eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jelenia GóraZimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn



Ogłoszenie z dnia 2025-01-15

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Karkonoski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821492

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kochanowskiego 10

1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-500

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 75 6473118

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@powiatkarkonoski.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.powiatkarkonoski.eu/5918

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8e178325-53de-4315-8876-93127228c129

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8e178325-53de-4315-8876-93127228c129

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00036154

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00026474

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamówienie udzielane jest na podstawie art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia i nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Opis dotyczący uzasadnienia faktycznego wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki został zawarty w Sekcji IX niniejszego ogłoszenia - „Informacje dodatkowe”.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-595ed0e7-2039-4101-91d5-6f751cc7bca6

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.272.1.2.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 298914,90 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych w szczególności polega na:
1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych (jezdnia, chodniki, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, zatoki autobusowe, mijanki) położonych w granicach administracyjnych gminy Podgórzyn – w celu zachowania ich bezpiecznej przejezdności oraz ograniczenia zakłóceń płynności ruchu drogowego;
2) zwalczaniu śliskości drogi (w tym usuwanie naboi lodowych) do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność oraz ograniczenie zakłóceń płynności ruchu drogowego wyznaczonych dróg powiatowych położonych w granicach administracyjnych gminy Podgórzyn, przy pomocy materiałów uszorstniających i środków chemicznych.
Ustala się okres realizacji zamówienia – od dnia zawarcia umowy do czasu udzielenia zamówienia wykonawcy (podmiotowi) wybranemu w ramach postępowania prowadzonego w trybie podstawowym (nr postępowania: BZP.272.1.26.2024 – Część I), po ogłoszeniu przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze – nie dłużej jednak niż do dnia 28.02.2025 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe KAMA Rzońca Ryszard

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6110050864

7.3.3) Ulica: Daszyńskiego 16F

7.3.4) Miejscowość: Mysłakowice

7.3.5) Kod pocztowy: 58-533

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 148000 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-02-28

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Uzasadnienie faktyczne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki - na podstawie art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych:
W prowadzonym przez Zamawiającego postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym wpłynęło odwołanie na rozstrzygnięcie Części I zamówienia dot. zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn (nr postępowania: BZP.272.1.26.2024).
Zgodnie z art. 577 ust. 1 ww. ustawy, w przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie może zawrzeć umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze.
W związku z niemożnością zawarcia umowy na zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn do czasu zakończenia postępowania odwoławczego, co w obecnym stanie faktycznym trwa ok. 30 dni, a także z uwagi na konieczność zapewnienia przez zarządcę drogi przejezdności i utrzymania bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych na drogach powiatowych w okresie zimowym, wymagane jest pilne udzielenie zamówienia w trybie bezkonkurencyjnym – do czasu udzielenia zamówienia wykonawcy wybranemu w ramach postępowania prowadzonego w trybie podstawowym (nr postępowania: BZP.272.1.26.2024 – Część I), po zakończeniu postępowania odwoławczego.
Wyjątkową sytuację, niezależną od Zamawiającego, której nie można było przewidzieć, stanowi wszczęcie postępowania odwoławczego, uniemożliwiającego zawarcie umowy (udzielenie zamówienia) do czasu zakończenia tego postępowania.
Zamawiający prowadząc kolejne postępowanie na zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn (nr postępowania: BZP.272.1.26.2024 – Część I) – po unieważnieniu wcześniejszej procedury prowadzonej w trybie przetargu nieograniczonego (nr postępowania: BZP.272.1.21.2024 – Część I) – miał na celu udzielenie zamówienia w terminie umożliwiającym zapewnienie ciągłości usług w trakcie sezonu zimowego. Złożenie odwołania i tym samym konieczność wstrzymania zawarcia umowy – pomimo, że zgodnie z przepisami ustawy Pzp może być elementem procedury przetargowej – nie jest jednak typową i przewidywalną czynnością podejmowaną przez strony postępowania.
Konieczność zapewnienia bezzwłocznej obsługi zimowego utrzymania dróg w związku z panującymi warunkami atmosferycznymi, powoduje, że wymagane jest pilne zlecenie realizacji usługi, co wiąże się z koniecznością zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, ponieważ brak jest możliwości zachowania terminów przewidzianych dla innych trybów.
W związku z powyższym zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, w odniesieniu do tymczasowej (tj. maksymalnie do dnia 28.02.2025 r.) usługi, polegającej na zimowym utrzymaniu dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn, jest zasadne.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.