Ogłoszenie z dnia 2025-01-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00671124/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-23
- 2024/BZP 00676509/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-30
- 2025/BZP 00002892/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i transport odpadów medycznych i medycznych niebezpiecznych celem ich unieszkodliwiania.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Stobrawskie Centrum Medyczne Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530938517
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Karola Miarki 14
1.5.2.) Miejscowość: Kup
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-082
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpital-kup.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-kup.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/szpital-kup1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i transport odpadów medycznych i medycznych niebezpiecznych celem ich unieszkodliwiania.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5e21949-07dc-4531-8684-faaa143f8423
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00024824
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00671124
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/20/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 162000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów medycznych i medycznych niebezpiecznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie gospodarki odpadami, ochrony środowiska oraz transportu drogowego.2. Miejsce świadczenia usługi - usługa będzie realizowana na terenie placówek wskazanych przez Zamawiającego zlokalizowanych w:
1) Szpitalu Pulmonologiczno-Reumatologicznym w Kup ul. Karola Miarki 14, 46-082 Kup
2) Szpitalu Rehabilitacyjnym w Pokoju, ul. Namysłowska 22, 46-034 Pokój.
3. Szacunkowa ilość odpadów wynosi ok. 26 600 kg rocznie.
4. Określone ilości odpadów są orientacyjne i mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w trakcie realizacji umowy.
5. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za rzeczywiste ilości odebranych odpadów.
6. Rodzaj odpadów - przedmiotem zamówienia są odpady medyczne, w tym niebezpieczne, sklasyfikowane według katalogu odpadów, w szczególności:
Kod Rodzaje odpadów Orientacyjna ilość
18 01 02* Części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03*) 26 600
18 01 03* Inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady), z wyłączeniem 18 01 80 i 18 01 82*
18 01 04 Inne odpady niż wymienione w 18 01 03*
18 01 06* Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne
18 01 08* Leki cytotoksyczne i cytostatyczne
18 01 09 Leki inne niż wymienione w 18 01 08*
18 01 82* Pozostałości z żywienia pacjentów oddziałów zakaźnych
7. Zamawiający DOPUSZCZA składanie ofert częściowych. Oferta może obejmować całość zamówienia lub wybrane pozycje. Łączna ilość zadań – 2.
8. Zamawiający będzie dokonywał rozliczenia z Wykonawcą na podstawie masy odebranych odpadów, mierzonych w kilogramach, bez względu na rodzaj odpadów. Ważenie odpadów będzie odbywać się każdorazowo w workach, na wadze znajdującej się w magazynie składowania odpadów, w obecności pracownika Zamawiającego.
9. Rozliczenie prowadzone będzie w cyklach miesięcznych. Transport odpadów ze Szpitala w Kup oraz ze Szpitala w Pokoju do miejsca ich utylizacji odbywać się będzie na koszt i środkami transportowymi Wykonawcy. Odbiór odpadów winien odbywać się:
1) dwa razy w tygodniu, w godzinach od 7:00 do 14:00 z punktu odbioru odpadów w Szpitalu Pulmonologiczno-Reumatologicznym w Kup,
2) minimum jeden raz na dwa tygodnie w godzinach od 7:00 do 14:00 z punktu odbioru odpadów w Szpitalu Rehabilitacyjnym w Pokoju
10. Załadunek odpadów do środków transportu należy do obowiązków Wykonawcy.
11. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić formularz cenowy zawierający harmonogram odbioru odpadów dla wszystkich lokalizacji objętych przedmiotem zamówienia przy czym dla obiektu KUP winny to być dni: poniedziałek i czwartek lub wtorek i piątek.
12. Harmonogram powinien zawierać dni tygodnia i godziny, w których będą realizowane odbiory, zgodnie z częstotliwością wskazaną w ust. 9 oraz zachowaniem odstępów czasowych określonych w ust. 11.
13. Wykonawca zobowiązany jest do szczegółowej rejestracji przewożonych odpadów medycznych oraz do potwierdzania ich przyjęcia w Karcie Przekazania Odpadów (KPO) wygenerowanej przez Zamawiającego w systemie BDO. Dokumentacja powinna zawierać datę odbioru, rodzaj odpadów oraz ich masę.
14. Pojazdy używane przez Wykonawcę muszą spełniać wymagania określone w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1123 z późn. zm.) oraz w europejskiej umowie ADR dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów niebezpiecznych.
15. Kierowcy realizujący usługę muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz zaświadczenia uprawniające do transportu towarów niebezpiecznych.
16. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1942 z późn. zm.).
17. Zgodnie z art. 20 ust. 2 i 6 ustawy o odpadach, Wykonawca zobowiązuje się do unieszkodliwiania odpadów medycznych pochodzących z obiektów Zamawiającego na terenie województwa opolskiego.
18. W przypadku konieczności przewiezienia odpadów poza województwo opolskie, Wykonawca powinien wybrać instalację zlokalizowaną w najbliższej możliwej odległości od siedziby Zamawiającego.
19. Decyzja o wyborze instalacji poza województwem musi być uzasadniona względami technicznymi, ekonomicznymi lub prawnymi (np. brak dostępnych mocy przerobowych w województwie opolskim).
20. Instalacje, w których będą unieszkodliwiane odpady, muszą być zgodne z obowiązującymi normami technicznymi i środowiskowymi oraz posiadać stosowne zezwolenia administracyjne.
21. Wykonawca powinien zagwarantować, że odpady medyczne Zamawiającego nie zostaną przekazane do instalacji, które nie spełniają wymagań wynikających z przepisów prawa.
22. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za przyjęte odpady zgodnie z przepisami ustaw o odpadach oraz ochronie środowiska.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
4.5.5.) Wartość części: 1560000 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów medycznych i medycznych niebezpiecznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie gospodarki odpadami, ochrony środowiska oraz transportu drogowego.2. Miejsce świadczenia usługi - usługa będzie realizowana na terenie placówek wskazanych przez Zamawiającego zlokalizowanych w Szpitalu Pulmonologiczno-Reumatologicznym w Kup ul. Karola Miarki 14, 46-082 Kup
3. Szacunkowa ilość odpadów wynosi ok. 400 kg rocznie.
4. Określone ilości odpadów są orientacyjne i mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w trakcie realizacji umowy.
5. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za rzeczywiste ilości odebranych odpadów.
6. Rodzaj odpadów - przedmiotem zamówienia są odpady medyczne, w tym niebezpieczne, sklasyfikowane według katalogu odpadów, w szczególności:
Kod Rodzaje odpadów Orientacyjna ilość
07 01 09 Zużyte sorbenty i osady pofiltracyjne zawierające związki chlorowców 400
7. Zamawiający DOPUSZCZA składanie ofert częściowych. Oferta może obejmować całość zamówienia lub wybrane pozycje. Łączna ilość zadań – 2.
8. Zamawiający będzie dokonywał rozliczenia z Wykonawcą na podstawie masy odebranych odpadów, mierzonych w kilogramach, bez względu na rodzaj odpadów. Ważenie odpadów będzie odbywać się każdorazowo w workach, na wadze znajdującej się w magazynie składowania odpadów, w obecności pracownika Zamawiającego.
9. Rozliczenie prowadzone będzie w cyklach miesięcznych. Transport odpadów ze Szpitala w Kup oraz ze Szpitala w Pokoju do miejsca ich utylizacji odbywać się będzie na koszt i środkami transportowymi Wykonawcy. Odbiór odpadów winien odbywać się:
1) dwa razy w tygodniu, w godzinach od 7:00 do 14:00 z punktu odbioru odpadów w Szpitalu Pulmonologiczno-Reumatologicznym w Kup,
2) minimum jeden raz na dwa tygodnie w godzinach od 7:00 do 14:00 z punktu odbioru odpadów w Szpitalu Rehabilitacyjnym w Pokoju
10. Załadunek odpadów do środków transportu należy do obowiązków Wykonawcy.
11. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić formularz cenowy zawierający harmonogram odbioru odpadów dla wszystkich lokalizacji objętych przedmiotem zamówienia przy czym dla obiektu KUP winny to być dni: poniedziałek i czwartek lub wtorek i piątek.
12. Harmonogram powinien zawierać dni tygodnia i godziny, w których będą realizowane odbiory, zgodnie z częstotliwością wskazaną w ust. 9 oraz zachowaniem odstępów czasowych określonych w ust. 11.
13. Wykonawca zobowiązany jest do szczegółowej rejestracji przewożonych odpadów medycznych oraz do potwierdzania ich przyjęcia w Karcie Przekazania Odpadów (KPO) wygenerowanej przez Zamawiającego w systemie BDO. Dokumentacja powinna zawierać datę odbioru, rodzaj odpadów oraz ich masę.
14. Pojazdy używane przez Wykonawcę muszą spełniać wymagania określone w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1123 z późn. zm.) oraz w europejskiej umowie ADR dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów niebezpiecznych.
15. Kierowcy realizujący usługę muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz zaświadczenia uprawniające do transportu towarów niebezpiecznych.
16. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1942 z późn. zm.).
17. Zgodnie z art. 20 ust. 2 i 6 ustawy o odpadach, Wykonawca zobowiązuje się do unieszkodliwiania odpadów medycznych pochodzących z obiektów Zamawiającego na terenie województwa opolskiego.
18. W przypadku konieczności przewiezienia odpadów poza województwo opolskie, Wykonawca powinien wybrać instalację zlokalizowaną w najbliższej możliwej odległości od siedziby Zamawiającego.
19. Decyzja o wyborze instalacji poza województwem musi być uzasadniona względami technicznymi, ekonomicznymi lub prawnymi (np. brak dostępnych mocy przerobowych w województwie opolskim).
20. Instalacje, w których będą unieszkodliwiane odpady, muszą być zgodne z obowiązującymi normami technicznymi i środowiskowymi oraz posiadać stosowne zezwolenia administracyjne.
21. Wykonawca powinien zagwarantować, że odpady medyczne Zamawiającego nie zostaną przekazane do instalacji, które nie spełniają wymagań wynikających z przepisów prawa.
22. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za przyjęte odpady zgodnie z przepisami ustaw o odpadach oraz ochronie środowiska.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
4.5.5.) Wartość części: 6000 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
1) Fakt wystąpienia wady postępowania.
W niniejszym postępowaniu jednym z kryteriów Zamawiający ustalił odległość spalarni w której będą unieszkodliwiane odpady od głównego miejsca ich wytwarzania. Z uwagi jednak na imperatywny charakter dyspozycji art. 20 ustawy o odpadach i fakt, że spalarnia przy ul. Naftowej 17 w Kędzierzynie - Koźlu jest jedynym tego typu podmiotem w obrębie województwa opolskiego - odległość nie może być kryterium branym pod uwagę dla oceny ofert. Wadą postępowania jest niewłaściwe opisanie kryteriów oceny ofert.
2) Niemożliwość usunięcia wady.
Występującą w postępowaniu wadę można by było usunąć poprzez zmianę kryteriów oceny ofert dostosowując do aktualnego stanu faktycznego czyli istnienia spalarni na terenie województwa opolskiego. Jednakże, przedmiotowe postępowanie jest na etapie, kiedy upłynął już termin składania ofert, zatem nie ma możliwości dokonania zmian treści zapisów SWZ. Mając na uwadze powyższe, postępowanie o udzielenie zamówienia zostało obarczone wadą, której nie da się usunąć, ponieważ nie da się usunąć błędów dotyczących poprawienia dokumentów postępowania po dokonaniu czynności niepowtarzalnych takich jak czynność otwarcia ofert.
3) Niemożliwość usunięcia wady powoduje niemożność zawarcia umowy, która nie podlegałaby unieważnieniu. Kryteria oceny ofert, które został opisane przez Zamawiającego na podstawie pierwotnych zapisów w SWZ są niedopuszczalne – jest to wada nieusuwalna. Niemożliwość usunięcia wady postępowania oraz zawarcie umowy na podstawie wyboru Wykonawcy z zastosowaniem niewłaściwych kryteriów oceny ofert doprowadziłoby do zawarcia umowy, która podlegałaby unieważnieniu.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
1) Fakt wystąpienia wady postępowania.
W niniejszym postępowaniu jednym z kryteriów Zamawiający ustalił odległość spalarni w której będą unieszkodliwiane odpady od głównego miejsca ich wytwarzania. Z uwagi jednak na imperatywny charakter dyspozycji art. 20 ustawy o odpadach i fakt, że spalarnia przy ul. Naftowej 17 w Kędzierzynie - Koźlu jest jedynym tego typu podmiotem w obrębie województwa opolskiego - odległość nie może być kryterium branym pod uwagę dla oceny ofert. Wadą postępowania jest niewłaściwe opisanie kryteriów oceny ofert.
2) Niemożliwość usunięcia wady.
Występującą w postępowaniu wadę można by było usunąć poprzez zmianę kryteriów oceny ofert dostosowując do aktualnego stanu faktycznego czyli istnienia spalarni na terenie województwa opolskiego. Jednakże, przedmiotowe postępowanie jest na etapie, kiedy upłynął już termin składania ofert, zatem nie ma możliwości dokonania zmian treści zapisów SWZ. Mając na uwadze powyższe, postępowanie o udzielenie zamówienia zostało obarczone wadą, której nie da się usunąć, ponieważ nie da się usunąć błędów dotyczących poprawienia dokumentów postępowania po dokonaniu czynności niepowtarzalnych takich jak czynność otwarcia ofert.
3) Niemożliwość usunięcia wady powoduje niemożność zawarcia umowy, która nie podlegałaby unieważnieniu. Kryteria oceny ofert, które został opisane przez Zamawiającego na podstawie pierwotnych zapisów w SWZ są niedopuszczalne – jest to wada nieusuwalna. Niemożliwość usunięcia wady postępowania oraz zawarcie umowy na podstawie wyboru Wykonawcy z zastosowaniem niewłaściwych kryteriów oceny ofert doprowadziłoby do zawarcia umowy, która podlegałaby unieważnieniu.
INNE PRZETARGI KUP
więcej: przetargi KUP »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych z jednostek organizacyjnych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, znak sprawy: AEZ/S-052/2025
- Odbiór odpadów o kodzie 18 01 80 z jednostek Sanatoria Dolnośląskie sp. z o.o."
- Odbiór i termiczna utylizacja odpadów niebezpiecznych pochodzących z działalności służb medycznych oraz związanych z nimi badań działów Szpitala Powiatowego w Więcborku NOVUM-MED Sp. z o. o.
- Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych
- Odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych
- Sprzątanie terenu imprez masowych oraz wywóz nieczystości.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.