Ogłoszenie z dnia 2023-01-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00472260/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Szastarka w 2023 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SZASTARKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409650
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szastarka 121
1.5.2.) Miejscowość: Szastarka
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-225
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 158714130
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gminaszastarka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugszastarka.e-biuletyn.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://gminaszastarka.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Szastarka w 2023 r.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-02b64f51-7183-11ed-abdb-a69c1593877c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00025417
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00039790/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Szastarka w 2023 r.”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00472260/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.8.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 439341,02 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru, transportu
i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szastarka.
4. W terminie 7 dni od podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy dokładny wykaz nieruchomości, z których
odbierane będą odpady komunalne. Otrzymane dane posłużą Wykonawcy do przygotowania odpowiedniej ilości worków na
odpady komunalne zbierane selektywnie: papier, szkło, metale
i tworzywa sztuczne.
5. Gmina Szastarka zgodnie z „Planem gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022” (uchwała Nr
XXIV/349/2016 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 2 grudnia 2016 r.) należy do Regionu Centralno – Zachodniego.
6. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany jest do:
1) przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych odebranych od właścicieli
nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Szastarka bezpośrednio do instalacji komunalnych. Odpady
komunalne zmieszane o kodzie 20 03 01 należy kierować do instalacji komunalnych zapewniających mechanicznobiologiczne
przetwarzanie odpadów komunalnych i wydzielenie ze zmieszanych odpadów komunalnych frakcji nadających
się w całości lub
w części do recyklingu, a jeśli to niemożliwe do odzysku,
2) przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie
z hierarchią postępowania
z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.), uwzględniając instalacje, gdzie sposób gospodarowania odpadami
zapewni osiągnięcie na rzecz Zamawiającego odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i
odzysku wynikających z art. 3b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1297 z późn.
zm.).
7. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:
1) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, transportu i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych
przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: zmieszanych odpadów komunalnych, segregowanych
odpadów komunalnych, w skład których wchodzą następujące frakcje: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne,
bioodpadów; przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii
i akumulatorów, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych pochodzących z drobnych remontów
budynków, powstałych w gospodarstwie domowym, wykonanych we własnym zakresie, nie wymagających pozwolenia na
budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenie robót budowlanych, popiołu z gospodarstw domowych.
2) Wykonawca w pierwszym miesiącu realizacji zamówienia dostarczy do każdej z nieruchomości po 2 worki na odpady:
„METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”,” 1 worek na SZKŁO” i 1 worek na „PAPIER”. Worki na odpady „BIO” w ilości 50
sztuk Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego i będzie uzupełniał na wniosek Zamawiającego.
3) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażania nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne
gromadzone w sposób selektywny w przezroczyste worki o pojemności 120 litrów z folii LDPE o grubości zapewniającej
wytrzymałość worków (tj. co najmniej 60 μm) przeznaczone na gromadzenie odpadów segregowanych tj.
a) papier – worki w kolorze niebieskim z napisem „PAPIER”,
b) szkło – worki w kolorze zielonym z napisem „SZKŁO”,
c) metale i tworzywa sztuczne – worki w kolorze żółtym z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”,
d) bioodpady – worki w kolorze brązowym z napisem „BIO”.
4) Wykonawca jest zobowiązany do sukcesywnego uzupełniania worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki (po
każdorazowym odbiorze), poprzez pozostawienie przy nieruchomości, w dniu odbioru odpadów nowych worków w ilości i
rodzaju odpowiadającym ilości odebranych worków z odpadami. Wykonawca jest zobowiązany w uzasadnionych
przypadkach na prośbę właściciela nieruchomości przekazać większą ilość worków na odpady segregowane, niż ta
wynikająca z ilości wystawionych do odbioru.
5) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do siedziby Zamawiającego worków przeznaczonych na odpady zbierane
selektywnie. Worki te wydawane będą mieszkańcom Gminy w losowych przypadkach. Worki winny być dostarczone w
terminie 3 dni od daty otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. Zgłoszenie zawierające ilość i rodzaj worków niezbędnych
do dostarczenia zostanie przekazane do siedziby Wykonawcy pocztą elektroniczną.
6) Obowiązkiem Wykonawcy jest uporządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi
zanieczyszczeniami wysypanymi
z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu oraz gdy zajdzie taka potrzeba poprzez
zabranie dostawionych przy pojemnikach worków ze zmieszanymi odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają
możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie będzie
niewystarczająca), jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) sprawozdania z miejsc odbioru tego
rodzaju worków (adres nieruchomości i ilość dostawionych worków) na potrzeby postępowań kontrolnych w zakresie
zgodności zadeklarowanej z faktyczna liczbą osób zamieszkujących daną nieruchomość.
7) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez
Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest obowiązany do
przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów
w terminie 7 dni od podpisania umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a
Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem
odpadów komunalnych.
8) Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie
z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w czasie
wskazanym w ofercie nie dłuższym niż 72 godziny od otrzymania zawiadomienia telefonicznie lub drogą mailową od
Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić Zamawiającemu.
9) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i
przekazywania dokumentacji pomiarów (kart wagowych) Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest
zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy
o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu.
10) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów poprodukcyjnych powstających w wyniku prowadzenia
działalności gospodarczej.
11) Wykonawca zobowiązany jest do weryfikowania poprawności prowadzonej segregacji przez właściciela nieruchomości,
w przypadku niedopełnienia obowiązku segregacji lub prowadzenia segregacji niezgodnej
z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szastarka Wykonawca zobowiązany jest
przyjąć odpady jako niesegregowane (zmieszane) i niezwłocznie pisemnie powiadomić
o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację
fotograficzną umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty, godziny
i numerem porządkowym budynku. W opisanych przypadkach Wykonawca jest zobowiązany do pozostawienia informacji
właścicielowi nieruchomości w formie naklejki „OSTRZEŻENIE - NIEWŁAŚCIWA SEGREGACJA”.
12) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych
do instalacji komunalnych, a selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania
odpadów zgodnie z hierarchią postepowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o
odpadach.
8. Sposób odbioru odpadów w zależności od rodzaju zabudowy:
1) zabudowa jednorodzinna
Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów
komunalnych. Odbiór
i transport odpadów następuje z pojemników ustawionych przy drogach gminnych, powiatowych, wojewódzkich, krajowych
oraz drogach wewnętrznych stanowiących własność Gminy Szastarka.
a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą
z pojemników o pojemności 120 i 240 litrów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw.
nieruchomości zamieszkałych).
Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów niesegregowanych (zmieszanych) – raz w miesiącu, w dni robocze
w godzinach od 7:00 do 19:00.
Właściciel posesji zaopatruje się w pojemnik i zapewnia utrzymanie go w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i
technicznym.
b) Odpady komunalne zbierane selektywnie
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie
w plastikowych workach określonych w ust. 7 pkt. 3. Worki te zapewnia Wykonawca i dostarcza je w miejsca wskazane
przez Zamawiającego.
Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów zbieranych selektywnie – raz w miesiącu w dni robocze w godzinach od
7:00 do 19:00.
Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę bioodpadów zbieranych
w worki z napisem „BIO” odbieranych z nie więcej jak 5% szacowanej liczby posesji – raz w miesiącu w dni robocze
w godzinach od 7:00 do 19:00.
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 699646,38 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 737250,18 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 699646,38 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Ekoland Sp zoo
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7151646324
7.3.3) Ulica: Piłsudskiego 14
7.3.4) Miejscowość: Krasnik
7.3.5) Kod pocztowy: 23-200
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-05
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 699646,38 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa zagospodarowania odpadów o kodzie 20 02 01
- USŁUGA WYNAJMU KOMPAKTORA DEDYKOWANEGO NA SKŁADOWISKO ODPADÓW WRAZ Z OBSŁUGĄ I PALIWEM DLA M.P.G.O. MUNDO SP. Z O.O. W LUBINIE
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów i obiektów zarządzanych przez Głogowskie Obiekty Usługowe w Głogowie".
- Transport odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych do Instalacji
- Odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Abramów
- Sukcesywny odbiór i zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji o kodzie 20 02 01
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.