Ogłoszenie z dnia 2024-01-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00516899/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Czeladzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003450413
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 17 Lipca 27
1.5.2.) Miejscowość: Czeladź
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-250
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 265 14 42
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops@mops.czeladz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.czeladz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://mops-czeladz.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opiekuńczych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5e94bd90-8d20-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00020648
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00021940/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługi opiekuńcze dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00516899
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.9.U.MOPS.23
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 945240,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi, wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie wyżej wymienionej ustawy oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym rozdziale SWZ.Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem – art. 50 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004r.o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 901 z późn. zm.) Świadczenie usług opiekuńczych odbywać się będzie od poniedziałku do soboty w zależności od zgłoszonych potrzeb osób korzystających z usług, na terenie gminy Czeladź.W zakres usług opiekuńczych (gospodarczych) wchodzą następujące zadania i czynności :
1. Świadczenie pomocy w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych w zakresie usług gospodarczych:
a. Zrobienie podstawowych zakupów (art. spożywczych, przemysłowych, higienicznych, środków czystości) i dostarczenie ich podopiecznemu.
b. Utrzymanie w czystości otoczenia klienta, w tym dokonywanie bieżących porządków w używanej przez klienta części mieszkania tj. ścieranie kurzu (także z parapetów), odkurzenie mycie podłogi mopem, (z wyłączeniem mycia okien) trzepanie dywaników, sprzątanie łazienki, kuchni (mycie i dbałość o czystość urządzeń sanitarnych).
c. Pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży należącej do podopiecznego, wywieszenie upranej odzieży i bielizny. oraz prasowanie jej, oddawanie pościeli do pralni.
d. Palenie w piecu, przynoszenie węgla, wody, wynoszenie nieczystości, śmieci.
e. Przygotowywanie posiłków (z uwzględnieniem diety), śniadanie, obiad, kolacja – w zależności od potrzeb oraz podanie podopiecznemu posiłku a w razie potrzeby nakarmienie chorego (o ile stan zdrowia wymaga takiej czynności).
f. Pomoc przy przeniesieniu chorego na wózek inwalidzki.
g. W przypadku przygotowania posiłków przez bar lub inną placówkę żywienia zbiorowego - przynoszenie posiłków z tejże placówki
h. Posprzątanie po posiłku łącznie z umyciem pojemników na obiad.
2 Opieka higieniczna:
a. Pomoc w czynnościach życia codziennego, pomoc w ubieraniu, myciu, kąpaniu,
b. Pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, w tym zmiana pieluch, pieluchomajtek i toaleta w łóżku,
c. Zmiana bielizny osobistej i pościelowej,
d. Przesłanie łóżka,
e. Zamawianie wizyt lekarskich, towarzyszenie klientowi w czasie wizyt u lekarza, utrzymywanie kontaktu z lekarzem, pielęgniarką, pracownikiem socjalnym.
3. Zalecona przez lekarza pielęgnacja:
a. Zapobieganie powstawania odleżyn i odparzeń
b. Zakupy leków i innych medykamentów oraz przygotowywanie leków wg zaleceń lekarskich.
4. Zapewnienie kontaktów z otoczeniem:
a. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i regulowaniu płatności za media oraz świadczone usługi.
b. Dbanie o kondycję fizyczną i psychiczną klienta poprzez zapewnienie kontaktów z otoczeniem, towarzyszenie w wizytach w instytucjach oraz w placówkach kulturalnych.
c. Uczestnictwo w spacerach na świeżym powietrzu
d. Przekazywanie podopiecznym decyzji administracyjnych.
e. Wykonanie innych czynności nie objętych powyższym zakresem a wynikających z konieczności zabezpieczenia podopiecznemu prawidłowego funkcjonowania w środowisku.
5. Rozliczanie środków finansowych klienta pozostających w dyspozycji osoby świadczącej usługi:
prowadzenie ewidencji wydatków i rozliczanie się z klientem z wydanych pieniędzy,
Do świadczenia usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić personel sprawny fizycznie i intelektualnie, dbający o higienę osobistą i czystość, posiadający umiejętność utrzymywania kontaktów interpersonalnych.
Wszystkie osoby, które Wykonawca skieruje do realizacji przedmiotu zamówienia muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem o niekaralności oraz dokumentacją potwierdzającą przygotowanie do wykonywanego zawodu/uprawnienia.
Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie każdorazowo informować Zamawiającego o zmianach dotyczących zatrudnianego personelu, w odniesieniu do personelu wykazanego w ofercie (koordynator) oraz okazać Zamawiającemu dokumentację potwierdzającą jego doświadczenie zawodowe.
Wykonawca zobowiązany jest okazać Zamawiającemu dokumentację potwierdzającą kwalifikacje personelu wykazanego w ofercie oraz udostępnić na każde żądanie Zamawiającego aktualny wykaz zatrudnionych osób.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85142300-9 - Usługi w zakresie higieny
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
4.5.5.) Wartość części: 764640,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi, wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie wyżej wymienionej ustawy oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym rozdziale SWZ.Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem – art. 50 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004r.o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 901 z późn. zm.)
Świadczenie usług opiekuńczych odbywać się będzie od poniedziałku do soboty w zależności od zgłoszonych potrzeb osób korzystających z usług, na terenie gminy Czeladź.Specjalistyczne usługi opiekuńcze (zlecone przez lekarza) są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzajów schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym (z wyłączeniem usług specjalistycznych świadczonych osobom z zaburzeniami psychicznymi) art. 50 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.)Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych (zleconych przez lekarza) odbywać się będzie również na rzecz dzieci i młodzieży.
Zgodnie z § 3.1. rozporządzenia Ministra Polityki społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189 poz.1598 ze zm.) „Specjalistyczne usługi opiekuńcze są świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty„
W zakres specjalistycznych usług opiekuńczych (zleconych przez lekarza) wchodzą m.in. zadania i czynności:
1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
2) pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia,
3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U.z 2022r, poz. 2561, z późn. zm.)
4) pomoc mieszkaniowa, w tym
5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art.7 nauka, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze i rehabilitacja dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U z 2022r, poz. 2123, z późn. zm.).
Wszystkie osoby, które Wykonawca skieruje do realizacji przedmiotu zamówienia muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem o niekaralności. Wykonawca do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych zobowiązany jest zatrudnić personel posiadający kwalifikacje określone w w § 3.1. rozporządzenia Ministra Polityki społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189 poz.1598 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie każdorazowo informować Zamawiającego o zmianach dotyczących zatrudnianego personelu.
Wykonawca zobowiązany jest okazać Zamawiającemu dokumentację potwierdzającą kwalifikacje personelu wykazanego w ofercie (dot. Koordynatora) oraz kwalifikacje personelu wyznaczonego do wykonywania zawodów określonych w § 3.1. rozporządzenia Ministra Polityki społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189 poz.1598 ze zm.)
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85142300-9 - Usługi w zakresie higieny
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
4.5.5.) Wartość części: 180600,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 716688,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 760320,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 716688,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Medyczno Opiekuńczy Alicja Kluczna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6291844704
7.3.3) Ulica: Kościuszki 27
7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
7.3.5) Kod pocztowy: 41-300
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 716688,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-02 do 2024-12-31Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 157080,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 273000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 163800,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Medyczno Opiekuńczy Alicja Kluczna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6291844704
7.3.3) Ulica: Kościuszki 27
7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
7.3.5) Kod pocztowy: 41-300
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 163800,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-02 do 2024-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z CZELADZI
- "Posiłki dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi w 2025r"
- "Administrowanie w imieniu Gminy Czeladź Cmentarzem Komunalnym w okresie od 1 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2025 roku"
więcej: przetargi w Czeladzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania w 2025 r."
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (w szczególności dzieci i młodzieży podopiecznych OPS Korfantów) w miejscu ich zamieszkania w roku 2025
- Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- "Świadczenie usług opiekuńczych oraz świadczenie usług sąsiedzkich w miejscu zamieszkania podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Słupnie w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r."
- Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej na terenie Gminy Obrzycko
- "Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w 2025r. dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie gminy Kurzętnik"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.