Ogłoszenie z dnia 2021-03-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00025411/01 - Modyfikacja z dnia 2021-03-30
- 2021/BZP 00031307/01 - Modyfikacja z dnia 2021-04-13
- 2024/BZP 00373593/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-19
- 2021/BZP 00323243/01 - Wynik z dnia 2021-12-20
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00019693 z dnia 2021-03-18 |
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Remont dróg na terenie Gminy Zawoja w roku 2021 –FDS”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zawoja
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182019
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: -
1.5.2.) Miejscowość: Zawoja
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-222
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zawoja.ug.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawoja.ug.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Remont dróg na terenie Gminy Zawoja w roku 2021 –FDS”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4577c3a6-87e1-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00019693
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zawoja3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zawoja
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia , w tym składanie ofert, wymiana informacjioraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, zuwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacjielektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznejzdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019r. poz. 123 i 730). Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe iprzedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasobysporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności wformatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale Xust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznejopatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym., lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, elektronicznej za pośrednictwemplatformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmianyterminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji“Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretnyWykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pldo konkretnego wykonawcy.Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzaniakomunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego,gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderuSPAM.Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użyciaśrodków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego orazudostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1320; dalej: “Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo -aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:a) stały dostęp do sieci Internet ogwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,b) komputer klasy PC lub MAC onastępującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,c)zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 100.,d) włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub innyobsługujący format plików .pdf,Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego wkomunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupowąstanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwerasynchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.Zamawiający informuje, że instrukcjekorzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków owyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszympostępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców"na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jestGMINA ZAWOJA/2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można siękontaktować pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będąna podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem oudzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.4) odbiorcamiPani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacjapostępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane,zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzieleniezamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czastrwania umowy;6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Panadotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym zudziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.7) w odniesieniu do Pani/Pana danychosobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22RODO.8) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowychPani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronieadministratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazaniadodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lubdaty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lubdaty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);b) na podstawie art. 16 RODO prawo dosprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie możeskutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowieńumowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu orazjego załączników);c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczeniaprzetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzieleniezamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawodo ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celuzapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznejlub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwaczłonkowskiego);d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdyuzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;9) nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięciadanych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10)przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODOprzetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dlaprzedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2.2021.AW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się remont:1. drogi gminnej Zawoja „Zające” nr 441025 K w km od 0+167-0+630 w miejscowości Zawoja Centrum w gminie Zawoja. Remont jezdni polegać będzie na wykonaniu nakładki bitumicznej łącznej długości 463 mb, szerokość jezdni około 2,5 - 3 mb. Remont istniejącego odwodnienia, likwidacja przełomów, remont wjazdów, wykonanie oznakowania na drodze.Ponieważ zadanie finansowana będzie przez Zamawiającego ze środków zewnętrznych (FDS) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu wykonania zadania, zgodnie z wymogami umowy dotacji, a także zmianę zakresu robót lub rezygnacje z realizacji w przypadku nie otrzymania dofinansowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1pkt 7 ustawy Pzp, polegających na powtórzeniu podobnych zamówień, zgodnych z przedmiotemzamówienia podstawowego tj. prac określonych w przedmiarze prac, pod warunkiem, że wartość tychzamówień nie przekroczy łącznie wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego, a Zamawiającybędzie dysponował środkami finansowymi na ich realizację
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: -sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeliWykonawca wykaże się posiadaniem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresieprowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) - zdolności technicznej lub zawodowej:a)Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że Wykonawca wykaże się osobami zdolnymi dowykonania zamówienia, w tym dysponuje minimum 1 osobą posiadającą odpowiedniekwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji kierownika robót będącychprzedmiotem niniejszego zamówienia. b) Posiadane przez w/w osoby uprawnienia wwymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w SIWZ powinny być zgodne zustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz. U. 2016r. poz. 290 ze zm.) oraz aktualnie obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2014 poz.1278). c) Zamawiający uzna osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życieustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenieposiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, dopełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia dopełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie, jako spełniające przedmiotowy warunek. d)Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie,określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiedniekwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawaniakwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016r.poz. 65)5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:1) Oświadczenie wykonawcy, wzakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wrozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r.poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek odopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupykapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, ofertyczęściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcynależącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;2) Odpis lub informacja zKrajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wzakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:wykazuosób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególnościodpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz zinformacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenianiezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nieczynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 do SWZ;4)dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej wzakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumygwarancyjnej tego ubezpieczenia;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wadium wynosi 2000 zł6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W przypadkach przewidzianych przepisami Ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz wprzypadkach przewidzianych w Umowie, dopuszcza się zmiany postanowień zawartej Umowy wstosunku do treści oferty Wykonawcy. Rodzaj i zakres zmian oraz warunków ich wprowadzaniaokreślono w dokumentach postępowania ( w szczególnośći w porjekcie umowy)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-04-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferta wraz z załączonymi dokumentami, oświadczeniami itd. składana jest za pośrednictwem platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-04-02 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-05-07
2021-03-18 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane |
INNE PRZETARGI ZAWOJA
więcej: przetargi ZAWOJA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Kaszewska Wola
- Wykonanie oznakowania poziomego cienkowarst. i grubowarst., likwidacja oznakowania poziomego oraz dostawa i montaż punktowych elementów odblask. na dr. woj. maz. z podziałem na 9cz.-postę.039/25
- "Odtworzenie nawierzchni jezdni i poboczy drogi powiatowej nr 1917E na odc. od msc. Kurnos Drugi do msc. Nowy Świat"
- "Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Prymusowa Wola"
- Przebudowa drogi gminnej wewnętrznej jako dojazd do zabudowy jednorodzinnej i gruntów rolnych w m. Mazury na dz. nr. 304/2, 434/2, 434/1, 306/3, 299/2, 295/2 obręb 0005 Mazury.
- Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych Prosna - Brzeziny w gminie Praszka
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.