Ogłoszenie z dnia 2024-01-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00487452/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej w okresie od dnia 01.01.2024r. do dnia 30.06.2024r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 321312432
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 94
1.5.2.) Miejscowość: Postomino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-113
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.7.) Numer telefonu: 598109252
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gpk@gpk.postomino.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gpk.postomino.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1abf7417-7fa5-11ee-9aa3-96d3b44407901.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 3 - gospodarka wodna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka wodno - ściekowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej w okresie od dnia 01.01.2024r. do dnia 30.06.2024r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1abf7417-7fa5-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00033222
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00487452
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.4/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 700000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej w okresie od dnia 01.01.2024r do 30.06.2024r do 46 punktów pobory (PPE) o łącznym szacowanym wolumenie 1654,80 MWh.
2. Wskazane w pkt 1 prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości energii elektrycznej nie pociąga dla zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość energii.
3. Standardy jakościowe
1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.
2) Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane są w Pe oraz Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (z późniejszymi zmianami) i Rozporządzeniu Ministra Energii a dnia 6 marca 2019 r. ze zmianami w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną.
4. Pojęcia użyte w specyfikacji warunków zamówienia:
1) Dystrybucja energii elektrycznej – transport energii elektrycznej siecią dystrybucyjną OSD w celu jej dostarczenia odbiorcom, z wyłączeniem sprzedaży tej energii.
2) Odbiorca – odbiorca energii elektrycznej.
3) Odbiorca faktur – jednostka wskazana na fakturze, na której adres wykonawca przekazuje faktury.
4) Okres rozliczeniowy – okres, za który na podstawie odczytów urządzeń pomiarowych następuje rozliczenie zużytej energii elektrycznej. Zgodny z okresem rozliczeniowym udostępnionym przez OSD działającymi na danym terenie.
5) Operator/OSD – Operator Systemu Dystrybucyjnego, przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się dystrybucją energii elektrycznej, odpowiedzialne za ruch sieciowy w systemie dystrybucyjnym elektroenergetycznym, bieżące i długookresowe bezpieczeństwo funkcjonowania tego systemu, eksploatację, konserwację, remonty oraz niezbędna rozbudowę sieci dystrybucyjnej, w tym połączeń z innymi systemami elektroenergetycznymi.
6) Pe – ustaw z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. 2023 poz. 295 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi.
7) PPE – punkty poboru energii elektrycznej
5. Sposób wyliczania ceny zakupu energii elektrycznej.
1) Domyślnym rynkiem zakupu energii elektrycznej będzie Rynek Dnia Następnego rozliczany według faktycznego zużycia na podstawie danych otrzymanych od Operator Systemu Dystrybucji.
2) Cena końcowa energii elektrycznej dla danego miesiąca będzie wyliczana na podstawie wzoru, który powinien wyglądać zgodnie z załącznikiem nr 3 lub być do niego zbliżony.
3) Cena praw majątkowych będzie stała dla całego trwania umowy i zostanie wyrażona
w złotych netto/MWh.
4) W umowie nie będzie dodatkowych opłat za wykorzystany mniejszy lub większy wolumen energii elektrycznej w stosunku do zdeklarowanego.
5) Opłata handlowa (rozumiana jako miesięczna opłata naliczana na każdy punkt poboru energii) nie będzie pobierana.
6) Do ceny zostanie doliczony podatek akcyzowy oraz podatek VAT zgodnie z obowiązującym stanem prawnym.
6. Kody CPV:
09300000 – 2 – Energia elektryczna, cieplna, słoneczna, jądrowa
09310000 – 5 – Elektryczność
7. Wykonawca w oparciu o udzielone Pełnomocnictwo, zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i zamawiającego umów właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz do reprezentowania zamawiającego (odbiorcy) przed OSD – proces zmiany sprzedawcy.
8. W załączniku nr 9 do SWZ wskazano:
1) Nazwę/adres punktu
2) Numer PPE
3) Parametry dystrybucyjne
4) Szacunkowe zużycie energii elektrycznej w strefach
5) Obecnego sprzedawcę energii
6) OSD
7) Nazwę Nabywcy
8) Nazwę odbiorcy i adres przesyłania faktur
9) Okres dostawy
9. Informacja w sprawie wyboru dostawcy rezerwowego zostanie przekazana wraz z danymi do zmiany sprzedawcy
10. Usługi dystrybucyjne są/będą świadczone na podstawie odrębnych umów zawartych pomiędzy zamawiającym (odbiorcą energii elektrycznej – dalej „Odbiorca”) a operatorem systemu dystrybucyjnego OSD
11. Operator systemu dystrybucyjnego – zgodnie z opisem w załączniku nr 9 do SWZ kolumna „Operator Systemu Dystrybucyjnego”.
12. Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej we wskazanym (w odniesieniu do poszczególnych punktów poboru) terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy i posiadane przez Odbiorcę ważnej umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej.
13. W przypadku, gdy w trakcie trwania umowy nastąpią zmiany wymagające zawarcia nowej umowy dystrybucyjnej, zamawiający może udzielić stosownego Pełnomocnictwa wykonawcy lub zawrzeć umową indywidualnie.
14. Faktury wystawiane i dostarczane będą w formie elektronicznej na adres: gpk@gpk.postomino.pl .
15. Wykonawca w terminie do 30 dni od daty zakończenia dostaw zobowiązany będzie do sporządzenia i przekazania zamawiającym zestawienia wszystkich faktur wystawionych do dnia sporządzenia zestawienia (w tym faktur korygujących), tytułem realizacji danej Umowy. Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę wygenerowanego z własnego „systemu” zestawienia. Zestawienie sporządzone zostanie w postaci elektronicznej i przekazane na adres e-mail wskazany przez zamawiającego w Umowie na dostawę energii elektrycznej.
16. W odniesieniu do wszystkich PPE zamawiający (odbiorca) posiada status odbiorcy, wobec czego przysługuje im uprawienie do zakupu energii od wybranego przez siebie sprzedawcy – art. 4j ust. 1 ustawy prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09310000-5 - Elektryczność
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1341331,24 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1377561,43 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1341331,24 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENERGA - OBRÓT S.A
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9570968370
7.3.3) Ulica: al. Grunwaldzka 472
7.3.4) Miejscowość: Gdańsk
7.3.5) Kod pocztowy: 80-309
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1341331,24 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-01 do 2024-06-30PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż oraz świadczenie usługi dystrybucji lub przesyłu energii dla potrzeb KOWR OT w Łodzi w roku 2025.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji na rzecz WARR S.A. do 31.12.2025 r.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca dostawę energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Sopocie
- Zakup energii elektrycznej
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w zakresie sprzedaży oraz świadczenia usług dystrybucji do obiektów stanowiących własność Gminy Laszki
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby SP ZOZ w Turku.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.