Og³oszenie z dnia 2024-01-16
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00054745/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-22
- 2024/BZP 00217884/01 - Wynik z dnia 2024-02-26
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej w miejscowo¶ci Manasterz w km od 0+009 do 1+790 i od 0+008 do 0+406,5
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Wi±zownica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900364
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Warszawska
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wi±zownica
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-522
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wiazownica.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://wiazownica.com/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej w miejscowo¶ci Manasterz w km od 0+009 do 1+790 i od 0+008 do 0+406,5
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-24911aaf-b440-11ee-b628-1a85378e6c0a
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00039485
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-01-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/wiazownica3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/wiazownica
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 8.1 W niniejszym postêpowaniu komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami , w szczególno¶ci sk³adanie oferty oraz o¶wiadczeñ, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/wiazownica. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej okre¶lone w ustawie o ¶wiadczenia us³ug drog± elektroniczn± okre¶lone w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2020 r. poz. 344),
8.2 W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, komunikacja pomiêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami w zakresie sk³adania dokumentów, wniosków (innych ni¿ oferta i o¶wiadczenia), zawiadomieñ oraz przekazywanie innych informacji mo¿e odbywaæ siê na platformie zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/wiazownica za pomoc± formularza i przycisku „wy¶lij wiadomo¶æ” lub za pomoc± poczty elektronicznej na adres: sekretariat@wiazownica.com
8.3 We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z postêpowaniem zamawiaj±cy i wykonawcy bêd± pos³ugiwaæ siê numerem postêpowania.
8.4 Sporz±dzanie i przekazywanie informacji, w tym dokumentów w formie elektronicznej musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w rozporz±dzeniu Prezesa rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
8.5 Je¿eli Zamawiaj±cy lub Wykonawcy przekazuj± o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej strony niezw³ocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
8.6 Przekazywane drog± elektroniczn± informacje, w szczególno¶ci oferty, wnioski, zawiadomienia, o¶wiadczenia i inne dokumenty uznaje siê, ¿e dat± przekazania jest data zapisania pliku uwidoczniona w systemie (serwerze) platformy zakupowej.
8.7 Ka¿dy Wykonawca ma prawo zwróciæ siê do Zamawiaj±cego o wyja¶nienie tre¶ci dokumentów przetargowych w terminie nie pó¼niejszym ni¿ do koñca dnia, w którym up³ywa po³owa wyznaczonego terminu sk³adania ofert. Wnioski nale¿y przesy³aæ za po¶rednictwem platformy zakupowej lub za pomoc± poczty elektronicznej.
8.8 Wyja¶nienia tre¶ci SWZ, odpowiedzi na pytania wykonawców, modyfikacje tre¶ci SWZ, zakresu lub warunków udzia³u w postêpowaniu, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert zostan± opublikowane na stronie prowadzonego postêpowania pod adresem https://platformazakupowa.pl/wiazownica.
8.9 Uzupe³nienia dokumentów, o¶wiadczeñ lub pe³nomocnictw dokonywane na skutek wezwania zamawiaj±cego, dla swej skuteczno¶ci powinny zostaæ z³o¿one w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym uprawnionej osoby, przed up³ywem wyznaczonego przez zamawiaj±cego terminu.
8.10 Je¿eli wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ wp³yn±³ po up³ywie terminu sk³adania wniosków lub dotyczy udzielenia wyja¶nieñ, Zamawiaj±cy mo¿e udzieliæ wyja¶nieñ albo pozostawiæ wniosek bez odpowiedzi.
8.11 W dowolnym czasie przed up³ywem terminu sk³adania ofert Zamawiaj±cy mo¿e zmieniæ tre¶æ dokumentacji przetargowej z w³asnej inicjatywy lub w odpowiedzi na wnioski Wykonawców. Ka¿da taka zmiana staje siê wi±¿±ca z momentem jej wprowadzenia i nie jest wymagana akceptacja zmian przez Wykonawców. W razie zmiany w dokumentach przetargowych Zamawiaj±cy mo¿e przesun±æ termin sk³adania ofert w celu umo¿liwienia wprowadzenia do nich zmian wynikaj±cych z dokonanych przez niego modyfikacji w dokumentach przetargowych. O przed³u¿eniu terminu sk³adania ofert Zamawiaj±cy niezw³ocznie zamie¶ci stosown± informacjê na stronie prowadzonego postêpowania. Przed³u¿enie terminu sk³adania ofert nie wp³ywa na bieg terminu sk³adania wniosków.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 24.1 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1,) dalej „RODO”, informujê, ¿e:
24.2 Administratorem Pañstwa danych osobowych zawartych w ofercie oraz we wszelkich innych dokumentach sk³adanych w postêpowaniu jest Wójt/Gminy Wi±zownica, ul. Warszawska 15, 37-522 Wi±zownica.
24.3 Inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Wi±zownica jest P. Celestyna Kusy-Gajur, ckgajur@gmail.com
24.4 Pañstwa dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowo¶ci Manasterz” znak sprawy RG3.271.3.2024”
24.5 Odbiorcami Pañstwa danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 i 74 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U z 2023, poz. 1605 ze zm.),
24.6 Pañstwa dane osobowe przechowywane bêd± przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania.
24.7 Obowi±zek podania przez Pañstwa danych osobowych bezpo¶rednio Pañstwa dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach Pzp. zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
24.8 W odniesieniu do Pañstwa danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
24.9 Ka¿da osoba fizyczna, której dane osobowe przekazano Zamawiaj±cemu w ofercie lub w innych dokumentach sk³adanych prze Wykonawcê w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego posiada:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pañstwa dotycz±cych;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pañstwa danych osobowych*;
na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzanych danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznaj± Pañstwo, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pañstwa dotycz±cych, narusza przepisy RODO;
24.11 ¯adnej osobie, której dane osobowe przekazano Zamawiaj±cemu w ofercie lub w innych dokumentach sk³adanych prze Wykonawcê w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie przys³uguje:
w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. B, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pañstwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG3.271.3.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót zwi±zanych z przebudow± drogi gminnej w miejscowo¶ci Manasterz w zakresie od km 0+009 do km 1+790 i od km 0+008 do km 0+406,5 o ³±cznej d³ugo¶ci 2,18 km. Droga po³o¿ona jest na dzia³ce o numerze ewidencyjnym gruntu 253, 328, 376 gmina Wi±zownica, powiat jaros³awski, województwo podkarpackie.
4.2 Na odcinku objêtym zamierzeniem inwestycyjnym , droga usytuowana jest w pasie drogowym, którego szeroko¶æ jest zmienna i wynosi od ok. 6,5 m do 10 m. W istniej±cym pasie drogowym usytuowana jest nawierzchnia z masy mineralno-bitumicznej o zmiennej szeroko¶ci 3,0-5,0 m.
4.3 Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi:
kategoria drogi droga gminna;
klasa drogi D (droga dojazdowa);
szeroko¶æ jezdni: 3,50-5,00 m;
szeroko¶æ pobocza 0,75 m;
mijanki min. d³ugo¶æ 25,0 m, skosy 1:2;
kategoria ruchu KR1;
przekrój poprzeczny jezdni dwustronny – 2 %;
4.4 Przebudowa nawierzchni drogi gminnej o istniej±cej nawierzchni mineralno - bitumicznej bêdzie polega³a na wykonaniu nastêpuj±cego zakresu robót:
frezowanie istniej±cej nawierzchni bitumicznej;
wykonanie podbudowy pomocniczej z gruntu stabilizowanego cementem do Rm=4,0 MPa grub. 20 cm na mijankach i lokalnych poszerzeniach jezdni;
wykonanie podbudowy z kruszywa ³amanego 0/63 mm grub. 20 cm na mijankach i lokalnych poszerzeniach jezdni;
wykonanie nawierzchni bitumicznej w-wa wi±¿±ca/profilowa AC11W;
wykonanie nawierzchni bitumicznej w-wa ¶cieralna AC11S grub. 4 cm o szer. 3,5-5,0 m;
wykonanie poboczy z materia³u kamiennego 0,75 m;
wykonanie nawierzchni na zjazdach na drogi wewnêtrzne;
wykonanie mijanki w km 0+281-0+346 str. L , km 1+100-1+146 str. L , km 1+400-
1+454 str. L;
4.5 Szczegó³owy zakres robót zamówienia zosta³ okre¶lony w dokumentacji technicznej, STWiORB i kosztorysie inwestorskim.
4.5 Wszystkie dokumenty opisuj±ce przedmiot zamówienia nale¿y traktowaæ, jako wzajemnie siê uzupe³niaj±ce w tym znaczeniu, ¿e w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek rozbie¿no¶ci, wieloznaczno¶ci lub niejednoznaczno¶ci, Wykonawca nie mo¿e ograniczaæ zakresu swojego zobowi±zania wynikaj±cego z umowy w sprawie udzielonego zamówienia publicznego.
4.6 Wymagany minimalny okres gwarancji jako¶ci (materia³y i robociznê) wynosi 36 miesiêcy, od dnia odebrania przez Zamawiaj±cego przedmiotu zamówienia i podpisania protoko³u odbioru robót, chyba ¿e wykonawca zaoferowa³ d³u¿szy okres gwarancji jako¶ci.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 170 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjête w postêpowaniu kryteria oceny ofert.
Kryterium Cena (C) - waga kryterium 60% = 60 punktów
cena najni¿sza spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
C = -------------------------------------------------------------------- x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
Kryterium Gwarancja/Rêkojmi (G) - waga kryterium 40% = 40 punktów
Punkty w tym kryterium zostan± przydzielone w zale¿no¶ci od zaoferowanego okresu gwarancji wg nastêpuj±cych zasad:
- za okres 36 miesiêcy udzielonej gwarancji zostanie przyznane 0 pkt.,
- za okres 48 miesiêcy udzielonej gwarancji zostanie przyznane 20 pkt.,
- za okres 60 miesiêcy i powy¿ej udzielonej gwarancji zostanie przyznane 40 pkt.,
Okres udzielonej gwarancji jest równy okresowi rêkojmi.
£±czna ocena oferty:
O = Kc (max. 60 pkt.) + Kg (max. 40 pkt.)
Termin udzielonej gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 36 miesiêcy. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcê okresu gwarancji krótszego ni¿ 36 miesiêcy, oferta danego Wykonawcy zostanie odrzucona.
W przypadku zaoferowania terminu d³u¿szego ni¿ 60 miesiêcy Zamawiaj±cy do oceny przyjmie termin gwarancji 60 miesiêcy, natomiast Wykonawca bêdzie zwi±zany terminem zaoferowanym w ofercie.
W przypadku, gdy Wykonawca nie dokona w formularzu oferty wyboru okresu gwarancji, Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca zaoferowa³ 36 miesiêczny okres udzielonej gwarancji i przyzna odpowiedni± ilo¶æ punktów wed³ug zasad okre¶lonych w pkt. 19.2 – Kryterium Gwarancji.
Za najkorzystniejsz± zostanie wybrana oferta, która uzyska najwy¿sz± liczbê punktów spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu. Obliczenia bêd± dokonywane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych przez nich ofert lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Wykonawcy s± zobowi±zani do przedstawienia wyja¶nieñ w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego.
Je¿eli zostanie z³o¿ona oferta, której wybór prowadzi³by do powstania u Zamawiaj±cego obowi±zku podatkowego zgodnie z ustaw± z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i us³ug (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 106 ze zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiaj±cy dolicza do przedstawionej w tej ceny kwotê podatku od towarów i us³ug, która mia³by obowi±zek rozliczyæ.
Zamawiaj±cy wybiera najkorzystniejsz± ofertê w terminie zwi±zania ofert± okre¶lonym w SWZ.
Je¿eli termin zwi±zania ofert± up³ynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta otrzyma³a najwy¿sz± ocenê, do wyra¿enia, w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt. 19.7 oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiaj±cy zwraca siê o wyra¿enie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, chyba ¿e zachodz± przes³anki do uniewa¿nienia postêpowania.
Je¿eli nie bêdzie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty, ze wzglêdu na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybierze ofertê z najni¿sz± cen±, a je¿eli oferty te przedstawiaj± tak± sam± cenê, Zamawiaj±cy wezwie tych Wykonawców do z³o¿enia ofert dodatkowych w wyznaczonym terminie.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja/Rekojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.1) Warunek w zakresie posiadanego do¶wiadczenia zostanie uznany za spe³niony je¿eli w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawid³owo ukoñczyli co najmniej 1 zamówienie (robotê budowlan±) o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 250 000 z³. polegaj±c± na budowie, przebudowie lub modernizacji dróg wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty
Przez jedn± robotê budowlan± Zamawiaj±cy rozumie wykonanie roboty w ramach jednej umowy.
Przez zamówienia wykonane nale¿y rozumieæ:
zamówienia rozpoczête i zakoñczone w w/w okresie,
zamówienia zakoñczone w w/w okresie, których rozpoczêcie mog³o nast±piæ wcze¶niej ni¿ w w/w okresie,
W przypadku gdy zamawiaj±cy jest podmiotem, na rzecz którego wykonano roboty wskazane w wykazie, wykonawca nie ma obowi±zku przedk³adania tych dowodów.
2) Warunek w zakresie posiadanej wiedzy zostanie uznany za spe³niony je¿eli wykonawca dysponuje:
a) co najmniej 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do kierowania budow± lub robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej lub konstrukcyjno - budowlanej, lub odpowiadaj±ce im inne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów w powy¿szym zakresie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp., w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- art. 7 ust. 1 ustawy o szczegó³owych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania agresji ma Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego,
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) wykaz wykonanych robót budowlanych wykonywanych w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy roboty te zosta³y wykonane nale¿ycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty,
2) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji robót, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie budow± i robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych czynno¶ci oraz informacj± o podstawie dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) o¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków w postêpowaniu – zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³. do SWZ,2) formularz ofertowy przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w za³. do SWZ z podaniem ca³kowitego wynagrodzenia Wykonawcy za realizacjê przedmiotu zamówienia,
3) o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o braku podstaw do wykluczenia oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w odpowiednim zakresie - (je¿eli dotyczy),
4) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia dotycz±ce zakresu robót budowlanych, dostaw lub us³ug, które zostan± wykonane przez ka¿dego z Wykonawców - (je¿eli dotyczy),
5) dowód wniesienia wadium - (je¿eli dotyczy),
6) pisemne zobowi±zanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w oryginale (je¿eli dotyczy),
7) odpis lub informacjê z KRS, CEiDG lub innego rejestru, na potwierdzenie, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do reprezentacji Wykonawcy, chyba ¿e w formularzu oferty Wykonawca poda³ bezp³atne i ogólnodostêpne bazy danych umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów samodzielnie przez Zamawiaj±cego
8) pe³nomocnictwo dla osób podpisuj±cych ofertê, je¿eli umocowanie osoby wskazanej w ofercie nie wynika z dokumentów rejestrowych (je¿eli dotyczy),
9) wykaz rozwi±zañ równowa¿nych (je¿eli dotyczy),
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z Wykonawców nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania, z uwagi przes³anki okre¶lone w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. i art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.O¶wiadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. dotycz±ce braku podstaw do wykluczenia oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej winien zostaæ wykazany przez jednego z wykonawców wchodz±cych w sk³ad konsorcjum, z zastrze¿eniem, ¿e spe³niaj±cy ten warunek Wykonawca bêdzie faktycznie realizowa³ zamówienie.
Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
Zamawiaj±cy mo¿e, oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia na ka¿dym etapie postêpowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp.).
W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuj±c warunek udzia³u w postêpowaniu mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± do:
- ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie prowadzonego postêpowania,
- z³o¿enia stosownego pe³nomocnictwa,
- z³o¿enia wraz z ofert± o¶wiadczenia o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego winno wynikaæ, jaki zakres zamówienia wykonywaæ bêd± poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia.
O¶wiadczenia lub formularze sk³adane przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spó³ka cywilna) podpisuje w imieniu wszystkich wykonawców ustanowiony Pe³nomocnik lub wszyscy wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±.
Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie z Pe³nomocnikiem wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie bêd±ce przedmiotem niniejszego postêpowania przez kilku wykonawców, (konsorcjum, spó³ka cywilna) , warunki udzia³u formalne, tj. warunek, aby nie byæ wykluczonym z ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 108 ust.1 i art. 7 ustawy 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego Pzp musz± byæ spe³nione oddzielnie przez ka¿dego z tych wykonawców, natomiast okre¶lone powy¿ej przez zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu (je¿eli warunki w tym zakresie zosta³y okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SWZ) mog± byæ spe³nione ³±cznie przez wszystkich tych wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany w umowie pod rygorem niewa¿no¶ci musz± byæ dokonane w formie pisemnej.2. Podstawê do wprowadzenia zmian w umowie stanowi pisemny wniosek ka¿dej ze stron umowy.
3. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 455 ustawy Pzp. przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, sposobu realizacji robót budowlanych i terminu realizacji zamówienia w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci:
1) zmiany przepisów prawa, nak³adaj±ce na Zamawiaj±cego nieprzewidziane dodatkowe obowi±zki, maj±ce bezpo¶redni wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy;
2) zaistnienia okoliczno¶ci niezale¿nych od stron umowy, który nie mo¿na by³o przewidzieæ w dniu podpisania umowy, maj±cych bezpo¶redni wp³yw na sposób realizacji umowy,
3) dzia³añ osób trzecich, które swoim dzia³aniem utrudniaj± lub uniemo¿liwiaj± realizacjê przedmiotu umowy,
4) wyst±pienia si³y wy¿szej lub zdarzenia losowego, którego nie mo¿na by³o przewidzieæ, ani te¿ zapobiec jego powstaniu, a które ma wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy,
4. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, ustalonego w § 2 ust. 1 niniejszej umowy, w przypadku zaistnienia jednej z ni¿ej wymienionych okoliczno¶ci, niezale¿nej od Wykonawcy:
1) zw³oki w wydaniu okre¶lonych przepisami decyzji, zezwoleñ itp. przez upowa¿nione organy, je¿eli opó¼nienie przekroczy okres czasy przewidziany do wydania takich decyzji, zezwoleñ itp.
2) odmowy wydania przez upowa¿nionego organy decyzji, zezwoleñ itp. na skutek b³êdów w dokumentacji budowlanej,
3) zw³oki w terminowym przekazaniu przez Zamawiaj±cego terenu budowy i przekazania dokumentacji budowlanej,
4) konieczno¶æ wprowadzenia zmian do dokumentacji budowlanej, które bêd± mia³y wp³yw na terminowe wykonanie umowy.
5) brak mo¿liwo¶ci realizacji umowy z powodu wstrzymania ich realizacji przez uprawnione organy, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
6) wyst±pieniem nadzwyczajnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie robót. Poprzez nadzwyczajne warunki atmosferyczne niepozwalaj±ce na wykonanie zamówienia w terminie tj.:
- niskie temperatury powietrza (tzn.<-10 ̊C w ci±gu co najmniej 5 kolejnych dni roboczych, co mog³oby skutkowaæ nienale¿ytym wykonaniem robót lub przed³u¿eniem czasu ich wykonania;
- wysokie temperatury powietrza powy¿ej 35 ̊C, w ci±gu co najmniej 5 kolejnych dni roboczych, co mog³oby skutkowaæ nienale¿ytym wykonaniem robót lub przed³u¿eniem czasu ich wykonania;
- nadmierne i d³ugotrwa³e opady deszczu, gradu, ¶niegu,
Termin zostanie wyd³u¿ony, o czas trwania tych nadzwyczajnych warunków atmosferycznych,
7) wad lub braków w dokumentacji budowlanej lub konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji,
8) wyst±pienia konieczno¶ci± wykonania niezbêdnych do prawid³owego wykonania zamówienia podstawowego robót dodatkowych, których wykonanie sta³o siê konieczne lub celowe i które maj± wp³yw na realizacjê niniejszego zamówienia.
Na okoliczno¶æ wykonania robót dodatkowych sporz±dzony zostanie protokó³ konieczno¶ci okre¶laj±cy zakres robót dodatkowych oraz ich warto¶æ , która zostanie wyliczona w oparciu o ceny jednostkowe kosztorysu ofertowego, a w przypadku braku takich pozycji w kosztorysie ofertowych, na podstawie no¶ników ¶rednich cen okre¶lonych w Secocenbud, za okres (kwarta³) poprzedzaj±cy wykonywane roboty.
10) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± przetargow± w sytuacji, gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj.: zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w § 1 ust. 1 niniejszej umowy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-01-31 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 16.3 Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem platformy zakupowej na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/wiazownica
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-31 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-02-29
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Z postêpowania o udzielenie zamówienia obligatoryjnie wyklucza siê Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wskazanych:1) w art. 108 ust. 1
2) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (obligatoryjne).
Zamawiaj±cy nie przewiduje fakultatywnych podstaw wykluczenia okre¶lonych w art. 109 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca lub podwykonawca zatrudni³ na umowê o pracê osoby wykonuj±ce czynno¶ci zwi±zane z realizacj± zamówienia, w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy – Kodeks pracy.
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powy¿ej (je¿eli dotyczy):
1) sk³ada informacjê z odpowiedniego rejestru s±dowego, w przypadku braku takiego rejestru, inny równowa¿ny dokument wydany przez w³a¶ciwy organ s±dowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania, w zakresie informacji z Krajowego Rejestru Karnego,
2) sk³ada za¶wiadczenie albo inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 5 rozporz±dzenia lub odpisu albo informacji z KRS lub CEiDG, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 6 – sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
a) nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ nie jest zawieszona ani nie znajduje siê w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach wszczêcia tej procedury.
Dokument, o których mowa w pkt. 1 powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jego z³o¿eniem, natomiast dokumenty, o których mowa w pkt. 2 i 3 powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed jego z³o¿eniem.
3) je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
4) w przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.
5) Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ Wykonawcê do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿na je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne, o ile wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art.. 125 ust. 1 ustawy Pzp. dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków,
7) Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które zamawiaj±cy posiada, je¿eli Wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.
INNE PRZETARGI WI¡ZOWNICA
wiêcej: przetargi WI¡ZOWNICA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ci±giem pieszo - jezdnym, o¶wietleniem oraz niezbêdn± infrastruktur± techniczn± w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwa³ki
- Wymiana pod³o¿a i urz±dzeñ terenowych stanowi±cych wyposa¿enie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnêtrznym Ogólnokszta³c±cej Szko³y Muzycznej w Gdañsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków bêd±cych w zarz±dzie Nadle¶nictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostk± betonow± alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileñskiej w Ole¶nicy
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. S³owackiego w Lublinie
- Modernizacja systemu wodoci±gowego w Gminie Tymbark
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.