Ogłoszenie z dnia 2025-01-14
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00033106 z dnia 2025-01-14 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Sieraków w okresie od 1 stycznia 2025 roku do 30 czerwca 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SIERAKÓW
1.3.) Oddział zamawiającego: Referat Infrastruktury i Gospodarki Komunalnej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258922
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 8 Stycznia 38
1.5.2.) Miejscowość: Sieraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-410
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@sierakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sierakow.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Sieraków w okresie od 1 stycznia 2025 roku do 30 czerwca 2025 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-01bdf81d-4d71-4082-b5d5-0639b01dc69f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00033106
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00029670/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.1 Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Sieraków w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2025 roku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00654239
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie prawne: Art. 214 ust. 1 pkt 11 Ustawy PZP.
Uzasadnienie faktyczne:
1. Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o. w Sierakowie realizuje zadania własne Gminy Sieraków z zakresu gospodarki komunalnej.
Gmina Sieraków posiada 100% udziałów w ww. Spółce.
2. Ponad 90% działalności spółki dotyczy zadań powierzonych jej przez Gminę Sieraków w ramach aktu założycielskiego. Spółka wykonuje zadania gminy w oparciu o majątek należący pośrednio lub bezpośrednio do niej.
3. W Wielobranżowym Przedsiębiorstwie Komunalnym Spółka z o.o. w Sierakowie nie ma bezpośredniego ani pośredniego udziału kapitału prywatnego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RIK.272.9.2024.I
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych na terenie Gminy Sieraków oraz z gniazd pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, a także wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych w worki oraz pojemniki do selektywnej zbiórki. Wykonawca będzie realizował przedmiot umowy w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz organicznie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399 z późn. zm.) oraz aktualnie obowiązującymi aktami wykonawczymi do powyższej ustawy.
Obszar Gminy Sieraków wynosi 20 321 ha. W skład Gminy Sieraków wchodzi 27 miejscowości (15 sołectw). Gmina Sieraków liczy wg ewidencji ludności prowadzonej przez Urząd Gminy: 8513 mieszkańców. Przeważająca część mieszkańców zamieszkuje budynki jednorodzinne. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi 1962.
Wykaz szacunkowej liczby gospodarstw domowych i miejsc gromadzenia odpadów przedstawia Załącznik Nr 3 natomiast wykaz lokalizacji pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przedstawi Załącznik Nr 2.
W pierwszym półroczu 2025 roku gmina szacuje zebranie następujące ilości odpadów komunalnych: niesegregowane zmieszane odpady komunalne 846 Mg; szkło 92 Mg; tworzywa sztuczne 57,8 Mg; metale 5 Mg, papier i tektura 49,8 Mg, odpady wielkogabarytowe 10,6 Mg, bioodpady stanowiące odpady komunalne 121,8 Mg.
W trakcie trwania zamówienia liczba nieruchomości zamieszkałych może ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia. Dane te są wyłącznie informacjami pomocniczymi – nie są wiążące, ponieważ zamówienie dotyczy osób faktycznie zamieszkujących, a nie zameldowanych.
Rzeczywista ilość odpadów objętych przedmiotem zamówienia może być odmienna (mniejsza bądź większa) od wyżej wymienionych szacunkowych ilości podanych przez Zamawiającego. Różnica między szacunkowymi, a rzeczywistymi ilościami nie będzie stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego.
Zbiórka, wywóz i zagospodarowanie odpadów winno odbywać się zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2019-2025 oraz przepisami prawa polskiego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, który określa przedmiot umowy, podstawowe obowiązki Wykonawcy oraz szczegółowy sposób realizacji usług przedstawia Załącznik Nr 1.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
34928480-6 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7870000418
7.3.3) Ulica: Wroniecka 2
7.3.4) Miejscowość: Sieraków
7.3.5) Kod pocztowy: 64-410
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
WIELOBRANŻOWE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
WIELOBRANŻOWE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1125703,27 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-06-30PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych
- Świadczenie usług transportowo - porządkowych w związku z opróżnianiem lokali komunalnych dla Miejskiego Zarządu Lokalami w Radomiu
- Sukcesywne świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych SPZOZ w Kole
- Usługa odbioru i transportu odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Puławach.
- Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych, związanych z wykonaniem zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja Smoczego skweru przy ul. Zachodniej", dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie
- Świadczenie usług polegających na opróżnianiu oraz uporządkowaniu 200 lokali będących w dyspozycji ZKZL sp. z o.o. wraz z pomieszczeniami przynależnymi."
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.