eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dar³owoBudowa sali gimnastycznej przy szkole w D±bkach



Og³oszenie z dnia 2022-01-20


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa sali gimnastycznej przy szkole w D±bkach

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Dar³owo

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920914

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Jana Henryka D±browskiego 4

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Dar³owo

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-150

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliñski

1.5.7.) Numer telefonu: 943446301

1.5.8.) Numer faksu: 943142007

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@ugdarlowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://gminadarlowo.pl/; http://ug.darlowo.ibip.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa sali gimnastycznej przy szkole w D±bkach

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-3e75b348-79e7-11ec-83b1-bea871b78b5b

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00028082

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-01-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00009451/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.2 Budowa Sali gimnastycznej w D±bkach

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

http://ug.darlowo.ibip.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) z zastrze¿eniem art. 61 ust. 2 ustawy, w postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, ePUAPu oraz poczty elektronicznej na adres poczta@ugdarlowo.pl.
2) korespondencja przekazana Zamawiaj±cemu w inny sposób (np. listownie, mailem na inny adres ni¿ wskazany w ppkt 1) nie bêdzie brana pod uwagê;
3) adresy: https://miniportal.uzp.gov.pl/; https://epuap.gov.pl/wps/portal.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) ofertê i o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej (tj. przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2) podmiotowe ¶rodki dowodowe oraz inne dokumenty lub o¶wiadczenia, o których mowa w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy i wymagane zapisami SWZ sk³ada siê w formie elektronicznej (tj. przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
3) sposób sporz±dzenia podmiotowych ¶rodków dowodowych, przedmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy;
4) je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Za³±cznik stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa” a nastêpnie wraz z plikami stanowi±cymi jawn± czê¶æ nale¿y ten plik zaszyfrowaæ;
5) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”;
6) wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP);
7) maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanego: „Formularza z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” wynosi 150 MB;
8) za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania odpowiednio na ePUAP lub na adres e-mail Zamawiaj±cego wskazany w rozdziale II pkt 1 ppkt 1 SWZ;
9) Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ przez miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/ ).
10) sposób z³o¿enia ofert, w tym zaszyfrowania oferty opisany zosta³ w „Instrukcji u¿ytkownika”, dostêpnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/;
11) w postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków (innych ni¿ oferta), zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Zamawiaj±cego wskazany w rozdziale II pkt 1 ppkt 1 SWZ. Z uwagi na limit znaków pozosta³e wymagania zawarte s± w Rozdziale II SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) administratorem a w przypadku zamówieñ wspó³finansowanych ze ¶rodków UE (je¿eli dotyczy) równie¿ podmiotem przetwarzaj±cym wszelkie dane osobowe osób fizycznych zwi±zanych z niniejszym postêpowaniem jest Gmina Dar³owo - Urz±d Gminy Dar³owo z siedzib± przy ul. J. H. D±browskiego 4, 76-150 Dar³owo,
2) kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Dar³owo: tel. 94 344 63 01, adres e-mail: iod@ugdarlowo.pl,
3) dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia,
4) odbiorcami ww. danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy oraz umowy dofinansowania (je¿eli dotyczy),
5) ww. dane osobowe bêd± przechowywane odpowiednio:
- przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego albo przez ca³y okres obowi±zywania umowy w sprawie zamówienia publicznego - je¿eli okres obowi±zywania umowy przekracza 4 lata;
- przez okres, o którym mowa w art. 125 ust. 4 lit. d) w zw. z art. 140 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego nr 1303/2013 z dnia 17.12.2013 r. w przypadku zamówieñ wspó³finansowanych ze ¶rodków UE;
- do czasu przeprowadzania archiwizacji dokumentacji - w zakresie okre¶lonym w przepisach o archiwizacji,
6) obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy,
7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,
8) osoba fizyczna, której dane osobowe dotycz± posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do ww. danych osobowych. W przypadku korzystania przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane przez Zamawiaj±cego, z uprawnienia o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, wystêpuj±cej z ¿±daniem wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania ww. danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania. W przypadku, gdy wniesienie ¿±dania dotycz±cego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u, od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba, ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO,
9) osobie fizycznej, której dane osobowe dotycz± nie przys³uguje:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa sali gimnastycznej przy szkole w D±bkach”.
2. Wspólny s³ownik zamówieñ publicznych (Kody CPV):
45212200-8 Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych;
45000000-7 Roboty budowlane;
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowê;
45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne;
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej;
45262500-6 Roboty murarskie i murowe;
45261000-4 Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty;
45400000-1 Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych;
45410000-4 Tynkowanie;
45430000-7 Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej;
45440000-0 Pokrywanie ¶cian;
45440000-0 Pokrywanie pod³óg;
45442100-8 Roboty malarskie;
45450000-6 Elewacja;
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach;
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne;
45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne;
45320000-6 Roboty izolacyjne.
3. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa Szko³y Podstawowej im. Ratowników Morskich w D±bkach, ul. Dar³owska 6, w gminie Dar³owo na dzia³kach nr 106/2 i 103/1 (obrêb D±bki).
4. Przedmiot zamówienia obejmuje rozbudowê poziom± istniej±cego budynku szko³y o dwa pomieszczenia do nauki, salê konferencyjn± z pomieszczeniami cateringu oraz o salê sportow± z zapleczem bez zasadniczych przekszta³ceñ budynku istniej±cego. Projektuje siê salê sportow± z szatniami i umywalniami dla uczniów. Nad kompleksem szatniowym zaprojektowano widowniê dla 143 widzów. Dostêp do zespo³u sportowego przewidziano z budynku szko³y oraz bezpo¶rednio z zewn±trz. Projektuje siê szatnie z umywalniami dla uczniów, z których bêd± mogli korzystaæ zawodnicy przyje¿d¿aj±cy z zewn±trz na zawody sportowe, oraz oddzielne pomieszczenia sanitarne dla publiczno¶ci dostêpne z hallu publiczno¶ci oraz szatniê okryæ wierzchnich publiczno¶ci.
5. Przewiduje siê mo¿liwo¶æ dzielenia sali sportowej kurtyn± na dwie czê¶ci dla prowadzenia lekcji wychowania fizycznego w dwóch grupach jednocze¶nie. Bêd± tam prowadzone lekcje wf dla uczniów, zajêcia szkolnego ko³a sportowego, zawody sportowe z udzia³em publiczno¶ci, zajêcia gimnastyczne, gry zespo³owe itp.
6. W sali sportowej przewiduje siê urz±dzenie boiska do pi³ki rêcznej, boiska do koszykówki i dwóch boisk do siatkówki.
7. UWAGA : Wyposa¿enie sali sportowej nie jest przedmiotem niniejszego opracowania. Nad sal± konferencyjn± z zespo³em pomieszczeñ cateringu zaprojektowano dwa pomieszczenia do nauki, pomieszczenie do zajêæ plastycznych i gabinet fizyczny oraz pomieszczenia na pomoce do nauczania. Dostêp do tych pomieszczeñ bêdzie zapewniony z piêtra budynku szkolnego. Nad piêtrem zaprojektowano pomieszczenie techniczne, w którym bêdzie siê mie¶ci³a wentylatornia, w budynku bowiem zaprojektowano wentylacjê mechaniczn± nawiewno – wywiewn± z ch³odzeniem zespo³u pomieszczeñ sali sportowej oraz pomieszczenia sali konferencyjnej. Pozosta³e pomieszczenia bêd± wentylowane grawitacyjnie. Wentylatornia bêdzie dostêpna ze schodów czê¶ci szkolnej budynku. Dachy budynku p³askie, nad sal± sportow± i wentylatorni± lekki dach z blachy trapezowej na d¼wigarach drewnianych, nad czê¶ci± szkoln± i zespo³em pomieszczeñ z szatniami i umywalniami w kompleksie sali sportowej, stropodachy dwudzielne wentylowane.
8. Pomieszczenia po kuchni i zmywalni naczyñ by³ej sto³ówki zale¿nej w istniej±cym budynku szko³y przeznacza siê na ³azienki dla kolonistów, co pozwoli podnie¶æ standard bytowania kolonistów w aspekcie sanitarnym.
9. Przewiduje siê przebudowê istniej±cej kot³owni szkolnej polegaj±c± na zmianie czynnika grzewczego na gaz ziemny. Kot³ownia po przebudowie bêdzie ogrzewaæ zwiêkszon± znacznie kubaturê szko³y.
10. Konstrukcja nowoprojektowanego budynku mieszana: tj. w czê¶ci sportowej szkieletowa, tradycyjna, na s³upach ¿elbetowych i d¼wigarach z drewna klejonego z elementami konstrukcyjnymi widowni ¿elbetowymi, wylewanymi. Czê¶æ budynku mieszcz±ca salê konferencyjn± i pomieszczenia do nauki zaprojektowana zosta³a jako szkielet ¿elbetowy w uk³adzie poprzecznym o rozpiêto¶ci elementów no¶nych 7,20 m. Technologia wykonania tradycyjna, czê¶ciowo uprzemys³owiona. Jednokondygnacyjna czê¶æ budynku mieszcz±ca pomieszczenia do cateringu zaprojektowana w technologii tradycyjnej, czê¶ciowo uprzemys³owionej.
11. Zakres prac modernizacyjnych do wykonania w istniej±cym budynku szko³y:
1) wyburzenie schodów zewnêtrznych do istn. sto³ówki zale¿nej na piêtrze,
2) zamurowanie istn. okna w zespole kot³owni i wykucie nowego w innym miejscu,
3) wyburzenie czê¶ci ¶cianek dzia³owych w kot³owni,
4) wymiana kot³ów (wg proj. inst.),
5) przebudowa pomieszczeñ po sto³ówce zale¿nej z przeznaczeniem na umywalnie dla kolonistów (w zakresie ¶cianek dzia³owych).
12. Dane projektowanego budynku:
1) powierzchnia zabudowy: 1 790,00 m2;
2) powierzchnia ca³kowita: 3 561,32 m2;
3) kubatura budynku: 14 771,00 m3.
13. Do Wykonawcy bêdzie nale¿a³o zastosowanie zamiennych opraw oraz ¼róde³ ¶wiat³a wzglêdem projektowanych. Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca zastosowa³ nowe oprawy oraz ¼ród³a ¶wiat³a w technologii LED. Z uwagi na powy¿sz± zmianê po stronie Wykonawcy bêdzie wykonanie stosownych obliczeñ celem doboru odpowiednich mocy ¼róde³ ¶wiat³a.
14. Przedmiot zamówienia w swym zakresie obejmuje dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepe³nosprawnych poprzez zaprojektowanie i wykonanie platform przyschodowych zgodnie z przedstawion± koncepcj±.
15. Wykonawca realizuj±cy przedmiot zamówienia winien bêdzie przedstawiæ Zamawiaj±cemu wizualizacjê kolorystyki elewacji budynku, która musi zostaæ zaakceptowana przez Zamawiaj±cego.
16. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowi±ca za³±cznik nr 6 do SWZ.
17. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca
lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.) wszystkie osoby, które bêd± wykonywaæ nastêpuj±ce czynno¶ci podczas realizacji zamówienia: wykonanie robót rozbiórkowych, robót murarskich, robót tynkarskich, wykonywanie zbrojenia i izolacji, malowanie, roboty dekarskie, monta¿ stolarki budowlanej, wykonywanie instalacji sanitarnych oraz monta¿ urz±dzeñ sanitarnych, monta¿ instalacji elektrycznych zgodnie z postanowieniami § 5 ust. 1 projektu umowy.
18. Ilekroæ w dokumentach zamówienia znajduje siê wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego Wykonawcê dodaje siê po ich brzmieniu zwrot „lub równowa¿ne”. Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie materia³ów i produktów równowa¿nych pod warunkiem, ¿e zaproponowane materia³y i produkty bêd± spe³nia³y kryteria zastosowane przez Zamawiaj±cego w celu oceny równowa¿no¶ci. W przypadku zaoferowania materia³ów lub produktów równowa¿nych Wykonawca, zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z ofert± opis materia³ów i produktów równowa¿nych oraz wykazaæ, ¿e spe³niaj± one kryteria zastosowane przez Zamawiaj±cego w celu oceny równowa¿no¶ci.
19. W przypadku wyst±pienia w dokumentacji postêpowania odniesieñ do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy, dopuszcza siê rozwi±zania równowa¿ne. W przypadku zaoferowania rozwi±zañ równowa¿nych Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z ofert± opis rozwi±zañ równowa¿nych oraz wykazaæ, ¿e spe³niaj± one wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. Ilekroæ w opisie przedmiotu zamówienia wystêpuj± odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dodaje siê po ka¿dym z ich brzmieniu zwrot „lub równowa¿ne”.
20. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowi±zany bêdzie dostarczyæ Zamawiaj±cemu przez zawarciem umowy kosztorys ofertowy.
21. Wykonawca w terminie 2 tygodni od dnia zawarcia umowy zobligowany bêdzie do dostarczenia Zamawiaj±cemu harmonogramu rzeczowo-finansowo-terminowego sporz±dzonego wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SWZ.
22. Przedmiotowe zadanie pn. „Budowa sali gimnastycznej przy szkole w D±bkach” realizowane jest z udzia³em ¶rodków z Rz±dowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej

45261000-4 - Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45420000-7 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian

45442100-8 - Roboty malarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany wed³ug nastêpuj±cych kryteriów oceny ofert:
1) cena – 60 %; 2) okres obowi±zywania gwarancji i rêkojmi na przedmiot umowy (zamówienia) – 20% i 3) wysoko¶æ kary umownej za ka¿dy dzieñ zw³oki w wykonaniu przedmiotu umowy (zamówienia) – 20 %.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres obowi±zywania gwarancji i rêkojmi na przedmiot umowy (zamówienia)

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: wysoko¶æ kary umownej za ka¿dy dzieñ zw³oki w wykonaniu przedmiotu umowy (zamówienia)

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mo¿e siê ubiegaæ Wykonawca, który spe³nia poni¿ej okre¶lone warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:

1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca znajduje siê w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniaj±cej nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:

a) posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie ni¿szej ni¿ 2 000 000,00 z³ (s³ownie: dwa miliony 00/100 z³otych).
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mog± spe³niaæ ³±cznie.

b) jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na sumê gwarancyjn± nie ni¿sz± ni¿ 2 500 000,00 z³ (s³ownie: dwa miliony piêæset tysiêcy 00/100 z³otych).
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mog± spe³niaæ ³±cznie.
2) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca posiada wymagane zdolno¶ci techniczne lub zawodowe zapewniaj±ce nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nale¿ycie w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedn± robotê budowlan± obejmuj±c± w swym zakresie budowê lub przebudowê lub remont budynku o kubaturze min. 4000 m3 o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 3 000 000,00 z³ (s³ownie: trzy miliony 00/100 z³otych) brutto.

b) dysponuje lub bêdzie dysponowaæ minimum po jednej osobie (skierowanej przez Wykonawcê do realizacji zamówienia) na ka¿de z wymienionych poni¿ej stanowisk:
b1) Kierownik budowy:
 posiadaj±cy uprawnienia budowlane do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ
 posiadaj±cy na dzieñ sk³adania ofert co najmniej 5-letnie do¶wiadczenie zawodowe (liczone od daty uzyskania uprawnieñ);

b2) Kierownik robót sanitarnych: posiadaj±cy uprawnienia budowlane do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów uprawniaj±ce do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych,

b3) Kierownik robót elektrycznych: posiadaj±cy uprawnienia budowlane do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów uprawniaj±ce do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych.

W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mog± spe³niaæ ³±cznie.
2. Dodatkowe informacje dotycz±ce ww. warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) wszystkie ww. osoby skierowane przez Wykonawcê do realizacji zamówienia musz± biegle pos³ugiwaæ siê jêzykiem polskim. W przeciwnym razie Wykonawca udostêpni wystarczaj±c± ilo¶æ t³umaczy, wykazuj±cych znajomo¶æ jêzyka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalno¶ciach wystêpuj±cych przy realizacji zamówienia,
2) ilekroæ w tre¶ci SWZ jest mowa o „uprawnieniach budowlanych”, „budowie”, „przebudowie”, „remoncie”, „kierowniku budowy”, „kierowniku robót”, „budynku” nale¿y pojêcia te rozumieæ zgodnie z definicjami okre¶lonymi w ustawie Prawo budowlane oraz aktami wykonawczymi do niej,
3) zakres uprawnieñ budowlanych nale¿y odczytywaæ zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy bêd±ce podstaw± ich nadania. W celu unikniêcia w±tpliwo¶ci zaleca siê podanie daty wydania uprawnieñ i dok³adne cytowanie zakresu uprawnieñ z posiadanego za¶wiadczenia,
4) je¿eli Wykonawca lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby zrealizowa³ zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj, Zamawiaj±cy uzna robotê budowlan± za spe³niaj±c± warunek, je¿eli robota ta bêdzie odpowiada³a swoim zakresem i warto¶ci± wymogom okre¶lonym w pkt 1 ppkt 2) lit. a),
5) je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 2 ppkt 3 (wykaz robót budowlanych), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³,
6) w przypadku, gdy jakakolwiek warto¶æ dotycz±ca ww. warunków wyra¿ona bêdzie w walucie obcej, zamawiaj±cy przeliczy tê warto¶æ w oparciu o ¶redni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczêcia postêpowania. Je¿eli w tym dniu ¶redni kurs NBP nie bêdzie opublikowany Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczêcia. Je¿eli w jakimkolwiek dokumencie z³o¿onym przez wykonawcê wskazane zostan± kwoty wyra¿one w walucie nie znajduj±cej siê aktualnie w obrocie, zamawiaj±cy dokona przeliczenia tych kwot na z³otówki na podstawie ostatniego ¶redniego miesiêcznego kursu z³otego w stosunku do tych walut, ujawnionego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego;
7) korzystanie z podmiotów udostêpniaj±cych zasoby:
a) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych,
b) w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane,
c) wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby. Wykonawca polegaj±cy na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby do³±cza do oferty dokumenty, o których mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 6 i 7 lit. a SWZ.
8) w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 7 lit. b SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia wraz z o¶wiadczeniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±cym brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SWZ). Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby mo¿e byæ zast±pione innym podmiotowym ¶rodkiem dowodowym potwierdzaj±cym, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tego podmiotu;
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
2) o¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wskazuj±ce, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy, wed³ug zapisów ujêtych w za³±czniku nr 1 do SWZ.
Uwaga! O¶wiadczenie w wy¿ej wymienionym zakresie nale¿y z³o¿yæ w przypadku wspólnego ubiegania siê Wykonawców o udzielenie zamówienia, 3) informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo – kredytowej potwierdzaj±ca wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem;
4) dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego;
5) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
6) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

opis materia³ów i rozwi±zañ równowa¿nych – je¿eli Wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 18 i 19 SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych materia³ów, produktów i rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci).
W przypadku wspólnego ubiegania siê Wykonawców o udzielenie zamówienia Wykonawcy ci sk³adaj± wspólnie ww. dokumenty.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

opis materia³ów i rozwi±zañ równowa¿nych – je¿eli Wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 18 i 19 SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych materia³ów, produktów i rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci).

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) formularz oferty, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu (odpowiednio: wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby) jest umocowana do jego reprezentowania; wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ w za³±czniku nr 1 do SWZ (formularz oferty) dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z tych wykonawców.
3) pe³nomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia), je¿eli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia) dzia³a osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2);
4) o¶wiadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z tych wykonawców.
5) o¶wiadczenie wykonawcy o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców, w zakresie, w jakim wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6) o¶wiadczenie wykonawcy o poleganiu na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, wed³ug zapisów ujêtych w za³±czniku nr 1 do SWZ;
Uwaga! O¶wiadczenie w wy¿ej wymienionym zakresie nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wadium nale¿y wnie¶æ w wysoko¶ci 70 000,00 z³ (s³ownie: siedemdziesiat tysiêcy z³otych 00/100 groszy) przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Decyduje moment wp³ywu ¶rodków do Zamawiaj±cego.
2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) w pieni±dzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiaj±cego - Gmina Dar³owo - 80 8566 0003 0100 1326 2000 0001;
2) gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (z zastrze¿eniem, ¿e porêczenie jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym) - wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej wraz z ofert±.
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieni±dzu zaleca siê, aby w tytule przelewu wyra¼nie oznaczyæ wykonawcê wnosz±cego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pe³nomocnika/po¶rednika.
4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia:
1) dokument gwarancji/porêczenia sporz±dzony w jêzyku obcym nale¿y z³o¿yæ wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski,
2) gwarancje/porêczenia podlegaæ musz± prawu polskiemu; wszystkie spory dotycz±ce gwarancji/porêczeñ bêd± rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji s±dów polskich.
5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia z tre¶ci tych dokumentów musi w szczególno¶ci jednoznacznie wynikaæ:
1) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³aty ca³ej kwoty wadium nieodwo³alnie i bezwarunkowo na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego (beneficjenta gwarancji/porêczenia – Gminy Dar³owo) zawieraj±ce o¶wiadczenie, ¿e zaistnia³y okoliczno¶ci, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczno¶ci,
2) termin obowi±zywania gwarancji/porêczenia, który nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±.
6. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. W zwi±zku z powy¿szym zaleca siê aby w tre¶ci gwarancji/porêczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który nale¿y przes³aæ o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium.
7. W formularzu oferty nale¿y wpisaæ nr konta, na które zamawiaj±cy ma zwróciæ wadium wniesione w pieni±dzu.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy.
2. Pe³nomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 nale¿y do³±czyæ do oferty.
3. Wszelk± korespondencjê w postêpowaniu Zamawiaj±cy kieruje do pe³nomocnika.
4. Wspólnicy spó³ki cywilnej s± Wykonawcami wspólnie ubiegaj±cymi siê o udzielenie zamówienia i maj± do nich zastosowanie zasady okre¶lone w pkt 1 – 3.
5. Przed zawarciem umowy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu kopiê umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców, zawieraj±c±, co najmniej:
1) zobowi±zanie do realizacji wspólnego przedsiêwziêcia gospodarczego obejmuj±cego swoim zakresem realizacjê przedmiotu zamówienia,
2) okre¶lenie zakresu dzia³ania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowi±zywania umowy, który nie mo¿e byæ krótszy, ni¿ okres obejmuj±cy realizacjê zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowieñ niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy, polegaj±cych na: zmianie terminu wykonania przedmiotu umowy, zmianie wynagrodzenia, zmianie sposobu spe³nienia ¶wiadczenia, zmianie osób wskazanych do realizacji zamówienia oraz zmianie koñcowego terminu na odst±pienie od umowy o którym mowa w § 12 ust. 6 niniejszej umowy, zmiana o której mowa w niniejszym punkcie bêdzie mo¿liwa w sytuacji przed³u¿enia terminu wykonania przedmiotu umowy i nast±pi w zakresie odpowiadaj±cym ró¿nicy pomiêdzy pierwotnym terminem wykonania przedmiotu umowy a terminem wynikaj±cym ze zmiany umowy. Z uwagi na limit znaków szczegó³owe informacje zawarte s± w za³±czniku nr 5 do SWZ projekt umowy § 14. zmiana umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-02-07 11:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-07 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia dokumentów, o których mowa w § 4 rozporz±dzenia Ministra
Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków
dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od
Wykonawcy.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.