eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaUtrzymanie właściwego stanu higieniczno-sanitarnego toalet publicznych zlokalizowanych w Ogrodzie Krasińskich oraz w Parku Gustawa Orlicz-Dreszera



Ogłoszenie z dnia 2025-01-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Utrzymanie właściwego stanu higieniczno-sanitarnego toalet publicznych zlokalizowanych w Ogrodzie Krasińskich oraz w Parku Gustawa Orlicz-Dreszera

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa

1.3.) Oddział zamawiającego: Zarząd Zieleni m.st. Warszawy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 365421948

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Hożej 13A

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-528

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zzw.waw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zzw.waw.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c1b06cea-1e11-4458-a4ea-645138000b9f

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utrzymanie właściwego stanu higieniczno-sanitarnego toalet publicznych zlokalizowanych w Ogrodzie Krasińskich oraz w Parku Gustawa Orlicz-Dreszera

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c1b06cea-1e11-4458-a4ea-645138000b9f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00023424

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00044595/19/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.22 Serwis sanitarny, sprzątanie Dreszera i Ogród Krasińskich

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00611490

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 122/TP/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 245177,24 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 - Toaleta w Ogrodzie Krasińskich
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na utrzymaniu w czystości oraz na wyposażeniu w środki czystości toalety publicznej zlokalizowanej w Ogrodzie Krasińskich przy ul. Stare Nalewki w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2025.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w opisie przedmiotu zamówienia, który stanowi załącznik nr 1 do SWZ, oraz jednolitych standardach wykonania głównych elementów przedmiotu zamówienia, stanowiących załącznik nr 1A do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90900000-6 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania

4.5.5.) Wartość części: 122588,62 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 - Toaleta w Parku Gustawa Orlicz-Dreszera
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na utrzymaniu w czystości oraz na wyposażeniu w środki czystości toalety publicznej zlokalizowanej w Parku Gustawa Orlicz-Dreszera w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2025.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w opisie przedmiotu zamówienia, który stanowi załącznik nr 2 do SWZ, oraz jednolitych standardach wykonania głównych elementów przedmiotu zamówienia, stanowiących załącznik nr 2A do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90900000-6 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania

4.5.5.) Wartość części: 122588,62 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zgodnie z orzecznictwem KIO Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 457 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przepis art. 457 ustawy Pzp zawiera przesłankę otwartą, która w praktyce sprowadza się do dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, która nie powinna zostać za taką uznana, gdyż specyfikacja warunków zamówienia, ogłoszenie o zamówieniu zawierają tak istotne błędy, że nie jest możliwe dokonanie prawidłowego wyboru Wykonawcy lub ich zaakceptowanie na etapie umowy, np. w zakresie opisu przedmiotu zamówienia (vide wyrok KIO 226/2017).
Mając powyższe na względzie w niniejszym postępowaniu wystąpiła wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający wskazał w SWZ, że zamówienie zostanie wykonane w terminie: od dnia 01.01.2025 do dnia 31.12.2025 r. W Formularzu oferty w zakresie każdej części postępowania Zamawiający określił na sztywno ilość roboczo godzin na poziomie 3648, zgodnie z wyliczeniami wynikającymi z Załączników nr 1 i 2 – opisów przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części, bez możliwości ich zmniejszenia.
Z kolei Umowa w zakresie terminów stanowi, że:
§ 4. Termin realizacji
Umowa zostaje zawarta na czas określony i obowiązuje od dnia zawarcia, nie wcześniej jednak niż od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
Powyższe rozbieżności w treści dokumentów zamówienia stanowią naruszenie art. 16 oraz art. 17 ustawy Pzp, które to naruszenie powoduje, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 134611,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 171456,00 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zgodnie z orzecznictwem KIO Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 457 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przepis art. 457 ustawy Pzp zawiera przesłankę otwartą, która w praktyce sprowadza się do dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, która nie powinna zostać za taką uznana, gdyż specyfikacja warunków zamówienia, ogłoszenie o zamówieniu zawierają tak istotne błędy, że nie jest możliwe dokonanie prawidłowego wyboru Wykonawcy lub ich zaakceptowanie na etapie umowy, np. w zakresie opisu przedmiotu zamówienia (vide wyrok KIO 226/2017).
Mając powyższe na względzie w niniejszym postępowaniu wystąpiła wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający wskazał w SWZ, że zamówienie zostanie wykonane w terminie: od dnia 01.01.2025 do dnia 31.12.2025 r. W Formularzu oferty w zakresie każdej części postępowania Zamawiający określił na sztywno ilość roboczo godzin na poziomie 3648, zgodnie z wyliczeniami wynikającymi z Załączników nr 1 i 2 – opisów przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części, bez możliwości ich zmniejszenia.
Z kolei Umowa w zakresie terminów stanowi, że:
§ 4. Termin realizacji
Umowa zostaje zawarta na czas określony i obowiązuje od dnia zawarcia, nie wcześniej jednak niż od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
Powyższe rozbieżności w treści dokumentów zamówienia stanowią naruszenie art. 16 oraz art. 17 ustawy Pzp, które to naruszenie powoduje, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 134611,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 171456,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.