Ogłoszenie z dnia 2023-01-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00096267/01 - Wynik z dnia 2023-02-15
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług w zakresie dożywiania dzieci - gorące posiłki dla uczniów Szkoły Podstawowej w Rybnie z wydawaniem, dowozem na wskazane miejsce i zapewnieniem jednorazowych naczyń i sztućców
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Rybnie
1.3.) Oddział zamawiającego: SP Rybno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000270515
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wyzwolenia 12
1.5.2.) Miejscowość: Rybno
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-220
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szkolarybno@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: sprybno.edupage.org
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie dożywiania dzieci - gorące posiłki dla uczniów Szkoły Podstawowej w Rybnie z wydawaniem, dowozem na wskazane miejsce i zapewnieniem jednorazowych naczyń i sztućców
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-69a13f57-9726-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00041585
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-69a13f57-9726-11ed-94da-6ae0fe5e71593.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl ; https://sprybno.edupage.org
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje znajdują się w Rozdziale 7 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje znajdują się w Rozdziale 18 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje znajdują się w Rozdziale 18 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SP.26.1.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dożywiania dzieci w formie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych na terenie gminy Rybno wraz z dowozem na wskazane miejsce i zapewnieniem jednorazowych naczyń i sztućców, w dniach nauki szkolnej zgodnie z wymogami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia, oraz ustawy z dnia14marca1985r. Państwowej Inspekcji Sanitarnej Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego, które odbywać się będzie w dniach nauki szkolnej.
Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach oraz niniejsza specyfikacja. Wykonawca ma obowiązek precyzyjnego informowania o składzie potraw oraz alergenach w nich zawartych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011r.w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności oraz niniejsza specyfikacja.
Posiłki do szkoły należy dostarczyć do godziny 10.30
Zamawiający zastrzega sobie:
1) możliwość zawieszenia usług dożywiania uczniów w Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Rybnie w razie decyzji organu prowadzącego szkołę o wprowadzeniu trybu nauki w formie zdalnej.
W okresie od 20 lutego 2023r. do 22 grudnia 2023r. (ok.150 dni) planowana liczba dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu
w Rybnie zostanie objętych dożywianiem wynosi ok. 100 os. (zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości posiłków w zależności od potrzeb).
2) Obiady jednodaniowe będą dostarczane w dni nauki szkolnej
Poniedziałek, Środa
zupa (400 ml), pieczywo
Wtorek, Czwartek, Piątek
drugie danie (300 g) w tym:
– mięso, ryba, pierogi lub kopytka (100 g)
– ziemniaki, ryż, kasza (150 g), sos
– surówka, marchewka gotowana, buraczki wiórki, ogórek kiszony (50g)
– naleśniki, krokiety lub makaron z sosem (300 g)
- sok w kartoniku (200 ml) (różnorodny smakowo w danym tygodniu)
Posiłki muszą być sporządzone w dniu dostawy i zgodnie z wymaganiami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego. Posiłki muszą być wykonywane ze świeżych artykułów spożywczych posiadających aktualne terminy ważności oraz zgodne z wykazem wymagań jakie zastały określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży.
3) Wykonawca będzie podawał jadłospis miesięczny z 7-dniowym wyprzedzeniem do akceptacji dyrektora szkoły.
4) Zamawiający, nie dopuszcza, aby w ciągu jednego tygodnia (10 dni) wystąpiła powtarzalność tego samego rodzaju posiłku. Posiłki mają być urozmaicane i o odpowiedniej wartości odżywczej dla danej grupy wiekowej.
5) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
6) Wymagana jest staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
7) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
8) Posiłki należy dostarczyć w ramach kosztów własnych, a także zapewnić na własny koszt personel do wydawania posiłków oraz naczynia i sztućce jednorazowego użytku.
9) Posiłki muszą być sporządzane zgodnie z wymaganiami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016r.w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach.
10) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia termosów oraz jednorazowych naczyń i sztućców do wydawania posiłków oraz powinien dysponować środkiem transportu przystosowanym do przewozu żywności.
Warunki przygotowania posiłków
a) W niniejszym zamówieniu przez posiłek należy rozumieć posiłek gorący o jakości i wartości odżywczej i kalorycznej zgodnej z wymogami obowiązującymi w żywieniu dzieci i młodzieży.
b) Posiłki wydawane będą w dniach nauki szkolnej (ok. 150 dni ), w roku szkolnym od lutego do grudnia 2023 r.
c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby i rodzajów posiłków w zależności od zaistniałych potrzeb.
d) Zamawiający zastrzega u Wykonawcy możliwość wykupienia posiłków przez uczniów nie objętych dożywianiem w cenie podanej przez Wykonawcę w złożonej ofercie.
e) Wybrany wykonawca zobowiązany jest do odbioru resztek i odpadów pokonsumpcyjnych pozostałych po spożyciu posiłków w danym dniu w tym zużyte naczynia i sztućce jednorazowe.
f) W przypadku podejrzenia, że dostarczone posiłki są nieświeże, bądź swym wyglądem budzą wątpliwości co do jakości, Zamawiający może takich posiłków nie przyjąć. W takim przypadku nie przysługuje wynagrodzenie za te posiłki.
g) Wykonawca pobiera i przechowuje próby pokarmowe do celów sanitarno – epidemiologicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
h) Zamawiający zastrzega sobie prawo do okresowej kontroli zgodności dostarczanych posiłków. Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest umożliwić Zamawiającemu pobranie próbek posiłków wydawanych uczniom do spożycia w danym dniu w celu zbadania kaloryczności posiłku, zawartości białka, węglowodanów itp. koszt takich badań ponosi Wykonawca.
i) W przypadku zmiany obowiązujących w dniu ogłoszenia przetargu przepisów prawnych dotyczących dożywiania dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych Wykonawca ma obowiązek uwzględnić obowiązujące przepisy prawne w trakcie realizacji zadania co nie będzie miało żadnego wpływu na jego wynagrodzenie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-02-20 do 2023-12-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem 13 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość od miejsca przygotowania posiłków do siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający na potwierdzenie tego warunku wymaga, aby Wykonawca wykazał, że uzyskał:
- decyzję Państwowego Inspektoratu Sanitarnego zatwierdzającą lub warunkowo zatwierdzającą zakład wprowadzony do obrotu lub/i produkujący żywność lub/i
uzyskał wpis do rejestru zakładów, które wprowadzają do obrotu lub/i produkują żywność, o którym mowa w art. 61-67 ustawy z dnia 25 sierpnia2006r.
o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. 2020 poz. 2021 z późn. zm.);
- aktualne postanowienie Państwowej Inspekcji Sanitarnej o dopuszczeniu do użytkowania pojazdu, w którym dowożone będą posiłki.
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie.
Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże i przedstawi:
- wykaz głównych usług wykonanych na rzecz Zamawiających realizujących dożywianie w szkołach wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należytą starannością i z wyszczególnieniem ilości wydanych dziennie posiłków( minimum 100). W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie;
- wykaz osób zdolnych do wykonania zamówienia. Wykonawca wykaże że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, w tym 1 osobę odpowiadającą za sporządzanie jadłospisu z podaniem gramatury i kaloryczności posiłków, zgodnie z zasadami Instytutu i Żywienia i potwierdzi to wykazem osób, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia oraz oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane kwalifikacje.
Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie.
Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano
w rozdziale 6 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: – kserokopia decyzji Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego zatwierdzająca lub warunkowo zatwierdzająca zakład wprowadzający do obrotu lub/i produkujący żywność lub/i zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów, które wprowadzają do obrotu lub/i produkują żywność, o którym mowa w art. 61-67 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia,
- kserokopię postanowienia Państwowej Inspekcji Sanitarnej o dopuszczeniu do użytkowania pojazdu, w którym dowożone będą posiłki,
– wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 5 do SWZ,
- wykaz usług wykonanych na rzecz Zamawiających realizujących dożywianie w szkołach wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należytą starannością i z wyszczególnieniem ilości wydanych dziennie posiłków (minimum 100) , sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 6 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wzór umowy stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454 - 455 ustawy Pzp oraz postanowień wzoru umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-01-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-26 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-02-24
INNE PRZETARGI RYBNO
- Sporządzenie planu ogólnego Gminy Rybno
- Świadczenie usług w zakresie dożywiania dzieci - gorące posiłki dla uczniów Szkoły Podstawowej w Rybnie z wydawaniem, dowozem na wskazane miejsce i zapewnieniem jednorazowych naczyń i sztućców.
- Dostawa i zakup ciągnika rolniczego wraz z osprzętem: pługiem do odśnieżania, posypywarką, ładowaczem czołowym, przyczepą samowyładowczą i koparką zawieszaną do ciągnika.
więcej: przetargi RYBNO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi cateringowej w zakresie zapewnienia posiłków dla placówek oświatowych na terenie Gminy Zbuczyn
- Świadczenie usługi cateringowej w zakresie zapewnienia posiłków dla placówek oświatowych oraz Dziennego Domu Senior+ w Zbuczynie
- "Usługa cateringowa polegająca na przygotowaniu i dostarczeniu posiłków do Centrum Administracyjnego do Obsługi Placówek Socjalizacyjnych w Miechowie"
- Świadczenie usług cateringowych w zakresie przygotowania i dostawy wyżywienia dla dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 2 .... - II postępowanie
- Przygotowanie i dostawa posiłków dla wychowanków Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 111 im. S Starzyńskiego przy ul. Różanej 22/24 w Warszawie
- Przygotowanie i dostawa posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej im. Franciszka Świebockiego w Barcicach w okresie od stycznia do czerwca 2025 r.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.