Ogłoszenie z dnia 2023-01-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00235987/01 - Wynik z dnia 2023-05-28
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Wyposażenie szkoły w symulator pojazdów kolejowych w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Zespole Szkół w Czerwieńsku”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół w Czerwieńsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 384175265
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zielonogórska 43b
1.5.2.) Miejscowość: Czerwieńsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-016
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 68 3278 707
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zsczerwiensk@czerwiensk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsczerwiensk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wyposażenie szkoły w symulator pojazdów kolejowych w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Zespole Szkół w Czerwieńsku”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b1d1c4d0-8df2-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00017573
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00013929/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Wyposażenie szkoły w symulator pojazdów kolejowych w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Zespole Szkół w Czerwieńsku”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Modernizacja kształcenia zawodowego w Zespole Szkół w Czerwieńsku”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b1d1c4d0-8df2-11ed-b4ea-f64d350121d23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia – https://ezamowienia.gov.pl/, e-mail: zsczerwiensk@czerwiensk.pl, z zastrzeżeniem złożenia oferty, którą należy złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia – https://ezamowienia.gov.pl/.
2. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b1d1c4d0-8df2-11ed-b4ea-f64d350121d2
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zsczerwiensk@czerwiensk.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Państwa dane osobowe przetwarzane będą:
1) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
2) w celu niezbędnym do skontaktowania się lub udzielenia odpowiedzi na zadane pytania za pomocą środków komunikacji elektronicznej (e-mail: zsczerwiensk@czerwiensk.pl, 68 3278 707);
3) w celu realizacji umów, w wyniku przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, a w pozostałych przypadkach wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
2. W każdym czasie posiadają Państwo prawo do:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych (UWAGA! skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (UWAGA! prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 11. Nie przysługuje Państwu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZSC/MKZ/1/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 98500 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia (dostawy) jest wyposażenie szkoły w symulator pojazdów kolejowych – lokomotywy elektrycznej serii EU07 na bazie odrestaurowanego oryginalnego pulpitu.
Symulator będzie przeznaczony do nauki prowadzenia lokomotywy EU07 przez uczniów Technikum w Czerwieńsku (Zespół Szkół w Czerwieńsku).
Symulator powinien składać się z minimum:
a) jednego monitorowanego stanowiska szkoleniowego maszynisty pojazdu kolejowego,
b) jednego nadzorującego stanowiska instruktorskiego sprzężonego ze stanowiskiem szkoleniowym maszynisty pojazdu kolejowego. Stanowisko instruktorskie ma pozwolić na podgląd zdarzeń w symulatorze oraz na wpływanie na przebieg symulacji.
Zadaniem Wykonawcy będzie dostarczenie elektroniki sterującej symulatorem, osprzętu komputerowego z monitorami i telewizorami oraz z biurkiem i krzesłem dla stanowiska instruktorskiego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34152000-7 - Symulatory szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji (dostawy)
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 3
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – nie mają zastosowania (Zamawiający w tym zakresie nie wprowadza żadnych ograniczeń);
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – nie mają zastosowania (Zamawiający w tym zakresie nie wprowadza żadnych ograniczeń);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – nie mają zastosowania (Zamawiający w tym zakresie nie wprowadza żadnych ograniczeń);
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie minimum ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dokonał dostawy symulatora pojazdu kolejowego na potrzeby szkoleniowe do danych instytucji lub firm szkoleniowych, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek musi spełniać samodzielnie w całości co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia. Jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania w/w warunku polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie spełniony jeżeli podmiot ten spełnia go w całości tzn. gdy zakres wymagany faktycz-nie został spełniony przez podmiot udostępniający zasoby a nie jego współpartnera/ współpartnerów.
3. Ocena spełnienia: oświadczenie wg. wzoru załączonego do SWZ. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań, wystarczające uzna oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia - załączniki do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia - załączniki do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Za zgodą Zamawiającego dopuszcza się możliwość fakturowania częściowego, tj. dokonania zaliczki w wysokości do 30% wartości zamówienia. Jednocześnie Zamawiający ma prawo odmówić rozliczenia częściowego, a Wykonawca nie ma prawa zgłaszać w tym zakresie jakichkolwiek roszczeń.7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy zawartej z wybranym Wykonawcą w następujących przypadkach:
1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy poprzez jego wydłużenie względnie przesunięcie w sytuacji gdy:
a) wystąpiły klęski żywiołowe, inne stany nadzwyczajne, stany epidemii lub zagrożenia epidemicznego stwierdzone w sposób prawnie określony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
b) niedotrzymanie pierwotnego terminu realizacji przedmiotu umowy, stanowi konsekwencje działania sił wyższych niezależnych od wykonawcy, których nie można było przewidzieć, poza zdarzeniami zwykłymi;
c) nastąpi przedłużenie procedury przetargowej o udzielenie przedmiotu zamówienia wskutek prowadzonego postępowania przed Krajową izbą Odwoławczą przy Prezesie UZP;
d) weszły w życie przepisy prawa UE lub prawa krajowego, które wymagają dostosowania dokumentacji do zmiany przepisów, które nastąpiły w trakcie realizacji przedmiotu umowy;
e) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp techniczny lub technologiczny (np. wycofanie z obrotu urządzeń, materiałów bądź zastąpienie ich nowszymi lub ulepszonymi), zmiana będzie polegała na dostarczeniu nowych produktów i nie może spowodować podwyższenia ceny oraz obniżenia parametrów technicznych, jakościowych i innych wynikających z oferty na podstawie, której był dokonany wybór Wykonawcy;
f) w przypadku uzasadnionej przyczynami technicznymi lub względami organizacyjnymi konieczności zmiany zakresu przedmiotu umowy w obszarze wymaganych funkcjonalności, jeżeli rezygnacja z danego wymagania lub zastąpienie go innym, spowoduje dopasowanie przedmiotu umowy do potrzeb Zamawiającego – Zamawiający dopuszcza wprowadzenie odpowiednich zmian polegających w szczególności na modyfikacji wymagań Zamawiającego lub zmianie sposobu ich realizacji;
g) konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, zmiana nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty Wykonawcy;
h) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego;
i) zmiany stawki podatku VAT.
2) Zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, w tym zwłaszcza, jeśli dotyczy ona podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca w takim wypadku musi wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3) W razie rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy, wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone (proporcjonalnie wedle procentowego zmniejszenia jego zakresu). Jeżeli Wykonawca nie wyrazi zgody na zmianę w tym zakresie umowy, zamawiający może odstąpić o umowy w tej części zmniejszając wynagrodzenie zgodnie z kryteriami opisanymi w zdaniu poprzedzającym.
4) Poza przypadkami wskazanymi powyżej zmiana umowy może nastąpić również na podstawie obowiązujących przepisów prawa ustawy Prawo zamówień publicznych.
5) W razie konieczności modyfikacji umowy, Strony zobowiązane są przekazywać sobie wnioski w formie pisemnej o dokonanie zmiany umowy.
6) Inicjatorem zmian może być Zamawiający lub Wykonawca.
7) Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, zgodnie z art. 455 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-01-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-18 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-03-31
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Cyberbezpieczny samorząd" Zakup sprzętu i oprogramowania dla Urzędu Miejskiego Trzcianki i Centrum Usług Społecznych w Trzciance
- Dostawa, wdrożenie i dostosowanie do potrzeb Zamawiającego systemu komputerowego do zarządzania aparaturą medyczną wraz z modułami.
- Zakup i dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania
- Dostawa, montaż i uruchomienie 4 (czterech) sztuk mikroskopów optycznych do obserwacji w świetle przechodzącym, w jasnym polu z kamerą oraz szkoleniem na potrzeby Wydziału Biologii UJ .
- Rozbudowa systemu dziennikarskiego Belsat TV na potrzeby redakcji TVP World
- Dostawa i montaż wodomierzy ze zdalnym systemem odczytu na terenie Gminy Jeziorzany
więcej: Symulatory szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.