Ogłoszenie z dnia 2022-01-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
,,Zapewnienie oświetlenia dróg, ulic, placów, ciągów komunikacyjnych i terenów zielonych".
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAWIERCIE
1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA ZAWIERCIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258871
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: LEŚNA 2
1.5.2.) Miejscowość: Zawiercie
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@zawiercie.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zawiercie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Zapewnienie oświetlenia dróg, ulic, placów, ciągów komunikacyjnych i terenów zielonych".2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b1323ad2-6180-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00040217
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004440/29/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.27 Zapewnienie oświetlenia dróg, ulic, placów, ciągów komunikacyjnych i terenów zielonych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00327748/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zgodnie z obowiązkiem ustawowym wynikającym z art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 716 z późn.zm.) w zw. z art. 7 ust 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym ( tj. Dz.U 2021, poz.1372 z późn.zm) polegającym na zaopatrzeniu w energię elektryczną wspólnoty samorządowej (w tym kosztów utrzymania) przez gminy, Gmina Zawiercie zobowiązana jest do ponoszenia kosztów utrzymania oświetlenia. Współpraca samorządu gminnego z przedsiębiorstwem energetycznym zajmującymi się produkcją paliw gazowych lub energią elektryczną, a następnie ich dystrybucja, jest istotna z punktu widzenia rozwoju gmin. Zaspakaja ona potrzeby odbiorców należących do wspólnot samorządowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WIZP.133.2021.MC
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 750844,80 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest „Zapewnienie oświetlenia dróg, ulic, placów, ciągów komunikacyjnych i terenów zielonych urządzeniami oświetleniowymi do tego celu służącymi poprzez utrzymanie obecnego stanu tych urządzeń w gotowości technicznej na terenie Gminy Zawiercie”.
Zamówienie obejmuje 4 495 szt. opraw oświetlenia ulicznego stanowiących majątek TAURON Nowe Technologie S.A. zlokalizowanych na terenie Gminy Zawiercie.
2) Zakres czynności Wykonawcy, będących przedmiotem zamówienia, na obszarze administrowanym przez Zamawiającego, obejmuje:
a) Oględziny infrastruktury oświetleniowej;
b) Wykonywanie wymaganych pomiarów infrastruktury oświetleniowej;
c) Wymiana niesprawnych źródeł światła, w czasie 7 dni roboczych
w przypadku pojedynczych opraw;
d) Utylizacja zużytych źródeł światła pochodzących z wymiany;
e) Lokalizacja i naprawa uszkodzeń linii kablowej i napowietrznej, wymiana uszkodzonych odcinków linii;
f) Utrzymywanie tabliczek zaciskowo – bezpiecznikowych słupów oświetleniowych w sprawności technicznej z uniemożliwieniem dostępu do wnęk słupowych osobom postronnym oraz wymiana uszkodzonych zamknięć wnęk słupowych;
g) Utrzymanie sprawności technicznej opraw oświetleniowych przez wymianę ich poszczególnych elementów (dławików, układów zapłonowych, kondensatorów, itp.);
h) Wymiana uszkodzonych przewodów zasilających w słupach i wysięgnikach;
i) Wymiana uszkodzonych elementów zabezpieczających oprawy oświetleniowe oraz dostosowanie zabezpieczeń do poboru mocy;
j) Bieżąca kontrola i utrzymywanie rozdzielnic oświetleniowych w dobrej
sprawności technicznej poprzez ich konserwację i wymianę uszkodzonych elementów sterowniczych i zabezpieczających;
k) Kontrola prawidłowości czasów załączania i wyłączania oświetlenia oraz wymiana uszkodzonych elementów urządzeń sterowania;
l) Odnawianie i uzupełnianie brakujących napisów informacyjnych na słupach, latarniach i szafkach sterowniczo – zabezpieczeniowych;
m) Prowadzenie dokumentacji techniczno – ruchowej z aktualizowaniem oznakowania informacyjnego, o którym mowa w lit. l;
n) Utrzymanie opraw w należytej czystości;
o) Przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni) do stanu odpowiadającemu stanowi pierwotnemu po usunięciu awarii;
p) Likwidację zagrożeń dla osób postronnych wynikłych z losowych uszkodzeń (m.in. zdarzeń drogowych) urządzeń oświetleniowych i niezwłoczne ich odtworzenie;
q) Wykonywania pomiarów i kontroli wynikających z ustawy prawo budowlane wraz z opracowaniem stosownych protokołów.
3) W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do:
a) Świadczenia usług na infrastrukturze oświetleniowej w sposób zapewniający sprawność techniczną zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy technicznej, należytą starannością oraz aktualnie obowiązującymi przepisami prawa,
b) Całodobowej obsługi za pośrednictwem właściwych komórek organizacyjnych umożliwiającej zgłaszanie reklamacji i informacji o nieprawidłowym działaniu infrastruktury oświetleniowej przez 7 dni tygodnia i 24 godziny na dobę,
c) Usuwania niesprawności punktów świetlnych w czasie od stwierdzenia przez Wykonawcę lub skutecznego zgłoszenia przez Zamawiającego,
d) Zawiadomienia Zamawiającego o awariach infrastruktury oświetleniowej, których usunięcie w terminach określonych niniejszym załączniku jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
e) Zgłaszania Zamawiającemu usunięcia niesprawności punktu oświetleniowego poprzez przesłanie informacji na adres email: drogi@zawiercie.eu lub nr telefonu 32 494 12 59.
4) Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę.
Zamawiający działając na podstawie art. 95 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. nr 1320
z późn. zm.) wszystkich osób, które będą wykonywać czynności wskazane w Rozdziale II pkt 2 oraz 3 zaproszenia. Wymóg ten nie dotyczy osób: wykonujących usługi transportowe, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy – w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście zamówienie na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.
Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę
o pracę, uprawnienia kontrolne Zamawiającego oraz sankcje z tytułu braku zatrudniania osób na umowę o pracę zostały szczegółowo określone w projektowanych postanowieniach umownych stanowiących załącznik nr 3 do zaproszenia do udziału w negocjacjach.
4.5.3.) Główny kod CPV: 50232100-1 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 873116,04 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 873116,04 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 873116,04 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Tauron Nowe Technologie S.A
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8991076556
7.3.3) Ulica: Plac Powstańców Śląskich 20
7.3.4) Miejscowość: Wrocław
7.3.5) Kod pocztowy: 53-314
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 873116,04 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-01-01 do 2022-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Jako właścicielowi, Spółce Akcyjnej Tauron Nowe Technologie, przysługuje uprawnienie oparte na treści art. 140 Kodeksu cywilnego do korzystania i rozporządzania swoją rzeczą z wyłączeniem innych osób. Wykonawca złożył zastrzeżenie, co do możliwości eksploatowania jego urządzeń. TAURON Nowe Technologie S.A. w piśmie z dnia 14.12.2021r., nie wyraził zgody na eksploatację i konserwację sieci oświetlenia ulicznego będącego jego własnością przez inny podmiot. W uzasadnieniu Spółka podkreśliła, że zgodnie z treścią Prezesa UOKiK z dnia 14 lipca 2006 r ( RKT-46/2006), która znalazła potwierdzenie w uchwale Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 27 stycznia 2016 r Gmina w sytuacji, w której inny podmiot jest właścicielem urządzeń oświetleniowych nie ma możliwości, powołując się na konieczność realizacji zadań własnych, zlecić podmiotowi trzeciemu praz związanych z utrzymaniem punktów świetlnych, bez zgody właściciela tych punktów. W prawie energetycznym brak podstaw do przyjęcia, że Gmina może ograniczyć prawo własności przedsiębiorstwa energetycznego wynikające z art. 140 Kodeksu Cywilnego. W takiej sytuacji Gmina może powierzyć zadanie eksploatacji punktów świetlnych osobie trzeciej jedynie za zgodą właściciela, czyli przedsiębiorstwa energetycznego. Przedsiębiorstwo energetyczne może tej zgody odmówić i nie stanowi to, co do zasady praktyki monopolistycznej. W przypadku braku zgody na prowadzenie działań eksploatacyjnych na majątku przedsiębiorstwa energetycznego, ustawowy obowiązek gminy do planowania i finansowania oświetlenia sprowadza się do zawarcia umów z właścicielem majątku. Zgodnie z orzecznictwem Sądu Najwyższego i Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Gmina nie jest uprawniona do zlecenia innym podmiotom ( wyłonionym np. w trybie przetargu) wykonywania usług związanych ze świadczeniem serwisu sieci i urządzeń oświetlenia, stanowiących własność przedsiębiorstw energetycznych. Powyższy pogląd reprezentuje również Regionalna Izba Obrachunkowa.
W związku z powyższymi uwarunkowaniami i ograniczeniami, mając na względzie konieczność realizowania nałożonego na Gminę obowiązku zapewnienia i finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych zostaną przeprowadzone negocjacje z TAURON Nowe Technologie S.A. w celu realizacji zamówienia. Ukazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 214 ust. 1 pkt 1 lit a), tj z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r ( tj. Dz.U z 2019, poz. 1129 z późn. zm). Z uwagi na brak możliwości wyboru podmiotu, który mógłby zrealizować przedmiot zamówienia, jedynym wykonawcą w tej sytuacji może być TAURON Nowe Technologie S.A. II. Ze względu na ograniczoną ilość znaków skrócono nazwę zamówienia. pełna nazwa zamówienia brzmi: ,, Zapewnienie oświetlenia dróg, ulic, placów,ciągów komunikacyjnych i terenów zielonych urządzeniami oświetleniowymi do tego celu służącymi poprzez utrzymanie obecnego stanu tych urządzeń w gotowości technicznej na terenie Gminy Zawiercie".
INNE PRZETARGI Z ZAWIERCIA
- Świadczenie usług porządkowych w budynkach i na posesjach stanowiących własność Gminy Zawiercie, będących w administrowaniu ZGM w Zawierciu w 2025 r.
- "Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Zawierciu w roku 2025"
- "ZAKUP WRAZ ZDOSTAWĄ ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH DO MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W ZAWIERCIU W PODZIALE NA 7 PAKIETÓW".
- Sukcesywna dostawa mięsa, drobiu, podrobów i wędlin w I i II kwartale 2025r. dla Domu Pomocy Społecznej w Zawierciu
- Część I: "ZAPOBIEGANIE BEZDOMNOŚCI ZWIERZĄT Z TERENU GMINY ZAWIERCIE" Część II: "WYŁAPYWANIE I TRANSPORT ZWIERZĄT WOLNO ŻYJĄCYCH (DZIKICH) POSZKODOWANYCH NA TERENIE GMINY ZAWIERCIE".
- "Dostawa paliw płynnych na potrzeby Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych spółka z o.o. w Zawierciu".
więcej: przetargi w Zawierciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Pawłowie
- "Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych dla budynków OSW Porażyn i kancelarii leśnictw wraz z infrastrukturą towarzyszącą".
- Serwis gminnego oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Mysłakowice w 2025 roku
- (2) Modernizacja krytej pływalni 'Błekitna w Wyszkowie - wymiana dwóch zużytych central wentylacji mechanicznej obsługujących halę basenowa w tym nawiew na trybuny dla publiczności"
- Modernizacja budynku w miejscowości Mrzygłód z przeznaczeniem na wypożyczalnię
- Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na terenie oczyszczalni ścieków w Białej Drugiej
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.