Og³oszenie z dnia 2023-01-09
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00092727/01 - Wynik z dnia 2023-02-13
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Suchowoli
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Adamów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368486
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Adamów
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Adamów
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-442
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 846186102
1.5.8.) Numer faksu: 846186119
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@adamow.gmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.adamow.gmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Suchowoli
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-d9dec661-9037-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00017449
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-01-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00015476/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.3 Modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Suchowoli
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://adamowgmina.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://adamowgmina.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postêpowaniu Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ przekazywania sobie przez strony postêpowania o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji:
1.1. Za po¶rednictwem Platformy znajduj±cej siê pod adresem: https://adamowgmina.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja”.
2. O¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wp³yn± do Zamawiaj±cego, uwa¿a siê za dokumenty z³o¿one w terminie, je¶li ich czytelna tre¶æ dotrze do Zamawiaj±cego przed up³ywem tego terminu. Za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich wp³ywu na Platformê.
4. Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z wnioskiem o wyja¶nienie tre¶ci SWZ. Wniosek nale¿y przes³aæ za po¶rednictwem Platformy Zakupowej przez opcjê „Zadaj pytanie” lub przy u¿yciu zak³adki „Korespondencja”: w celu zadania pytania Zamawiaj±cemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym nale¿y uzupe³niæ dane Wykonawcy, temat i tre¶æ/przedmiot pytania, po wype³nieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikuj±cym z obrazka Wykonawca klika klawisz POTWIERD¬, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wys³ania pytania poprzez komunikat systemowy "Pytanie wys³ane".
Zamawiaj±cy udzieli wyja¶nieñ niezw³ocznie, jednak nie pó¼niej ni¿ na 2 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert, pod warunkiem, ¿e wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ wp³yn±³ do Zamawiaj±cego nie pó¼niej ni¿ na 4 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Je¿eli wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ wp³ynie po up³ywie terminu, o którym mowa powy¿ej, Zamawiaj±cy mo¿e udzieliæ wyja¶nieñ albo pozostawiæ wniosek bez rozpoznania. Przed³u¿enie terminu sk³adania ofert nie wp³ywa na bieg terminu sk³adania wniosku o wyja¶nienie tre¶ci SWZ.
5. Tre¶æ pytañ (bez ujawniania ¼ród³a zapytania) wraz z wyja¶nieniami b±d¼ informacje o dokonaniu modyfikacji SWZ, Zamawiaj±cy przeka¿e Wykonawcom za po¶rednictwem Platformy Zakupowej.
6. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku jakichkolwiek w±tpliwo¶ci zwi±zanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktowaæ siê z dostawc± rozwi±zania teleinformatycznego Platforma zakupowa Gminy Adamów tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostêpna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl
7. Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
7.1. dokumenty w formacie „pdf" zaleca siê podpisywaæ formatem PAdES,
7.2. dopuszcza siê podpisanie dokumentów w formacie innym ni¿ „pdf", wtedy bêdzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W zwi±zku z tym Wykonawca bêdzie zobowi±zany za³±czyæ prócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem.
8. Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±ce osoby do kontaktu z Wykonawcami:
a) W zakresie proceduralnym:
Pan Marek Kraczek; email: poczta@adamow.gmina.pl
b) W zakresie merytorycznym:
Pani Karolina Nowotarska,; email: k.nowotarska@adamow.gmina.pl
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art.13 RODO w przypadku zbierania danych osobowych bezpo¶rednio od osoby fizycznej, której dane dotycz±, w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zamawiaj±cy;
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Adamów ul. Adamów 11b 22-442 Adamów: iod@rodokontakt.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Suchowoli”;
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± upowa¿nieni pracownicy Urzêdu Gminy Adamów oraz spó³ka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzib± w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisan± do Rejestru Przedsiêbiorców Krajowego Rejestru S±dowego, prowadzonego przez S±d Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której Nazwa Jednostki prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c± pod adresem: https://adamowgmina.ezamawiajacy.pl oraz odpowiednie organy kontroli w zakresie ich kompetencji;
5. Dane osobowe bêd± przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy. Dane te mog± byæ przechowywane przez okres d³u¿szy ni¿ wskazany, o ile wynika to z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 217 z pó¼n. zm.) i przepisów wykonawczych do tej ustawy;
6. Obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy PZP;
7. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany.
8. Prawa osób których dane s± przetwarzane:
• prawo dostêpu do danych osobowych;
• prawo do sprostowania danych osobowych (Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania);
• prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy;
• nie przys³uguje Pani/Panu:
• prawo do usuniêcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych;
• prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest konieczno¶æ wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na zamawiaj±cym lub wykonanie umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IRFZ.271.1.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) Opis przedmiotu zamówienia zawiera siê w ramach dokumentacji projektowej i przedmiarach robót stanowi±cych ³±cznie Za³±cznik nr 1 do
SWZ
b) Przedmiot zamówienia obejmuje m.in. przebudowê dachu, monta¿ instalacji fotowoltaicznej, rozbudowê parkingu i modernizacjê kot³owni gazowej. Roboty te zosta³y uwzglêdnione w przedmiarach robót bêd±cych elementem sk³adowym za³±cznika nr 1 do SWZ.
c) UWAGA Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany na czynnym obiekcie o¶wiatowym.
d) Zamawiaj±cy informuje, ¿e przedmiary robót stanowi± wy³±cznie materia³ pomocniczy dla potrzeb wyceny oferty oraz do ustalenia ceny przy zamówieniach dodatkowych (je¿eli wyst±pi±) lub zmniejszenia zakresu robót.
e) Za³±czniki o których mowa w pkt a) zamawiaj±cy udostêpnia na stronie internetowej, na której zosta³a udostêpniona SWZ.
f) Zaleca siê, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji zadania i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego postêpowania przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy wymaga, aby oferta obejmowa³a ca³o¶æ przedmiotu zamówienia, w zwi±zku z powy¿szym wyklucza siê mo¿liwo¶æ roszczeñ Wykonawcy z tytu³u b³êdnego skalkulowania ceny.
g) Wszelkie niezbêdne materia³y do wykonania zamówienia zabezpiecza Wykonawca. Materia³y winny odpowiadaæ co do jako¶ci wymaganiom okre¶lonym w dokumentacji projektowej oraz w przedmiarach robót.
h) Roboty nale¿y wykonaæ zgodnie z dokumentacj± projektow±, zachowaniem warunków wynikaj±cych z norm technicznych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz z wymogami sztuki budowlanej.
i) Wykonawca zobowi±zany jest do uzyskania w imieniu Zamawiaj±cego pozwolenia na u¿ytkowanie obiektu oraz opracowania dwóch egzemplarzy pe³nej, kompletnej dokumentacji odbioru koñcowego wymaganego przepisami art. 57 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane ( t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z pó¼n. zm.).
j) Wykonawca zobowi±zany jest do opracowania i dostarczenia Zamawiaj±cemu instrukcji eksploatacji urz±dzeñ, jak równie¿ przeszkolenie personelu u¿ytkownika w zakresie niezbêdnym dla ich obs³ugi.
k) Wykonawca zobowi±zany jest do opracowania i dostarczenia Zamawiaj±cemu instrukcji ppo¿. oraz zgodnie z t± instrukcj± wyposa¿enie obiektu w sprzêt ppo¿. wraz z oznakowaniem.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zosta³ okre¶lony w SWZ
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45262210-6 - Fundamentowanie
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-29
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone, przyznaj±c
punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê minimum 500 000,00 z³.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykona³ nale¿ycie nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na modernizacji lub przebudowie lub budowie budynku kubaturowego o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 000 000 PLN brutto.
Wykonawca winien za³±czyæ dowody potwierdzaj±ce, ¿e roboty te zosta³y wykonane nale¿ycie. Dowodami, o których mowa powy¿ej s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty.
6.3. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych.
6.4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych do¶wiadczenia wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6.5. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo odpowiednio wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
6.6. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w ust. 6.4, potwierdza ¿e stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
1) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby,
2) sposób i okres udostêpnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±,
6.7. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art.112 ust.2 pkt.3 i 4 ustawy PZP, oraz je¿eli to dotyczy, kryteriów selekcji a tak¿e bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem Wykonawcy.
6.8. Podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawc±, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodê poniesion± przez Zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
6.9. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
6.10. Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 6.11. Ostateczne potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonane na podstawie z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych. Ocenie na tym etapie podlegaæ bêdzie wy³±cznie Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, spo¶ród tych, które nie zostan± odrzucone.
6.12. Je¿eli wykonawca nie z³o¿y³ o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, podmiotowych ¶rodków dowodowych, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu lub s± one niekompletne lub zawieraj± b³êdy, zamawiaj±cy wzywa wykonawcê odpowiednio do ich z³o¿enia, poprawienia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie, chyba ¿e wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo oferta wykonawcy podlegaj± odrzuceniu bez wzglêdu na ich z³o¿enie, uzupe³nienie lub poprawienie lub zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêpowania.
6.13. Wykonawca sk³ada podmiotowe ¶rodki dowodowe na wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzaj±cym, aktualne na dzieñ ich z³o¿enia. Z³o¿enie, uzupe³nienie lub poprawienie o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, lub podmiotowych ¶rodków dowodowych nie mo¿e s³u¿yæ potwierdzeniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji.
6.14. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, lub z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu.
6.15. Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.16. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia oferty tj.:
1) Wykaz robót budowlanych – zrealizowanych w okresie ostatnich 5 (piêciu) lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, warto¶ci oraz miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zosta³y wykonane, w zakresie wymaganym do spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu – wzór dokumentu stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ.
Do wykazu nale¿y do³±czyæ dowody okre¶laj±ce, czy roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy. W przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
2) dokument potwierdzaj±cy ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 500 000,00 z³
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
12.1. Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania jest obowi±zany, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, wnie¶æ wadium na ca³y okres zwi±zania z ofert± w wysoko¶ci - 30.000,00 z³ (s³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy z³otych);12.2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
12.3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach,
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
12.4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na rachunek bankowy zamawiaj±cego: 47 9639 0009 2002 0050 0122 0014 w BS Tomaszów Lubelski o/Krasnobród z dopiskiem „Wadium – Znak sprawy: RIG 271.1.2023”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
12.5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie p.z.p.
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina Adamów
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej
tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
12.6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
12.7. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 p.z.p.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia: o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia w postêpowaniu oraz spe³nienie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu.
10.3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
10.4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Stopieñ zaanga¿owania zostanie okre¶lony zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym.Wysoko¶æ zaliczki wynosi 15 % warto¶ci umowy.
Szczegó³owy opis zosta³ okre¶lony we wzorze umowy.
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy stanowi± Za³±czniki Nr 2 do SWZ.2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowieñ wskazanych w Projektowanych Postanowieniach Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SWZ.
3. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci umowy, okre¶lone zosta³y w - za³±czniku nr 2 do SWZ
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-01-25 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem platformy prowadzonego postêpowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-25 11:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
INNE PRZETARGI ADAMÓW
- Zakup ci±gnika wraz z osprzêtem wysiêgnik 5m, kosiarka bijakowa TUZ i szczotka do zamiatania minimum 2m
- Odbiór i transport odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci na terenie Gminy Adamów
wiêcej: przetargi ADAMÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 6 im. Narodowego ¦wiêta Niepodleg³o¶ci w Koszalinie (II)
- "Remont instalacji o¶wietlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w Auli Nova Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, ul. ¦wiêty Marcin 87"
- "Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 724 w zakresie budowy przej¶cia dla pieszych oraz budowy sieci elektroenergetycznej do 1 kV o¶wietlenia drogowego". - nr postêpowania 270/24
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Dyrekcji Parku Narodowego "Uj¶cie Warty" w Chyrzynie 1
- Przebudowa i zmiana sposobu u¿ytkowania obiektu handlowego na ¿³obek.
- Wykonanie prac remontow. robót ogólnobudowlanych, ¶wiadcz. us³ug pogotowia techn. robót ogólnob. zwi±z. z utrzym. w nale¿ytym stanie techn. w zasobach przez ZGN Praga-Po³udnie na terenie AN Nr 5.
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.