Ogłoszenie z dnia 2025-01-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00609124/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa zadaszenia o stałej konstrukcji istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 2 w Siedlcach” w formule „zaprojektuj i wybuduj”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO SIEDLCE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711581765
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Skwer Niepodległości 2
1.5.2.) Miejscowość: Siedlce
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-110
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jowita.leszczynska@um.siedlce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.siedlce.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miasto-siedlce.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa zadaszenia o stałej konstrukcji istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 2 w Siedlcach” w formule „zaprojektuj i wybuduj”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1a4a7418-f562-4068-b6cc-c932cb1b48ea
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00015005
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00013005/20/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.26 Budowa zadaszenia o stałej konstrukcji istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 2 w Siedlcach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00609124
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: F.272.52.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 2251260,16 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia (w formule „zaprojektuj – wybuduj”) jest opracowanie dokumentacji projektowej (Projektu Budowlanego) wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego zgód, zezwoleń, dokumentów, uzgodnień, decyzji administracyjnych w zakresie niezbędnym – do uzyskania „Pozwolenia na budowę" zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 poz. 725 ze zm.) oraz realizacja na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej robót budowlanych dotyczących budowy zadaszenia o stałej konstrukcji stalowej istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 2 wraz złącznikiem pomiędzy halą a budynkiem szkoły i zagospodarowaniem terenu na działkach nr ewid. 43 i 42/1 obręb 46 w ramach Programu Olimpia „Program budowy przyszkolnych hal sportowych na 100-lecie pierwszych występów reprezentacji Polski na Igrzyskach Olimpijskich” zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym, zwanym dalej w skrócie „PFU”.
I. Zakres zamówienia:
1) Prace projektowe tj. opracowanie dokumentacji projektowej (budowlanej, wykonawczej) budowy zadaszenia o stałej konstrukcji istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 2 wraz złącznikiem pomiędzy halą
a budynkiem szkoły oraz wyposażeniem instalacyjnym i sprzętowym (w tym mobilna strzelnica laserowa na 4 stanowiska) dla zakresu opisanego w PFU wraz ze wszystkimi elementami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę, branżowych odbiorów technicznych i pozwolenia na użytkowanie, decyzji, uzgodnień, itp.
2) Roboty budowlane tj. wykonanie robót budowlanych dla całego zakresu opisanego w PFU na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej (architektoniczno-budowlanej i technicznej) oraz uzyskanego pozwolenia na budowę.
3) Wyposażenie obiektu w zakresie opisanym w PFU.
II. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia:
1) Zamówieniem objęte jest również wykonanie wszelkich czynności i robót związanych z prawidłową realizacją zamówienia, nawet w przypadku, gdy nie zostały one ujęte w PFU oraz SWZ.
2) Teren inwestycji objęty jest ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pn. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Spokojnej (Uchwała NR XXI/261/2016 Rady Miasta Siedlce z dnia 23 czerwca
2016 r.) i oznaczony symbolem B14UO (teren usług oświaty). Teren inwestycji znajduje się poza strefą ochrony konserwatorskiej. Planowana inwestycja zlokalizowana będzie na działkach nr ewid. 43 i 42/1 (obręb ewidencyjny 46, jednostka ewidencyjna Miasto Siedlce), będących własnością Miasta Siedlce.
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego w zakresie sposobu jego realizacji zawarte zostały w dokumentacji przetargowej, w szczególności w PFU.
4) Oferta powinna zawierać zgodnie z przedmiotem zamówienia cenę ryczałtową brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia, w tym za opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz za wykonanie robót budowlanych, z zastrzeżeniem, że cena za opracowanie dokumentacji projektowej nie może przekroczyć 1,5% wartości całej oferty.
5) Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć zakresu swojego zobowiązania ani zakresu należytej staranności przy wykonywaniu swoich zobowiązań, wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
II. Pozostałe informacje dotyczące opisu przedmiotu zamówienia znajdują się w Rozdziale 5 SWZ, załączniku nr 4 do SWZ oraz załączniku nr 5 do SWZ .
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45212221-1 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych
45212220-4 - Roboty budowlane związane z wielofunkcyjnymi obiektami sportowymi
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Wykonawca, MAL-POL Sp. z o.o. , ul. Targowa 7A, 08-110 Siedlce, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą nie udowodnił, że spełnia warunek udziału w postępowaniu postawiony w Rozdziale 9 pkt 9.2 ust. 4.2 e) SWZ (wykonawca winien wykazać, że osoba mająca pełnić funkcję kierownika budowy posiada m.in. doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót podczas realizacji co najmniej jednego zadania, w zakres którego wchodziła budowa/przebudowa/rozbudowa budynku o wartości minimum 1 000 000,00 zł brutto) , ponieważ nie wykazał, że osoba wskazana do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiada doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót, podczas realizacji co najmniej jednego zadania, w zakres którego wchodziła budowa/przebudowa/rozbudowa budynku o wartości minimum 1 000 000,00 zł brutto.Oferta Wykonawcy, podlega zatem odrzuceniu w myśl przepisu art. 226 ust. 1 pkt. 2) lit. b) - Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona przez wykonawcę niespełniającego warunków udziału w postępowaniu.
Mając powyższe na uwadze należy uznać, że wypełnione zostały przesłanki unieważnienia postępowania określone w art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, ponieważ ceny pozostałych ofert przekraczają kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W omawianej sytuacji ceny pozostałych ofert nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni. Sformułowanie przepisu („zamawiający unieważnia”) prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.
Podsumowując, czynność unieważnienia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia w dzieli się de facto na dwie następujące po sobie czynności:
1) czynność odrzucenia oferty złożonej przez Wykonawcę MAL-POL Sp. z o.o., ul. Targowa 7A, 08-110 Siedlce, na podstawie art. 226 ust.1 pkt 2 lit. b) ustawy Pzp, ponieważ oferta została złożona przez wykonawcę, niespełniającego warunków udziału w postępowaniu,
2) czynność unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp - oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.
Z tych względów rozstrzygnięto jak na wstępie.
Dokonanie czynności unieważnienia stało się konieczne i uzasadnione.
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić do treści ogłoszenia, pozostałe informacje dotyczące unieważnienia przedmiotowego postępowania zawarto w "zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania" dostępnego na stronie prowadzonego postępowania: https://miasto-siedlce.ezamawiajacy.pl
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2677777,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 10750000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
INNE PRZETARGI Z SIEDLEC
- Dostawa preparatów i wyrobów stosowanych do dezynfekcji sprzętu medycznego, urządzeń i powierzchni
- Profilowanie dróg gruntowych na terenie miasta Siedlce
- Usługi całodobowego odbioru i transportu zwłok z dzierżawą budynku i przyległego terenu.
- Usługi inspektora ochrony radiologicznej w Mazowieckim Szpitalu Wojewódzkim im. św. Jana Pawła II w Siedlcach Sp. z o.o.
- "Kompleksowy nadzór inwestorski" w ramach zadania pn. "Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce" - część I
- Usługa przeglądów serwisowych, napraw instalacji i urządzeń sanitarnych, wentylacyjnych oraz klimatyzatorów
więcej: przetargi w Siedlcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku hali sportowej z zapleczem sanitarno - szatniowym wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i komunikacyjną przy Zespole Szkół Nr 2 w Łosicach
- Przebudowa konstrukcji drogi na odcinku od ul. 1 Maja w Żędowicach do ul. Opolskiej w Zawadzkiem
- Budowa boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Zespole Szkół Specjalnych w Adamowie
- Budowa budynku Zakładu Opiekuńczo - Leczniczego w formule "zaprojektuj i wybuduj" wraz z wyposażeniem dla przedsięwzięcia realizowanego w ramach KPO i Zwiększania Odporności
- Przebudowa i remont pomieszczeń Centrum Obsługi Mieszkańca położonych na parterze istniejącego budynku biurowo usługowego Grafit położonego przy ul. Namysłowskiej 8 we Wrocławiu.
- Odbudowa i modernizacja zniszczonego w wyniku powodzi stadionu sportowego KS "Kryształ" i budynku zaplecza sportowego w Stroniu Śląskim.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.