Ogłoszenie z dnia 2025-01-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00533562/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-07
- 2024/BZP 00562880/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Wykonania programów i projektów prac konserwatorskich oraz realizacja prac konserwatorskich obiektów na terenie Gminy Zawoja w ramach dofinansowania inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zawoja
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182019
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: -
1.5.2.) Miejscowość: Zawoja
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-222
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 511122984
1.5.8.) Numer faksu: 338775015
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.winczewska@zawoja.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawoja.ug.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zawojaug.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wykonania programów i projektów prac konserwatorskich oraz realizacja prac konserwatorskich obiektów na terenie Gminy Zawoja w ramach dofinansowania inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e533f9c4-43bb-4b2e-b214-2011e64591ca
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00031389
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00533562
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: FZ.271.1.5.2024.AW
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 1: Wykonanie programów i projektów prac konserwatorskich do kapliczki domkowej p.w. Św. Andrzeja Boboli. Z 1936 r. Zawoja Wełcza.W zamierzonych pracach zakłada się profilaktyczne odczyszczenie elewacji z brudu i zielonych glonów, uzupełnienie ubytków w miejscach fugowania i kamieniarki, wzmocnienie strukturalne piaskowca i hydrofobizacją jego powierzchni. Także wycięcie szpaleru zielonych tui rosnących przed frontem powodujących wilgoć w murach obiektu. Sporządzenie Programu Prac Konserwatorskich oraz uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalającej na wykonanie prac,przygotowanie programu prac konserwatorskich, Prace należy zrealizować: − zgodnie z zatwierdzonym wcześniej Programem Prac Konserwatorskich, − zgodnie z wymogami SWZ wraz ze wzorem umowy, − na podstawie zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i przepisów prawa.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45262690-4 - Remont starych budynków
45212360-7 - Roboty budowlane w zakresie obiektów sakralnych
45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 78000 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie programów i projektów prac konserwatorskich do kapliczki domkowej z 1817r. w SkawicyInwestycja dotyczy wymiany pokrycia dachowego na dachówkę ceramiczną, naprawę tynków z wymiana tych bardziej uszkodzonych. Odczyszczenie elewacji, odczyszczenie kamieniarki, usunięcie zawilgocenia, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej, wymalowanie elewacji, impregnacja i hydrofobizacja kamieniarki. Całość kapliczki jest w stanie pogarszającym się, przyziemie zawilgocone , tynki zabrudzone i w wielu miejscach spękane i wykazujące rozwarstwienia w dolnych partiach. Pokrycie dachowe z blachy obecnie rdzewiejącej. Sporządzenie Programu Prac Konserwatorskich oraz uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalającej na wykonanie prac,przygotowanie programu prac konserwatorskich, Prace należy zrealizować: − zgodnie z zatwierdzonym wcześniej Programem Prac Konserwatorskich, − zgodnie z wymogami SWZ wraz ze wzorem umowy, − na podstawie zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i przepisów prawa.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45262690-4 - Remont starych budynków
45212360-7 - Roboty budowlane w zakresie obiektów sakralnych
45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 225400 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie programów i projektów prac konserwatorskich dla kapliczki domkowej p.w. Matki Bożej Anielskiej z 1905 r w Zawoi MosornemZakres prac przewidywanych do wykonania to pełna konserwacja drewnianych rzeźb Piety, Św.Piotra i Św.Pawła w elewacji frontowej, także przywrócenie i odtworzenie nie zachowanych obramień nisz które miały formę neogotycką. Sporządzenie Programu Prac Konserwatorskich oraz uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalającej na wykonanie prac, przygotowanie programu prac konserwatorskich, Prace należy zrealizować: − zgodnie z zatwierdzonym wcześniej Programem Prac Konserwatorskich, − zgodnie z wymogami SWZ wraz ze wzorem umowy, − na podstawie zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i przepisów prawa.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45262690-4 - Remont starych budynków
45212360-7 - Roboty budowlane w zakresie obiektów sakralnych
45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 102900 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie programów i projektów prac konserwacyjnych do Kapliczki słupowej p.w. Matki Bożej z dzieciątkiem z 2 poł. XIX w. w Zawoi GawłyCelem inwestycji jest konserwacja kapliczki, która jest w złym stanie zachowania. Duża degradacja kamienia, spękania, rozwarstwienia przypowierzchniowe, zabrudzenia, zdobione płaskorzeźby w każdej ze stron postumentu są mocno zniszczone. Pracami w ramach konserwacji jest oczyszczenie powierzchni kamiennej z brudu i patyny. usunięcie wtórnych nawarstwień, usunięcie mikroflory, wzmocnienie strukturalne kamieniarki, rekonstrukcja ubytków struktury kamienia, stabilizacja spękanych fragmentów kamieniarki, nadanie odporności hydrofobowej oraz odczyszczenie i konserwacja metaloplastyki zadaszenia. Sporządzenie Programu Prac Konserwatorskich oraz uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalającej na wykonanie prac, przygotowanie programu prac konserwatorskich, Prace należy zrealizować: − zgodnie z zatwierdzonym wcześniej Programem Prac Konserwatorskich, − zgodnie z wymogami SWZ wraz ze wzorem umowy, − na podstawie zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i przepisów prawa.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45262690-4 - Remont starych budynków
45212360-7 - Roboty budowlane w zakresie obiektów sakralnych
45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 56840 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Konserwacja i restauracja zabytkowej kamiennej figury przydrożnej w Zawoi Wełcza z 1865 rokuW ramach przedmiotowego zadania planuje się wykonanie programu prac konserwatorskich i projektu oraz wykonanie robót konserwatorskich i restauratorskich zabytkowej kamiennej figury przydrożnej w Zawoi Wełcza z 1865 roku. Prace konserwatorskie obejmować będą w szczególności oczyszczanie oraz wzmocnienie piaskowców i wapieni miękkich, rekonstrukcję płaskorzeźb i rzeźby Jezusa, naprawa daszka wraz z montażem, opracowanie dokumentacja finalna oraz innych prac niezbędnych do zachowania, jak również powstrzymanie lub ograniczenia czynników dekonstrukcji zabytkowej kamieniarki i rzeźby oraz otoczenia kapliczki. Prace należy zrealizować: − zgodnie z zatwierdzonym wcześniej Programem Prac Konserwatorskich, − zgodnie z wymogami SWZ wraz ze wzorem umowy, − na podstawie zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i przepisów prawa.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45262690-4 - Remont starych budynków
45212360-7 - Roboty budowlane w zakresie obiektów sakralnych
45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 65040,65 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 95932,62 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 95932,62 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 95932,62 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MIBILO Sp. z o.o
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6772428729
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 95932,62 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 365 dni
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 277205,10 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 277205,10 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 277205,10 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MIBILO Sp. z o.o
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6772428729
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 277205,10 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 365 dni
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 126505,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 126505,50 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 126505,50 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MIBILO Sp. z o.o
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6772428729
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 126505,50 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 365 dni
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 69900,90 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 69900,90 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 69900,90 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MIBILO Sp. z o.o
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6772428729
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 69900,90 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 365 dni
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 79999,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 79999,20 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 79999,20 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MIBILO Sp. z o.o
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6772428729
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 79999,20 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 365 dni
INNE PRZETARGI ZAWOJA
więcej: przetargi ZAWOJA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja energetyczna budynków przy ul. Bankowej 7 i 7a w Rudzie Śląskiej, etap I: modernizacja instalacji centralnego ogrzewania wraz z robotami towarzyszącymi
- Przebudowa trafostacji - rozdzielnic
- Wykonanie prac konserwacyjnych, przy zabytkowej kamiennej fontannie - studni Kronthala
- Rozwój infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Chynów
- "Adaptacja budynku internatu Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Lubaniu" - Etap I
- Wykonanie robót w systemie "zaprojektuj i wybuduj" - wykonanie remontu balkonów budynku przy ul. Kleczkowskiej 17 oraz Glinianej 63 we Wrocławiu
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.