Ogłoszenie z dnia 2022-01-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej do obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170711628
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polska 1
1.5.2.) Miejscowość: Elbląg
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 55 6290553
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@pwsz.elblag.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pwsz.elblag.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://pwsz.elblag.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej do obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cd621582-7de6-11ec-83b1-bea871b78b5b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00037747
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamawiający w dniu 15 -2-20 zawarł umowę z Intrenco Sp. z o.o. na dostawę energii elektrycznej do obiektów Uczelni w wyniku przeprowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego . Umowa została zawarta na okres 1-1-21 do 31-12-22. Wynagrodzenie Zamawiający w dniu 3-1-2022 bez żadnego uprzedzenia, otrzymał oświadczenie od Intrenco sp. z o.o., iż z dniem 31-12-21 zaprzestaje sprzedaży energii elektr. oraz działalności w tym zakresie. W konsekwencji Zamawiający zmuszony był niezwłocznie odstąpić od przedmiotowej umowy z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca ze skutkiem na dzień tj. 3-1-22. Powyższe spowodowało, że od 1 - 1 br. OSD rozpoczął procedurę sprzedaży rezerwowej do wszystkich punktów poboru energii elektr. co spowodowało znaczny wzrost kosztu dostawy energii o ok 300%. Jednocześnie w związku z wzrostem kosztów zakupu energii elektr. w 2022r. na rynku hurtowym, gdzie cena energii w kontraktach terminowych oscyluje na poziomie do 1500zł/MWh ,.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/ZZW/2312/01/15/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 424390,24 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3. Zakres zamówienia obejmuje dostawę energii elektrycznej na potrzeby obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu, tj.:
a) Budynku dydaktycznego B1 przy Al. Grunwaldzkiej 137,
b) Budynku dydaktycznego B2 przy ul. Czerniakowskiej 22,
c) Budynku dydaktycznego B3 przy ul. Wojska Polskiego 1,
d) Budynku przy ul. Zacisze 12,
e) Domu Studenta DS2 przy ul. Wspólnej 11-13.
1) Wykaz punktów poboru energii elektrycznej, ich podstawowych parametrów technicznych oraz szacunkowe zużycie energii elektrycznej stanowi ZAŁĄCZNIK Nr 1.
2) Zamówienie nie obejmuje świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej. Zamawiający informuje, że zawarł odrębne umowy na świadczenie usług dystrybucyjnych z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) tj. ENERGA Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku. Wykaz aktualnych umów świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej zawiera Wykaz punktów poboru. Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do OSD.
3) Wykonawca musi posiadać stosowną umowę umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej Operatora Systemu Dystrybucyjnego ENERGA Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku, na okres obowiązywania przedmiotowego zamówienia.
4) Zamawiający informuje, iż upoważni i zobowiąże Wykonawcę do złożenia w imieniu Zamawiającego, zgłoszenia o wyborze Sprzedawcy energii elektrycznej Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego oraz do dopełnienia wszelkich formalności związanych z przeprowadzeniem procedury zmiany sprzedawcy.
5) W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić sprzedaż energii elektrycznej do punktów poboru energii elektrycznej wskazanych w ZAŁĄCZNIKU Nr 1 do niniejszego zaproszenia. Sprzedaż rozpocznie się po skutecznym zgłoszeniu umowy do Operatora Sieci Dystrybucyjnej w zakresie każdego punktu poboru energii elektrycznej. Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 1 luty 2022 r.
6) Sprzedaż energii elektrycznej musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym:
a) ustawą Prawo energetyczne,
b) Rozporządzeniem w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego,
c) Kodeksu cywilnego,
d) Posiadaną przez Wykonawcę Koncesją na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
e) Aktualną Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej Energa- Operator SA zatwierdzoną do stosowania przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zwaną dalej IRiESD.
7) Obiekty Zamawiającego posiadają układy pomiarowo – rozliczeniowe dostosowane do wymagań zmiany sprzedawcy energii elektrycznej.
8) Szacunkowa ilość dostarczanej energii w okresie realizacji zamówienia tj. od 01.02.2022r. do 31.12.2022r. wynosi: 506 300 kWh/1 rok dla wszystkich punktów poboru, określonych w Wykazie punktów poboru.
9) Szacunkowa ilość zamawianej energii podana w Wykazie punktów poboru ma charakter jedynie orientacyjny i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej szacunkowej ilości energii. Rzeczywista ilość dostarczonej energii elektrycznej wynikać będzie z bieżących wskazań układów pomiarowo - rozliczeniowych, każdego punktu poboru.
10) Rozliczanie za realizację przedmiotu zamówienia odbywać się będzie na podstawie faktycznego zużycia energii wg cen wynegocjowanych w przedmiotowym postepowania.
11) Wskazane jest, aby wszystkie punkty poboru energii elektrycznej uwzględnione w Wykazie punktów poboru po podpisaniu umów sprzedażowych miały dotychczasowe grupy taryfowe.
12) Wykonawca zobowiązuje się do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej sprzedanej w ramach zamówienia. Wykonawca dokonywać będzie bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia mocy umownej określonej w Wykazie punktów poboru. Wykonawca dokonywać będzie bilansowania handlowego zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne.
13) Koszty wynikające z dokonywania bilansowania winny zostać uwzględnione przez Wykonawcę
w cenie energii elektrycznej podanej w Formularzu oferty stanowiącego ZAŁACZNIK Nr 2 do niniejszego zaproszenia.
14) Energia elektryczna będąca przedmiotem zamówienia zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 1
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 649839,59 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 649838,59 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 649838,59 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENERGA OBRÓT SA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9570968370
7.3.3) Ulica: Grunwaldzka 472
7.3.4) Miejscowość: Gdańsk
7.3.5) Kod pocztowy: 80-309
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-01-05
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 649838,59 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2022-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z ELBLĄGA
- ZP/34/2024 BUDOWA SYSTEMU PŁATNEGO PARKOWANIA W SZPITALU MIEJSKIM ŚW. JANA PAWŁA II W ELBLĄGU
- Ochrona fizyczna osób i mienia wraz z monitoringiem w obiektach Prokuratury Okręgowej w Elblągu
- Remont pomieszczeń Domu Studenta Nr 2 Akademii Nauk Stosowanych w Elblągu przy ul. Wspólnej 11.
- Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Powiatu Elbląskiego na lata 2025-2026
- USŁUGA NAPRAWY SPRZĘTU GASTRONOMICZNO-CHŁODNICZEGO I POLOWEGO ORAZ PODŁĄCZEŃ DO EKSPLOATACJI SPRZĘTU ŻYWNOŚCIOWEGO, A TAKŻE PRZEGLĄDÓW KWARTALNYCH SPRZĘTU ŻYWNOŚCIOWEGO W 2025 R.
- Dostawa oprogramowania biurowego dla Akademii Nauk Stosowanych w Elblągu
więcej: przetargi w Elblągu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa energii elektrycznej do kompleksu Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku oraz do oddziału Muzeum Józefa Piłsudskiego w Łodzi
- Dostawę energii elektrycznej obejmującą usługę kompleksową polegającą na świadczeniu usługi przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej oraz sprzedaży energii elektrycznej do obiektów gminy
- ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ "DOM KOMBATANTA" IM. ŚW. RAFAŁA KALINOWSKIEGO W LUBLIŃCU
- Dostawa energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Parczewie
- Dostawa energii elektrycznej do obiektów Związku Gmin Bolesław i Mędrzechów w 2025 r.
- Zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulic i placów na terenie Gminy Police
więcej: Elektryczność »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.