Ogłoszenie z dnia 2025-01-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie usług w zakresie utrzymania cmentarza komunalnego i miejsc pamięci narodowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Inowrocław
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350725
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Ratuszowa 36
1.5.2.) Miejscowość: Inowrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@inowroclaw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.inowroclaw.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie usług w zakresie utrzymania cmentarza komunalnego i miejsc pamięci narodowej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1f92e843-d655-4887-bd87-76c1396c5853
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00036234
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00206099/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.3 Usługi w zakresie utrzymaniu cmentarza komunalnego i zarządzania nim
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00619707
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamówienie w trybie z wolnej ręki zostanie udzielone na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Spełnione są łącznie następujące warunki:
1) zamówienie udzielane jest przez Zamawiającego (Miasto Inowrocław), o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych, osobie prawnej – Inowrocławskiej Gospodarce Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w
Inowrocławiu (IGKiM);
2) kontrolę prawną nad IGKiM sprawuje Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w
Inowrocławiu (PGKiM), odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, na dominującym wpływie na cele
strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami IGK, natomiast Miasto Inowrocław sprawuje taką
kontrolę nad PGKiM;
3) ponad 90 % działalności IGKiM (średnio za lata 2021, 2022 i 2023 - 96,66%) dotyczy wykonywania zadań powierzonych
jej przez Miasto Inowrocław;
4) w IGKiM nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZZP.271.1.48.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. W zakresie utrzymania cmentarza komunalnego i zarządzania nim:
1) opracowywanie planu zagospodarowania cmentarza i przygotowanie miejsca na kwatery,
2) wskazywanie miejsca pod groby ziemne i grobowce,
3) bieżący przegląd Domu Przedpogrzebowego i zgłaszanie Zamawiającemu (drogą elektroniczną) konieczności konserwacji i naprawy instalacji elektrycznej, sprzętu i wyposażenia Domu Przedpogrzebowego oraz urządzeń sanitarnych,
4) dokonywanie przeglądów technicznych Domu Przedpogrzebowego, wynikających z przepisów prawa budowlanego,
5) udostępnianie i przygotowanie kaplicy do uroczystości pogrzebowych,
6) wykonywanie niezbędnych, bieżących napraw obiektów i elementów wyposażenia cmentarza, przy jednoczesnym powiadomieniu pracownika Wydziału Komunalnego, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia – Referatu Gospodarki Komunalnej drogą elektroniczną o niezbędnych zakupach materiałów, usług i określeniem ich szacunkowej wartości,
7) utrzymanie porządku w pomieszczeniach gospodarczych znajdujących się na terenie cmentarza oraz bieżące sprzątanie, mycie okien, drzwi itp.,
8) bieżące utrzymanie czystości na terenie cmentarza tj. zamiatanie alejek i ich odśnieżanie w okresie zimowym, w przypadku alejek i ścieżek nieutwardzonych - wyrównywanie nawierzchni dla ułatwienia spływu wód opadowych, likwidowanie zastoisk wody, śniegu, gołoledzi, usuwanie zarastania brzegów nawierzchni w przypadku braku obrzeży trawnikowych, odchwaszczanie nawierzchni, wyrównywanie, poziomowanie i wymiana uszkodzonych obrzeży trawnikowych i krawężników,
9) utrzymanie czystości i porządku wokół Domu Przedpogrzebowego, w tym zamiatanie, odśnieżanie,
10) wykonywanie prac pielęgnacyjno-konserwacyjnych zieleni w tym m.in. koszenie, obsada roślin, podlewanie, pielenie alej i kwater, odchwaszczanie kwietników oraz skupin drzew i krzewów, wysiew traw, koszenie i grabienie trawników, wygrabianie i zamiatanie liści, pielęgnacja rabat, wykonywanie oprysków chwastobójczych,
11) przeprowadzanie wycinki i przycinki drzew i krzewów oraz usuwanie wywrotów drzew i złomów, w uzgodnieniu z pracownikiem Wydziału Komunalnego, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia – Referatu Środowiska i Rolnictwa,
12) zapewnienie dostatecznej ilości kontenerów na odpady, utrzymanie porządku wokół nich oraz bieżące usuwanie odpadów i ich wywóz,
13) utrzymanie i pielęgnacja grobów,
14) bieżące naprawy i konserwacja opłotowania,
15) zabezpieczenie ciągłej dostawy wody i ponoszenia kosztów jej zużycia,
16) ponoszenie kosztów za zużytą energię elektryczną,
17) utrzymanie i konserwacja urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych - zapewnienie możliwości korzystania z tych punktów,
18) przegląd i konserwacja sprzętu gaśniczego,
19) sprzątanie, dezynfekcja i utrzymanie właściwej temperatury w kaplicy cmentarnej;
20) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem regulaminu cmentarza,
21) niezwłoczne powiadamianie powiadomieniu pracownika Wydziału Komunalnego, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia – Referatu Gospodarki Komunalnej o zaistniałych awariach, dewastacjach itp., których wykonanie nie obciąża IGKiM Sp. z o. o.,
22) prowadzenie pełnej, zgodnej z aktualnymi w tym zakresie przepisami prawa dokumentacji cmentarnej tj. ksiąg osób pochowanych, księgi grobów, księgi cmentarnej,
23) terminowy pobór opłat za miejsca pod groby ziemne i grobowce oraz za budowę nagrobka na Cmentarzu Komunalnym itp. oraz pobieranie innych opłat za usługi cmentarne i pogrzebowe świadczone na Cmentarzu Komunalnym zgodnie z obowiązującą uchwałą Rady Miejskiej Inowrocławia w sprawie ustalenia opłat za usługi cmentarne i za korzystanie z obiektów i urządzeń zlokalizowanych na Cmentarzu Komunalnym w Inowrocławiu,
24) przedstawienie dziennego, szczegółowego harmonogramu planowanych usług oraz planowanych niezbędnych do prawidłowego wykonania usług powierzenia zakupów. W przypadku braku akceptacji wskazanych prac i zakupów, naczelnika bądź kierownika w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia, wprowadza zmiany w przedstawionym harmonogramie, które IGKiM Sp. z o. o. jest zobligowany uwzględnić,
25) zakres planowanych prac wymaga uzgodnienia z kierownikiem Referatu Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Inowrocławia,
26) wykonywanie dodatkowych usług związanych z realizacją czynności objętych powierzeniem po otrzymaniu drogą elektroniczną zlecenia cząstkowego z Wydziału Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia, w terminie określonym w zleceniu,
27) informowanie drogą elektroniczną Wydziału Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa o braku możliwości wykonania zlecenia cząstkowego, do dwóch dni po otrzymaniu zlecenia cząstkowego, z określeniem przyczyn. W przypadku braku przekazania stosownej informacji zlecenie cząstkowe uznaje się za przyjęte,
28) niezwłoczne informowanie za pomocą e-maila kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia,
o sposobie i terminie wykonania zlecenia cząstkowego,
29) realizacja wniosków i zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, wynikających z kontroli doraźnych i okresowych.
2. W zakresie utrzymanie miejsc pamięci narodowej i grobów będących w utrzymaniu Miasta:
1) przygotowanie miejsc pamięci narodowej do uroczystości rocznicowych,
2) wykonywanie bieżących napraw grobów i kwater oraz pomników,
3) bieżące utrzymanie czystości na terenie miejsc pamięci narodowej i grobach - tj. wyrównywanie nawierzchni dla ułatwienia spływu wód opadowych, likwidowanie zastoisk wody, śniegu, gołoledzi, usuwanie zarastania brzegów nawierzchni, odchwaszczanie nawierzchni, wyrównywanie, poziomowanie i wymiana uszkodzonych obrzeży trawnikowych, krawężników oraz nawierzchni;
4) wykonywanie prac pielęgnacyjno-konserwacyjnych zieleni na terenie miejsc pamięci narodowej i grobach tj. pielenie alei i kwater, przycinanie żywopłotów, drzew i krzewów, odchwaszczanie kwietników oraz skupin drzew i krzewów, wysiew traw, koszenie i grabienie trawników, wygrabianie i zamiatanie liści, pielęgnacja rabat,
5) sadzenie kwiatów,
6) przeprowadzanie wycinki i przycinki drzew i krzewów oraz usuwanie wywrotów drzew i złomów, z terenu miejsc pamięci narodowej i grobów, w uzgodnieniu z pracownikiem Wydziału Komunalnego, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia – Referatu Środowiska i Rolnictwa,
7) bieżące utrzymanie estetyki grobów i kwater oraz pomników, w tym ich mycie, oczyszczanie oraz usuwanie graffiti i zabezpieczanie warstwą ochronną,
8) zakres planowanych prac wymaga uzgodnienia z kierownikiem Referatu Gospodarki Komunalnej w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia –przedstawienie dziennego szczegółowego harmonogramu planowanych usług oraz planowanych niezbędnych do prawidłowego wykonania usług powierzenia zakupów. W przypadku braku akceptacji wskazanych prac i zakupów, naczelnik bądź kierownik w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia, wprowadza zmiany w przedstawionym harmonogramie, które IGKiM Sp. z o. o. jest zobligowany uwzględnić,
9) bieżącego monitorowania miejsc pamięci narodowej i grobów będących w utrzymaniu Gminy Miasto Inowrocław, z udziałem pracownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa, według uzgodnionych wcześniej terminów,
10) wykonywanie dodatkowych usług związanych z realizacją czynności objętych powierzeniem po otrzymaniu drogą elektroniczną zlecenia cząstkowego z Wydziału Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia, w terminie określonym w zleceniu,
11) informowanie drogą elektroniczną pracownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa o braku możliwości wykonania zlecenia cząstkowego, do dwóch dni po otrzymaniu zlecenia cząstkowego, z określeniem przyczyn. W przypadku braku przekazania stosownej informacji zlecenie cząstkowe uznaje się za przyjęte,
12) niezwłoczne informowanie za pomocą e-maila kierownika lub pracowników Wydziału Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Inowrocławia - Referatu Gospodarki Komunalnej, o sposobie i terminie wykonania zlecenia cząstkowego.
3. W zakresie chowania dzieci martwo urodzonych, które nie zostały odebrane przez osoby uprawnione, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 576) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy:
1) chowanie dzieci martwo urodzonych w Szpitalu Wielospecjalistyczny im. dr. Ludwika Błażka w Inowrocławiu na terenie cmentarza komunalnego w Inowrocławiu zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. (Dz. U. 2008 Nr 48, poz. 284) w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków,
2) udostępnienie i przygotowanie kaplicy do uroczystości pogrzebowych,
3) prowadzenie pełnej, zgodnej z aktualnymi w tym zakresie przepisami prawa, dokumentacji cmentarnej,
4) współpraca z firmą, z którą Gmina Miasto Inowrocław ma zawartą umowę na spopielanie zwłok dzieci martwo urodzonych,
5) uzgadnianie terminu ceremonii pogrzebowej zarówno ze Szpitalem Wielospecjalistycznym im. dr. Ludwika Błażka w Inowrocławiu, jak i Urzędem Miasta Inowrocławia – Wydziałem Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa.
4.5.3.) Główny kod CPV: 98371111-5 - Usługi utrzymania cmentarzy
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 324000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 324000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 324000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Inowrocławska Gospodarka Komunalna i Mieszkaniowa sp. z o.o. w Inowrocławiu
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5562766247
7.3.3) Ulica: ul. ks. Piotra Wawrzyniaka 33
7.3.4) Miejscowość: Inowrocław
7.3.5) Kod pocztowy: 88-100
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 324000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-12-31INNE PRZETARGI Z INOWROCŁAWIA
- Przebudowa ulicy Adama Poszwińskiego (151438C) od km 0+0,00 do km 0+265,75 w Inowrocławiu
- "Ulepszenie dróg powiatowych poprzez remont oraz likwidacje przełomów"
- Kompleksowe ubezpieczenie Gminy Inowrocław
- Rozdrabnianie odpadów wielogabarytowych o kodzie: 20 03 07 oraz odpadów ulegających biodegradacji o kodzie: 20 02 01 na terenie RIPOK wraz z obsługą operatorską.
- "Wykonanie remontu dylatacji wiaduktu w ciągu ulicy Poznańskiej w Inowrocławiu"
- Dostawa, instalacja, wykonanie i utrzymanie oznakowania drogowego pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach zarządzanych przez Prezydenta Miasta Inowrocławia.
więcej: przetargi w Inowrocławiu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.