eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OlsztynekUtrzymanie czystości i porządku i wywozu odpadów stałych oraz likwidacji nielegalnych wysypisk śmieci w Gminie Olsztynek.



Ogłoszenie z dnia 2022-01-24

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Utrzymanie czystości i porządku i wywozu odpadów stałych oraz likwidacji nielegalnych wysypisk śmieci w Gminie Olsztynek.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OLSZTYNEK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743663

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ratusz 1

1.5.2.) Miejscowość: Olsztynek

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-015

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@olsztynek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://olsztynek.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utrzymanie czystości i porządku i wywozu odpadów stałych oraz likwidacji nielegalnych wysypisk śmieci w Gminie Olsztynek.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-85cb9331-6718-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00032029

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00332017/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zgodnie z art. 305 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1–5 i 7–14. Z kolei 214 ust. 1 pkt. 11 stanowi, iż Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie warunki określone w tym przepisie. (Szczegółowe uzasadnienie zamieszczono na końcu ogłoszenia w sekcji informacji dodatkowych)

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZBI.271.1.10.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 759285,56 EUR

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia stanowi realizacja usług polegających na utrzymaniu czystości i porządku i wywozu odpadów stałych oraz likwidacji nielegalnych wysypisk śmieci w Gminie Olsztynek.
2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania usług polegających w szczególności na:
1) utrzymaniu porządku w okresie letnim tj. od 01 kwietnia do 31 października polegające na: oczyszczaniu ręcznym albo mechanicznym chodników, jezdni dróg gminnych, zatok autobusowych oraz oczyszczanie szczelin między kostkami chodnikowymi i krawężnikami lub opaską jezdni z darni;
2) utrzymanie porządku w okresie zimowym tj. od 01 listopada do 31 marca – oczyszczanie ręczne albo mechaniczne ze śniegu i innych zanieczyszczeń chodników i jezdni dróg gminnych, zatok autobusowych oraz posypywanie mieszanką solno-piaskową tych terenów;
3) wywóz z załadunkiem ręcznym lub mechanicznym, przekazanie do składowania lub utylizacji, odpadów stałych z koszy ulicznych;
4) wywóz z załadunkiem ręcznym, przekazanie do składowania lub utylizacji, odpadów stałych z wiat przystankowych na terenie miasta i gminy Olsztynek;
5) wywóz z załadunkiem ręcznym, przekazanie do składowania lub utylizacji, odpadów stałych z plaż i miejsc ogólnodostępnych na terenie miasta i gminy Olsztynek;
6) likwidacja nielegalnych składowisk odpadów tym:
a) wywóz z załadunkiem ręcznym lub mechanicznym odpadów,
b) gromadzenie odpadów z nielegalnych wysypisk śmieci w kontenerach o pojemności co najmniej 30 m³, do czasu zapełnienia pojemnika,
c) przekazanie odpadów do składowania lub utylizacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90500000-2 - Usługi związane z odpadami

90620000-9 - Usługi odśnieżania

90680000-7 - Usługi sprzątania plaż

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 825000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 812000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Gospodarka Komunalna Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7393857763

7.3.3) Ulica: Górna 1

7.3.4) Miejscowość: Olsztynek

7.3.5) Kod pocztowy: 11-015

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-01-12

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 812000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2022-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zgodnie z art. 305 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1–5 i 7–14. Z kolei 214 ust. 1 pkt. 11 stanowi, iż Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Wybór trybu zamówienia w trybie z wolnej ręki przy udzielaniu zamówienia spółce komunalnej: Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. przez jednostkę samorządu terytorialnego: Gminę Olsztynek jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa zamówień publicznych. Przy wyborze powyższego trybu rozważono i potwierdzono spełnianie przesłanek ustawowych.
Po pierwsze Gmina Olsztynek Uchwałą nr XV-155/2012 Rady Miejskiej
w Olsztynku z dnia 28 czerwca 2012 r. oraz aktem założycielskiemu spółki (Repetytorium A nr 12937/2012 z dnia 31 grudnia 2012 r.) powołała spółkę do życie i przekazała jej realizację zadań własnych gminy. Gmina Olsztynek jest jedynym wspólnikiem ww. spółce (patrz: KRS 0000451643). Wszystkie 38.300 udziały w spółce o łącznej wysokości 19.150.000,00 zł posiada Gmina Olsztynek. Gmina sprawuje pełną kontrolę nad utworzoną przez siebie spółką jak nad własna jednostką. Gmina Olsztynek ma dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej spółki.
Zgodnie z kolejną przesłanką ponad 90 % działalności Wykonawcy musi dotyczyć wykonywania zadań powierzonych przez zamawiającego. Po analizie średnich przychód osiągnięty przez Gospodarkę Komunalną Sp. z o. o.
w odniesieniu do usług, dostaw lub robót za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia ustalono, iż wskaźnik procentowy wynosi: w 2018 r. – 96,84%,
w 2019 r. – 96,63 %, w 2020 r. 96,45% i do 1.09.2021 r. 97,52%. Analizy dokonano zgodnie z art. 214 ust. 5 ustawy Pzp (dokument z dnia 3.11 2021 r.). Wiarygodność wyliczeń wskaźnika nie budzi wątpliwości zamawiającego, który rozlicza działalność Spółki na bieżąco.
Spełniona została również ostatnia z przesłanek udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki.
W kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Jedynym wspólnikiem spółki jest Gmina Olsztynek która posiada 100 % udziałów w spółce.

W sekcji: "Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem" wpisano wartość 825.000,00 zł jaką pierwotnie zaproponował wykonawca. Ostateczną wartość zamówienia (wynagrodzenie
określone w umowie: 812000,00 zł) uzyskano poprzez negocjacje między Zamawiającym i Wykonawcą.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.