Ogłoszenie z dnia 2025-01-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00479545/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Roboty budowlane na terenie NW Kraków – Etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krakow@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r20484,Roboty-budowlane-na-terenie-NW-Krakow-Etap-I.html?sid=b928fc03e63cba92ce60069db57b6f2f1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane na terenie NW Kraków – Etap I2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b04af503-f766-4b0e-865f-88d577ce9cf2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00020491
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00225727/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.48 Roboty budowlane na terenie NW Kraków - Etap I
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00479545
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: K.ROZ.2710.81.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Naprawa uszkodzeń i udrożnienie potoku Rzewny/Urwisko km 0+000-3+000 w m. Kraków.3. Wykonanie robót
• Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp - 10200 m2
• Wygrabianie wykoszonych porostów ze skarp o szerokości do 2,0m oraz wywozem i zagospodarowaniem we własnym zakresie – 10200 m2
• Ręczne ścinanie krzaków średniej gęstości z zagospodarowaniem we własnym zakresie – 0,48ha
• Oczyszczenie terenu po wycięciu z drobnych gałęzi, wiatrołomów z wywiezieniem, z zagospodarowaniem we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami – 420 m2
• Oczyszczenie przepustów ramowych 2,0x2,0m z namułu o głębokości zamulenia przewodu do 1/3 wysokości – 23,5 m
• Usunięcie nanosu śmieci, gałęzi, rumoszu i przewóz taczkami na odległość do 20m - 12,5 m3
• Usunięcie nanosu śmieci, gałęzi, rumoszu z transportem urobku przyczepami samowyładowczymi na odległość do 0,5km - 12,5 m3
• Usunięcie nanosu śmieci, gałęzi, rumoszu - Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o pojemności łyżki 0,40m3 z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 5,0km – 233 m3
• Roboty przygotowawcze pod roboty naprawcze uszkodzonego ubezpieczenia - roboty ziemne poprzeczne na przerzut z wbudowaniem ziemi w nasyp – 51,7 m3
• Plantowanie powierzchni – 220 m2
• Naprawa uszkodzonego ubezpieczenia z płyt ażurowych typu "KRATA" mała o wymiarach elementów 90x60x10cm – 253,8 m2
• Pełnienie nadzoru przyrodniczego – 1 szt.
W cenie oferty należy również przewidzieć koszty:
• odszkodowań dla właścicieli gruntów w przypadku powstania szkód na ich gruncie,
• zabezpieczenie chodnika osiedlowego w razie konieczności poruszania się po nim,
• uzyskania ewentualnych zgód na wejście w teren od właścicieli gruntów sąsiadujących z miejscem prowadzonych robót,
• uporządkowania terenu po zakończeniu prac,
• uwzględnić w ofercie wykonanie raportu z nadzoru przyrodniczego i przeniesienie autorskich praw majątkowych do opracowań wynikających z nadzoru przyrodniczego,
• wykonawca zobowiązany jest przez cały okres realizacji prac prowadzić nadzór przyrodniczy
4.5.3.) Główny kod CPV: 45246400-7 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej
4.5.5.) Wartość części: 121927,61 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Naprawa uszkodzeń i udrożnienie potoku Wróblowicki km 0+000-4+020w m. Kraków3. Zakres prac:
• Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp - 22 620 m2
• Wygrabianie wykoszonych porostów ze skarp wraz z wywozem i zagospodarowaniem we własnym zakresie - 22 620 m2
• Ręczne ścinanie zagajników średniej gęstości – 0,06 ha
• Ręczne ścinanie krzaków i podszyć średniej gęstości – 0,23 ha
• Udrożnienie koryta poprzez usunięcie nawisów ziemnych utrudniających swobodne przepłynięcie wód z wywozem i zagospodarowaniem we własnym zakresie – roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o pojemności łyżki 0,40m3 z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość 5km we własnym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami – 138m3
• Roboty ziemne poprzeczne na przerzut z wbudowaniem ziemi w nasyp - 124,8 m3
• Naprawa opasek z kiszek faszynowych o średnicy 20+20cm – 60 m
• Naprawa uszkodzonego ubezpieczenia płytami ażurowymi o wym. 90x60x10cm – 48,6 m3
• Uzupełnienie, zabezpieczenie uszkodzonego dolnego kosza - elementy żelbetowe (ściany, mury, przyczółki, filary, stopnie, jazy itp.) budowli betonowych i żelbetowych o objętości 10,01-200,0m3 – 9 m2
• Pełnienie nadzoru przyrodniczego – 1 szt.
W cenie oferty należy również przewidzieć koszty:
• odszkodowań dla właścicieli gruntów w przypadku powstania szkód na ich gruncie,
• zabezpieczenie chodnika osiedlowego w razie konieczności poruszania się po nim,
• uzyskania ewentualnych zgód na wejście w teren od właścicieli gruntów sąsiadujących
z miejscem prowadzonych robót,
• uporządkowania terenu po zakończeniu prac,
• uwzględnić w ofercie wykonanie raportu z nadzoru przyrodniczego i przeniesienie autorskich praw majątkowych do opracowań wynikających z nadzoru przyrodniczego,
• wykonawca zobowiązany jest przez cały okres realizacji prac prowadzić nadzór przyrodniczy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45246400-7 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej
4.5.5.) Wartość części: 81152,47 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Naprawa uszkodzeń oraz udrożnienie koryta rzeki Wilga w km 6+430 - 7+580, m. Kraków, gm. Kraków.3. Wykonanie robót
• Usunięcie zatorów i przetamowań, punktowo, utrudniających swobodny przepływ wód w korycie rzeki ze złożeniem poza skarpami cieku /(wiatrołomy, gałęzie, konary), (śmieci, naniesione elementy umocnień z zagospodarowaniem we własnym zakresie i zgodnie z obowiązującymi przepisami)/ - 245,5 m3
• Ścinanie piłą mechaniczną drzew o średnicy 16-25cm (wbudowanie w ubytek brzegowy) – 2szt
• Ścinanie piłą mechaniczną drzew o średnicy 26-35cm (wbudowanie w ubytek brzegowy) – 1szt
• Ścinanie piłą mechaniczną drzew o średnicy 66-75cm (wbudowanie w ubytek brzegowy) – 1szt
• Wykopy oraz przekopy wykonywane na odkład koparkami podsiębiernymi o pojemności łyżki 0,40m3 – roboty ziemne obiektowe, przygotowawcze pod zabudowę ubytku - 128m3
• Naprawa opasek palowo-kiszkowych o średnicy 30+2x20cm – 80m
• Naprawa, uzupełnienie, wykonanie palisady wbitej na głębokość 1,50m z kołków o średnicy 12-14cm – 35m
• Uzupełnienie dna narzutu kamiennego luzem z brzegu z wyładunkiem ręcznym nadwodnym, z kamienia ciężkiego lub średniego (50-80cm) – 60m3
• Roboty ziemne wykonywane koparkami z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 9km - załadunek - dowóz ziemi w okolice miejsca wyrwy, zakup ziemi – 280 m3
• Przerzut z miejsca magazynowanej ziemi (dowiezionej) i zasyp wyrwy w prawym brzegu cieku, zabudowa biologiczna ubytków (wyrwa) - faszynada na rzekach nizinnych
z dostarczeniem ziemi z miejsca przeżutowego (odległość około 80,0m) – 280m2
• Uzupełnienie skarpy brukiem z kamienia naturalnego, średniego typu ciężkiego o grubości 80-120cm na skarpach o powierzchniach płaskich wysokości do 4m – 200 m2
• Wykonanie brzegosłonu płaskiego o grubości 30cm i szerokości do 3,0m – 160 m2
• Pełnienie nadzoru przyrodniczego – 1 szt.
W cenie oferty należy również przewidzieć koszty:
• odszkodowań dla właścicieli gruntów w przypadku powstania szkód na ich gruncie,
• zabezpieczenie chodnika osiedlowego w razie konieczności poruszania się po nim,
• uzyskania ewentualnych zgód na wejście w teren od właścicieli gruntów sąsiadujących
z miejscem prowadzonych robót,
• uporządkowania terenu po zakończeniu prac,
• uwzględnić w ofercie wykonanie raportu z nadzoru przyrodniczego i przeniesienie autorskich praw majątkowych do opracowań wynikających z nadzoru przyrodniczego,
• wykonawca zobowiązany jest przez cały okres realizacji prac prowadzić nadzór przyrodniczy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45246400-7 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej
4.5.5.) Wartość części: 178858,48 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 132688,71 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 177251,86 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 132688,71 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AquaSmart Katarzyna Gieras
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 118320860
7.3.3) Ulica: ul. Węgrzynowicka 59
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.5) Kod pocztowy: 31-992
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 132688,71 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 94402,25 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 135936,40 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 99125,45 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „EDER” Wąs Wiesław
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8691039031
7.3.3) Ulica: Strzelce Wielkie 55A
7.3.4) Miejscowość: Strzelce Wielkie
7.3.5) Kod pocztowy: 32-822
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Wiesław Wąs Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "Eder"
jakie przetargi wygrała firma
Wiesław Wąs Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "Eder"
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 99125,45 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-12-188.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 218325,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 323465,4 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 218325,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „EDER” Wąs Wiesław
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8691039031
7.3.3) Ulica: Strzelce Wielkie 55A
7.3.4) Miejscowość: Strzelce Wielkie
7.3.5) Kod pocztowy: 32-822
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Wiesław Wąs Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "Eder"
jakie przetargi wygrała firma
Wiesław Wąs Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "Eder"
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-15
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 218325,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie dokumentacji projektowej na dostosowanie powierzchni i przebudowę instalacji dla potrzeb nowego laboratorium Działu Ministyntez w Ł-IChP w Warszawie wraz z nadzorem autorskim
- Świadczenie usługi wynajmu, dostawy oraz wymiany mat podłogowych na terenie obiektów Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie
- "Usługa produkcji serii siedmiu filmów promocyjnych dla siedmiu sektorów w projekcie Umiędzynarodowienie MŚP - Brand HUB wraz z ich coroczną aktualizacją"
- Aktualizacja dokumentacji projektowej na wymianę instalacji elektrycznej w ramach realizacji zadania "Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół im. Michała Konarskiego przy ul. Okopowej 55A"
- Wymiana stolarki drzwiowej w lokalach mieszkalnych stanowiących własność m.st. Warszawy, administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy
- "Remont drogi wojewódzkiej nr 698 na odcinku od km 35+800 do km 36+890 w m. Chotycze, powiat łosicki, województwo mazowieckie." - nr postępowania 061/25
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udrożnienie wybranych koryt cieków oraz przywrócenie funkcjonalności urządzeń wodnych w ramach usuwania skutków powodzi z 2024r. Etap V
- "Zabudowa uszkodzeń wałów przeciwpowodziowych na terenie Zarządu Zlewni w Elblągu "
- Wykonanie robót utrzymaniowych na ciekach i urządzeniach wodnych na terenie działalności ZZ Jasło - Etap II
- Roboty budowlane związane z utrzymaniem cieków na terenie Zarządu Zlewni w Krośnie -Cz.1
- Udrożnienie wybranych koryt cieków oraz przywrócenie funkcjonalności urządzeń wodnych w ramach usuwania skutków powodzi z 2024r. ETAP III-Usuwanie szkód po powodzi na terenie NW Gliwice z podz.na częś
- Roboty utrzymaniowe na terenie ZZ Przemyśl IV - roboty
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.