Og³oszenie z dnia 2021-04-26
Powi±zane og³oszenia:
- 2021/BZP 00073752/01 - Wynik z dnia 2021-06-07
Og³oszenie nr 2021/BZP 00040238 z dnia 2021-04-26 |
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa ul. Obywatelskiej od ul. Miko³owskiej do ul. Browarowej w Tychach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miejski Zarz±d Ulic i Mostów w Tychach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000166344
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Budowlanych 59
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Tychy
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48322277006
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzuim.tychy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.mzuim.tychy.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
Zarz±dzanie drogami
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa ul. Obywatelskiej od ul. Miko³owskiej do ul. Browarowej w Tychach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-77509a87-a669-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00040238
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2021-04-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00000348/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.5 Rozbudowa ul. Obywatelskiej od ul. Miko³owskiej do ul. Browarowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± przy u¿yciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej (zamowienia@mzuim.tychy.pl). 2. Adres strony s³u¿±cej do elektronicznego sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publiczne (ePUAP).5. Wykonawca przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, okre¶lone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowi±zuje siê korzystaj±c z miniPortalu przestrzegaæ postanowieñ tego regulaminu.6. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji” wynosi 150 MB. 7. Zamawiaj±cy przekazuje link do postêpowania oraz ID postêpowania jako za³±cznik do niniejszej SWZ. Dane postêpowania mo¿na wyszukaæ równie¿ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w miniPortalu klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania.8. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji, przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym s± dostêpne narzêdzia, urz±dzenia lub formaty plików, które nie s± ogólnie dostêpne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z pó¼n. zm.), dalej „RODO”, zamawiaj±cy informuje, ¿e:• administratorem danych osobowych jest Miejski Zarz±d Ulic i Mostów w Tychach, 43-100 Tychy, ul. Budowlanych 59 nr. telefonu: 32 227 70 06, nr. faksu: 32 227 70 08, adres e-mail: mzuim@mzuim.tychy.pl • inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Zarz±dzie Ulic i Mostów w Tychach jest Pani Agnieszka Kijas, nr telefonu 32 227 70 06, adres e-mail: a.kijas@mzuim.tychy.pl • dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;• odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;• dane osobowe bêd± przechowywane jedynie w okresie niezbêdnym do spe³nienia celu, dla którego zosta³y zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa;• po spe³nieniu celu, dla którego dane zosta³y zebrane, mog± one byæ przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych, chyba ¿e przepisy szczególne stanowi± inaczej;• obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych Wykonawcy / Podwykonawcy / Podmiotu, na zasoby którego powo³uje siê wykonawca, jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;• w odniesieniu do udostêpnionych danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;• osoba udostêpniaj±ca dane posiada:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych jej dotycz±cych;- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);- na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, ¿e przetwarzanie danych osobowych jej dotycz±cych narusza przepisy RODO;• osobie udostêpniaj±cej dane nie przys³uguje:- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 4/DZP/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres robót obejmuje:1.1. Roboty drogowe, w tym: - wymagania ogólne (tymczasowa organizacja ruchu, nadzory bran¿owe, wykonanie operatu kolaudacyjnego powykonawczego) skrzy¿owanie, w tym:- roboty pomiarowe (roboty pomiarowe, odtworzenie pkt osnowy geodezyjnej, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza), - rozbiórka elementów dróg i ulic,- rozbiórka ogrodzeñ,- roboty ziemne: wykopy, nasypy,- przebudowa drogi z betonu asfaltowego wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- budowa chodników z kostki brukowej betonowej wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- budowa ¶cie¿ki rowerowej z betonu asfaltowego koloru czerwonego wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- obrze¿a i krawê¿niki betonowe,- wysoko¶ciowa regulacja urz±dzeñ obcych,- oznakowanie poziome i pionowe, - roboty wykoñczeniowe: humusowanie skarp i zieleñcy, - ogrodzenia systemowe z siatki. ul. Podleska, w tym:- rozbiórka elementów dróg i ulic,- rozbiórka ogrodzeñ,- rozbiórka przepustów,- wycinka drzew i krzewów,- roboty ziemne: wykopy, nasypy,- przebudowa drogi z betonu asfaltowego wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- budowa chodników z kostki brukowej betonowej wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- budowa zjazdów indywidualnych z kostki brukowej betonowej wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- obrze¿a i krawê¿niki betonowe,- wysoko¶ciowa regulacja urz±dzeñ obcych,- oznakowanie poziome i pionowe, - roboty wykoñczeniowe: humusowanie skarp i zieleñcy, - ogrodzenia systemowe z siatki.1.2. Budowa sygnalizacji ¶wietlnejSygnalizacja ¶wietlna bêdzie realizowana we wspó³pracy z Wykonawc± zadania pn. „Inteligentny System Zarz±dzania i Sterowania Ruchem (ITS) tj. firm± SIMENS MOBILITY Sp. z o.o., Warszawa ul. ¯upnicza 11, w zakresie doposa¿enia przez Wykonawcê ITS projektowanej sygnalizacji ¶wietlnej w celu w³±czenia jej do systemu obszarowego sterowania sygnalizacjami ¶wietlanymi do potrzeb ITS, w tym w³±czenie do wideo monitoringu. a) Zakres realizacji przez Wykonawcê ITSWykonawca ITS dostarczy urz±dzenia i wykona prace w bran¿y elektrycznej i telekomunikacyjnej zgodnie z projektem budowlano wykonawczym Tom III pt. Projekt sygnalizacji ¶wietlnej na skrzy¿owaniu ul. Miko³owskiej, ul. Obywatelskiej, ul. Podleskiej w Tychach (ID — 3) w³±czaj±c dostawê i monta¿ sygnalizatorów, szafy sterownika sygnalizacji ¶wietlnej z jej wyposa¿eniem, wykona pêtle indukcyjne, uruchomi sygnalizacjê ¶wietln± i przeka¿e j± do eksploatacji.Wykaz urz±dzeñ montowanych przez Wykonawcê ITS ujêty jest w za³±czniku nr 2 Kosztorys ofertowy - „Sygnalizacja ¶wietlna”. b) Zakres realizacji przez Wykonawcê Robót- zapewni Wykonawcy ITS dostêp do placu budowy, który bêdzie przejêty przez niego na okoliczno¶æ realizacji równoleg³ej inwestycji,- wykona wszystkie roboty budowlane wielobran¿owe zwi±zane z przebudow± skrzy¿owania (roboty dotycz±ce bran¿y drogowej, infrastruktury podziemnej w³±czaj±c przebudowê sieci oraz usuniêcie kolizji),- wykona kanalizacjê kablow± zgodnie z projektem budowlano wykonawczym Tom III pt. Projekt sygnalizacji ¶wietlnej na skrzy¿owaniu ul. Miko³owskiej, ul. Obywatelskiej, ul. Podleskiej w Tychach (ID - 3). W tym wykona kanalizacjê kablow± pomiêdzy projektowan± szaf± sygnalizacji ¶wietlnej i studni± Orange (w³±czaj±c nadzory gestora). W przypadku zg³oszenia przez Wykonawcê ITS nieci±g³o¶ci Iub niedro¿no¶ci wykonanej kanalizacji Wykonawca inwestycji usunie zg³oszone usterki. Prace prowadzone na styku kanalizacji kablowej i fundamentów konstrukcji nale¿y prowadziæ pod nadzorem Wykonawcy ITS,- wykona wewnêtrzn± Iiniê zasilaj±c± pomiêdzy projektowan± szaf± sygnalizacji ¶wietlnej i projektowanym z³±czem pomiarowym Tauron (w³±czaj±c nadzory gestora),- dostarczy i zamontuje wszystkie maszty i wysiêgniki zgodnie z projektem budowlano wykonawczym Tom III pt. Projekt sygnalizacji ¶wietlnej na skrzy¿owaniu ul. Miko³owskiej, ul. Obywatelskiej, ul. Podleskiej w Tychach (ID — 3),- wdro¿y docelow± organizacjê ruchu ~ cze¶æ zwi±zan± z oznakowaniem poziomym i pionowym zgodnie z projektem realizowanym przez firmê DROCAD Sp. z o.o. cze¶æ programowo-ruchow± zgodnie z zatwierdzonym w ramach prac ITS projektu Siemens Mobility Sp z o.o.: ,,Doposa¿enie skrzy¿owania Miko³owska - Obywatelska w Tychach (Id-3) w elementy niezbêdne do w³±czenia w system ITS - projekt Organizacji ruchu TOM III",- zapewni czasow± organizacjê ruchu na okoliczno¶æ wykonywania wszystkich prac,- zapewni obs³ugê geodezyjn± na placu budowy,- odtworzy teren po robotach budowlanych.1.3. Roboty bran¿owe, w tym:- Kanalizacja deszczowa w tym:• budowa przykanalików z PVC,• monta¿ wpustów tworzywowych.- Przebudowa sieci elektroenergetycznych i budowa o¶wietlenia ulicznego w tym:• monta¿ i stawianie s³upów o¶wietleniowych z u³o¿eniem kabli i robotami towarzysz±cymi,• przebudowa istniej±cych sieci energetycznych ¦N• przebudowa i prze³o¿enie istniej±cych sieci energetycznych NN ,- Przebudowa sieci teletechnicznych NETII w tym:• przebudowa istniej±cej kanalizacji teletechnicznej,• przebudowa kabli kana³owych,• przebudowa kabli optycznych,• koszty w³±czeñ, wy³±czeñ, dopuszczeñ i obs³ugi geodezyjnej.- Przebudowa sieci teletechnicznych ORANGE oraz MEDIA COM w tym:• przebudowa istniej±cej kanalizacji teletechnicznej,• przebudowa kabli kana³owych,• przebudowa telekomunikacyjnej linii napowietrznej,• przebudowa kabli optycznych Media-Com,• przebudowa kabla optycznego 65026 w³asno¶ci Orange,• koszty w³±czeñ, wy³±czeñ, dopuszczeñ i obs³ugi geodezyjnej.Szczegó³owy opis zamówienia oraz sposób jego wykonania okre¶lony jest w Dokumentacji projektowej opracowanej dla potrzeb niniejszego zamówienia stanowi±cej za³±cznik nr 3 SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45112710-5 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ¶cie¿ek pieszych
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ¶cie¿ek rowerowych
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233294-6 - Instalowanie sygnalizacji drogowej
45314310-7 - Uk³adanie kabli
45316110-9 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rêkojmi
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Warunki udzia³u w postêpowaniu, okre¶lone przez Zamawiaj±cego zgodnie z art. 112 ust. 1 i 2 ustawy:1) zdolno¶æ techniczna lub zawodowa: a) Wykonawca musi wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³:(i) co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub rozbudowie lub przebudowie drogi w technologii betonu asfaltowego lub SMA o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1.500.000,00 PLN brutto. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie powy¿szy warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.W przypadku z³o¿enia przez Wykonawców dokumentów zawieraj±cych dane w innych walutach ni¿ PLN, Zamawiaj±cy ja ko kurs przeliczeniowy waluty przyjmie ¶redni kurs NBP z dnia wszczêcia postêpowania. W przypadku, gdy w dniu wszczêcia postêpowania, NBP nie opublikowa³ ¶rednich kursów walut, zamawiaj±cy przyjmie pierwszy opublikowany po tej dacie ¶redni kurs NBP.b) Wykonawca musi wykazaæ dysponowanie osobami skierowanymi przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego tj.:i) Kierownik budowy – spe³niaj±cy minimalne wymagania: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w bran¿y drogowej zgodnie z polskim Prawem Budowlanym [tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z pó¼n. zm.] lub równowa¿ne upowa¿niaj±ce do pe³nienia funkcji kierownika budowy zgodnie z Prawem Budowlanym w niniejszym zamówieniu.ii) Kierownik robót ds. elektrycznych – spe³niaj±cy minimalne wymagania:- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z polskim Prawem Budowlanym [tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z pó¼n. zm.] lub równowa¿ne upowa¿niaj±ce do pe³nienia funkcji kierownika robót w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z Prawem Budowlanym w niniejszym zamówieniu.iii) Kierownik robót ds. telekomunikacji – spe³niaj±cy minimalne wymagania:- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych bez ograniczeñ zgodnie z polskim Prawem Budowlanym [tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z pó¼n. zm.] lub równowa¿ne upowa¿niaj±ce do pe³nienia funkcji kierownika robót telekomunikacyjnych zgodnie z Prawem Budowlanym w niniejszym zamówieniu.Zamawiaj±cy dopuszcza pe³nienie przez jedn± osobê wiêcej ni¿ funkcjê jednego kierownika.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie powy¿szy warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi w sprawie posiadania stosownych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz dopuszcza pe³nienie funkcji Kluczowych specjalistów w w/w specjalno¶ciach przez osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych stosownie do zapisów art. 12a ustawy Prawo budowlane [tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z pó¼n. zm.] i/lub ustawy z dn. 15 grudnia 2000r o samorz±dach zawodowych architektów, in¿ynierów budownictwa oraz urbanistów [tekst jednolity Dz. U. z 2014 poz. 1946, z pó¼n. zm.].5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonych w pkt. XIV.3 SWZ: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest wstanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; (za³±cznik nr 5 do SWZ).Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w/w wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³. b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; (za³±cznik nr 6 do SWZ).W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokumenty okre¶lone powy¿ej ma obowi±zek z³o¿yæ ten lub ci Wykonawcy, którzy w imieniu wszystkich wykazywaæ bêd± spe³nianie warunków.W przypadku polegania na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby: Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada dokumenty, o których mowa powy¿ej w zakresie, w jakim powo³uje siê na zasoby tych podmiotów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) Formularz Oferta Wykonawcy (za³±cznik nr 1 do SWZ) 2) Formularz Kosztorys ofertowy (za³±cznik nr 2 do SWZ)3) O¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (za³±cznik nr 4 do SWZ)4) Stosowne Pe³nomocnictwo – w przypadku, gdy oferta nie jest podpisywana przez osobê/osoby upowa¿nione do reprezentowania Wykonawcy lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. 5) Zobowi±zanie podmiotu/ów trzeciego/cich, o którym mowa w pkt XIV.5.3) SWZ (za³±cznik nr 8 do SWZ) [je¿eli dotyczy].6) O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt XIV.4.3) SWZ – dotyczy wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówieniaSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci 25.000,00 PLN (s³ownie: dwadzie¶cia piêæ tysiêcy PLN).2. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymaæ nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Pzp oraz art. 98 ust. 2 ustawy Pzp. 3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu zamawiaj±cy uzna wadium, które znajdzie siê na rachunku zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.4. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:1) pieni±dzu;przelewem na konto na rachunek bankowy zamawiaj±cego: Bank Pekao SA nr 34 1240 2975 1111 0010 6080 19922) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2019 r. poz.310, 836 i 1572).5. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.6. W przypadku wniesienia wadium w formach okre¶lonych w punkcie 4.2) – 4.4) SWZ:- dokument winien byæ wystawiony na Gminê Miasta Tychy – Miejski Zarz±d Ulic i Mostów, 43-100 Tychy, ul. Budowlanych 59- dokument winien wskazywaæ wszystkich cz³onków konsorcjum, w sytuacji wspólnego sk³adania oferty przez wykonawców,- wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.7. Zamawiaj±cy zwraca wadium zgodnie z art. 98 ust. 1 – 5 ustawy Pzp. 8. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt 4.2) –4.4), wystêpuje odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium w przypadkach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1). Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2). W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.3). W przypadku, o którym mowa w pkt 2 wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.4). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 109 ust. 1 pkt 8 i 10 ustawy Pzp.6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci tej umowy, okre¶lone zosta³y w za³±czniku nr 7 do SWZ.2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci zmiany umowy.3. Warunki zmiany s± nastêpuj±ce:3.1. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w nastêpuj±cych przypadkach:a) zmiany przepisów prawa obowi±zuj±cych po dacie zawarcia umowy, wywo³uj±cych potrzebê zmian umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takich zmian – w takim przypadku zmianie mog± ulec wy³±cznie zapisy umowy, do których odnosz± siê zmiany przepisów prawa;b) wyst±pienia wyj±tkowo niepomy¶lnych warunków atmosferycznych (wyst±pienia intensywnych opadów lub obni¿enia temperatury uniemo¿liwiaj±cej realizacjê robót objêtych umow±) – zmiana terminu realizacji odpowiadaj±ca powsta³emu opó¼nieniu;c) wyst±pienia si³y wy¿szej, w szczególno¶ci: powód¼, po¿ar i inne klêski ¿ywio³owe, zamieszki, strajki, demonstracje, nag³e przerwy w dostawie energii elektrycznej - zmiana terminu realizacji odpowiadaj±ca powsta³emu opó¼nieniu;d) powstaniu opó¼nienia w realizacji umowy spowodowane przez w³adze publiczne i/lub samorz±du w tym instytucje publiczne zaanga¿owane w realizacjê inwestycji, pomimo przestrzegania przez Wykonawcê/Zamawiaj±cego procedur i/lub przepisów – zmiana terminu realizacji;e) konieczno¶ci zmiany rozwi±zañ projektowych i realizacyjnych wynikaj±cych ze zmiany uwarunkowañ realizacji robót okre¶lonych/przyjêtych w Dokumentacji Projektowej, w szczególno¶ci takich jak: zmiana uwarunkowañ geotechnicznych, kolizja z niezinwentaryzowanym uzbrojeniem sieci, niedok³adno¶ci /nieprecyzyjno¶ci mapy zasadniczej, niedok³adno¶ci/nieprecyzyjno¶ci uzgodnieñ bran¿owych, zmiana uzgodnieñ bran¿owych, itp. – zmiana terminu realizacji i/lub wynagrodzenia i/lub zmiana rozwi±zañ technicznych [roboty zamienne] odpowiadaj±ca dokonanej zmianie;f) konieczno¶æ realizacji robót dodatkowych, o których mowa w § 2 ust. 2 projektowanych postanowieñ umowy, niezbêdnych do prawid³owego wykonania niniejszej umowy – zmiana terminu realizacji zamówienia w zale¿no¶ci od przypadku;g) w przypadku wyst±pienia istotnego odst±pienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowê w rozumieniu art. 36a ust. 5 ustawy Prawo Budowlane (Dz.U. z 2020 r. poz.1333 z pó¼niejszymi zmianami) – zmiana terminu realizacji i/lub wynagrodzenia w zale¿no¶ci od przypadku.4. Zmiany umowy bêd± dokonywane poprzez kolejno numerowane aneksy sporz±dzone przez strony w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-05-13 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Sposób z³o¿enia oferty opisany zosta³ w Instrukcji u¿ytkownika dostêpnej na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-13 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-06-11
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Termin wykonania zamówienia – od dnia podpisania umowy do 120 dni kalendarzowych. 2. Zamawiaj±cy w my¶l art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych wszystkie prace fizyczne zwi±zane z wykonywaniem wszystkich robót objêtych przedmiotem zamówieniem, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, tj. wykonywanie czynno¶ci opisanych w Dokumentacji projektowej na stanowiskach: pracownicy fizyczni/budowalni (robotnik budowalny, pomocnik budowlany, brygadzista, majster itp.), operatorzy maszyn i urz±dzeñ budowlanych, kierowcy. Obowi±zek, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie dotyczy w szczególno¶ci osób fizycznych prowadz±cych dzia³alno¶æ gospodarcz± polegaj±c± na ¶wiadczeniu us³ug najmu sprzêtu wraz z us³ug± operatorsk±, je¿eli wykonuj± oni przedmiotowe prace bezpo¶rednio. Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez wykonawcê wymagañ zwi±zanych z zatrudnianiem tych osób, a tak¿e sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ okre¶lono w projektowanych postanowieniach umowy.3. Nazwa zamówienia: Rozbudowa ul. Obywatelskiej od ul. Miko³owskiej do ul. Browarowej w Tychach w zakresie rozbudowy skrzy¿owania DK-44 – Obywatelska-Podleska i rozbudowy ul. Podleskiej od ul. Wa³owej do ul. Miko³owskiej2021-04-26 Biuletyn Zamówieñ Publicznych | Og³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane |
INNE PRZETARGI Z TYCHÓW
- Kompleksowe utrzymanie czysto¶ci na terenach administrowanych przez "¦ródmie¶cie" Sp. z o.o.
- Remont lokalu mieszkalnego w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. Bukowej 27/5 administrowanego przez Miejski Zarz±d Budynków Mieszkalnych w Tychach
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje boiska - Orlik 2012" przy ul. Borowej w Tychach
- Remont dróg gruntowo-¿u¿lowych na terenie miasta Tychy w 2025 r.
- Dostawa i wdro¿enie zintegrowanego systemu informatycznego do obs³ugi gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Miasta Tychy
- Dostawa oleju napêdowego grzewczego Ekoterm Plus lub równowa¿nego dla Zespo³u Szkolno - Przedszkolnego nr 5 w Tychach w 2025 r.
wiêcej: przetargi w Tychach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zadaszonej sceny przy budynku Wie¿y Ariañskiej w Wojciechowie
- Rozbudowa budynku GOZ o windê osobow± z wiatro³apem w ramach projektu "Poprawa dostêpno¶ci do us³ug spo³ecznych i zdrowotnych poprzez rozbudowê budynku Gminnego O¶rodka Zdrowia w Koñskowoli"
- Utrzymanie i remonty urz±dzeñ drogowej sygnalizacji ¶wietlnej wraz z systemem ITS GENEO-CONNECTOR na terenie miasta W³oc³awek w 2025 r.
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 3718P w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów w ¦rodzie Wielkopolskiej
- Przykrycie rowu wraz z utwardzeniem terenu przy Domu Kultury filia Wilkowyja w Rzeszowie przy ul. Jana Olbrachta 120
- Roboty budowlane w zakresie utworzenia i funkcjonowania placówki wsparcia dziennego w Rzeszowie przy ul. Kraszewskiego 1
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.