Ogłoszenie z dnia 2025-01-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00653099/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych wykonywanych w miejscu zamieszkania z terenu Gminy Leżajsk w 2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LEŻAJSK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581732
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łukasza Opalińskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Leżajsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-300
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 17 240 62 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@poczta.gminalezajsk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-lezajsk
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f378384d-8212-4008-a00b-9c5b3f337f7a1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opiekuńczych wykonywanych w miejscu zamieszkania z terenu Gminy Leżajsk w 2025 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f378384d-8212-4008-a00b-9c5b3f337f7a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00017674
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00653099
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.29.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 264377,80 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Część nr 1 - „Usługi opiekuńcze”Zakres usług opiekuńczych obejmuje w szczególności:
a) opiekę podstawową - higieniczno - sanitarną,
b) pielęgnację zleconą przez lekarza,
c) zaspokajanie codziennych potrzeb, jak:
utrzymanie czystości i porządku mieszkania osoby chorej,
zakup w miarę potrzeb artykułów spożywczych oraz lekarstw,
przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zleconej przez lekarza,
pomaganie choremu przy spożywaniu posiłków bądź karmienie chorego,
pranie bielizny osobistej i pościelowej w razie potrzeby,
utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i gospodarczego używanego przy świadczeniu usług,
d) umożliwianie usługobiorcy podtrzymywanie kontaktów z otoczeniem.
e) wspieranie emocjonalne i psychiczne. Pomoc w korzystaniu z opieki medycznej (towarzyszenie klientowi w wizytach u lekarza, zabiegach, itp.)
f) pomoc w przetrwaniu trudnych momentów życiowych, załamań, depresji, choroby i śmierci bliskiej osoby.
Przewidywana liczba godzin - 4 500 godzin rocznie.
Usługi opiekuńcze mogą wykonywać osoby z wykształceniem pielęgniarskim lub mające ukończony kurs opiekuna osoby starszej lub niepełnosprawnej lub ukończyły kurs PCK lub szkolenie wewnętrzne w zakresie opieki nad chorym i posiadają co najmniej półroczny staż w świadczeniu usług opiekuńczych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
4.5.5.) Wartość części: 161235 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2) Część nr 2 - „Specjalistyczne usługi opiekuńcze w tym dla dorosłych osób z zaburzeniami psychicznymi oraz zajęcia rehabilitacyjne i rewalidacyjno- wychowawcze dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi”Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi obejmuje w szczególności:
A. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
dbałość o higienę i wygląd,
utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
korzystanie z usług różnych instytucji,
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
w wypełnieniu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,
w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe;
B. Pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
C. Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 146):
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;
D. Pomoc mieszkaniowa, w tym:
a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu;.
E. Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno - wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2123 oraz z 2023 r. poz. 1972).
Przewidywana liczba godzin – 1720 godzin rocznie.
Konieczne kwalifikacje do wykonywania zadań w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych określone zostały w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. – w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 816).
Ww. usługi są świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu:
pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi oraz posiadające co najmniej 3 - miesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
a) szpitalu psychiatrycznym;
b) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
c) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
d) ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
e) warsztacie terapii zajęciowej;
f) innej jednostce niż wymienione w ppkt a–e świadczącej specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
4.5.5.) Wartość części: 65342,8 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3) Część nr 3 - „Usługi sąsiedzkie”Usługi opiekuńcze sąsiedzkie obejmują pomoc w zaspokojeniu podstawowych potrzeb życiowych, podstawową opiekę higieniczno - pielęgnacyjną, przez która należy rozumieć formy wsparcia niewymagające specjalistycznej wiedzy i kompetencji oraz w miarę potrzeb i możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Przewidywana liczba godzin – 1 200 godzin rocznie.
Usługi opiekuńcze sąsiedzkie mogą być wykonywane przez osoby nieposiadające kierunkowego przygotowania zawodowego. Warunkiem sprawowania opieki w ramach usług sąsiedzkich jest posiadanie przez osobę kursu pierwszej pomocy medycznej oraz bliskie sąsiedztwo zamieszkania.
Osobą wykonującą usługi sąsiedzkie może być osoba, która:
a) jest pełnoletnia;
b) nie jest członkiem rodziny osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
c) nie jest oddzielnie zamieszkującym małżonkiem, wstępnym ani zstępnym osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
d) złożyła organizatorowi usług sąsiedzkich oświadczenie o zdolności pod względem psychofizycznym do świadczenia takich usług;
e) zamieszkuje w najbliższej okolicy osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
f) ukończyła szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy;
g) została zaakceptowana przez osobę, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
h) została zaakceptowana przez organizatora usług sąsiedzkich.
W przypadku nieukończenia szkolenia, z zakresu udzielania pierwszej pomocy, organizacja szkolenia należy do organizatora usług sąsiedzkich.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.5.5.) Wartość części: 37800 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W wyznaczonym przez Zamawiającego terminie składania ofert wpłynęła 1 oferta na realizację części nr 1 - „Usługi opiekuńcze”, tj.:
1) Oferta Wykonawcy: EDU-IT Augustyn Pieprzycki Spółka jawna, z siedzibą: ul. Hetmańska 62/3, 35-078 Rzeszów, na cenę – 216 810,00 zł brutto
Zamawiający na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia w zakresie części nr 1 zamierzał przeznaczyć kwotę – 172 857,20 zł brutto. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty do ceny najtańszej oferty.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie na część nr 1 - „Usługi opiekuńcze” w ramach zadania pn.: „Świadczenie usług opiekuńczych wykonywanych w miejscu zamieszkania z terenu Gminy Leżajsk w 2025 r.” na podstawie art. 255 pkt 3 uPzp, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 216810 PLN
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W wyznaczonym przez Zamawiającego terminie składania ofert wpłynęła 1 oferta na realizację części nr 2 - „Specjalistyczne usługi opiekuńcze w tym dla dorosłych osób z zaburzeniami psychicznymi oraz zajęcia rehabilitacyjne i rewalidacyjno- wychowawcze dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi”, tj.:
1) Oferta Wykonawcy: EDU-IT Augustyn Pieprzycki Spółka jawna, z siedzibą: ul. Hetmańska 62/3, 35-078 Rzeszów, na cenę – 115 050,80 zł brutto
Zamawiający na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia w zakresie części nr 2 zamierzał przeznaczyć kwotę – 65 342,80 zł brutto. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty do ceny najtańszej oferty.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie na część nr 2 - „Specjalistyczne usługi opiekuńcze w tym dla dorosłych osób z zaburzeniami psychicznymi oraz zajęcia rehabilitacyjne i rewalidacyjno- wychowawcze dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi” w ramach zadania pn.: „Świadczenie usług opiekuńczych wykonywanych w miejscu zamieszkania z terenu Gminy Leżajsk w 2025 r.” na podstawie art. 255 pkt 3 uPzp, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 115050,80 PLN
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W wyznaczonym przez Zamawiającego terminie składania ofert wpłynęła 1 oferta na realizację części nr 3 - „Usługi sąsiedzkie”, tj.:
1) Oferta Wykonawcy: EDU-IT Augustyn Pieprzycki Spółka jawna, z siedzibą: ul. Hetmańska 62/3, 35-078 Rzeszów, na cenę – 57 816,00 zł brutto
Zamawiający na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia w zakresie części nr 3 zamierzał przeznaczyć kwotę – 47 800,00 zł brutto. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty do ceny najtańszej oferty.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie na część nr 3 - „Usługi sąsiedzkie” w ramach zadania pn.: „Świadczenie usług opiekuńczych wykonywanych w miejscu zamieszkania z terenu Gminy Leżajsk w 2025 r.” na podstawie art. 255 pkt 3 uPzp, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 57816 PLN
INNE PRZETARGI Z LEŻAJSKA
- Nadbudowa i przebudowa budynku Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Leżajsku - etap I
- Przebudowa budynku mieszkalno - usługowego w Piskorowicach
- Remont cząstkowy dróg powiatowych emulsją i grysami oraz mieszanką mineralno-asfaltową w roku 2025 cz.1
- Dostawa artykułów spożywczych
- "Rozbudowa kompleksu i przebudowa istniejącego budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Leżajsku -WYPOSAŻENIE - Dostawa i montaż sprzętu rehabilitacyjnego"
- "Opracowanie dokumentacji projektowych"
więcej: przetargi w Leżajsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH / SUO DLA 31 OSÓB STARSZYCH, POTRZEBUJĄCYCH WSPARCIA W CODZIENNYM FUNKCJONOWANIU Z TERENU GMINY ADAMÓWKA W OKRESIE OD 01.06.2025 R. DO 30.09.2027 R.
- Asystent seniora - część VII
- Asystent seniora - część VI
- Asystent seniora - część V
- Asystent seniora - część IV
- Asystent seniora - część III
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.