Ogłoszenie z dnia 2024-01-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00528153/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-12-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Przebudowa drogi gminnej ul. Żwirki i Wigury w Borownie, Gmina Mykanów”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mykanów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398110
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Samorządowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Mykanów
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-233
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mykanow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mykanow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/mykanow1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa drogi gminnej ul. Żwirki i Wigury w Borownie, Gmina Mykanów”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5f5f6f12-904f-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00036959
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00003126/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 : Przebudowa drogi gminnej ul. Żwirki i Wigury w Borownie, Gmina Mykanów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00528153
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GKZ.271.28.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych prawem decyzji zezwalającej na realizacje inwestycji drogowej (ZRID) oraz wszystkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego oraz wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.:
„Przebudowa drogi gminnej ul. Żwirki i Wigury w Borownie, Gmina Mykanów"
Zakres inwestycji na drodze gminnej – lokalnej rozpoczyna się w km 0+000,00 – połączenie z drogą powiatową nr P 1025 S relacji Mykanów – Borowno do km 0+645,00 – droga gminna ul. Częstochowskiej.
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
a) Opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie niniejszego Programu Funkcjonalno – Użytkowego (PFU) wraz z uzyskaniem decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz wszystkich uzgodnień, decyzji administracyjnych i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego w tym wykonanie i zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu.
b) Wykonanie robót budowlanych wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Wykonawcę robót. Szczegółowy zakres robót przedstawiony został w PFU.
c) Sprawowanie nadzoru autorskiego nad opracowaną dokumentacją projektową.
d) Uzyskanie pozwoleń na użytkowanie.
W trakcie projektowania należy uwzględniać optymalizację rozwiązań technicznych. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia i uzyskania zatwierdzenia przez Zamawiającego rozwiązań technicznych.
Wykonawca podejmujący się realizacji przedmiotu zamówienie zobowiązany będzie do:
− przygotowania odpowiednich dokumentów formalno – prawnych i uzyskanie na ich podstawie, w imieniu Zamawiającego, zgody właściwego organu na prowadzenie robót,
− opracowania dokumentacji projektowej w zakresie umożliwiającym uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), z uwzględnieniem wymagań Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, dla wszystkich branż w formie planów, rysunków lub innych dokumentów umożliwiających jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót budowlanych, dokładną lokalizację i uwarunkowania ich wykonania. Projekty Budowlane i wykonawcze muszą być przedstawione do akceptacji Zamawiającemu, przed wdrożeniem ich do realizacji,
− opracowanie i złożenie do zatwierdzenia Zarządcy ruchu projektu docelowej organizacji
ruchu,
− opracowanie Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Realizacji Robót
Budowlanych na wszystkie elementy realizowanych robót,
− opracowanie przedmiaru robót i kosztorysu inwestorskiego,
− opracowania informacji BIOZ,
− sporządzenie i wystąpienie do właściwego Ministra z wnioskiem dot. zwolnienia Zarządcy drogi z obowiązku budowy kanału technologicznego,
− realizacji robót w oparciu o zatwierdzone projekty wykonawcze po wytyczeniu zakresu robót przez uprawnionego geodetę,
− sprawowania nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej,
− sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
Przy opracowywaniu dokumentacji należy przyjąć zasady i warunki podane w Ustawie z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2003 r., Nr 80, poz. 721). Projektowana droga gminna ulicy Żwirki i Wigury musi odpowiadać warunkom określonym w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 2016 r., poz. 124) w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia wniosku o ZRID.
Zadanie swoim zakresem obejmuje:
- roboty pomiarowe i przygotowawcze,
- roboty związane z oczyszczeniem terenu,
- rozbiórkę elementów drogowych,
- frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej,
- rozebranie nawierzchni betonowych, krawężników i obrzeży, nawierzchni z kostki betonowej,
- rozebranie podbudowy,
- korytowanie drogi,
- profilowanie i zagęszczenie podłoża,
- roboty związane z formowaniem i zagęszczaniem nasypów,
- wykonanie systemu odwodnienia korpusu drogowego,
- wykonanie stabilizacji podłoża,
- wykonanie dolnej i górnej warstwy podbudowy,
- wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych,
- wykonanie regulacji pionowej studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych,
- wykonanie zjazdów indywidualnych na posesje oraz wszystkie działki przylegające do drogi,
- oczyszczenie rowów,
- przestawienie ogrodzenia,
- przebudowa lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury,
- zagospodarowanie terenu przyległego,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
Podstawowe wielkości oraz parametry techniczne projektowanej drogi:
- powierzchnia jezdni 3719 m2
- powierzchnia poboczy 786 m2
- długość odcinka 645 m.b.
- szerokość jezdni: 5,50 m.b.
- szerokość poboczy: 0,75 m.b.
- klasa drogi: L (lokalna)
- kategoria ruchu: KR-2
- prędkość projektowa: 40 km/h (obszar zabudowany)
- przekrój drogi: 1 x 2 (liczba jezdni: 1, liczba pasów ruchu: 2)
Opis inwestycji zawarty we wniosku o dofinansowanie :
Gmina Mykanów na planowaną przebudowę drogi wykonała dokumentację - posiada program funkcjonalno użytkowy, jednak ze względu na brak środków finansowych nie zrealizowała inwestycji. Gmina w ramach inwestycji planuje kompleksowo przebudować drogę gminną w miejscowości Borowno, która jest w złym stanie technicznym. Ulica Żwirki i Wigury wymaga pilnego wykonania odwodnienia , pobocza i nowej nakładki.
Dynamiczny wzrost liczby pojazdów i związane z tym większe natężenie ruchu powoduje konieczność gruntownego remontu drogi poprzez wzmocnienie podbudowy, położenie nowej nakładki asfaltowej i obustronne utwardzenie pobocza .
Droga ma bezpośrednie połączenie z drogą powiatową i będzie stanowić połączenie z rozbudowującą się częścią miejscowości. Droga w znacznym stopniu będzie skrótem dla mieszkańców z ul. Klonowej i ulic sąsiadujących. Ponadto ulica będzie stanowić część połączenia umożliwiającego dojazd do węzła autostrady A1 „ Mykanów”
Pełny opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
Ponad to do zadań Wykonawcy należy także zakup wraz z dostawą i montażem tablic informacyjnych i pamiątkowych. Wykonanie przez Wykonawcę na własny koszt i umieszczenie tablic - 2 szt. informacyjnych i pamiątkowych zgodnych z wytycznymi instytucji dofinansowującej w ramach programu Polski Ład.
Wykonawca Inwestycji zobowiązany jest do zapewnienia finansowania przedmiotu umowy w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłaty z Promesy na zasadach wskazanych w załączniku nr. 7 projekt umowy, z jednoczesnym zastrzeżeniem, że zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru Inwestycji przez Zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż określono w PFU. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w opisywanych przez Zamawiającego dokumentach, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy materiałów do realizacji zadania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Zgodnie z art. 101 ust.4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.101 ust.1 pkt 2 i ust. 3 Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, ze każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie z art.101 ust.5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Wykonawca w okresie udzielonej gwarancji jest zobowiązany do przeprowadzania niezbędnych przeglądów serwisowych.
Wykonawca musi uzgodnić z Zamawiającym przygotowaną dokumentację projektową i uzyskać jego akceptację przed złożeniem jej do Starostwa Powiatowego celem uzyskania pozwolenia na budowę.
Do zadań Wykonawcy należeć będzie również: urządzenie zaplecza placu budowy, przestrzegania przepisów Kodeksu Pracy, BHP, ochrony zdrowia i p.poż., zabezpieczenie placu budowy przed dostępem osób trzecich, odpowiednie oznakowanie prowadzonych robót.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45231220-3 - Roboty budowlane w zakresie gazociągów
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45232210-7 - Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych
45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
45231200-7 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów naftowych i gazociągów
45232200-4 - Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
45232452-5 - Roboty odwadniające
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233223-8 - Wymiana nawierzchni drogowej
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1744022,58 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2407670,11 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1744022,58 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Usług Handlowych "DOMAX" Arkadiusz Mika
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5751383487
7.3.3) Ulica: Grabińska
7.3.4) Miejscowość: Boronów
7.3.5) Kod pocztowy: 42-283
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Arkadiusz Mika Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe "DOMAX"
jakie przetargi wygrała firma
Arkadiusz Mika Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe "DOMAX"
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-15
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1744022,58 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI MYKANÓW
więcej: przetargi MYKANÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Dostawa i montaż dwóch pomp zatapialnych, żeliwnych które zastąpią uszkodzone pompy typu Flygt NP. 3153.185 LT/622 w przepompowni wód melioracyjnych PD Świnoujście -Łunowo
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Budowa składnicy drewna nr 1 w leśnictwie Gaj
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.