Ogłoszenie z dnia 2025-01-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych na terenie Miasta i Gminy Wschowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wschowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050787
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Wschowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 655408600
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wschowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminawschowa.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych na terenie Miasta i Gminy Wschowa2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-62a5ab7b-03c1-4899-bb45-3c5d3ba80be7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00034003
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00040901/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.13 Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych na terenie Miasta i Gminy Wschowa
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00658943
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, osobie prawnej oraz spełnione są łącznie następujące warunki
a)zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania
sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b)ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego
sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c)w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RZP.271.24.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 227400,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych na terenie Miasta i Gminy Wschowa, w okresach zimowych wskazanych w ust. 2, od dnia 01 stycznia 2025r. do dnia 31 grudnia 2025r.
2. Ustala się następujące okresy zimowe w trakcie trwania umowy:
a) Sezon zimowy 2025 - od dnia 01 stycznia 2025r. od godz. 000
do 15 marca 2025r. do godz. 2400 (W przypadku przedłużającej się zimy Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia wskazanego okresu zimowego maksymalnie o 30 dni kalendarzowych);
b) Sezon zimowy 2025 - od dnia 15 grudnia 2025r. od godz. 000 do 31 grudnia 2025r. do godz. 24:00 (Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszego rozpoczęcia usługi zimowego utrzymania dróg w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uzasadniających konieczność rozpoczęcia świadczenia usługi przed 15 grudnia 2024r.).
3. Przedmiot zamówienia polega na zwalczaniu i likwidacji śliskości pośniegowej, gołoledzi oraz odśnieżania dróg i ulic na terenie Miasta i Gminy Wschowa, wymienionych w załącznikach:
− drogi i ulice gminne położone w obrębie miasta Wschowa wykazane w załączniku nr 1 do Zaproszenia – o długości 30,811 km (długość przybliżona),
− drogi i ulice gminne położone w obrębie miasta Wschowa wykazane w załączniku nr 1A do Zaproszenia – o długości 4,072 km (długość przybliżona),
− drogi i ulice gminne zamiejskie na terenie gminy Wschowa wykazane w załączniku nr 2 do Zaproszenia – o długości 59,02 km (długość przybliżona),
− drogi i ulice gminne zamiejskie na terenie gminy Wschowa wykazane w załączniku nr 2A do Zaproszenia –o długości 26,575 km (długość przybliżona).
4. Zasady wykonania przedmiotu zamówienia ujętego w wykazie nr 1 i nr 1A określa tabela –„Standard 2”, którą przedstawia § 1 ust. 10 projektowanych postanowień umowy.
5. Zasady wykonania przedmiotu zamówienia ujętego w wykazie nr 2 i nr 2A określa tabela – „Standard 6”, którą przedstawia § 1 ust. 11 projektowanych postanowień umowy.
6. Do zakresu zamówienia po stronie Wykonawcy należy:
a) usługa sprzętu i transportu wraz z obsługą oraz materiałami pędnymi i eksploatacyjnymi niezbędnymi przy zimowym utrzymaniu dróg i ulic, w ilości zapewniającej należyte wykonanie zamówienia.
b) zarządzanie zimowym utrzymaniem dróg i ulic gminnych, również w dni wolne od pracy i święta, a w przypadku niewystępowania warunków zimowych pozostawanie w gotowości ze sprzętem i jego obsługą, mieszanką piaskowo-solną, materiałami pędnymi,
c) zakup i przygotowanie mieszanki materiałów uszorstniających (mieszanka piaskowo-solna 20:1 na drogi miejskie i 4:1 na drogi zamiejskie).
7. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania końcowego pozimowego oczyszczania ulic, które winno nastąpić nie później niż do 30 kwietnia 2025r. Końcowe oczyszczanie ulic miejskich obejmuje również miejsca parkingowe w Płatnej Strefie Parkowania we Wschowie.
8. Wykonywanie przedmiotu zamówienia polega na:
8.1. Pozostawaniu w gotowości do wykonania przedmiotu zamówienia, rozumianej jako całodobową gotowość do świadczenia usług zimowego utrzymania dróg przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (wliczając dni powszednie, niedziele i święta), oraz utrzymanie sprzętu w gotowości do świadczenia usług (określonych jednostek sprzętowych) potrzebnego dla wykonania prac objętych zakresem zimowego utrzymania dróg oraz utrzymanie sprzętu w gotowości do świadczenia usług (określonych jednostek sprzętowych) potrzebnego dla wykonania prac objętych zakresem zimowego utrzymania dróg, a także zapewnienie łączności telefonicznej (umożliwiającej rozmowę telefoniczną, wysyłanie/odbieranie sms) oraz kontaktu drogą elektroniczną (wiadomość e-mail) pomiędzy koordynatorem zimowego utrzymania dróg i ulic po stronie Wykonawcy i Zamawiającym.
8.2. Odpowiednim oznakowaniu sprzętu biorącego udział w akcji oraz jego utrzymaniu w ciągłej sprawności technicznej.
8.3. „Akcji Zima”, przez co należy rozumieć czynne zimowe utrzymanie dróg i ulic wykazanych w załącznikach nr 1, 1A, 2 i 2A, do Umowy, zgodnie ze standardami.
8.4. O rozpoczęciu „Akcji Zima”, rozumianej jako czynne utrzymanie dróg i ulic decyduje Wykonawca. Jednakże, Wykonawca zobowiązany jest do informowania każdorazowo Zamawiającego o podjęciu „Akcji Zima” z podaniem godz. wyjazdu jednostek sprzętu, co należy odnotować w rejestrze ZUD „Zimowego utrzymania dróg”, będącego podstawą wystawienia faktury.
8.5. Zwalczaniu i likwidacji śliskości pośniegowej oraz gołoledzi materiałami uszorstniającymi w następujących miejscach:
a) w obrębie skrzyżowań z drogami twardymi,
b) w obrębie skrzyżowań z liniami kolejowymi,
c) w obrębie przystanków autobusowych,
d) w obrębie niebezpiecznych łuków drogowych,
e) na wzniesieniach i spadkach o pochyleniu powyżej 4%,
f) inne, według zaleceń Zamawiającego.
8.6. Zwalczaniu i likwidacji śliskości pośniegowej oraz gołoledzi przy zastosowaniu mieszanki piaskowo-solnej w proporcji 20:1 na drogi miejskie oraz 4:1 na drogi zamiejskie.
8.7. Odśnieżaniu dróg i ulic, w zakres którego wchodzą:
a) odśnieżanie nawierzchni jezdni dróg i ulic,
b) oczyszczenie nawierzchni jezdni z piasku, śniegu i lodu, ze szczególnym uwzględnieniem ścieków i wpustów ulicznych,
c) oczyszczanie przejść dla pieszych i przejazdów kolejowych z piasku, śniegu i lodu.
8.8. Zapewnieniu łączności przewodowej i bezprzewodowej pomiędzy osobami biorącymi udział w akcji zimowego utrzymania dróg i ulic, a koordynatorem akcji ze strony Wykonawcy oraz Zamawiającym.
8.9. Zakres zamówienia nie obejmuje oczyszczania z piasku, śniegu i lodu miejsc parkingowych w „Płatnej Strefie Parkowania” we Wschowie, z zastrzeżeniem zapisów ust.8 powyżej.
9. Rozpoczęcie wykonywania przedmiotu zamówienia:
9.1.Wykonywanie przedmiotu zamówienia należy rozpocząć w chwili wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych („Akcja Zima”), powodujących konieczność:
a) odśnieżania,
b) likwidacji gołoledzi,
c) likwidacji śliskości pośniegowej.
10. Do zakresu zamówienia należy dostawa (zakup) materiałów, surowców, przedmiotów i urządzeń technicznych niezbędnych do realizacji zamówienia.
11. Wykonawca winien przez cały okres realizacji umowy dysponować bazą dla sprzętu i materiałów niezbędnych do jej realizacji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 226800,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 226800,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 226800,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ZUK Wschowa Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 4970092418
7.3.3) Ulica: Daszyńskiego 10
7.3.4) Miejscowość: Wschowa
7.3.5) Kod pocztowy: 67-400
7.3.6.) Województwo: lubuskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-03
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 226800,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
w tym: 28 dni objętych będzie czynnym zimowym utrzymaniem dróg i ulic, 63 dni objętych gotowością Wykonawcy do podjęcia akcji zimowego utrzymania dróg i ulic.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług utrzymania czystości i porządku w budynkach, na terenach zewnętrznych utwardzonych oraz na terenach zielonych będących w zarządzie Miejskiego Zarządu Lokalami w Radomiu.
- Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Wolanów
- USŁUGA SPRZĄTANIA BUDYNKÓW BIURA RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH
- Świadczenie usługi sprzątania pomieszczeń w budynkach Sądu Rejonowego w Łukowie oraz utrzymania porządku na terenie przyległym
- Sprzątanie pomieszczeń oraz terenu zewnętrznego budynków Sądu Okręgowego w Nowym Sączu
- Wykonanie usług sprzątania, utrzymania terenów zielonych, odśnieżania i usuwania oblodzeń na terenie nieruchomości komunalnych Miasta Inowrocławia
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.