Ogłoszenie z dnia 2022-01-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00043501/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-01
- 2022/BZP 00045567/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-03
- 2022/BZP 00118139/01 - Wynik z dnia 2022-04-11
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji i modernizacji Muzeum Etnograficznego, Oddziału Muzeum Narodowego w Poznaniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Narodowe w Poznaniu
1.3.) Oddział zamawiającego: MNP
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000275978
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Marcinkowskiego 9
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-745
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubout@mnp.art.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnp.art.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji i modernizacji Muzeum Etnograficznego, Oddziału Muzeum Narodowego w Poznaniu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b941a949-7844-11ec-beb3-a2bfa38226ab
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00024260
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.mnp.art.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: miniportal.uzp.gov.pl - oferty,
zampubout@mnp.art.pl - pozostałe
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa elektronicznie się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. miniPortalu, który dostępny jest
pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, oraz poczty elektronicznej. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
2. Ofertę Wykonawca składa za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje Wykonawca składa za pośrednictwem poczty elektronicznej – email: zampubout@mnp.art.pl
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia, zmiany i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.Za datę przekazania oferty, wniosków,
zawiadomień, oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP lub odpowiednio na adres email: zampubout@mnp.art.pl
6. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do ogłoszenia o zamówieniu umieszczonego na stronie Zamawiającego – www.bip.mnp.art.pl. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AZ.281.2.2.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie, remoncie i dociepleniu budynku Muzeum Etnograficznego Oddziału Muzeum Narodowego w Poznaniu ul. Grobla 25, Poznań zgodnie z Dokumentacją Projektową i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącymi załącznik nr 1 o SWZ.
2. Zakres prac obejmuje w szczególności:
2.1. Remont i przebudowę wnętrz przyziemia części wysokiej budynku w zakresie:
− Remontu i przebudowy toalet ogólnodostępnych
− Wydzielenia nowego pomieszczenia dla strażników
− Wydzielenia pomieszczenia serwerowni
− Wydzielenia pomieszczenia szatni w obrębie holu głównego
− Urządzenia stanowiska kasowego
− Przebudowy pomieszczeń socjalno - sanitarnych dla pracowników
− Wydzielenia zaplecza kuchennego, magazynowego i dwóch pracowni merytorycznych
− Przebudowy schodów wewnętrznych
− Remontu okładzin ścian i sufitów (szpachlowanie i malowanie całych pomieszczeń),
− Wykonania tynków renowacyjnych w rejonach występowania zawilgoceń ścian,
− Wykonania instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno - wywiewnej,
− Remontu instalacji wod – kan
− Remontu instalacji elektrycznej wraz z rozdzielnicami, oświetleniowej z oświetleniem awaryjnym ewakuacyjnym
2.2. Remont i przebudowa pomieszczeń: I, II piętra i poddasza użytkowego w zakresie:
− Przebudowy i wydzielenia pomieszczeń
− Wykonania instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno - wywiewnej,
− Remontu instalacji wod – kan
− Remontu instalacji elektrycznej wraz z rozdzielnicami, oświetleniowej z oświetleniem awaryjnym ewakuacyjnym
− Remontu okładzin ścian i sufitów (szpachlowanie i malowanie całych pomieszczeń),
2.3. Docieplenie poddasza i połaci dachowych wraz z remontem konstrukcji dachu, remontem pokrycia i systemu odwodnienia dachu:
− Remontu konstrukcji stalowych dachów
− Remontu i częściowej wymiany konstrukcji drewnianej dachu budynku głównego
− Wymiany konstrukcji drewnianej dachu budynku administracyjnego
− Docieplenia połaci dachowych i poddaszy oraz ścian szczytowych
− Remontu i wymiany pokrycia dachów wraz z obróbkami blacharskimi i odwodnieniem oraz wyposażeniem dachów wraz z instalacja odgromową
− Wykonania oddymiania klatki schodowej – montaż klap dymowych
− Wykonania czerpni i wyrzutni powietrza systemu wentylacji mechanicznej budynku
2.4. Przebudowa szachtu windy w zakresie:
− Nadbudowy szachtu o jedną kondygnację – obsługa pomieszczeń poddasza użytkowego
− Wyposażenia szachtu windy w kabinę do obsługi osób niepełnosprawnych
− Wykonania szachtu instalacyjnego przy szybie windy
2.5. Wymiana stolarki okiennej zewnętrznej
− Wymiana wszystkich okien zewnętrznych elewacji wraz z kompletem obróbek blacharskich i parapetów wewnętrznych
− Remont i przebudowa krat parteru
2.6. Remont elewacji strefy wejścia i schodów z tarasem – wejście od strony parku
− Remont schodów zewnętrznych kamiennych wraz z wykonaniem izolacji przeciwwodnych i przeciwwilgociowych oraz obróbek blacharskich
− Remont elewacji strefy wejścia /tynki zewnętrzne, malowanie/
2.7. Wykonanie izolacji przeciwwilgociowych i termicznych ścian fundamentowych i fundamentów
− Wykonanie izolacji pionowej ścian fundamentowych i fundamentów zewnętrznych – zgodnie z programem prac konserwatorskich
− Naprawa i remont instalacji podziemnych odwodnienia dachów.
2.8. Wymiana i remont stolarki wewnętrznej i zewnętrznej /drzwi wewnętrznych i zewnętrznych
− Wymiana, remont i wykonanie nowych drzwi wewnętrznych
− Dostosowanie drzwi do wymogów ochrony przeciwpożarowej
2.9. Wykonanie zabezpieczeń z zakresu ochrony przeciwpożarowej
− Wykonanie zabezpieczeń z zakresu ochrony przeciwpożarowej i dostosowanie obiektu do obowiązujących przepisów. Dla obiektu opracowano ekspertyzę techniczną określającą wymagania ze względu na warunki bezpieczeństwa pożarowego i uzyskano odstępstwo od warunków technicznych nr WZ.5595.311.2020.NF z 25.08.2020r. wydane przez Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu.
2.10. Zakup i zmontowanie składanych regałów magazynowych, metalowych, z metalowymi półkami, w miejscu wskazanym przez inwestora (TYPU I, TYPU II, TYPU III),
2.11. Zakup palet z tworzywa sztucznego,
2.12. Przeniesienie ośmiu słupów i krzyży drewnianych z przestrzeni klatki schodowej do innych przestrzeni w Muzeum Etnograficznym wskazanych przez pracowników muzeum, w terminie uzgodnionym między stronami. W ramach sposobu zabezpieczenia słupów i krzyży przewiduje się zainstalowanie przez Wykonawcę drewnianych podpór.
Zakres prac opisany w pkt. 2.10; 2.11; 2.12 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przed rozpoczęciem robót budowlanych.
Zakres prac wyłączony z realizacji::
Wykończenie ścian i sufitów pozycje: 87-91; 95,96; 99-101; 106-110 przedmiaru robót branży architektonicznej i konstrukcyjnej;
Wyposażenie pozycje: 251-259 przedmiaru robót branży architektonicznej i konstrukcyjnej;
Systemy niskoprądowe SAP, CCTV, SSWiN KD.
Szczegółowy opis w Dokumentacji Projektowej oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45443000-4 - Roboty elewacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy PZP, tj. w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, powtórzenie podobnych robót budowlanych zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego w zakresie branży ogólnobudowlanej.
Zamówienia zostaną udzielone pod warunkiem uzyskania przez Zamawiającego niezbędnych środków na ich sfinansowanie. Zamówienia te będą realizowane na zasadach umowy podstawowej, po negocjacjach z Wykonawcą umowy podstawowej.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ oraz spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie przynajmniej dwie roboty budowlane polegające na przebudowie i remoncie pomieszczeń oraz połaci dachowych o wartości nie mniej niż 1,5 mln brutto każda;
b) dysponuje kierownikiem budowy, który:
• posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń,
• spełnia wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2003, Nr 162, poz. 1568), tj. przez co najmniej 18 miesięcy brał udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury
c) dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej:
• w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych;
• w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej załącznik nr 9
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1 Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane oraz załączenie dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie.
Dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane. Jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – składa oświadczenie – załącznik nr 8 do SWZ (zgodnie z wymogiem określonym w pkt. VI.1.4a) SWZ)
2 Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia - niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 7 do SWZ (zgodnie z wymogiem określonym w pkt. VI.1.4 b-c SWZ)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 10000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy zgodnie z § 11 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-02 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-02 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-03
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Sukcesywne dostawy gazu ziemnego wraz z dystrybucją na potrzeby Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu.
- ZP3/2931/24 - Roboty budowlane i instalacyjne dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zamówienie zostało podzielone na 3 części.
- Sukcesywna dostawa środków czystości i higienicznych do Szpitala Miejskiego im. Franciszka Raszei w Poznaniu
- Świadczenie usług pielęgnacji zieleni na terenie zasobu nieruchomości będącego we władaniu Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych sp. z o.o. - koszenie trawy i przycinka żywopłotów
- Sukcesywna usługa odbioru odpadów
- "Dostawa cementowej, pierwotnej, anatomicznej endoprotezy stawu kolanowego"
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania robót modernizacji instalacji wody dejonizowanej klasy pierwszej budynku Małopolskie Centrum Biotechnologii UJ, Krakowie.
- BZP.271.111.2024 Wykonanie wewnętrznej instalacji gazu, co i cwu w lokalu położonym przy ul. Jagiellońskiej 21/15 w Nowym Sączu
- Remont łazienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.