Ogłoszenie z dnia 2024-01-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00370030/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-08-28
- 2023/BZP 00381026/01 - Modyfikacja z dnia 2023-09-05
- 2023/BZP 00396293/01 - Modyfikacja z dnia 2023-09-14
- 2023/BZP 00398159/01 - Modyfikacja z dnia 2023-09-15
- 2023/BZP 00413785/01 - Modyfikacja z dnia 2023-09-26
- 2023/BZP 00431040/01 - Modyfikacja z dnia 2023-10-06
- 2024/BZP 00307900/01 - Wynik z dnia 2024-04-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Chojnie – III
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pakosław
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050758
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolejowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Pakosław
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-920
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 655478332
1.5.8.) Numer faksu: 655478332
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pakoslaw@pakoslaw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pakoslaw.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://pakoslaw.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Chojnie – III2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8a81a83a-457f-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00024233
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00063308/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Chojnie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00370030
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RGRB.271.26.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 13041797,94 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane polegające na rozbudowie i modernizacji oczyszczalni ścieków w Chojnie na dz. ew. 723 i 724, obręb Chojno wraz z wyposażeniem, zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą oraz opracowaniem dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę.2. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie zadania pn.: „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Chojnie - III”. W ramach inwestycji przewiduje się zaprojektowanie m.in. reaktora biologicznego, budynku odwadniania i higienizacji osadu oraz wiaty magazynowej osadu. Należy wykonać niezbędne podłączenia sieci kanalizacyjnej, wodociągowej oraz energetycznej do nowych obiektów. Ponadto należy wymienić wszystkie istniejące instalacje, do których należą: elektryczna, kontrolno-pomiarowa, alarmowa, monitoringu oraz wizualizacji.
Do modernizowanych / remontowanych obiektów należą:
1) przepompownia ścieków,
2) zbiornik uśredniający,
3) pompownia główna ścieków,
4) stacja dmuchaw,
5) stacja koagulantu PIX,
6) budynek obsługi,
7) komora pomiarowa ścieków oczyszczonych.
Projektowane obiekty:
1) sito-piaskownik poziomy wraz z ocieplonym pomieszczeniem,
2) reaktor biologiczny z osadnikami wtórnymi oraz zagęszczaczem osadu,
3) stacja dmuchaw,
4) stacja koagulantu PIX,
5) budynek odwadniania i higienizacji osadu,
6) wiata magazynowania osadu,
7) instalacja fotowoltaiczna,
8) stanowisko pod agregat prądotwórczy,
9) poletko do opróżniania samochodów WUKO.
Rozbiórka istniejących obiektów:
1) poletko osadowe.
3. W zakresie planowanego przedsięwzięcia jest wykonanie projektu budowlanego „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Chojnie - III” na podstawie załączonego do postępowania Programu Funkcjonalno – Użytkowego (PFU) oraz uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń, a następnie realizacja zamierzenia budowlanego zgodnie z opracowaną dokumentacją.
UWAGA!!! Wykonawca jest zobowiązany do opracowania projektu budowlanego dla całego zadania pn.: „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Chojnie - III” na podstawie załączonego do postępowania PFU, który obejmuje swoim zakresem także elementy, które nie będą wykonywane na etapie realizacji niniejszego zamówienia, do których zalicza się:
- dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej,
- dostawa i montaż agregatu prądotwórczego,
- demontaż istniejących instalacji, który nie będzie kolidować z budową nowego zakresu
Zakres ten zostanie wykonany w odrębnym - drugim etapie realizacji inwestycji.
4. Ostateczny zakres rzeczowy wynikać będzie z opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji powykonawczej, zawierającej inwentaryzację geodezyjną powykonawczą.
5. Przy opracowywaniu oferty należy ująć i wycenić wszystkie inne czynności niezbędne, zdaniem Wykonawcy do prawidłowego zaprojektowania, wykonania i eksploatacji przedmiotu zamówienia.
6. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi zgodnie z postanowieniami zawartymi w niniejszej specyfikacji wraz z załącznikami oraz projekcie umowy stanowiącym załącznik do SWZ.
7. Wykonawca na podstawie udzielonego pełnomocnictwa do działania w imieniu Gminy Pakosław zobowiązany jest w imieniu Zamawiającego i na jego rzecz uzyskać wymagane opinie, uzgodnienia, warunki, pozwolenia i decyzje niezbędne do opracowania projektu. Koszty z tym związane ponosi Wykonawca, w ramach zaproponowanej ceny ofertowej.
8. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, w szczególności o wymogi wynikające z Prawa budowlanego oraz przepisy wykonawcze, jak również uwzględnić warunki i wymagania określone w wydanych opiniach, uzgodnieniach, warunkach i decyzjach. Zakres i treść projektu powinna być dostosowana do specyfiki i charakteru obiektu oraz stopnia skomplikowania robót budowlanych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45252100-9 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków
45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
45252200-0 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45232422-6 - Roboty w zakresie uzdatniania osadów
45252140-1 - Roboty budowlane w zakresie zakładów odwadniania osadów
45252130-8 - Wyposażenie zakładów odprowadzania ścieków
45232152-2 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232411-6 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów wody ściekowej
45232424-0 - Roboty budowlane w zakresie wylotów kanałów ściekowych
45231500-0 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów sprężonego powietrza
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71354000-4 - Usługi sporządzania map
4.5.5.) Wartość części: 12761054,74 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania: „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Chojnie - III”.2. Przedmiot zamówienia obejmuje sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad pracami projektowymi i robotami budowlanymi polegającymi na rozbudowie i modernizacji oczyszczalni ścieków na dz. nr 723, 724 obręb Chojno.
3. Zakres nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności nadzór nad niżej wymienionymi pracami:
1) modernizacją / remontem następujących obiektów i urządzeń:
a) przepompownia ścieków,
b) zbiornik uśredniający,
c) pompownia główna ścieków,
d) stacja dmuchaw,
e) stacja koagulantu PIX,
f) budynek obsługi,
g) komora pomiarowa ścieków oczyszczonych.
2) budową następujących obiektów i ich wyposażenia:
a) sito-piaskownik poziomy wraz z ocieplonym pomieszczeniem,
b) reaktor biologiczny z osadnikami wtórnymi oraz zagęszczaczem,
c) stacja dmuchaw,
d) stacja koagulantu PIX,
e) budynek odwadniania i higienizacji osadu,
f) wiata magazynowania osadu,
g) instalacja fotowoltaiczna,
h) stanowisko pod agregat prądotwórczy,
i) poletko do opróżniania samochodów WUKO.
3) rozbiórką istniejących obiektów:
a) poletko osadowe.
4) wszystkimi innymi pracami towarzyszącymi niezbędnymi do prawidłowej realizacji zamówienia.
4. Szczegółowy zakres zamówienia, który jest przedmiotem kompleksowego sprawowania nadzoru inwestorskiego określony został za pomocą:
1) Programu Funkcjonalno-Użytkowego stanowiącego integralną część niniejszego Opisu Przedmiotu Zamówienia.
UWAGA!!! Wykonawca Części 1 jest zobowiązany do opracowania projektu budowlanego dla całego zadania pn.: „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Chojnie - III” na podstawie załączonego do postępowania PFU, który obejmuje swoim zakresem także elementy, które nie będą wykonywane na etapie realizacji niniejszego zamówienia, do których zalicza się:
- dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej,
- dostawa i montaż agregatu prądotwórczego,
- demontaż istniejących instalacji, który nie będzie kolidować z budową nowego zakresu
Zakres ten zostanie wykonany w odrębnym - drugim etapie realizacji inwestycji.
5. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca (Inspektor Nadzoru) zapewnia kompleksowy nadzór inwestorski nad wszystkimi robotami budowlanymi w pełnym zakresie we wszystkich występujących przy realizacji robót branżach, w tym w szczególności w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, sanitarnej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.5.5.) Wartość części: 280743,20 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający dokonał wyboru oferty jako najkorzystniejszej złożonej przez Proinvest Sp. z o.o. W wyniku wniesienia na tę czynność odwołania, Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty zawarte w odwołaniu, a Krajowa Izba Odwoławcza umorzyła postępowanie. Zgodnie z art. 522 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnił czynność wyboru najkorzystniejszej oferty w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie Części 1, zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
Na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. b, w związku z art. 522 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający odrzucił oferty Wykonawców Proinvest Sp. z o.o. oraz Konsorcjum firm: Monika Banaszkiewicz „Hurst” i Hurst Sp. z o.o. ze względu na niespełnianie warunku w postępowaniu określonego w rozdziale VII ust. 2 pkt 4 lit. a SWZ, zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
Ustalono również, że pozostała w postępowaniu oferta złożona przez HMK Sp. z o.o., odpowiada wymaganiom SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza pod względem kryteriów oceny ofert. Jednakże, cena brutto zaproponowana przez HMK Sp. z o.o. za realizację niniejszego zamówienia, przewyższa kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
Z uwagi na brak możliwości zwiększenia powyższej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty dla Części 1, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ww. ustawy. Wobec powyższego Zamawiający zawiadamia o unieważnieniu postępowania podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 5
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 13891005,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 16912500,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa trafostacji - rozdzielnic
- Budowa kanalizacji deszczowej w Wyganowie.
- Rozwój infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Chynów
- Zaprojektowanie i wykonanie bazy pacjentów dla programu KOWZS wraz z utrzymaniem systemu
- "Adaptacja budynku internatu Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Lubaniu" - Etap I
- Usługa sprawowania wielobranżowego nadzoru inwestorskiego dla inwestycji dotyczącej budowy kompleksu pomieszczeń bezpiecznych w budynku administracji publicznej - Ministerstwa Przemysłu w Katowicach
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.