Ogłoszenie z dnia 2022-01-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i transport odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików z terenów zamieszkałych i PSZOK oraz świadczenie usługi związanej z obsługą PSZOK
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zaklików
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409130
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zachodnia 15
1.5.2.) Miejscowość: Zaklików
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-470
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zaklikow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zaklikow.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i transport odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików z terenów zamieszkałych i PSZOK oraz świadczenie usługi związanej z obsługą PSZOK2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7c5a7c3f-59b5-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00024073
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000731/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i z PSZOK Selektynka oraz świadczenie usługi związanej z obsługą PSZOK
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00310188/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Gmina Zaklików sprawuje nad Gminnym Zakładem Komunalnym Sp. z o.o. kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej Spółki, - ponad 90%działalności Gminnego Zakładu Komunalnego Sp. z o.o. dotyczy wykonywania zadań
powierzonych przez Gminę Zaklików, - w Gminnym Zakładzie Komunalnym Sp. z o.o. nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IN.271.23.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 692400,41 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych Selektynka w okresie od dnia 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. oraz świadczenie usługi związanej z obsługą PSZOK.
2. Wykonawca świadcząc usługę zbierania odpadów w PSZOK zobowiązany jest wykonywać ją zgodnie z warunkami określonymi w umowie oraz następującymi kryteriami jakościowymi:
a) postępowanie zgodnie z wymogami ochrony środowiska, wskazanymi w przepisach prawa,
b) zachowanie zasad bezpieczeństwa,
c) prawidłowy stan techniczny infrastruktury,
d) osiąganie ustalonych efektywności ekonomicznych,
3. Wykonawca będzie świadczył usługę zbierania odpadów na działce o nr ewid. 3223 położonej w Zaklikowie. Na działce o nr ewid. 3223 w Zaklikowie znajdują się obiekty budowlane, będące w użytkowaniu GZK, w których będzie świadczona usługa zbierania odpadów.
4. Wykonawca będzie świadczył usługę zbierania odpadów zgodnie z Regulaminem Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Zaklikowie stanowiącym załącznik do zaproszenia.
5. W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przyjmowanie odpadów komunalnych zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. 2021 poz. 888)
6. W okresie realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do:
a) ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej (OC), z tytułu prowadzonej działalności,
b) zapewnienia odpowiedniego personelu do świadczenia usługi,
c) zapewnienia, aby wykorzystywana infrastruktura spełniała wszelkie wymogi wskazane przepisami prawa,
d) dostarczenia na żądanie Zamawiającego danych posiadanych przez Wykonawcę dotyczących ilości i rodzaju odpadów komunalnych przyjętych do PSZOK,
e) umożliwiania przeprowadzania kontroli,
f) informowania na bieżąco Zamawiającego o wszelkich zdarzeniach uniemożliwiających wykonanie usługi zbierania odpadów.
g) prowadzenia w formie elektronicznej i/lub papierowej ewidencji ilości i rodzaju wszystkich przyjmowanych do PSZOK odpadów,
h) utrzymania w odpowiednim stanie technicznym i higieniczno-sanitarnym kontenerów, pojemników, budynków, oraz terenu całego PSZOK
7. Wykonawca zobowiązany jest do dostosowywania wykorzystania posiadanej infrastruktury do natężenia strumienia przyjmowanych odpadów.
8. Wykonawca wykonując usługę zbierania odpadów powinien spełniać wymagania prawne związane z prowadzeniem działalności w zakresie zbierania odpadów. Zobowiązany jest posiadać wpis do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO).
9. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić ciągłość świadczonych usług, niezależnych od okoliczności, za wyjątkiem wystąpienia siły wyższej.
10. Zagospodarowanie zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 oraz odpadów zielonych ma się odbywać w Zakładzie Mechaniczno – Biologicznego Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Stalowej Woli.
11. W ramach odbioru i transportu odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików w terminie od dnia 01.01.2022 r. do końca trwania umowy zawartej na podstawie rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wszystkie odpady komunalne objęte przedmiotem zamówienia do Zakładu Mechaniczno-Biologicznego Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Stalowej Woli a odpady wysegregowane takie jak zużyty sprzęt RTV i AGD, opony lub inne do przedsiębiorcy prowadzącego recykling zgodnie z porozumieniem międzygminnym zawartym w dniu 12 sierpnia 2020 r. pomiędzy Gminą Stalowa Wola a Gminą Zaklików.
12. Ważenie stanowiące wskazanie ilości odpadów do rozliczeń, będzie miało miejsce na wadze zlokalizowanej na terenie Zakładu Mechaniczno-Biologicznego Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Stalowej Woli.
13. Na Wykonawcy ciąży obowiązek przechowywania wszystkich kwitów wagowych
i przekazywania ich Zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego.
14. W przypadku awarii instalacji wskazanej przez Zamawiającego, Wykonawca będzie miał obowiązek dostarczyć odpady do instalacji zastępczej wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego bez zmiany ustalonego wynagrodzenia za 1 tonę odpadów.
15. Wykaz zawierający dane dotyczące odpadów odbieranych z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych Selektynka w Zaklikowie przy ul. Targowej 2:
a. papier, w skład której wchodzą odpady z papieru, w tym z tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury,
b. szkło, w skład której wchodzą odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła,
c. metale, w skład których wchodzą odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe,
d. popiół
e. bioodpady
f. zużyte baterie i akumulatory,
g. odpady budowlane i rozbiórkowe nie zawierające substancji niebezpiecznych,
h. meble i inne odpady wielkogabarytowe
i. zużyte opony,
j. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
k. odpady niebezpieczne,
l. przeterminowane leki i chemikalia,
m. odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły, strzykawki,
n. odzież i tekstylia, w tym odpady opakowaniowe z tekstyliów.
16. W Gminie Zaklików prowadzona jest segregacja odpadów zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku.
17. Zamawiający określa, że w sposób selektywny będą zbierane następujące rodzaje odpadów: papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady, opakowania wielomateriałowe, bioodpady.
18. W aptekach, punktach aptecznych, prowadzona jest zbiórka przeterminowanych leków. Wykonawca zapewnia transport i utylizację zebranych leków. Wykaz aptek na terenie gminy:
a) Zaklików – Pl. Sienkiewicza 38;
b) Zaklików – ul. Zachodnia 21;
c) Lipa – ul. Sandomierska 3;
d) Zaklików ul. Zachodnia 13.
19. Zamawiający w okresie trwania umowy nie przewiduje zbiórki mobilnej odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu RTV i AGD.
20. Określa się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych:
a) w zabudowie jednorodzinnej:
- papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło — nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu,
- zmieszane odpady komunalne i bioodpady nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie,
b) w zabudowie wielolokalowej:
- papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło -nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu,
- zmieszane odpady komunalne i bioodpady nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu od miesiąca kwietnia do października oraz nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie w miesiącach od listopada do marca.
Podane częstotliwości odbioru odpadów komunalnych mogą ulec zmianie stosownie do zmian wynikających ze zmiany prawa miejscowego.
21. Opracowanie harmonogramu odbioru odpadów leży po stronie Wykonawcy. Harmonogram powinien zawierać niezbędne informacje takie jak: terminy odbioru, zasady segregacji.
22. Wykonawca dokona odbioru wysegregowanych odpadów komunalnych w każdej wystawionej ilości worków.
23. Odbiór odpadów komunalnych oraz transport tych odpadów z terenów nieruchomości dopuszczalny jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 17:00,
z wyłączeniem dni świątecznych. Tylko w wyjątkowych sytuacjach (np. nagromadzenie zwiększonej ilości odpadów) odbiór odpadów może mieć miejsce w innym terminie.
24. Odbieranie pozostałych odpadów komunalnych powstałych na terenach, na których zamieszkują mieszkańcy, odbywać się będzie metodą tzw. wystawek. Odpady te będą odbierane wyłącznie w określonym dniu odbioru, jeśli będą wystawione w pojemniku lub worku przed posesją w miejscu dostępnym i niestwarzającym zagrożenia.
25. Wykonawca, oprócz stosowania się do częstotliwości odbioru odpadów określonych
w umowie, zapisów harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików, uzgodnionego z Zamawiającym, jest także zobowiązany do monitorowania stanu zapełnienia pojemników i zgłoszenia zamawiającemu konieczności dopasowania częstotliwości ich opróżnienia w taki sposób, aby nie dopuszczać do zalegania przy nich odpadów.
26. Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi spełniać wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa i musi znajdować się
w dyspozycji Wykonawcy.
27. Wykonawca zapewni worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych z logiem Gminnego Zakładu Komunalnego Sp. z o.o. lub logiem Gminy Zaklików w kolorach określonych
w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików, tj. żółty, zielony, niebieski, brązowy,
28. Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca: niebieski, żółty, zielony, brązowy – minimum po dwa na nieruchomość, w przypadku większego zapotrzebowania Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości jest zobowiązany do zapewnienia nieodpłatnie dodatkowych worków.
29. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć następny worek po odebraniu pełnego worka danego rodzaju.
30. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie bądź zniszczenie pojemników z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego (lub wymiana) należy do Wykonawcy.
31. Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy, co Wykonawca obowiązany jest uwzględnić w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się z zaproszeniu do negocjacji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 829440,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 829440,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 829440,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Gminny Zakład Komunalny Spółka z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8652566772
7.3.4) Miejscowość: Zaklików
7.3.5) Kod pocztowy: 37-470
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GMINNY ZAKŁAD KOMUNALNY SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
GMINNY ZAKŁAD KOMUNALNY SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-01-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 829440,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-01-04 do 2022-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Orońsko
- Odbiór,transp. i zagosp. lub unieszkod. odpadów z Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Opatówku Cz.I-190805-ustabilizowane komunalne osady ściekowe,Cz.II-190801-skratki,Cz.III-190802-zawartość piaskowników
- Usługa odbioru, transportu i utylizacji odpadów weterynaryjnych i chemicznych na potrzeby Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Łodzi (II)
- Odbieranie odpadów komunalnych
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenów niezamieszkałych należących do Gminy Gołdap
- Usługa polegająca na zagospodarowaniu odpadów o kodzie 20 03 07
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.