Ogłoszenie z dnia 2025-01-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00611490/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Utrzymanie właściwego stanu higieniczno-sanitarnego toalet publicznych zlokalizowanych w Ogrodzie Krasińskich oraz w Parku Gustawa Orlicz-Dreszera
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa
1.3.) Oddział zamawiającego: Zarząd Zieleni m.st. Warszawy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 365421948
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Hożej 13A
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-528
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zzw.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zzw.waw.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c1b06cea-1e11-4458-a4ea-645138000b9f1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie właściwego stanu higieniczno-sanitarnego toalet publicznych zlokalizowanych w Ogrodzie Krasińskich oraz w Parku Gustawa Orlicz-Dreszera2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c1b06cea-1e11-4458-a4ea-645138000b9f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00023424
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00044595/19/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.22 Serwis sanitarny, sprzątanie Dreszera i Ogród Krasińskich
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00611490
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 122/TP/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 245177,24 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 - Toaleta w Ogrodzie KrasińskichPrzedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na utrzymaniu w czystości oraz na wyposażeniu w środki czystości toalety publicznej zlokalizowanej w Ogrodzie Krasińskich przy ul. Stare Nalewki w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2025.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w opisie przedmiotu zamówienia, który stanowi załącznik nr 1 do SWZ, oraz jednolitych standardach wykonania głównych elementów przedmiotu zamówienia, stanowiących załącznik nr 1A do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90900000-6 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania
4.5.5.) Wartość części: 122588,62 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 - Toaleta w Parku Gustawa Orlicz-DreszeraPrzedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na utrzymaniu w czystości oraz na wyposażeniu w środki czystości toalety publicznej zlokalizowanej w Parku Gustawa Orlicz-Dreszera w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2025.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w opisie przedmiotu zamówienia, który stanowi załącznik nr 2 do SWZ, oraz jednolitych standardach wykonania głównych elementów przedmiotu zamówienia, stanowiących załącznik nr 2A do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90900000-6 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania
4.5.5.) Wartość części: 122588,62 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zgodnie z orzecznictwem KIO Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 457 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przepis art. 457 ustawy Pzp zawiera przesłankę otwartą, która w praktyce sprowadza się do dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, która nie powinna zostać za taką uznana, gdyż specyfikacja warunków zamówienia, ogłoszenie o zamówieniu zawierają tak istotne błędy, że nie jest możliwe dokonanie prawidłowego wyboru Wykonawcy lub ich zaakceptowanie na etapie umowy, np. w zakresie opisu przedmiotu zamówienia (vide wyrok KIO 226/2017).
Mając powyższe na względzie w niniejszym postępowaniu wystąpiła wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający wskazał w SWZ, że zamówienie zostanie wykonane w terminie: od dnia 01.01.2025 do dnia 31.12.2025 r. W Formularzu oferty w zakresie każdej części postępowania Zamawiający określił na sztywno ilość roboczo godzin na poziomie 3648, zgodnie z wyliczeniami wynikającymi z Załączników nr 1 i 2 – opisów przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części, bez możliwości ich zmniejszenia.
Z kolei Umowa w zakresie terminów stanowi, że:
§ 4. Termin realizacji
Umowa zostaje zawarta na czas określony i obowiązuje od dnia zawarcia, nie wcześniej jednak niż od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
Powyższe rozbieżności w treści dokumentów zamówienia stanowią naruszenie art. 16 oraz art. 17 ustawy Pzp, które to naruszenie powoduje, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 134611,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 171456,00 PLN
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zgodnie z orzecznictwem KIO Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 457 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przepis art. 457 ustawy Pzp zawiera przesłankę otwartą, która w praktyce sprowadza się do dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, która nie powinna zostać za taką uznana, gdyż specyfikacja warunków zamówienia, ogłoszenie o zamówieniu zawierają tak istotne błędy, że nie jest możliwe dokonanie prawidłowego wyboru Wykonawcy lub ich zaakceptowanie na etapie umowy, np. w zakresie opisu przedmiotu zamówienia (vide wyrok KIO 226/2017).
Mając powyższe na względzie w niniejszym postępowaniu wystąpiła wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający wskazał w SWZ, że zamówienie zostanie wykonane w terminie: od dnia 01.01.2025 do dnia 31.12.2025 r. W Formularzu oferty w zakresie każdej części postępowania Zamawiający określił na sztywno ilość roboczo godzin na poziomie 3648, zgodnie z wyliczeniami wynikającymi z Załączników nr 1 i 2 – opisów przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części, bez możliwości ich zmniejszenia.
Z kolei Umowa w zakresie terminów stanowi, że:
§ 4. Termin realizacji
Umowa zostaje zawarta na czas określony i obowiązuje od dnia zawarcia, nie wcześniej jednak niż od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
Powyższe rozbieżności w treści dokumentów zamówienia stanowią naruszenie art. 16 oraz art. 17 ustawy Pzp, które to naruszenie powoduje, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 134611,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 171456,00 PLN
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont drogi wojewódzkiej nr 740 w km 6+829 do km 8+700, gmina Zakrzew, powiat radomski, województwo mazowieckie - nr postępowania 030/25
- Remont drogi wojewódzkiej nr 754 w km 35+000 do km 37+500, gmina Solec nad Wisłą, powiat lipski, województwo mazowieckie - nr postępowania 024/25
- "Remont łazienek w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 7 przy ul. Szadkowskiego 3 w Warszawie"
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych (10 pustostanów - 10 części) - Oznaczenie sprawy: DNZP.260.4.2025
- Rozbiórka pomieszczeń piwnicznych poza obrysem budynku przy ul. Jurija Gagarina 15 w Warszawie.
- Wykonanie opróbowania wybranych punktów monitoringu stanu chemicznego w dwóch częściach
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.