Og³oszenie z dnia 2024-01-07
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00032000/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-12
- 2024/BZP 00067960/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-25
- 2024/BZP 00085623/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-01
- 2024/BZP 00098813/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-09
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg gminnych - ulicy Cestryjewskiej, ¦cianki, Szkolnej, Klasztornej, ¦w. Wojciecha oraz Placu ¦w. Wojciecha w Strzelnie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Strzelno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000528913
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Cie¶lewicza 2
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Strzelno
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-320
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowroc³awski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: miasto@strzelno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://strzelno.bipgmina.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg gminnych - ulicy Cestryjewskiej, ¦cianki, Szkolnej, Klasztornej, ¦w. Wojciecha oraz Placu ¦w. Wojciecha w Strzelnie.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-7a0270b2-ad90-11ee-a681-52fe4aa7189e
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00015054
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-01-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7a0270b2-ad90-11ee-a681-52fe4aa7189e3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, konkursie, w tym sk³adanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w Pzp, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2020 r. poz.344). Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto na https://ezamowienia.gov.pl/pl/. Wykonawca posiadaj±cy konto na platformie ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza komunikacji. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopi dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie dostêpnym na stronie https://ezamowienia.gov.pl/pl/. Ofertê sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Obowi±zki informacyjne Wykonawcy wynikaj±ce z RODO.
Wykonawca ubiegaj±c siê o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowi±zany do wype³nienia obowi±zku informacyjnego przewidzianego w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te Wykonawca bezpo¶rednio pozyska³ (bêd± to w szczególno¶ci osoby fizyczne: skierowane do realizacji zamówienia, podwykonawcy, podmioty trzecie, pe³nomocnicy, cz³onkowie organów zarz±dzaj±cych). Obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 13 RODO nie bêdzie mia³ zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotycz±, dysponuje ju¿ tymi informacjami (art. 13 ust. 4 RODO).Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest wype³niæ obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiaj±cemu i których dane po¶rednio pozyska³, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z w³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.W celu zapewnienia, ¿e Wykonawca wype³ni³ ww. obowi±zki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zosta³y przekazane w zwi±zku z udzia³em Wykonawcy w postêpowaniu, Zamawiaj±cy zobowi±zuje Wykonawcê do z³o¿enia o¶wiadczenia o wype³nieniu przez niego obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Uprawnienia zwi±zane z przetwarzaniem danych osobowych.
a) posiada Pani/Pan:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych. Skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u z postêpowania oraz jego za³±czników;- na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego;- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; b) nie przys³uguje Pani/Panu:- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIZ.271.1.2024/P
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Zamawiaj±cego robót budowlanych polegaj±cych na przebudowie dróg gminnych - ulicy Cestryjewskiej, ¦cianki, Szkolnej, Klasztornej, ¦w. Wojciecha oraz Placu ¦w. Wojciecha w Strzelnie. Obowi±zkiem Wykonawcy bêdzie równie¿ dope³nienie w imieniu w imieniu Zamawiaj±cego wszelkich procedur administracyjnych umo¿liwiaj±cych u¿ytkowanie obiektów po wykonaniu prac.
2) Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia oraz jego zakres okre¶lono w dokumentacji technicznej obejmuj±cej: dokumentacjê projektow± w tym m.in. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót, uzgodnienia bran¿owe, decyzje administracyjne (w tym pozwoleniu na budowê), które to dokumenty nale¿y rozpatrywaæ ³±cznie. Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania wszystkich czynno¶ci i robót budowlanych wynikaj±cych z ww. dokumentów.
3) Dokumentacja projektowa (w tym m.in. rysunki, czê¶æ opisowa dokumentacji), przedmiary robót, STWiORB, uzgodnienia bran¿owe oraz uzyskane decyzje administracyjne s± dokumentami wzajemnie siê uzupe³niaj±cymi. Wszystkie roboty budowlane i elementy ujête w opisie, a nie ujête na rysunkach i/lub ujête na rysunkach, a nie ujête w opisie oraz odpowiednio w STWiORB lub w przedmiarze robót, winny byæ traktowane tak, jakby by³y ujête w ka¿dym z wymienionych dokumentów.
4) Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ pn.: dokumentacja techniczna.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej
45112710-5 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 371 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ polegaj±cych na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w rozumieniu przepisu art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp do 30% warto¶ci zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: za ofertê najkorzystniejsz± uznana oferta zawieraj±ca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
Lit. Kryterium Waga Liczba punktów
a) Cena (C) 60% 60
b) Okres przed³u¿enia gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty budowlane (G) 40% 40
Razem: 100,00
opis stosowanych kryteriów oraz sposób oceny ofert:
zasady przyznawania punktów w kryterium „cena” (C):
Cena - oznacza cenê ³±czn± brutto za wykonanie ca³o¶ci przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ oraz umow±. Cena wskazana w formularzu oferty oceniana bêdzie w nastêpuj±cy sposób:
Cpkt = (najni¿sza cena wystêpuj±ca w ofertach )/(cena wskazana w rozpatrywanej ofercie) x 60
Cpkt - liczba punktów za kryterium „cena”
Maksymalna liczba punktów - 60 pkt
Zasady przyznawania punktów w kryterium „Okres przed³u¿enia gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty budowlane” (G)
Gpkt - liczba punktów za kryterium „Okres przed³u¿enia gwarancji i rêkojmi na wykonane dostawy”
Maksymalna ilo¶æ punktów - 40 pkt.
Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawców minimalnego okresu gwarancji i rêkojmi wynosz±cego 36 miesiêcy.
W ramach kryterium oceny ofert Wykonawcy mog± zaoferowaæ przed³u¿enie okresu gwarancji i rêkojmi w stosunku do wymagalnego przez Zamawiaj±cego, minimalnego okresu.
Zamawiaj±cy przyzna punkty w ramach omawianego kryterium w nastêpuj±cy sposób:
Przed³u¿enie okresu gwarancji i rêkojmi: liczba punktów
o 6 miesiêcy 10 pkt.
o 12 miesiêcy 20 pkt
o 24 miesi±ce 30 pkt.
o 36 miesiêcy i wiêcej 40 pkt.
Wykonawca winien podaæ okres przed³u¿enia gwarancji i rêkojmi w miesi±cach, w przeciwnym wypadku Zamawiaj±cy do celów punktacji zaokr±gli podany okres „w dó³” do warto¶ci ni¿szej (np. Wykonawca zaoferuje przed³u¿enie okresu gwarancji i rêkojmi o 12,5 m-ca, Zamawiaj±cy zaokr±gli ten okres do 12 m-cy i przyzna punkty,
okres gwarancji i rêkojmi nale¿y podaæ liczbowo i s³ownie (w przypadku rozbie¿no¶ci w zakresie okresu przed³u¿enia gwarancji i rêkojmi podanego liczbowo i s³ownie, Zamawiaj±cy za obowi±zuj±cy uzna okres przed³u¿enia gwarancji i rêkojmi podany s³ownie),
Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y o¶wiadczenia odno¶nie przed³u¿enia okresu gwarancji i rêkojmi na wykonane dostawy, poda warto¶æ „0” lub wska¿e inny zwrot równoznaczny z tym, i¿ nie oferuje wyd³u¿enia przedmiotowego okresu, Zamawiaj±cy uzna, i¿ Wykonawca nie zaoferowa³ wyd³u¿enia okresu gwarancji i rêkojmi na wykonane dostawy i nie przyzna punktów,
Je¿eli ¿aden Wykonawca nie zaoferuje przed³u¿enia okresu gwarancji i rêkojmi na wykonane dostawy, Zamawiaj±cy do obliczenia punktacji w przedmiotowym kryterium nie zastosuje wzoru wskazanego powy¿ej i przyzna w tym kryterium 0 pkt.
je¿eli Wykonawca zaoferuje minimalny okres gwarancji, zgodnie z zapisami SWZ, tj. 36 miesiêcy - otrzyma w kryterium „okres przed³u¿enia gwarancja i rêkojmia na wykonane dostawy” liczbê punktów wynosz±c± 0.
ocena koñcowa wyliczona zostanie po zsumowaniu punktów uzyskanych za ocenê w ww. kryteriach. Ca³kowita liczba punktów, jak± otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poni¿szego wzoru:
Ipkt= Cpkt+Gpkt
wyliczenie punktów zostanie dokonane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokr±glania. Maksymalna ³±czna suma punktów we wskazanych wy¿ej kryteriach - 100.
za ofertê najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta Wykonawcy niepodlegaj±cego wykluczeniu, która nie podlega odrzuceniu oraz która uzyska najwiêksz± liczbê zsumowanych punktów w ramach ustalonych ww. kryteriów oceny ofert;
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres przed³u¿enia gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty budowlane (G)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Sytuacja finansowa
W zakresie warunku dotycz±cego sytuacji finansowej, o udzielenie przedmiotowego zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy wyka¿±, ¿e posiadaj± ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 2.000.000,00 z³. W sytuacji sk³adania oferty przez dwa lub wiêcej podmiotów (wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia) Zamawiaj±cy uzna spe³nienie tego warunku udzia³u w postêpowaniu, je¿eli wspólnie wyka¿± oni, i¿ posiadaj± ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 2.000.000,00 z³.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Zdolno¶æ techniczna
O udzielenie zamówienia mo¿e ubiegaæ siê Wykonawca, który wyka¿e, i¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³ w sposób nale¿yty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³:
• co najmniej dwa zamówienia polegaj±ce na remoncie, budowie lub przebudowie obiektu liniowego o £¡CZNEJ warto¶ci nie mniejszej ni¿ 5.000 000,00 z³ netto, w tym:
o jedno zamówienie polegaj±ce na remoncie, budowie lub przebudowie drogi publicznej
UWAGA:
• Je¿eli Wykonawca na potwierdzenie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego posiadania zdolno¶ci technicznej wyka¿e siê realizacj± robót, których warto¶æ wyra¿ona zostanie w walucie innej ni¿ PLN, Zamawiaj±cy w celu dokonania oceny spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dokona przeliczenia wskazanej warto¶ci wed³ug ¶redniego kursu NBP z dnia wszczêcia (og³oszenia) postêpowania w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Je¿eli w dniu og³oszenia postêpowania NBP nie opublikuje informacji o ¶rednim kursie walut, Zamawiaj±cy dokona odpowiednich przeliczeñ wg ¶redniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
b) Zdolno¶æ zawodowa:
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, i¿ dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami posiadaj±cymi kwalifikacje zawodowe, do¶wiadczenie i wykszta³cenie niezbêdne do wykonania zamówienia tj.:
• 1 (jedn±) osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika budowy, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci drogowej bez ograniczeñ oraz która:
o posiada co najmniej 5-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych w tej specjalno¶ci,
o co najmniej 2 razy pe³ni³a funkcjê kierownika budowy lub kierownika robót których przedmiotem by³y roboty polegaj±ce na remoncie, budowie lub przebudowie drogi o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 500 000,00 z³ netto.
Wykonawca winien wykazaæ siê osobami posiadaj±cymi uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z wymaganymi przepisami ustawy z dn. 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, 1309 z pó¼n. zm.) lub innymi uprawnieniami umo¿liwiaj±cymi wykonywanie tych samych czynno¶ci, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym upowa¿niaj± uprawnienia budowlane w tej samej specjalno¶ci. Zgodnie z art. 104 ustawy – Prawo budowlane – osoby, które przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy (tj. przed dniem 01.01.1995 r.) uzyska³y uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowuj± uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Powy¿sze oznacza, i¿ w razie z³o¿enia oferty zawieraj±cej wskazanie osób posiadaj±cych uprawnienia budowlane uzyskane przed 1995 r., wymaga siê od Wykonawcy, aby osoby te posiada³y uprawnienia zgodne z zakresem wskazanym w SIWZ.
W przypadku specjalistów zagranicznych posiadaj±cych uprawnienia wydane poza terytorium RP (w tym wydane obywatelom Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej) wymaga siê od Wykonawcy, aby osoby te spe³nia³y odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, 1309 z pó¼n. zm.)oraz pozosta³ych przepisów ww. ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020r.poz. 220 z pó¼n. zm.) oraz art. 20a ustawy z dn. 15.12.2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117. z pó¼n. zm.)
Zamawiaj±cy informuje, i¿ zgodnie z tre¶ci± art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane podstawê do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a oraz zgodnie z odrêbnymi przepisami, wpis na listê cz³onków w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, potwierdzony za¶wiadczeniem wydanym przez t± izbê, z okre¶lonym w nim terminem wa¿no¶ci.
Przez „ do¶wiadczenie zawodowe ” nale¿y rozumieæ okres od daty uzyskania uprawnieñ do daty sk³adania ofert, w którym czynnie wykonywano funkcjê kierownika budowy/robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego(w wykazie osób nale¿y podaæ miesi±c i rok rozpoczêcia i zakoñczenia pe³nienia funkcji przy danej inwestycji).
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ³±czenia funkcji kierownika budowy/kierowników robót poszczególnych bran¿ wymienionych powy¿ej, pod warunkiem wykazania siê niezbêdnymi uprawnieniami do kierowania robotami dla ka¿dej z bran¿y i wymaganym do¶wiadczeniem z zastrze¿eniem, ¿e jedna osoba nie mo¿e pe³niæ wiêcej ni¿ dwóch funkcji.
Wymieniony sk³ad osobowy zespo³u Wykonawcy nale¿y traktowaæ jako minimalne wymagania Zamawiaj±cego i nie wyczerpuje ca³o¶ci personelu niezbêdnego do rzetelnego wype³nienia zobowi±zañ Wykonawcy.
3. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 4 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy; sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt.3 lit.b) rozporz±dzenia z 2020 r (Dz U, z 2020 r, poz. 2415), sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed jego z³o¿eniem.
Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 1 (rozporz±dzenia z 2020 r, Dz. U. z 2020 r, poz. 2415) , zastêpuje siê je w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
Szczegó³owe zasady sk³adania podmiotowych ¶rodków dowodowych zosta³y opisane w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem;
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – za³±cznik nr 6 do SWZ.
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 8 do SIWZ.
Szczegó³owe zasady sk³adania podmiotowych ¶rodków dowodowych zosta³y opisane w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga sk³adania przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Nie dotyczy.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Oferta winna byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci:30 000,00 z³ (s³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy z³otych, 00/100),
2. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach:
1) w pieni±dzu, na rachunek Zamawiaj±cego nr:
79 8159 0003 2001 0000 0101 0007
2) w gwarancjach bankowych /lub
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych /lub
4) w porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j . Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z pó¼n. zm.).
3. Za datê wniesienia wadium przelewem uwa¿a siê datê uznania rachunku bankowego Zamawiaj±cego -Wadium powinno wp³yn±æ na rachunek bankowy Zamawiaj±cego do up³ywu terminu wyznaczonego na sk³adanie ofert (t.j. przed up³ywem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin sk³adania ofert).
4. Wadium, bez wzglêdu na sposób jego wniesienia, musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±.
5. Zamawiaj±cy wymaga, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniê¿nej - dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty;
2) gwarancji lub porêczenia, o których mowa powy¿ej - wykonawca wraz z ofert± przekaza³ Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
6. Z tre¶ci gwarancji i porêczenia winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 Pzp.
7. Okoliczno¶ci i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy okre¶la Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy – wed³ug za³±cznika nr 5.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 7 do SWZ. Ponadto:1. Zmiany postanowieñ niniejszej umowy mog± nast±piæ wy³±cznie w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 454 i 455 Pzp i pod rygorem niewa¿no¶ci wymagaj± formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Szczegó³owe postanowienia dotycz±ce rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania okre¶la Wzór Umowy stanowi±cy Za³±cznik nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-01-25 12:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Urz±d Miejski w Strzelnie ul. dr J. Cie¶lewicza 2, 88-320 Strzelno.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-25 13:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-02-23
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Informacje o formalno¶ciach, jakie powinny byæ dope³nione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy:1. Zamawiaj±cy zawiera umowê w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia przes³ania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
2. Zamawiaj±cy mo¿e zawrzeæ umowê w sprawie zamówienia publicznego przed up³ywem terminu, o którym mowa w ust. 1, je¿eli w postêpowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie podstawowym z³o¿ono tylko jedn± ofertê.
3. W przypadku wyboru oferty z³o¿onej przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo ¿±dania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
4. Wykonawca bêdzie zobowi±zany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego.
INNE PRZETARGI STRZELNO
wiêcej: przetargi STRZELNO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na now± siedzibê Pañstwowej Szko³y Muzycznej I i II stopnia w Zduñskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wyk³adowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposa¿enia
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudzi±dzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- REMONT CZ¡STKOWY DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY SUSZEC - 2025 R.
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Ko¶ciuszki 40
- Remont ³azienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.