Ogłoszenie z dnia 2025-01-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00665366/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-19
- 2024/BZP 00672385/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa wyposażenia do sal integracji sensorycznej dla placówek wychowania przedszkolnego Gminy Stężyca
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stężyca
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Stężyca
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675037
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Parkowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Stężyca
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-322
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: 58 882-89-40
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: stezyca@gminastezyca.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gminastezyca.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/gminastezyca/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa wyposażenia do sal integracji sensorycznej dla placówek wychowania przedszkolnego Gminy Stężyca2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-23823095-1e6e-42c6-83e4-92144d133b1e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00011871
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00571738/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.16 Zakup wyposażenia do sal integracji sensorycznej do placówek wychowania przedszkolnego Gminy Stężyca - edukacja przedszkolna
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Nowa jakość edukacji przedszkolnej w Gminie Stężyca”, Działanie 5.7 Edukacja przedszkolna, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-20272.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00665366
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 271.15.2024/EFS
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 127040,01 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa obejmuje:
a) kabina do terapii zaburzeń SI - 5 sztuk
b) huśtawka „Pająk” - 5 sztuk
c) hamak „Kropla” - 5 sztuk
d) huśtawka dysk - 5 sztuk
e) huśtawka „wałek” - 5 sztuk
f) wisząca piłka do terapii odruchów - 5 sztuk
g) huśtawka „gniazdo” - 5 sztuk
h) zestaw desek sensorycznych - 5 zestawów
i) dysk do balansowania - 10 sztuk
j) kamienie równoważne - 5 zestawów
k) równoważnia na wałku - 10 zestawów
l) piłka Overball - 5 sztuk
m) piłeczka sensoryczna - 5 sztuk
n) sensoryczna piłka fasolka - 10 sztuk
o) jeżyk owalny z kolcami - 5 sztuk
p) piłka sensoryczna - 10 sztuk
q) piłka do siedzenia - 10 sztuk
r) piłka - 5 sztuk
s) materace - 5 zestawów
t) projektor do zabawy światłem i cieniem - 5 sztuk
u) ścianka wspinaczkowa - 5 zestawów
v) krętlik - 20 sztuk
w) lina - 5 sztuk
x) drabinka - 5 sztuk
y) maglownica - 5 sztuk
Zamówienie obejmuje również montaż urządzeń w szkołach podstawowych Gminy Stężyca.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik Nr A do SWZ. Niniejszy opis zawiera minimalne wymagania, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 37426000-0 - Sprzęt do ćwiczeń równowagi
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
37535100-8 - Huśtawki
37441700-8 - Piłki do ćwiczeń
37422000-2 - Drążki lub belki gimnastyczne
33190000-8 - Różne urządzenia i produkty medyczne
37423300-2 - Gimnastyczne akcesoria do wspinania się
39143112-4 - Materace
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę: 140 479,00 zł.Do dnia 30.12.2024 r. do godz. 6.00 tj. terminu wyznaczonego na składanie ofert w wyżej wymienionym postępowaniu, złożone zostały 3 oferty przez następujących Wykonawców:1 TRONUS POLSKA sp. z o.o. ul. Ordona 2A, 01-237 Warszawa 393 179,09 zł
2 Moje Bambino Sp. z o.o., ul. Graniczna 46, 93-428 Łódź 103 334,25 zł
3 CHEC-SPORT Anna Chęć, ul. Smołki 4, 41-700 Ruda Śląska 129 340,00 zł
i na podstawie art. 253 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, Zamawiający – Gmina Stężyca odrzuca ofertę nr 2 Moje Bambino Sp. z o.o., ul. Graniczna 46, 93-428 Łódź oraz ofertę nr 3 CHEC-SPORT Anna Chęć, ul. Smołki 4, 41-700 Ruda Śląska . Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków do poziomu oferty Wykonawcy TRONUS POLSKA sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, z uwagi na możliwość jednoznacznego wskazania – bez przeprowadzenia procedury sprawdzania i oceny ofert – że oferta przekracza kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Przeprowadzenie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wzywania do uzupełniania dokumentów oraz oceny złożonych ofert w niniejszym przypadku oznaczałoby bezcelowe przedłużanie postępowania podlegającego ostatecznie unieważnieniu.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 393179,09 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 393179,09 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
1. Oferta nr 2 Moje Bambino Sp. z o.o., ul. Graniczna 46, 93-428 Łódź
prawne: art. 226 ust. 1 pkt. 5 i 10 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320)
faktyczne: Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia załącznik A do SWZ Wykonawca był zobowiązany do wyceny 5 zestawów materacy. Każdy zestaw powinien składać się z 2 materacy dopasowanych do wymiarów kabiny oraz 3 materacy gimnastycznych. Wykonawca zaś w złożonej ofercie dokonał samodzielnej modyfikacji i zaoferował 2 zestawy materacy dopasowanych do wymiarów kabiny oraz 3 zestawów materacy gimnastycznych. Ponadto w pozycji 3 formularza Wykonawca dodał pozycję „zestaw do mocowania” ze względu na konieczność zastosowania odmiennych stawek VAT. Powyższa modyfikacja jest niezgodna z wymaganiami Zamawiającego. W niniejszej sytuacji brak jest również podstaw do poprawienia omyłki w ofercie Wykonawcy na podstawie art. 223 ust. 2 Pzp. Nie jest to omyłka ani pisarska, ani rachunkowa. Nie można jej również zakwalifikować jako innej omyłki polegającej na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty. (...) Nie można uznać, iż zachowanie Wykonawcy polegające na dodaniu do formularza dodatkowej pozycji lub celowa zmiana ilości jest omyłką. Jest to świadome, zamierzone działanie. Zgodnie z wyrokiem KIO 3541/20: „W orzecznictwie ukształtował się pogląd zgodnie, z którym nie jest możliwe poprawienie błędu Wykonawcy, który nie ma charakteru omyłki. Wykonawca dokonując ingerencji w formularz asortymentowo- cenowy oraz dodając do niego kolejną pozycję, nieprzewidzianą przez Zamawiającego, nie zaakceptował warunków płatności określonych przez Zamawiającego.”
2. Oferta nr 3 CHEC-SPORT Anna Chęć, ul. Smołki 4, 41-700 Ruda Śląska
prawne: art. 226 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320) -
faktyczne: Zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp: „W postępowaniu o udzielenie zamówienia lub konkursie o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.” Dodatkowo, zgodnie z art. 73 § 1 Kodeksu cywilnego „Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, dokumentową albo elektroniczną, czynność dokonana bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna tylko wtedy, gdy ustawa przewiduje rygor nieważności”.
Kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany lub podpis osobisty mają określony cel – pozwalają na identyfikację osoby, która w imieniu własnym, bądź w imieniu reprezentowanego przez siebie podmiotu złożyła określone oświadczenie woli. Brak kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego uniemożliwia potwierdzenie, że oferta została złożona przez uprawione do tego osoby.
Oferta złożona z naruszeniem wskazanych wyżej wymogów jest sprzeczna z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych i jednocześnie nieważna na podstawie odrębnych przepisów, tj. przepisów Kodeksu cywilnego, określających skutki niezachowania wymogów formalnych dla czynności zastrzeżonej pod rygorem nieważności.
Oferta firmy Pani Anny Chęć prowadzącej działalność pn. CHEC-SPORT Anna Chęć z siedzibą w Rudzie Śląskiej została złożona, jako plik (.pdf), który nie zawierał ani kwalifikowanego podpisu elektronicznego, ani podpisu zaufanego ani podpisu osobistego. W związku z powyższym oferta nie została sporządzona w sposób zgodny z przepisami ustawy Pzp (art. 63 ust. 1 ustawy Pzp).
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa opakowań do sterylizacji oraz akcesoriów zużywalnych dla Centralnej Sterylizatorni
- DOSTARCZANIE AKCESORIÓW DO KARDIOMONITORÓW
- Dostawa materiałów jednorazowych do SPZOZ w Choszcznie
- ZP/44/2024 "Dostawa testów kontroli mycia i dezynfekcji, wskaźników procesu sterylizacji, opakowań do sterylizacji z podziałem na 22 części dla WSSz. im. M. Pirogowa w Łodzi"
- "Zakup i dostawa wyposażenia i sprzętu do Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Czerniejowie"
- Sukcesywne dostawy sprzętu medycznego jednorazowego użytku oraz pieluchomajtek.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.