eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GrodzicznoDostawa energii elektrycznej do obiektów administrowanych przez Gminę Grodziczno



Ogłoszenie z dnia 2023-01-13

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej do obiektów administrowanych przez Gminę Grodziczno

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Grodziczno

1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Grodziczno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118900

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Grodziczno 17a

1.5.2.) Miejscowość: Grodziczno

1.5.3.) Kod pocztowy: 13-324

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.7.) Numer telefonu: 564729710

1.5.8.) Numer faksu: 564729725

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@grodziczno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodziczno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/ug_grodziczno

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa energii elektrycznej do obiektów administrowanych przez Gminę Grodziczno

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-afba4f8a-882a-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00030217

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00025264/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.5 Dostawa energii elektrycznej do obiektów administrowanych przez Gminę Grodziczno

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia oraz w postępowaniu prowadzonym poprzednio w trybie podstawowym nr IP.271.1.19.2022 nie złożono żadnej oferty a pierwotne warunki nie zostały w istotny sposób zmienione.
art. 214 ust. 1 pkt.5 w zw. z art. 305 pkt 1, pkt.2 ustawy Pzp.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-e25f5316-7c4c-11ed-94da-6ae0fe5e7159

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IP.271.4.2.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 218750,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów administrowanych przez Gminę Grodziczno, który podzielono na 3 zadania, o których mowa w pkt.7 zawierającym szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej wraz z opisem charakterystyki oraz szacunkowe zapotrzebowanie mocy.
2. Szacunkowa sumaryczna ilość dostarczanej energii elektrycznej dla 37 punktów poboru energii wynosi 135000 kWh w taryfie C12A, 39000 kWh w taryfie C11 oraz 1000 kWh w taryfie G11. Całkowita szacowana sumaryczna roczna moc zapotrzebowania zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Przedmiotu Zamówienia.
3. Określenie szacunkowego zapotrzebowania na energię elektryczną stanowi element służący wyborowi najkorzystniejszej oferty i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanych ilościach.
4. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie zgodnie ze standardami i na warunkach określonych w sprawie szczegółowych zasad kształtowania w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.) i w przepisach wykonawczych do tej ustawy oraz innych obowiązujących przepisach prawa.
5. Wykonawca jest zobowiązany posiadać zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego właściwym dla lokalizacji obiektów objętych przedmiotem zamówienia oraz uwzględnić w ofercie wszystkie wymagalne certyfikaty włącznie z Certyfikatem Efektywności Energetycznej (Biały Certyfikat).
6. Szczegółowe informacje i warunki zamówienia:
1) aktualnie Zamawiający posiada umowę na sprzedaż energii elektrycznej do dnia 31.12.2022 r.;
2) Operatorem Systemu Dystrybucji energii elektrycznej dla poszczególnych punktów poboru energii jest Energa Operator;
3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa na dostawę energii, jeśli zajdzie taka konieczność, przeprowadził procedurę skutecznej zmiany sprzedawcy energii elektrycznej zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej. Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do przeprowadzenia w imieniu Zamawiającego procedury skutecznej zmiany sprzedawcy;
4) wszystkie punkty poboru są istniejącymi obiektami, z układami pomiarowo-rozliczeniowymi;
5) od Wykonawcy oczekuje się starannego zapoznania z przedmiotem zamówienia. Wykonawca może dokonać wizji lokalnej obiektów, stanowiących przedmiot niniejszego postępowania;
6) energia elektryczna powinna spełniać standardy i parametry techniczne, zgodnie z zapisami ustawy Prawo Energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy, a także Polskimi Normami;
7) dostawa energii elektrycznej będzie odbywać się za pośrednictwem sieci dystrybucji należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego, z którym Zamawiający będzie posiadał na dzień rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej podpisaną umowę o świadczenie usług dystrybucji;
8) Zamawiający wymaga, aby Dostawca miał możliwość rozliczania go jako prosumenta, w przypadku zgłoszenia przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej Energa Operator S.A.;
9) rozliczenia ilości sprzedanej energii odbywać się będą na podstawie odczytów z układów pomiarowo-rozliczeniowych, dokonywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, z 2 miesięcznym okresem rozliczeniowym;
10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby punktów poboru energii wskazanych w pkt.7, w szczególności przypadkach zmian praw własności, praw do administrowania, zmiany sposobu użytkowania i zamknięcia punktów poboru energii a także do zmiany mocy umownej;
11) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia liczby punków poboru energii i zawarcia umowy na dostawę energii do nowego punktu poboru energii za cenę dla danej taryfy zaoferowaną przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu;
12) nazwy punktów odbioru energii elektrycznej wskazane na fakturze powinny być zgodne z nazwami punktów odbioru energii elektrycznej określonymi w pkt.7;
13) w przypadku wystąpienia nadpłaty na numerze konta Zamawiającego należne środki należy przekazać bezpośrednio na bankowy numer konta Gminy Grodziczno ze wskazaniem obiektu oraz rachunku, którego nadpłata dotyczy;
14) zamawiający dopuszcza maksymalnie dwumiesięczny termin wypowiedzenia umowy;
15) Wykonawca zaoferuje jedną cenę dla taryfy C12A, bez podziału na cenę za energię szczytową/dzienną i cenę za energię pozaszczytową/nocną;
16) zaproponowana ceny dla taryf C11, C12A, G11 nie może ulec zwiększeniu przez cały okres trwania umowy do 31.12.2023 r.;
17) Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Powodem niedokonania podziału zamówienia na części są korzyści organizacyjne, wynikające z prowadzenia jednego, a nie większej liczby postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Podział zamówienia na części nie byłby właściwy. Przesłankami braku podziału na części przedmiotu zamówienia była potrzeba skoordynowania działań w przypadku podziału na części co zagrażałaby prawidłowej realizacji całości zamówienia. Przedmiot zamówienia w ocenie Zamawiającego stanowi niepodzielną całość i wskazane jest, aby dostawę wykonywał jeden Dostawca. Brak podziału zamówienia na części nie narusza konkurencji poprzez ograniczenie możliwości ubiegania się o zamówienie innym podmiotom prowadzącym sprzedaż energii elektrycznej. Złożone oferty muszą obejmować całość przedmiotu zamówienia.
18) Wykonawca zobowiązany jest przy realizacji zamówienia stosować zapisy ustawy z 02 marca 2020 r. w sprawie szczegółowych rozwiązań związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID – 19, innych chorób zakaźnych oraz wywoływanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2021 poz. 2095 z późn. zm.).

4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Energa Obrót SA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9570968370

7.3.3) Ulica: al. Grunwaldzka 472

7.3.4) Miejscowość: Gdańsk

7.3.5) Kod pocztowy: 80-309

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 269062,50 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.