Og³oszenie z dnia 2023-01-09
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00135401/01 - Wynik z dnia 2023-03-14
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 1 w Grodzisku Wielkopolskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA GRODZISK WIELKOPOLSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259382
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Stary Rynek 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Grodzisk Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-065
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: grodzisk@grodzisk.wlkp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.grodzisk.wlkp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 1 w Grodzisku Wielkopolskim
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-66c43ee5-901a-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00017233
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-01-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-grodzisk-wielkopolski3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-grodzisk-wielkopolski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednictwem: zamowienia.sidaspzp.pl pod adresem: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-grodzisk-wielkopolski
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby komunikacja miêdzy zamawiaj±cym, a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane by³y w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformy zamowienia.sidaspzp.pl, modu³ Zamówienia/ widok szczegó³owy/ Komunikacja. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformy.
3. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformy sekcja Og³oszenia / Pliki. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji Og³oszenia / Pliki. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformy do konkretnego wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformie przes³anych przez zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
5. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 roku poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo-aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformie:
1) dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 1 Mb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ RAM min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 - lub nowsze wersje,
3) zainstalowana przegl±darka internetowa: Firefox, Chrome, Opera - w najnowszej wersji,
4) w³±czona obs³uga JavaScript,
5) zainstalowany program do obs³ugi formatów .pdf np. Acrobat Reader,
6) dopuszczalne formaty przes³anych danych, tj. plików o wielko¶ci do 100 MB to: txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, tif, png, zip, tar, gz, 7z.
6. Informacja odno¶nie kodowania i czasu odbioru danych:
Plik za³±czony na platformie i zapisany nie jest widoczny dla Zamawiaj±cego, poniewa¿ w systemie wystêpuje jako plik zaszyfrowany. Jako czas z³o¿enia oferty za pomoc± platformy zamówieñ publicznych zamawiaj±cego przyjmuje siê moment otrzymania ¿±dania przez serwer po klikniêciu w opcjê „Z³ó¿ ofertê”. Czas jest prezentowany w (hh:mm:ss) zgodnie ze stref± czasow± ustawion± na komputerze. Po klikniêciu w opcjê „Z³ó¿ ofertê” wykonawca jest informowany poprzez zmianê statusu, ¿e jego oferta zosta³a z³o¿ona.
Czas serwera jest synchronizowany z czasem udostêpnionym przez G³ówny Urz±d Miar.
7. Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. rejestruj±c siê bezp³atnie lub w przypadku posiadania konta na platformie, loguj±c siê akceptuje warunki korzystania z platformy zakupowej SIDAS PZP okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej oraz uznaje go za wi±¿±cy.
8. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformy, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Komunikacja”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 Ustawy.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”) (Dz. U. UE. L. 119.1 z 04.05.2016) informujê, i¿:
1) Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Grodziska Wielkopolskiego. Z administratorem mo¿na siê skontaktowaæ poprzez adres e-mail: grodzisk@grodzisk.wlkp.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora;
2) Administrator wyznaczy³ inspektora ochrony danych, z którym mo¿e siê Pani/Pan skontaktowaæ poprzez e-mail: iod@grodzisk.wlkp.pl Z inspektorem ochrony danych mo¿na siê kontaktowaæ we wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi±zanych z przetwarzaniem danych;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd±, na podstawie ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych, w celu realizacji procesu wyboru wykonawcy na podstawie prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, a nastêpnie realizacji postanowieñ umownych zwi±zanych z wykonywanym zamówieniem;
4) w zwi±zku z przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powy¿ej, dane osobowe mog± byæ udostêpniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisów prawa oraz zawartych umów powierzenia przetwarzania danych, je¿eli wymagane by³oby to w celu realizacji postanowieñ umownych,
5) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany;
6) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
7) posiada Pani/Pan prawo do:
a) dostêpu do danych osobowych, na podstawie art. 15 RODO, przy czym administrator mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
b) sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, na podstawie art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z niniejszego uprawnienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych;
c) ograniczenia przetwarzania danych osobowych, na podstawie art. 18 RODO, przy czym wyst±pienie z ¿±daniem nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
d) wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) nie przys³uguje Pani/Panu prawo do:
a) usuniêcia lub przenoszenia danych osobowych,
b) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
9) podanie danych osobowych jest konieczne w celu realizacji postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji postanowieñ umownych. Niepodanie danych bêdzie skutkowa³o brakiem mo¿liwo¶ci rozpatrzenia oferty z³o¿onej w postêpowaniu oraz zawarcia umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WRG.271.0.1.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji budynku Szko³y Podstawowej nr 1 w Grodzisku Wielkopolskim.
Zakres prac obejmuje:
1) docieplenie ¶cian zewnêtrznych - metod± BSO z zastosowaniem styropianu EPS gr. 5 cm (λ ≤ 0,040 W/mK, TR100),
2) docieplenie ¶cian zewnêtrznych w czê¶ci coko³owej (min. 20 cm poni¿ej terenu) - metod± BSO z zastosowaniem styropianu wodoodpornego gr. 5 cm (λ ≤ 0,031 W/mK),
3) stropodach docieplenie styropap± gr. 10cm (λ ≤ 0,040 W/mK) - za wyj±tkiem obu sal gimnastycznych i dachu budynku g³ównego,
4) stropodach budynku g³ównego dociepliæ we³n± skaln± gr.10cm (λ ≤ 0,040 W/mK),
5) wymiana okien na nowe PCV o wspó³czynniku przenikania ciep³a Umax ≤ 0,9 W/m2K - okna w kolorze bia³ym,
6) wymiana drzwi zewnêtrznych na nowe aluminiowe o wspó³czynniku przenikania ciep³a Umax ≤ 1,3 W/m2K,
7) docieplenie ¶ciany oddzielenia ppo¿. we³n± mineraln± gr. 16 cm (λ ≤ 0,040 W/mK),
8) instalacjê o¶wietlenia (wymiana punktów o¶wietlenia),
9) instalacjê kot³owni,
10) alternatywne ¼ród³o energii instalacja PV,
11) instalacja centralnego ogrzewania (wymiana przewodów i punktów grzewczych),
12) technologia kot³owni.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45321000-3 - Izolacja cieplna
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331110-0 - Instalowanie kot³ów
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, zamówienia polegaj±ce na powtórzeniu podobnych robót, zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta wype³niaj±ca w najwy¿szym stopniu wymagania, spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu, otrzyma maksymaln± liczbê punktów. Pozosta³ym ofertom, wype³niaj±cym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów. Wynik bêdzie traktowany jako warto¶æ punktowa oferty.
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejsz±, pozosta³e oferty zostan± sklasyfikowane zgodnie z ilo¶ci± uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwy¿sz± ilo¶æ punktów.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia w niniejszym postêpowaniu zgodnie z art. 112 ust. 2 Ustawy mog± ubiegaæ siê wy³±cznie Wykonawcy, którzy spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu, w nastêpuj±cym zakresie:1) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony je¶li:
a) w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej 2 zamówienia polegaj±ce na budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie i/lub termomodernizacji, obejmuj±cej swoim zakresem co najmniej ocieplenie ¶cian, stolarkê, instalacjê centralnego ogrzewania, instalacjê elektryczn±, warto¶æ zamówienia: minimum 3.500.000,00 z³ brutto ka¿de, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czy dowody dotycz±ce robót, okre¶laj±cych czy roboty te zosta³y wykonane nale¿ycie.
b) dysponuje osobami do wykonania zamówienia, które posiadaj± wymagane uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej, instalacyjnej sanitarnej (w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych), instalacyjnej elektrycznej (w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych) lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane oraz s± uprawnione do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej, instalacyjnej sanitarnej (w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych), instalacyjnej elektrycznej (w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych) - Kierownik budowy i kierownicy robót.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni (zgodnie z art. 274 ust. 1 Ustawy), aktualnych na dzieñ z³o¿enia:
1. za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
2. za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne waz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji (Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne, o ile wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków);
4. o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania - o¶wiadczenie wstêpne - zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 4 do SWZ. Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa w ust. 1 stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
3. W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni (zgodnie z art. 274 ust. 1 Ustawy), aktualnych na dzieñ z³o¿enia:
3.1. w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
3.1.1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (za³. nr 3 do SWZ);
3.1.2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, a w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - o¶wiadczenie wykonawcy (za³. nr 2 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Formularz ofertowy stanowi±cy za³±cznik nr 1 do SWZ oraz:1) O¶wiadczenie wstêpne Wykonawcy wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie wstêpne sk³ada ka¿dy z Wykonawców;
2) Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik;
3) Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
4) Wype³nione kosztorysy ofertowe;
5) Dowód wniesienia wadium;
6) W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów Wykonawca za³±cza zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Oferta winna byæ zabezpieczona WADIUM w wysoko¶ci 50.000,00 (s³ownie: piêædziesi±t tysiêcy z³otych).2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Ustawy.
3. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca powinien powo³aæ siê na oznaczenie postêpowania.
4. Wadium mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu na konto Zamawiaj±cego. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego. Wadium wniesione w pieni±dzu musi znale¼æ siê na koncie Zamawiaj±cego: Bank Spó³dzielczy, konto nr 47 90630008 0000 0011 1100 0005, przed terminem sk³adania ofert.
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2080 z pó¼n. zm.).
5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w ust. 4 pkt. b-d, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, które stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy. S± oni zobowi±zani do powo³ania reprezentuj±cego ich pe³nomocnika.
3. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej okoliczno¶ci wymienionej poni¿ej:5.1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy.
5.2. Zmiana sposobu spe³niania wykonania przedmiotu umowy - zmiany technologiczne.
5.3. Zmiany Osobowe.
5.4. Zmiany Wynagrodzenia.
5.5. Zmiana zakresu odbioru.
5.6. Pozosta³e Zmiany.
5.7. Wskazanie zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców (rozszerzenie/zawê¿enie zakresu robót powierzonych podwykonawcom).
5.8. Zmiana ilo¶ci faktur dla danego odbioru (czê¶ciowego, koñcowego).
5.9. Powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy dopuszcza zgodê, nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody przez Zamawiaj±cego.
Szczegó³owy opis zmian zawiera pkt XXV SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-01-25 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-grodzisk-wielkopolski
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-25 10:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-02-23
INNE PRZETARGI Z GRODZISKA WIELKOPOLSKIEGO
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont sanitariatów i instalacji wodno-kanalizacyjnej w budynku VII Liceum Ogólnokszta³c±cego im. D±brówki w Poznaniu
- Modernizacja sali konferencyjnej PBP przy ulicy Przemys³owej 7
- Modernizacja Wiejskiego Domu Kultury w Domanicach w ramach programu wsparcia "Mazowsze dla lokalnych centrów integracyjnych 2025" - postêpowanie drugie
- Remont wybranych pomieszczeñ parteru w budynku g³ównym Szko³y Podstawowej Nr 2 w Kartuzach im. Miko³aja Kopernika
- Wykonanie prac polegaj±cych na monta¿u urz±dzeñ i instalacji do sterowania uchylaniem okien i roletami na poziomie trzeciej kondygnacji nadziemnej budynku B przy ul. Cha³ubiñskiego 6 w Warszawie.
- Kompleksowa termoizolacja ¶cian i dachów wraz z wymian± obróbek blacharskich i instalacji odgromowych dwóch budynków stanowi±cych siedzibê PSSE w Piasecznie
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.