eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ząbkowice ŚląskieKompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E dla Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śl.



Ogłoszenie z dnia 2022-01-12

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E dla Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śl.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000965364

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szpitalna 3

1.5.2.) Miejscowość: Ząbkowice Śląskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-200

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.7.) Numer telefonu: 74 8151 524

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@dps-zabkowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dps-zabkowice.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Całodobowe świadczenie usług w zakresie potrzeb bytowych dla osób przewlekle somatycznie chorych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E dla Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śl.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ccefc60d-73a0-11ec-83b1-bea871b78b5b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00014840

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00036182/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E dla Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śl.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki ze względu to, iż w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione.
Podstawa faktyczna zastosowania trybu z wolnej ręki:
Zamawiający w dniu 21.12.2021r. przeprowadził postępowanie, które zostało unieważnione zgodnie z art. 255 pkt 1 ustawy PZP z powodu braku ofert.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-611c0f6d-566f-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DPS/NT/6/Z/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 551663,91 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem dostawy jest dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E tj. sprzedaż gazu wraz z usługą dystrybucji.
2.Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę gazu dla Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich, ul. Szpitalna 3, 57-200 Ząbkowice Śląskie
3.Łączną szacunkowa ilość gazu ziemnego, która będzie dostarczona w okresie obowiązywania umowy do punktów poboru: 763 067 kWh. W toku realizacji zamówienia zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia łącznej szacunkowej ilości zakupionego paliwa gazowego i/lub wartości dystrybucji zakupionego paliwa gazowego w zakresie do ± 20% względem ilości (wartości) zamówienia. Zaistnienie okoliczności, o której mowa powyżej, spowoduje odpowiednio zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia należnego wykonawcy z tytułu niniejszej umowy. Zmiana ilości paliwa gazowego następuje automatycznie i nie wymaga oświadczenia strony. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa do zmniejszenia lub zwiększenia łącznej ilości zakupionego paliwa gazowego i/lub wartości dystrybucji zakupionego paliwa gazowego w zakresie do ± 20% względem ilości szacunkowej, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia.
4. Punkty poboru gazu ziemnego zostały określone w załączniku nr 1.
5. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania zawarta zostanie umowa na kompleksową dostawę gazu z Domem Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śl.
6. Umowa zostanie zawarta na czas określony od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. Obecna umowa kompleksowa zawarta jest na czas określony do dnia 31.12.2021r.
7. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy paliwa gazowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, reprezentowania Zamawiającego w sprawach związanych z niniejszą procedurą, w tym złożenia do Operatora Systemu Dystrybucyjnego, w imieniu własnym i Zamawiającego, pisemnego zgłoszenia o zawarciu nowej umowy dla odbiorcy przyłączonego do sieci dystrybucyjnej.
8. Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualną umowę z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej z wyjątkiem samego operatora) działającym na terenie Zamawiającego, umożliwiającą sprzedaż paliwa gazowego za pośrednictwem sieci dystrybucji do punktów poboru.
9.Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o.
10.Własność paliwa gazowego przechodzi na Zamawiającego po dokonaniu pomiaru na wyjściu gazomierza.
11.Wykonawca odpowiedzialny będzie za rzetelne i terminowe wykonanie zamówienia.
12.Faktury VAT za wykonaną dostawę gazu ziemnego będą wystawione na następujące dane:
Nabywca: Powiat Ząbkowicki ul. Sienkiewicza 11, 57-200 Ząbkowice Śląskie NIP 887-16-29-254
Odbiorca: Dom Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śl. ul. Szpitalna 3 57-200 Ząbkowice Śl.
Minimalny termin płatności za dostawę przedmiotu zamówienia wynosi 14 dni.
13.Oświadczenia w sprawie przeznaczenia zakupionego gazu, dla potrzeb podatku akcyzowego, zostaną przekazane Wykonawcy przy podpisywaniu umowy.
14.Dostarczanie gazu ziemnego odbywać się będzie zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności na warunkach określonych przez ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021r. poz. 716) i akty wykonawcze do tej ustawy.
15.Standard jakościowy przedmiotu zamówienia określają przepisy ustawy Prawo energetyczne oraz akty wykonawcze w szczególności rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego (Dz.U. z 2018 poz. 1158 z późn. zm.), rozporządzanie rady Ministrów z dnia 17 lutego 2021r. w sprawie sposobu i trybu wprowadzania ograniczeń w poborze gazu ziemnego (Dz. U. z 2021r. poz. 549) oraz Polskie Normy. Jakość gazu ziemnego dostarczanego przez Wykonawcę w miejscu dostarczania musi odpowiadać stosownym uregulowaniom obowiązującym na polskim rynku gazu ziemnego, takim jak Prawo energetyczne oraz IRiESD (gaz ziemny wysokometanowy z grupy E(GZ-50) wg normy PN-C-04750 dostarczony za pomocą sieci gazowej).
16.W kontekście oceny powszechnej dostępności dostawy gazu należy wskazać, że dostawy tego typu są ustawowo reglamentowane tj. możliwości dystrybucji i obrotu gazem odnosi się jedynie do podmiotów posiadających odpowiednią koncesję, co nie wyklucza jego powszechnej dostępności na danym rynku. Koncesjonowanie nie ma na celu ograniczenia dostępności produktów lecz zapewnienie, że podmioty posiadające właściwą koncesje spełniają odpowiednie standardy i wymogi. Zakres standardów i wymogów dla Wykonawcy opisano w ppkt. 14.
17.Koszty cyklu życia produktu tj. wszelkie możliwe fazy na etapie istnienia produktu, takie jak badanie, rozwój, projektowanie przemysłowe, produkcja, naprawa, modernizacja, zmiana, utrzymacie, logistyka, szkolenie, testowanie, wycofanie i usuwanie, wliczone są w cenę paliwa gazowego, określonej w pkt. 14 jakości, dostarczonego z tej samej sieci dystrybucyjnej, bez względu kto jest jego wytwórcą.
18.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1

4.5.3.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 551663,91 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 551663,91 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Fortum Marketing and Sales Polska Sp. SA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7811861610

7.3.3) Ulica: Marynarki Polskiej 197

7.3.4) Miejscowość: Gdańsk

7.3.5) Kod pocztowy: 80-868

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 551663,91 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-01-01 do 2022-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.