Ogłoszenie z dnia 2024-01-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Serwis i nadzór autorski - systemów firmy Rekord S.I. Spółka z o.o. funkcjonujących w Urzędzie Gminy Kęty w 2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kęty
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181824
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 7
1.5.2.) Miejscowość: Kęty
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-650
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 338447600
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@kety.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/ugkety
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Serwis i nadzór autorski - systemów firmy Rekord S.I. Spółka z o.o. funkcjonujących w Urzędzie Gminy Kęty w 2024 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-41bdd8f8-9358-11ee-9ee7-e2087ac16d09
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00019590
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00027024/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Serwis i nadzór autorski - systemów firmy Rekord S.I. Spółka z o.o. funkcjonujących w Urzędzie Gminy Kęty
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00532133
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Przesłanka zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, określona w art. art. 214 ust. 1 pkt 1) lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych - przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Wykonawca firma REKORD SI sp. z o.o., jest jedynym posiadaczem majątkowych praw autorskich do oprogramowania System RATUSZ, które zostało wdrożone u Zamawiającego i jako jedyny może nimi rozporządzać. Ponadto, jako jedyny ma prawo do modyfikowania, rozwijania i serwisowania oprogramowania wdrożonego u Zamawiającego, z uwzględnieniem regulacji ustawowych. Wykonawca wykluczył możliwość przeniesienia na Zamawiającego autorskich praw majątkowych do kodów źródłowych oprogramowania. Skutkiem powyższego nie jest możliwe zlecanie usług innym wykonawcom, a istnieje konieczność wykonania zamówienia przez Wykonawcę. dalsza część uzasadnienia w informacjach dodatkowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.19.2023.BF
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 154224 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie serwisu i nadzoru autorskiego nad prawidłowością funkcjonowania oraz usługi asysty technicznej dla środowiska systemowego Linux/Firebird programów zainstalowanych u Zamawiającego (system RATUSZ®) wskazanych w zestawieniu stanowiącym załącznik nr 3 do zaproszenia do negocjacji.
Przedmiot zamówienia obejmuje obowiązek informowania o zmianach w programach, dostosowanych do aktualnie obowiązującego stanu prawnego, udzielanie konsultacji telefonicznych i przez połączenie zdalne, usuwanie usterek/błędów i awarii, przeprowadzania dodatkowych prac szkoleniowo-wdrożeniowych w zakresie pełnego wykorzystania przedmiotowego oprogramowania
4.5.3.) Główny kod CPV: 72250000-2 - Usługi w zakresie konserwacji i wsparcia systemów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: REKORD S.I.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 070773220
7.3.3) Ulica: Kasprowicza 5
7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała
7.3.5) Kod pocztowy: 43-300
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 190404,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-01 do 2024-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem koniecznym wykonania zamówienia jest dostęp wykonawcy do kodów źródłowych oprogramowania i właśnie REKORD SI sp. z o.o. jest jego jedynym i wyłącznym właścicielem. Nie jest zatem możliwe wykonanie zamówienia przez innego wykonawcę w sposób zgodny z prawem.
Rozwiązaniem alternatywnym byłby zakup nowego oprogramowania, które zastąpiłoby System RATUSZ, przy czym powinien to być zakup kodu źródłowego oprogramowania już działającego, względnie zamówienie na stworzenie oprogramowania nowego, dedykowanego dla zamawiającego z jednoczesnym przeniesieniem na zamawiającego praw autorskich. W obu tych przypadkach koszt zamówienia byłby kilkakrotnie wyższy od kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na ten cel, a zapewne wyższy również od całkowitej kwoty budżetu pozostającego w dyspozycji zamawiającego. Następnie nowe oprogramowanie należy wdrożyć, co oznacza konfigurację i instalację oprogramowania, migrację danych do nowej bazy, przeszkolenie pracowników kilku Wydziałów. Całość takiej operacji potrwa wiele miesięcy,
szczególnie jeśli miałoby to być oprogramowanie dedykowane. Po wdrożeniu nowego oprogramowania, jego prawidłowa eksploatacja i konieczność dostosowywania do zmieniających się przepisów prawa nadal wiązałaby się z modyfikacją kodu źródłowego. Będąc właścicielem kodu źródłowego zamawiający albo zatrudni programistów do tych prac albo zamówi je w
firmie zewnętrznej, po uprzednim przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W obu przypadkach generuje to następne koszty ponoszone przez zamawiającego, związane z utrzymaniem nowego
oprogramowania. Należy zatem stwierdzić, że przyjęcie rozwiązania alternatywnego stanowczo nie jest rozwiązaniem rozsądnym, więcej nawet: jest rozwiązaniem sprzecznym w wymogiem zachowania zasady celowości, rzetelności i gospodarności. W świetle powyższego rozwiązaniem zastępczym mógłby być powrót do papierowego prowadzenia spraw, ręcznego naliczania opłat lokalnych oraz windykacji należności, a także odręcznej korespondencji z płatnikami. Oznaczałoby to także ręczne prowadzenie kasy, a brak elektronicznej ewidencji płatników oznacza papierowe księgowanie
wpływów bankowych. W czasie, kiedy dąży się do cyfryzacji administracji i postuluje powszechny dostęp do Internetu, trudno uznać to rozwiązanie za rozsądne, a zważywszy na liczne informatyczne powiązania zamawiającego z innymi instytucjami należy je uznać za niemożliwe do przyjęcia i odrzucić. Formułując opis przedmiotu zamówienia w żaden sposób nie zawężono parametrów zamówienia. Zamówienie dotyczy wszystkich modułów Systemu RATUSZ, które będą wykorzystywane przez zamawiającego w 2023roku, a usługi informatyczne których realizacji zamawiający oczekuje od wykonawcy wynikają ze zmian przepisów prawa powszechnego, wymogów jednostek nadrzędnych lub mogących się ujawnić usterek oprogramowania. W świetle powyższego stwierdzić należy, że spełnione zostały przesłanki - istnienie praw
wyłącznych oraz jednego podmiotu zdolnego do realizacji zamówienia, pomiędzy którymi zachodzi związek przyczynowo - skutkowy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi wsparcia systemu zabezpieczenia baz danych Enforcive
- Przedłużenie wsparcia dla posiadanych przez Zamawiającego licencji HCL DOMINO
- Zakup licencji oprogramowania wraz z wdrożeniem
- Świadczenie usług serwisowych w zakresie posiadanego Oprogramowania Aplikacyjnego dla SPZOZ w Krotoszynie
- Zakup licencji bazodanowych Oracle EE oraz SE2 wraz ze wsparciem producenta.
- Przedłużenie wsparcia systemu monitorowania infrastruktury SolarWinds
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.