Ogłoszenie z dnia 2021-04-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00023663/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-03-26
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00036958 z dnia 2021-04-21 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa kruszyw do naprawy dróg na terenie Gminy Zabłudów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZABŁUDÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659208
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 8
1.5.2.) Miejscowość: Zabłudów
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-060
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 857188100
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@zabludow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.zabludow.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
http://bip.um.zabludow.wrotapodlasia.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa kruszyw do naprawy dróg na terenie Gminy Zabłudów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e333a3ef-8e1d-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00036958
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004078/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawy kruszyw do naprawy dróg na terenie Gminy Zabłudów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00023663/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 410655,00 PLN
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są dostawy kruszyw do naprawy dróg na terenie Gminy Zabłudów. 2. Zadanie nr 1 - mieszanka kruszywa naturalnego: ilość gwarantowana: 5 500 t., ilość wynikająca z prawa opcji: 2 750 t. 3. Zakres prac obejmuje: pozyskanie mieszanki kruszywa naturalnego, załadunek, transport do miejsca wbudowania i wyładunek. Zamawiający wymaga, aby dostawa kruszywa następowała bezpośrednio z miejsca pozyskania do miejsca wbudowania. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 4.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa mieszanki kruszywa naturalnego, wyładunek w pasie drogowym lub miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 4.2. Miejsca dostarczania kruszyw – drogi na terenie Gminy Zabłudów lub miejsca wskazane przez Zamawiającego. 4.3. Zamawiający wymaga, aby dostarczone kruszywo spełniało wymagania określone odpowiednio w załącznikach nr 7-9 do SWZ. 4.4. Poszczególne dostawy będą realizowane partiami w minimalnej wydajności 120 t./dziennie dla każdego rodzaju kruszywa po zgłoszeniu przez Zamawiającego miejsca, ilości i terminu dostawy na warunkach określonych w specyfikacji. Zamówienie będzie wysyłane Wykonawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu lub przekazane osobiście. Wielkość dostaw będzie wynikała z aktualnych potrzeb Zamawiającego. 4.5. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia środkami transportu będącymi w jego dyspozycji. 4.6. Do każdej dostawy Wykonawca winien jest dołączyć stosowne dokumenty (np. listy przewozowe, druki Wz, itp. obowiązujące w firmie Wykonawcy i uzgodnione z Zamawiającym) potwierdzające ilość dostarczonego kruszywa na podstawie ważenia przeprowadzonego zalegalizowaną wagą oraz stosowne dokumenty potwierdzające spełnianie przez kruszywo wymagań odnośnie jego jakości. Dokumenty będą przekazywane każdorazowo po zakończeniu dostawy. 4.7. Zamawiający zastrzega sobie prawo wykonywania kontrolnych badań dostarczonych kruszyw. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, iż jakość dostarczonego kruszywa jest niezgodna z przedstawionymi dokumentami potwierdzającymi jego jakość, Wykonawca pokryje koszt kontrolnych badań zleconych przez Zamawiającego natomiast Zamawiający nie dokona zapłaty za dostarczone kruszywo. 4.8. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia kruszywa w terminie określonym w zamówieniu. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany terminu dostawy w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych ewentualnie innych niezależnych od niego okoliczności. 4.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolnego ważenia wyrywkowo wytypowanych pojazdów. W przypadku stwierdzenia niezgodności z dokumentem przewozowym przedstawionym przez Wykonawcę do rozliczeń ilości kruszywa będzie przyjęta ilość stwierdzona w ważeniu kontrolnym. 4.10. Pozostałe warunki dotyczące wykonania zamówienia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 6 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 14212120-7 - Żwir
4.5.5.) Wartość części: 173910,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są dostawy kruszyw do naprawy dróg na terenie Gminy Zabłudów. 2. Zadanie nr 2 - Piasek: ilość gwarantowana: 800 t., ilość wynikająca z prawa opcji: 400 t. 3. Zakres prac obejmuje: pozyskanie piasku, załadunek, transport do miejsca wbudowania i wyładunek. Zamawiający wymaga, aby dostawa kruszywa następowała bezpośrednio z miejsca pozyskania do miejsca wbudowania. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 4.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa piasku, wyładunek w pasie drogowym lub miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 4.2. Miejsca dostarczania kruszyw – drogi na terenie Gminy Zabłudów lub miejsca wskazane przez Zamawiającego. 4.3. Zamawiający wymaga, aby dostarczone kruszywo spełniało wymagania określone odpowiednio w załącznikach nr 7-9 do SWZ. 4.4. Poszczególne dostawy będą realizowane partiami w minimalnej wydajności 120 t./dziennie dla każdego rodzaju kruszywa po zgłoszeniu przez Zamawiającego miejsca, ilości i terminu dostawy na warunkach określonych w specyfikacji. Zamówienie będzie wysyłane Wykonawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu lub przekazane osobiście. Wielkość dostaw będzie wynikała z aktualnych potrzeb Zamawiającego. 4.5. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia środkami transportu będącymi w jego dyspozycji. 4.6. Do każdej dostawy Wykonawca winien jest dołączyć stosowne dokumenty (np. listy przewozowe, druki Wz, itp. obowiązujące w firmie Wykonawcy i uzgodnione z Zamawiającym) potwierdzające ilość dostarczonego kruszywa na podstawie ważenia przeprowadzonego zalegalizowaną wagą oraz stosowne dokumenty potwierdzające spełnianie przez kruszywo wymagań odnośnie jego jakości. Dokumenty będą przekazywane każdorazowo po zakończeniu dostawy. 4.7. Zamawiający zastrzega sobie prawo wykonywania kontrolnych badań dostarczonych kruszyw. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, iż jakość dostarczonego kruszywa jest niezgodna z przedstawionymi dokumentami potwierdzającymi jego jakość, Wykonawca pokryje koszt kontrolnych badań zleconych przez Zamawiającego natomiast Zamawiający nie dokona zapłaty za dostarczone kruszywo. 4.8. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia kruszywa w terminie określonym w zamówieniu. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany terminu dostawy w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych ewentualnie innych niezależnych od niego okoliczności. 4.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolnego ważenia wyrywkowo wytypowanych pojazdów. W przypadku stwierdzenia niezgodności z dokumentem przewozowym przedstawionym przez Wykonawcę do rozliczeń ilości kruszywa będzie przyjęta ilość stwierdzona w ważeniu kontrolnym. 4.10. Pozostałe warunki dotyczące wykonania zamówienia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 6 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 14211000-3 - Piasek
4.5.5.) Wartość części: 14400,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są dostawy kruszyw do naprawy dróg na terenie Gminy Zabłudów. 2. Zadanie nr 3 - kruszywo betonowe z recyklingu: ilość gwarantowana: 4 500 t., ilość wynikająca z prawa opcji: 2 250 t. 3. Zakres prac obejmuje: pozyskanie kruszywa betonowego z recyklingu, załadunek, transport do miejsca wbudowania i wyładunek. Zamawiający wymaga, aby dostawa kruszywa następowała bezpośrednio z miejsca pozyskania do miejsca wbudowania. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 4.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa kruszywa betonowego z recyklingu, wyładunek w pasie drogowym lub miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 4.2. Miejsca dostarczania kruszyw – drogi na terenie Gminy Zabłudów lub miejsca wskazane przez Zamawiającego. 4.3. Zamawiający wymaga, aby dostarczone kruszywo spełniało wymagania określone odpowiednio w załącznikach nr 7-9 do SWZ. 4.4. Poszczególne dostawy będą realizowane partiami w minimalnej wydajności 120 t./dziennie dla każdego rodzaju kruszywa po zgłoszeniu przez Zamawiającego miejsca, ilości i terminu dostawy na warunkach określonych w specyfikacji. Zamówienie będzie wysyłane Wykonawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu lub przekazane osobiście. Wielkość dostaw będzie wynikała z aktualnych potrzeb Zamawiającego. 4.5. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia środkami transportu będącymi w jego dyspozycji. 4.6. Do każdej dostawy Wykonawca winien jest dołączyć stosowne dokumenty (np. listy przewozowe, druki Wz, itp. obowiązujące w firmie Wykonawcy i uzgodnione z Zamawiającym) potwierdzające ilość dostarczonego kruszywa na podstawie ważenia przeprowadzonego zalegalizowaną wagą oraz stosowne dokumenty potwierdzające spełnianie przez kruszywo wymagań odnośnie jego jakości. Dokumenty będą przekazywane każdorazowo po zakończeniu dostawy. 4.7. Zamawiający zastrzega sobie prawo wykonywania kontrolnych badań dostarczonych kruszyw. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, iż jakość dostarczonego kruszywa jest niezgodna z przedstawionymi dokumentami potwierdzającymi jego jakość, Wykonawca pokryje koszt kontrolnych badań zleconych przez Zamawiającego natomiast Zamawiający nie dokona zapłaty za dostarczone kruszywo. 4.8. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia kruszywa w terminie określonym w zamówieniu. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany terminu dostawy w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych ewentualnie innych niezależnych od niego okoliczności. 4.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolnego ważenia wyrywkowo wytypowanych pojazdów. W przypadku stwierdzenia niezgodności z dokumentem przewozowym przedstawionym przez Wykonawcę do rozliczeń ilości kruszywa będzie przyjęta ilość stwierdzona w ważeniu kontrolnym. 4.10. Pozostałe warunki dotyczące wykonania zamówienia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 6 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 14212200-2 - Kruszywo
4.5.5.) Wartość części: 222345,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 313500,00
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 313500,00
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 313500,00
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Transportowo-Sprzętowe Małgorzata Dojlida
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 9660338276, REGON: 050610596
7.3.3) Ulica: Świerkowa 3
7.3.4) Miejscowość: Choroszcz
7.3.5) Kod pocztowy: 16-070
7.3.6.) Województwo: podlaskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
USŁUGI TRANSPORTOWO - SPRZĘTOWE Małgorzata Dojlida.
jakie przetargi wygrała firma
USŁUGI TRANSPORTOWO - SPRZĘTOWE Małgorzata Dojlida.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-04-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 313500,00
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 30840,00
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 30840,00
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 30840,00
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Transportowo-Sprzętowe Małgorzata Dojlida
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 9660338276, REGON: 050610596
7.3.3) Ulica: Świerkowa 3
7.3.4) Miejscowość: Choroszcz
7.3.5) Kod pocztowy: 16-070
7.3.6.) Województwo: podlaskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
USŁUGI TRANSPORTOWO - SPRZĘTOWE Małgorzata Dojlida.
jakie przetargi wygrała firma
USŁUGI TRANSPORTOWO - SPRZĘTOWE Małgorzata Dojlida.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-04-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 30840,00
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu w zakresie zadania 3 wpłynęła tylko jedna oferta od Wykonawcy Firma Kaczanowski Jarosław Kaczanowski, ul. Kilińskiego 18, 17-100 Bielsk Podlaski, która została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3.Wykonawca wniósł wadium w pieniądzu przelewem z dnia 06.04.2021 r. Na rachunku Zamawiającego przelew zaksięgowano po terminie składania ofert. Oferta Wykonawcy nie została zabezpieczona wadium w prawidłowy sposób. W związku z powyższym zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
2021-04-21 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Dostawy |
INNE PRZETARGI ZABŁUDÓW
więcej: przetargi ZABŁUDÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa kamienia wapiennego
- Dostawa kruszywa łamanego kamiennego (sortowanego) o frakcji 4÷31,5 mm wraz z rozmieszczeniem
- SUKCESYWNA DOSTAWA KRUSZYWA NATURALNEGO WRAZ Z JEGO TRANSPORTEM W MIEJSCE WSKAZANE PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO. (II postępowanie)
- Zakup wraz z dostawą kruszywa asfaltowego z recyklingu dostarczanego w miarę potrzeb Zamawiającego w roku 2025
- Sukcesywna dostawa kruszywa na terenie Gminy Jordanów w 2025 roku
- Dostawa kruszywa łamanego o frakcji 0 - 31,5 mm na remonty dróg gminnych
więcej: Piasek »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.