eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy SączBZP. 271.105.2024 Wykonanie usługi w zakresie bieżącego utrzymania sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Nowego Sącza



Ogłoszenie z dnia 2025-01-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
BZP. 271.105.2024 Wykonanie usługi w zakresie bieżącego utrzymania sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Nowego Sącza

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Nowy Sącz

1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miasta Nowego Sącza

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491893167

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Nowy Sącz

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-300

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@nowysacz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowysacz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

s://bip.malopolska.pl/nowysacz,m,288947,ogloszenia-ozamowieniach. html; https://platformazakupowa.pl/pn/nowysacz

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

BZP. 271.105.2024 Wykonanie usługi w zakresie bieżącego utrzymania sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Nowego Sącza

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7adbd6d4-b9fa-4d6e-bec2-40125314eeb4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00038516

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00050003/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.10 Usługi oczyszczania kanałów ściekowych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00598263

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP. 271.105.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 378554,80 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w zakresie bieżącego utrzymania sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Nowego Sącza. 2. Przedmiot zamówienia został określony w specyfikacji warunków zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90641000-2 - Usługi oczyszczania kanałów ściekowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przyczyną unieważnienia przedmiotowego postępowania jest fakt, złożenia przez Wykonawców ofert z różnymi stawkami podatku VAT (Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 361, zwanej dalej „VAT”)), tj. Zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przyjętym orzecznictwem, Zamawiający ma obowiązek doprowadzić do porównywalności ofert, poprzez dokonanie stosownych wyjaśnień zaistniałej sytuacji, tj. wyjaśnienie zastosowania w złożonych ofertach różnych stawek podatku VAT. Stosowne pisma zostały przekazane w/w Wykonawcom w dniu 12.12.2024 r. (tj. Andrzejowi Blochel prowadzącemu działalność gospodarczą pod firmą: Przedsiębiorstwo VA Andrzej Blochel, Sądeckim Wodociągom sp. z o. o, oraz Tadeuszowi Lelito prowadzącemu działalność gospodarczą pod firmą: Lelito Tadeusz Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe "LELITO" ). Przekazane wyjaśnienia nie doprowadziły jednak do uzyskania porównywalności ofert. Wykonawca Tadeusz Lelito prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Lelito Tadeusz Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo-Usługowe "LELITO", w wyznaczonym terminie przekazał wyjaśnienia wskazujące na możliwość przyjęcia przez niego do obliczenia ceny, podatku VAT w wysokości 23%. Zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług, nie może ponosić on negatywnych konsekwencji w związku z zastosowaniem podstawowej stawki podatku VAT. Negatywny skutek dla podatnika ma wyłącznie nieuprawnione zastosowanie stawki preferencyjnej, którą można stosować wyłącznie w sytuacji, gdy nie ma wątpliwości, co do możliwości zastosowania stawki preferencyjnej. Stosowanie stawki podstawowej ma charakter reguły ogólnej. Jeśli podatnik nie jest pewien, że może zastosować stawkę preferencyjną lub zwolnienie od VAT, powinien zastosować stawkę podstawową. Korzystanie ze stawek preferencyjnych i zwolnień nie jest bowiem obowiązkiem podatników, lecz ich uprawnieniem. Natomiast Wykonawca Sądeckie Wodociągi sp. z o. o., który zastosował preferencyjną stawkę podatku VAT, tj. (8%), powołał się na pismo z dnia 9 stycznia 2024r. Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (znak sprawy 0112-KDSL2-2.440.370.2023.1.ML), dotyczące wydania Wiążącej Informacji Stawkowej (WIS) dla usługi, tj. czyszczenia kanalizacji deszczowej - Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) 2015 – 37 - stawka 8% VAT, potwierdzające uprawnie Go do zastosowania preferencyjnej 8% stawki podatku VAT. W związku powyższym w/w Wykonawcy stosując różne stawki podatku VAT postąpili zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Jednakże zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych, do której stosowania zobowiązany jest Zamawiający, a także orzecznictwem, mamy do czynienia z nieporównywalnością złożonych ofert, co potwierdza Uchwała SN z dnia 20 października 2011 r., III CZP 52/11, w której zapisano, iż nastąpi naruszenie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, jeżeli złożone w postępowaniu oferty będą zawierać różne stawki podatku VAT. W uchwale podkreślono, że jedną z przesłanek porównywalności ofert jest zachowanie tych samych reguł obliczenia ceny. Do reguł tych SN zaliczył m.in. zastosowanie tej samej stawki VAT. Nieporównywalność ofert jest jedną z przesłanek unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy. Unieważnienie takie jest obligatoryjne, bowiem zaistniała sytuacja stanowi niemożliwą do usunięcia wadę, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.