Ogłoszenie z dnia 2024-01-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00448653/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-10-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
WYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Technologii Paliw i Energii
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000025945
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zamkowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Zabrze
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-803
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@itpe.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.itpe.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5a8e31bf-6d7a-11ee-a60c-9ec5599dddc11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe i prace rozwojowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
WYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5a8e31bf-6d7a-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00015247
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
2.1. Przedmiot zamówienia jest finansowany z Programu LIFE Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach projektu zintegrowanego LIFE „Śląskie. Przywracamy błękit. Kompleksowa realizacja Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego (LIFE20 IPE/PL/000007 - LIFE-IP AQP-SILESIAN-SKY).2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00448653
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 14/itpe/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 62861,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie w sezonie grzewczym 2023 - 2024 pomiarów z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych (BSP) wyposażonych w urządzenia umożliwiające:
a. pomiar stężenia PM10 oraz CO2,
b. zapis ścieżki przelotu BSP (moduł GPS z rejestracją),
c. rejestrację i prezentację wyników pomiarów w czasie rzeczywistym,
d. rejestrację video i fotograficzną lotów.
4.2. Usługi w ramach niniejszego zamówienia muszą być realizowane w sposób zgodny z obowiązującym w Polsce prawem oraz normami, a także wymaganiami posiadania odpowiednich uprawnień oraz zezwoleń w zakresie prowadzonej działalności.
4.3. Usługi będą realizowane w lokalizacjach i terminach uzgodnionych z Zamawiającym przy udziale Straży Miejskiej/Gminnej/urzędników ds. ochrony środowiska.
4.4. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia wszelkich środków technicznych i organizacyjnych oraz odpowiedniego doboru sprzętu i zasobów ludzkich w celu realizacji usług.
4.5. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bezpieczeństwa lotów i ochrony osób (np. od uszkodzeń ciała)
i mienia (np. od uszkodzenie dachu, kominów, anten, drutów telefonicznych i energetycznych itp).
4.6. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania obowiązującej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, obejmującej sytuacje określone w pkt. 4.5. powyżej na minimalną sumę gwarancyjną 1 000 000,00 zł. Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu kopię polisy przed rozpoczęciem sesji pomiarowych.
4.7. Wykonawca zobowiązany będzie do dopełnienia wymagań przepisów umożliwiających korzystanie z polskiej przestrzeni powietrznej na terenie i w czasie realizacji zamówienia, w szczególności:
1) Ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz.U. 2002 Nr 130 poz. 1112),
2) Wytycznych Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego,
3) Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2019/945 z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie bezzałogowych systemów powietrznych oraz operatorów bezzałogowych systemów powietrznych z państw trzecich,
4) Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) 2019/947 z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie przepisów
i procedur dotyczących eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych.
Przed rozpoczęciem pomiarów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
1) komplet uprawnień/świadectw/certyfikatów pilotów do wykonywania lotów w wymaganym umową zakresie,
2) potwierdzenie rejestracji operatora w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego,
3) odpowiednie dla scenariusza lotów instrukcji operacyjne dla operatora,
4) oświadczenie o operacji obejmujące wymagany zakres lub przygotowywanie i złożenie go w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
4.8. Na 7 dni przed rozpoczęciem ustalonego z Zamawiającym okresu pomiarowego Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu wykorzystywanych czujników w celu określenia ich charakterystyk pomiarowych w warunkach laboratoryjnych.
4.9. Wykonawca będzie zobowiązany do rejestracji video i fotograficznej realizowanych pomiarów (każdorazowo start BSP, dolot BSP oraz wykonanie pomiaru w smudze spalin trwającego nie krócej niż czas odpowiedzi czujnika dla każdego emitora zlokalizowanego na wskazanym obszarze objętym pomiarami) i udostępnienia ich Zamawiającemu poprzez łącze do pliku, który wykorzysta je w celu weryfikacji poprawności wykonania zleconych pomiarów, a także w celach promocyjnych. W przypadku, gdy Wykonawca będzie rejestrował prowadzone pomiary za pomocą dodatkowego BSP obserwacyjnego, zarejestrowane w ten sposób materiały video i fotograficzne zostaną również przekazane Zamawiającemu. Wykonawca w cenie ofertowej uwzględni koszt przeniesienia na Zamawiającego wszelkich praw autorskich do materiałów video i fotograficznych wytworzonych i przekazanych Zamawiającemu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
4.10. Zapewniony przez Wykonawcę BSP wraz z układem pomiarowym musi co najmniej spełniać poniższe wymagania:
4.10.1. Posiadać układ pomiarowy z czujnikami PM10 i CO2 umożliwiającymi bezpieczny montaż do BSP oraz
z co najmniej 50 cm sztywną sondą do poboru próbek gazu i pyłu z emitora o zakresach stężeń:
a. PM10 (0 – 500 µg/m³),
b. CO2 (0 – 5000 ppm).
4.10.2. System BSP, poza w/w układem pomiarowym, powinien być wyposażony w:
a. kamerę umożliwiającą bieżącą obserwację pola pomiarowego przez operatora lub jego asystenta oraz rejestrację video oraz fotograficzną,
b. system GPS,
c. system rejestracji i transmisji danych pomiarowych,
d. system „fail safe” z preferencją trybu „return to home”,
e. umożliwiać pracę w zakresach temperaturowych: -10÷30oC oraz w warunkach dużej wilgotności powietrza minimum 90%.
4.10.3. Zebrane w pamięci urządzenia lub w chmurze wyniki pomiarów, powinny być również dostępne dla Zamawiającego on-line w czasie rzeczywistym w postaci:
a. stężeń PM10 i CO2,
b. współrzędnych BSP podczas realizacji pomiarów,
c. aktualnej godziny i daty.
4.10.4. Na wypadek awarii Wykonawca powinien dysponować, poza głównym zestawem (BSP + układ pomiarowy), przynajmniej jednym zestawem zapasowym.
4.11. Pomiary będą realizowane na 5 wcześniej wskazanych przez Zamawiającego obszarach, tzw. „hot-spotach” na terenie woj. śląskiego. Hot-spot definiowany jest jako obszar zabudowy jednorodzinnej z dominującą przewagą spalania paliw stałych z ilością emitorów (kominów) nie większą niż 50, w zależności od gęstości zabudowy na wskazanym obszarze.
4.12. Loty będą obejmowały 3 serie pomiarowe w każdym hot-spocie w sezonie grzewczym 2022/2023 (5 hot-spotów x 3 serie pomiarowe). W trakcie każdej serii pomiarowej BSP będzie przelatywał nad wyznaczonym hot-spotem
i wykonywał w zawisie pomiar stężenia PM10 i CO2 nad każdym z emitorów, trwający nie krócej niż wynosi czas odpowiedzi używanego czujnika pomiarowego.
4.13. Zamawiający wymaga, aby wszystkie loty były wykonane pomiędzy wschodem a zachodem słońca w trybie VLOS.
4.14. W każdym dniu pomiarowym należy wykonać pomiary obejmujące przeloty nad źródłami emisji/kominami znajdującymi się na obszarze danego hot-spotu z dokładnym pomiarem stężeń i lokalizacji BSP, oraz oszacowaniem kierunku wiatru podczas dokonywania pomiarów w zawisie.
4.15. Zamawiający na minimum 48 godzin przed ustalonym dniem pomiarowym wskaże Wykonawcy, który hot-spot będzie objęty pomiarami.
4.16. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia pomiarów w wyznaczonym terminie, spowodowanych m.in. warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonanie lotów, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego przynajmniej 24 godziny wcześniej i zostanie ustalony nowy termin.
4.17. Przedmiot zamówienia będzie realizowany po cenach określonych w ofercie.
4.18. Określenie zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
90731400-4 – Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza
4.19. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców,
o których mowa w art. 94 ustawy PZP.
4.20. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, zgodnie
z art. 60 i art. 121 ustawy PZP.
4.21. Zamawiający nie określa wymagań w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach,
o których mowa w art. 95 ustawy PZP.
4.22. Zamawiający nie określa wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ustawy PZP.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90731400-4 - Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 48000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 48000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 48000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: DRONPOL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 520287393
7.3.3) Ulica: ul. Portowa 16
7.3.4) Miejscowość: Gliwice
7.3.5) Kod pocztowy: 44-102
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-03
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 48000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-04-30INNE PRZETARGI Z ZABRZA
- 21/TP/I/24 DOSTAWY OBŁOŻEŃ CHIRURGICZNYCH, ŚRODKÓW OCHRONY OSOBISTEJ, WYROBÓW JEDNORAZOWEGO UŻYTKU DO HIGIENY I OPIEKI NAD PACJENTEM
- "Wykonywanie wycen nieruchomości oraz innych opracowań w celu realizacji zadań Prezydenta Miasta Zabrze, w okresie do końca 2025 r. z podziałem na 4 Rejony"
- Zakup wraz z dostawą artykułów żywnościowych (produktów spożywczych) dla Domu Pomocy Społecznej nr 1 w Zabrzu, ul. Matejki 62.
- Dostawę zastawek aortalnych samorozprężalnych do zabiegów TAVI
- Rozbudowa systemu AMMS o moduły e-rejestracja w raz z wsparciem serwisowym w Szpitalu Specjalistycznym w Zabrzu Sp. z o.o. Nr sprawy DZP/33 TP/2024
- DOSTAWA MATERIAŁÓW INSTALACYJNYCH
więcej: przetargi w Zabrzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przetworzenie danych i wykonanie zbiorczych ocen jakości powietrza w Polsce na podstawie badań Państwowego Monitoringu Środowiska wg prawa krajowego i wymagań sprawozdawczości europejskiej w 2025 roku
- Wykonywanie analizy spalin z kominów palenisk domowych za pomocą bezzałogowego systemu latającego - drona w latach 2024-2026
więcej: Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.