Og³oszenie z dnia 2024-01-11
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00206895/01 - Wynik z dnia 2024-02-16
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa systemu kanalizacji sanitarnej w miejscowo¶ci Igo³omia, Gmina Igo³omia-Wawrzeñczyce”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Igo³omia-Wawrzeñczyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555890
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Wawrzeñczyce 57
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wawrzeñczyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-125
1.5.4.) Województwo: ma³opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 122874003
1.5.8.) Numer faksu: 122874003
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug_igwaw@poczta.onet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.igwa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa systemu kanalizacji sanitarnej w miejscowo¶ci Igo³omia, Gmina Igo³omia-Wawrzeñczyce”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-0bd37f6e-b056-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00028750
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-01-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0bd37f6e-b056-11ee-a66a-5e0e9a75a9a03.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, dostêpnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/ lub przy u¿yciu poczty elektronicznej Zamawiaj±cego: ug_igwaw@poczta.onet.pl , z zastrze¿eniem ¿e z³o¿enie (wycofanie) oferty nastêpuje wy³±cznie przy u¿yciu platformy e-zamówienia dostêpnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ na Formularzu ofertowym stanowi±cym Za³±cznik Nr 1 do SWZ GK.271.1.2024
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, dostêpnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/ lub przy u¿yciu poczty elektronicznej Zamawiaj±cego: ug_igwaw@poczta.onet.pl , z zastrze¿eniem ¿e z³o¿enie (wycofanie) oferty nastêpuje wy³±cznie przy u¿yciu platformy e-zamówienia.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi zarejestrowaæ siê na Platformie e-zamówienia. Platforma jest dostêpna dla ka¿dego zalogowanego u¿ytkownika. Rodzaj dostêpnych formularzy zale¿y od posiadanego na Platformie konta. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na platformie e-zamówienia oraz zalogowania siê na platformie e-zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na platformie e-zamówienia. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
4. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug platformy e-zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la regulamin platformy e-zamówienia. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem platformy e- zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
5. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
6. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania zarejestrowan± na platformie e-Zamówienia.
7. Zamawiaj±cy przekazuje link do postêpowania. Dane postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ na li¶cie wszystkich postêpowañ na platformie e-zamówienia, klikaj±c kafelek „Przegl±daj postêpowania / konkursy”.
8. Instrukcja interaktywna o komunikacji w postêpowaniu za po¶rednictwem platformy e-zamówienia jest dostêpna pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Komunikacja-w-postepowaniu-5.1.pdf . We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê numerem referencyjnym sprawy, tj. GK.271.1.2024
9. Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, mo¿e równie¿ odbywaæ siê za pomoc± poczty elektronicznej: ug_igwaw@poczta.onet.pl - za wyj±tkiem sk³adania ofert (rozdzia³ XV SWZ).
10. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415). Uwaga:
Pytania wykonawców o wyja¶nienie tre¶ci SWZ nie musz± byæ sk³adane z uwzglêdnieniem powy¿szych Rozporz±dzeñ, ani nie musz± byæ podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê siê, ¿e:
1) administratorem danych osobowych Wykonawcy przetwarzanych w Urzêdzie Gminy Igo³omia-Wawrzeñczyce jest Wójt Gminy Igo³omia-Wawrzeñczyce z siedzib±: 32-125 Wawrzeñczyce nr 57;
2) we wszystkich sprawach zwi±zanych z przetwarzaniem udostêpnionych danych osobowych Wykonawca mo¿e siê kontaktowaæ z Inspektorem Ochrony Danych Gminy Igo³omia-Wawrzeñczyce pod adresem e mail: iod@igwa.pl lub na adres : 32-125 Wawrzeñczyce 57;
3) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± w celu zwi±zanym z nin. postêpowaniem o udzielenie zamów. publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji tre¶ci z³o¿onych ofert zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy Pzp na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zwi±zku z ustaw± Pzp oraz – w przypadku wyboru oferty Wykonawcy jako najkorzystniejszej – w celu podpisania i realizacji umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zwi±zku z ustaw± Pzp;
4) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp, osoby korzystaj±ce z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Igo³omia-Wawrzeñczyce oraz podmioty uprawnione do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa;
5) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy. Dane bêd± nastêpnie przechowywane w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych, chyba ¿e przepisy szczególne stanowi± inaczej, a w przypadku zamówieñ dofinansowanych ze ¶rodków zewnêtrznych – przez okres trwa³o¶ci projektu;
6) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych wykonawcy jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany stosownie do art. 22 RODO i nie bêd± profilowane;
8) wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do swoich danych osobowych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych *;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
d) gdy wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przys³uguje mu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. +48 22 531 03 00);
* wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
** wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W zwi±zku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GK.271.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie kanalizacji sanitarnej w nastêpuj±cym zakresie:
1) budowa odcinków kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o ¶rednicy D200 – D160 mm PVC SN8 SDR34 i d³ugo¶ci ok. L = 2852,90 mb;
2) budowa kanalizacji sanitarnej t³ocznej D110 – 90 mm PE 100 RC SDR 17 PN10 o d³ugo¶ci ok. L = 315,0 mb;
3) budowa sieciowej przepompowni ¶cieków PS1 wraz z zasilaniem energetycznym, instalacj± PV i zagospodarowaniem terenu oraz niezbêdn± armatur± kanalizacyjn± (studnie, zasuwy, itp.)
w miejscowo¶ci Igo³omia. Obszar objêty inwestycj± to teren zabudowy mieszkaniowej (jednorodzinna), handlowo-us³ugowej oraz budynki o¶wiatowe i opiekuñcze (szko³a, przedszkole, klub malucha), remiza OSP.
W/w informacje przyjête przez Zamawiaj±cego s± danymi szacunkowymi, okre¶lonymi w oparciu o geodezyjn± inwentaryzacjê kanalizacji sanitarnej obszaru K.H. i N.O. POLAN (obecnie PLANTi-CO) oraz Koncepcjê dla obszaru Etapu 1/Igo³omia - z zastrze¿eniem zapisów zawartych poni¿ej w ust. 2 pkt 2.1.
2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych w systemie ,,zaprojektuj i wybuduj”, tj. zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych, wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami prawa uzgodnieñ, opinii, pozwoleñ, decyzji administracyjnych niezbêdnych do zaprojektowania i wykonania wszelkich prac budowlano – monta¿owych na podstawie robót opisanych w koncepcji pn. „Koncepcja budowy kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-t³ocznej w miejscowo¶ciach: Zofipole, Igo³omia, gmina Igo³omia-Wawrzeñczyce” zwanej dalej „Koncepcj±” oraz w niej niewymienionych a koniecznych do prawid³owej realizacji zamówienia – w zakresie Etapu 1/Igo³omia oraz na podstawie robót zinwentaryzowanych na za³±czniku graficznym bêd±cym uzupe³nieniem Etapu 1/Igo³omia.
W/w Koncepcja (stanowi±ca Za³±cznik Nr 8 do SWZ) oraz za³±cznik graficzny (stanowi±cy Za³±cznik Nr 9 do SWZ), s³u¿± do ustalenia planowanych kosztów prac projektowych i robót budowlanych oraz prawid³owego przygotowania oferty.
Zamawiaj±cy udostêpnia Wykonawcom bêd±ce w jego posiadaniu dokumenty, informacje i opracowania niezbêdne do prawid³owego przygotowania oferty. Wykonawca winien równie¿ uzyskaæ wszelkie niezbêdne pozwolenia, certyfikaty, opinie, itp. Wynikaj±ce z wykonywanej dokumentacji oraz prowadzonych robót.
2.1. Uwaga:
Podane d³ugo¶ci sieci musz± zostaæ zweryfikowane na etapie dalszych prac projektowych. Ostateczne, szczegó³owe rozwi±zania lokalizacyjne i techniczne sieci oraz obiektów na sieci kanalizacyjnej, w tym m.in.: d³ugo¶ci, ¶rednice, ilo¶æ i poziom zag³êbienia studni rewizyjnych, studni rozprê¿nych, ilo¶ci i parametry techniczne przepompowni ¶cieków, ustali Wykonawca w oparciu o szczegó³owe obliczenia w Dokumentacji Projektowej w porozumieniu i po akceptacji Zamawiaj±cego. Podane powy¿ej ilo¶ci planowanych robót mog± ulec zmianie na etapie opracowania i zatwierdzania dokumentacji, a ewentualne ich zwiêkszenie bêdzie traktowane jako roboty dodatkowe. Zastrzega siê, aby ³±czna d³ugo¶æ sieci nie by³a wiêksza ni¿ 3500 mb.
2.2. Dokumentacja projektowa bêd±ca przedmiotem zamówienia powinna zawieraæ optymalne rozwi±zania funkcjonalno – u¿ytkowe, konstrukcyjne, materia³owe i kosztowe oraz wszystkie niezbêdne rysunki szczegó³ów wraz z dok³adnym opisem i charakterystyk± techniczn± w sposób umo¿liwiaj±cy realizacjê robót budowlanych bez konieczno¶ci sporz±dzania dodatkowych opracowañ i uzupe³nieñ.
2.3. Zamawiaj±cy wymaga, aby ilo¶æ dokumentacji projektowej (projekty budowlane, projekty wykonawcze, przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie, techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych i inne) w formie papierowej i elektronicznej wynosi³a:
- wersja drukowana w formacie A4 lub jego wielokrotno¶ci (rysunki, opisy i pozosta³e dokumenty wchodz±ce w sk³ad dokumentacji) – 5 egzemplarzy.
- wersja elektroniczna – 5 p³yt CD (2 p³yty w wersji edytowalnej oraz 3 p³yty w wersji tylko do odczytu) – rysunki w formacie .dwf, .dwg, .pdf, - obrazy w formacie .jpg, .pdf, - tekst – format .doc i .pdf, - przedmiary, kosztorysy, harmonogramy – format .xls i .pdf.
Zapis dotycz±cy ilo¶ci dokumentacji przekazywanej Zamawiaj±cemu jest nadrzêdny w stosunku do zapisu w Koncepcji.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu i spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± poni¿sze warunki udzia³u w postêpowaniu:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków w tym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków w tym zakresie.
1) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków w tym zakresie.
4) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
A) DO¦WIADCZENIE:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 (piêciu) lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ co najmniej 1 (jedno) zamówienie odpowiadaj±ce swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. roboty budowlane w zakresie budowy/rozbudowy sieci kanalizacyjnej o warto¶ci zadania nie mniejszej ni¿ 2 000 000 z³ brutto (s³ownie: dwa miliony z³otych brutto), potwierdzone dowodami, ¿e roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty. Zamawiaj±cy przez zamówienie rozumie jedn± umowê.
Przez zamówienie nale¿y rozumieæ:
– zamówienie rozpoczête i zakoñczone w w/w okresie,
– zamówienie zakoñczone w w/w okresie, a rozpoczête wcze¶niej ni¿ w w/w okresie.
Wykonawca za³±czy dowody potwierdzaj±ce, ¿e ww. roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci, ¿e zosta³y wykonane zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone.
Dokumentem potwierdzaj±cym spe³nienie powy¿szego warunku bêdzie wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania, na druku stanowi±cym Za³±cznik nr 5 do SWZ oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone (dowód - referencja b±d¼ inny dokument wystawiony przez podmiot na rzecz którego wykonawca wykona³ lub wykonuje robotê).
W przypadku, gdy warto¶æ zamówienia (umowy) jest okre¶lona w innej walucie ni¿ w z³otych polskich, Zamawiaj±cy dokona przeliczenia tej warto¶ci na z³ote polskie – na podstawie ¶redniego kursu z³otego w stosunku do waluty obcej okre¶lonej w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzieñ zamieszczenia zapytania ofertowego na stronie internetowej.
B) KADRA:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami zdolnymi do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowalnymi, tj.:
– kierownikiem budowy posiadaj±cym: wa¿ne na dzieñ sk³adania ofert uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych – bez ograniczeñ.
Przez uprawnienia budowlane wskazane powy¿ej rozumie siê uprawnienia wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 334).
Dokumentami potwierdzaj±cymi spe³nienie powy¿szego warunku bêdzie:
• wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, na druku stanowi±cym Za³±cznik nr 4 do SWZ – wykaz osób.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki udzia³u w postêpowaniu Wykonawcy mog± wykazaæ ³±cznie.
Wskazany wy¿ej wykaz personelu Wykonawcy stanowi jedynie minimalne wymagania dla spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu.
Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³nienia warunków, o których mowa powy¿ej w lit. B mo¿e polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych.
3. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp
O¶wiadczenie Wykonawcy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. O¶wiadczenie sk³adaj± wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, dotyczy tak¿e spó³ki cywilnej, gdzie o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy ze wspólników odrêbnie, zgodnie z Za³±cznikiem Nr 6 do SWZ.
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP,
sporz±dzony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane - zgodnie z Za³±cznikiem Nr 5 do SWZ, wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
2) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, które bêd± pe³niæ funkcje zgodnie z Za³±cznikiem Nr 4 do SWZ;
Kierownika budowy
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Dokumenty sk³adane razem z ofert± na Formularzu ofertowym - wzór stanowi Za³±cznik Nr 1 do SWZ.1) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego w SWZ – wype³niony za³±cznik Nr 2 do SWZ.
2) Dowód wniesienia wadium.
3) O¶wiadczenie podmiotu trzeciego udostêpniaj±cego zasoby sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp - wype³niony za³±cznik nr 2A do SWZ (je¿eli dotyczy).
4) Samooczyszczenie – w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6 ustawy Pzp.
5) Pe³nomocnictwo (je¿eli dotyczy).
6) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówieni (je¿eli dotyczy).
7) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego (je¿eli dotyczy).
8) Wykaz rozwi±zañ równowa¿nych (je¿eli dotyczy).
9) Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa (je¿eli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania jest zobowi±zany, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, wnie¶æ wadium w kwocie: 60.000,00 z³ (s³ownie: sze¶ædziesi±t tysi±ce z³otych 00/100).2. Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert± tj. do dnia 24.02.2024 r.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp. Wadium mo¿na wnie¶æ w nastêpuj±cych formach:
1) w pieni±dzu,
2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) w porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
4. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowalnym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu.
5. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji/porêczenia, gwarancja/porêczenie powinno byæ sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub porêczeniu musi byæ Gmina Igo³omia-Wawrzeñczyce, 32-125 Wawrzeñczyce nr 57;
2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem;
3) kwotê gwarancji/porêczenia;
4) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia;
5) zobowi±zanie gwaranta, do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy: Bank Spó³dzielczy w Proszowicach O/Wawrzeñczyce; Nr rachunku: 29 85970001 0050 0500 0130 0044 - z dopiskiem „Wadium – GK.271.1.2024 – „Budowa systemu kanalizacji sanitarnej w miejscowo¶ci Igo³omia, Gmina Igo³omia-Wawrzeñczyce”.
7. Za termin wniesienia wadium uznaje siê termin (data i godzina) wp³ywu ¶rodków na rachunek bankowy Zamawiaj±cego.
Wykonawca wnosz±cy wadium w pieni±dzu wskazuje nr rachunku bankowego, na który Zamawiaj±cy zwróci wadium w przypadkach, o których mowa w art. 98 ustawy Pzp. W przypadku za³±czenia przez Wykonawcê do oferty potwierdzenia wykonania przelewu zawieraj±cego nr rachunku bankowego Wykonawcy, Zamawiaj±cy potraktuje ten dokument jako wskazanie nr rachunku bankowego, na który nale¿y zwróciæ wadium. Je¿eli wadium ma byæ zwrócone na inny rachunek bankowy ni¿ wskazane w potwierdzeniu wykonania przelewu za³±czonym do oferty, Wykonawca zobowi±zany jest wskazaæ nr konta, na które ma byæ zwrócone wadium.
8. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniós³ wadium lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium, w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1 – 5 ustawy Pzp.
10. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty w postaci elektronicznej.
2) Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub
zawodowej, je¿eli w postêpowaniu zostanie postawiony, zostanie uznany za spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w pkt 2 i 3, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
5) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia o których mowa w SWZ, tj. o¶wiadczenia o braku podstaw do wykluczenia oraz o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te wstêpnie potwierdza spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
6) O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres zmian umowy zosta³ okre¶lony w projekcie umowy stanowi±cym Za³±czniki nr 7 do SWZ GK.271.1.2024 w szczególno¶ci paragraf14 umowy . Ze wzglêdu na ograniczon± warto¶æ pola, niemo¿liwe jest zamieszczenie wszystkich zmian umowy w og³oszeniu.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-01-26 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem zak³adki "oferty/wnioski" dostêpnej na platformie ezamówienia pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ w szczegó³ach postêpowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-26 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Zamawiaj±cy informuje, ¿e Inwestycja dofinansowana jest ze ¶rodków Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych. Wyp³ata ¶rodków pochodz±cych z Rz±dowego Funduszu Polski £ad bêdzie odbywaæ siê zgodnie z zasadami programu. Szczegó³owe warunki wyp³aty wynagrodzenia Wykonawcy zawarto we wzorze umowy stanowi±cym Za³±cznik Nr 7 do SWZ.2. . Wykonawca jest zwi±zany z³o¿on± ofert± przez okres 30 dni od dnia up³ywu terminu sk³adania ofert tj. do dnia 24.02.2024 r.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej zespo³u budynków jednorodzinnych dwulokalowych w zabudowie szeregowej w miejscowo¶ci Twardogóra.
- Remont i przystosowanie pomieszczeñ na potrzeby realizacji projektu "Bli¿ej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin prze¿ywaj±cych problemy opiekuñczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastêpczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepe³nosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zje¿d¿alni± rurow±
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ci±g³ym
- Modernizacja i przebudowa budynku obs³ugi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównowa¿ona mobilno¶æ miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ OBIEKTÓW KUBATUROWYCH W OSTRÓDZIE
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.