalowych konstrukcji latarń, tablic rozdzielczych i szafek oraz numeracji słupów oświetleniowych,
- wykonywanie min. 1 raz w miesiącu objazdów kontrolnych działania oświetlenia ulicznego,
- Zamawiający może zlecić ustawienie zegarów wg wskazanego czasu załączania/wyłączania poszczególnych obwodów oświetlenia,
- wymiana uszkodzonych na skutek zdarzeń drogowych, aktów wandalizmu i zdarzeń będących skutkiem działania siły wyższej następujących elementów: szaf sterowniczych i złączy, słupów oświetleniowych, wysięgników i innych naziemnych elementów sieci oświetlenia ulicznego.
4. Termin realizacji zamówienia: od dnia 01.01.2024 r. do dnia 31.12.2024 r.
4.5.3.) Główny kod CPV: 50232100-1 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Usług Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Zamościu
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 867-225-53-02
7.3.3) Ulica: Droga Męczenników Rotundy 2
7.3.4) Miejscowość: Zamość
7.3.5) Kod pocztowy: 22-400
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ZAKŁAD USŁUG KOMUNALNYCH SP. Z O.O. W ZAMOŚCIU
jakie przetargi wygrała firma
ZAKŁAD USŁUG KOMUNALNYCH SP. Z O.O. W ZAMOŚCIU
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 700000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-01 do 2024-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Uzasadnienie faktyczne:
Zamówienie zostało udzielone przez Miasto Zamość na rzecz Zakładu Usług Komunalnych Spółka z o.o. w Zamościu z siedzibą Droga Męczenników Rotundy 2, 22-400 Zamość, ponieważ zostały spełnione łącznie warunki określone w art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Uzasadnienie spełnienia warunków, o których mowa powyżej:
1) Miasto Zamość sprawuje nad Zakładem Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Zamościu prawną kontrolę:
Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Zamościu z siedzibą Droga Męczenników Rotundy 2, 22-400 Zamość (dalej: ZUK Sp. z o.o. w Zamościu) działa na podstawie umowy Spółki, zawartej w dniu 11 lipca 2022 r., zmienionej aktem notarialnym z dnia 23 sierpnia 2022 r. (Rep. A Nr 3971/2022) oraz aktem notarialnym z dnia 28 września 2022 r. (Rep. A Nr 42410/2021).
Spółka powstała w wyniku wydzielenia ze struktur Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Zamościu zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Wpis do rejestru w Krajowym Rejestrze Sądowym nastąpił w dniu 12 lipca 2022 r. pod nr 0000981635. Wpisu dokonał Sąd Rejonowy Lublin Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
W Zakładzie Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Zamościu nie występuje jakikolwiek udział kapitału prywatnego. Kapitał zakładowy Spółki dzieli się na 21670 udziałów o łącznej wartości 2.167.000,00 złotych. Wszystkie udziały objęte są przez PGK Sp. z o.o. w Zamościu, w której to Spółce 100% udziałów objętych jest przez Miasto Zamość.
Głównym przedmiotem działalności ZUK Sp. z o.o. w Zamościu jest działalność usługowa związana z zagospodarowaniem terenów zieleni.
2) Ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej (Zakładu Usług Komunalnych Sp. z o.o. z w Zamościu) dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego (Miasto Zamość), sprawującego kontrolę:
Ze względu na dzień rozpoczęcia działalności przez ZUK Sp. z o.o. w Zamościu, dane dotyczące przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne.
Z uwagi na powyższe procent działalności, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych został ustalony na podstawie prognoz handlowych. Punktem wyjścia do ustalenia tych prognoz są przychody uzyskane przez ZUK Sp. z o.o. w Zamościu w 2022 r. oraz w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 30 września 2023 r.
W 2022 r. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 1.070.707,41 zł, z czego przychody z tytułu sprzedaży usług na rzecz Miasta Zamość wyniosły 1.054.257,67 zł, stanowiąc 98,46% ogółu przychodów osiągniętych przez Spółkę w 2022 r.
Natomiast za 9 m-cy 2023 r. (w okresie 1 stycznia 2023 r. - 30 września 2023 r.) Spółka osiągnęła przychody w wysokości 3.066.991,05 zł, z czego przychody z tytułu sprzedaży usług na rzecz Miasta Zamość wyniosły 3.027.314,97 zł, co stanowi 98,71% całości przychodów uzyskanych przez Spółkę w tym okresie.
W oparciu o powyższe dane uznać można, że w całym 2023 r. ponad 90% uzyskanych przez Spółkę przychodów wynikało będzie z realizacji zadań powierzonych jej przez Miasto Zamość. Tym bardziej, że większość zawartych przez ZUK Sp. z o.o. w Zamościu umów, dotyczących realizacji zadań w 2023 r., dotyczy zadań zleconych ZUK Sp. z o.o. w Zamościu przez Miasto Zamość, a usługi świadczone na rzecz pozostałych podmiotów mają charakter marginalny.
3) W Zakładzie Usług Komunalnych Sp. z o.o. z w Zamościu nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego:
Kapitał zakładowy Zakładu Usług Komunalnych Sp. z o.o. z w Zamościu na dzień 6 listopada 2023 r. wynosi 2.167.000,00 zł i dzieli się na 21.670 udziałów o wartości nominalnej 100,00 zł każdy. Wszystkie udziały objęte są przez PGK Sp. z o.o. w Zamościu, w której to Spółce 100% udziałów objętych jest przez Miasto Zamość.
INNE PRZETARGI Z ZAMOŚCIA
- Dostawa mięs i wędlin do Zakładu Karnego w Zamościu
- Usługi weterynaryjne w ramach Programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami w 2025 roku.
- Dostawa opakowań do sterylizacji oraz akcesoriów zużywalnych dla Centralnej Sterylizatorni
- Dostawa sprzętu do usuwania elektrod
- Świadczenie usług pocztowych w 2025 r.
więcej: przetargi w Zamościu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.