Ogłoszenie z dnia 2024-01-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00508245/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-23
- 2023/BZP 00553073/01 - Wynik z dnia 2023-12-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
2023- Świadczenie usług pogrzebowych dla potrzeb Ośrodka Pomocy Społecznej w Gliwicach na rok 2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GLIWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003451973
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Górnych Wałów 9
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32/335 97 00
1.5.8.) Numer faksu: 32/230 80 27
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@ops.gliwice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://opsgliwice.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e9d06a5f-885d-11ee-b55a-a22b2d7f700e1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
2023- Świadczenie usług pogrzebowych dla potrzeb Ośrodka Pomocy Społecznej w Gliwicach na rok 20242.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9d06a5f-885d-11ee-b55a-a22b2d7f700e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00042632
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029950/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Usługi pogrzebowe
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00508245
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OPS-ZP.321.29.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 517508,40 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I – pogrzeby z kremacją oraz tradycyjne1. Pogrzeby będą sprawiane wyłącznie na terenie Miasta Gliwice osobom zmarłym na terenie Gliwic.
2. Maksymalna ilość pogrzebów z kremacją w zamówieniu podstawowym wynosi 60, a pogrzebów tradycyjnych 5.
3. W okresie obowiązywania umowy Zamawiający zapewnia, że minimalna liczba pogrzebów z kremacją wyniesie 40, a pogrzebów tradycyjnych 1. Ilość pogrzebów w skali 1 roku jest uzależniona od bezpośrednich potrzeb Zamawiającego, który zastrzega sobie prawo do zwiększenia liczby pogrzebów z kremacją określonej w pkt. 2 do 20% (tj. do 72 pogrzebów) oraz pogrzebów tradycyjnych określonych w pkt. 2 do 40% (tj. do 7 pogrzebów).
4. Zamawiający zastrzega, że zapłaci Wykonawcy za faktyczną liczbę przeprowadzonych pogrzebów, nie mniej niż 40 pogrzebów z kremacją i 1 pogrzebów tradycyjnych.
5. Szczegółowy przedmiot zamówienia określa załącznik nr 1 do umowy.
6. Podstawą do realizacji usługi sprawienia pogrzebu będzie pisemne zlecenie pogrzebu i zlecenie przewozu zwłok podpisane przez osoby upoważnione.
7. Wykonawca zobowiązuje się zabrać zwłoki po otrzymaniu drogą elektroniczną zlecenia na przewiezienie zwłok do własnej/wynajmowanej chłodni i przechować je do dnia pogrzebu. Zamawiający nie wystawi zlecenia przewiezienia zwłok w przypadku powzięcia informacji, że ciało już przebywa w chłodni Wykonawcy. W tym przypadku podstawą do realizacji usługi sprawienia pogrzebu będzie wyłącznie zlecenie pogrzebu.
8. Zamawiający pokrywa koszty przechowywania zwłok w chłodni od dnia wydania zlecenia na przewiezienie zwłok do dnia kremacji lub pogrzebu a w przypadku braku zlecenia na przewóz zwłok koszty przechowywania zwłok w chłodni będą pokrywane od dnia wpływu do tut. Ośrodka prośby o sprawienie pogrzebu.
9. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usługi w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zlecenia pogrzebu od Zamawiającego. Termin ten może ulec wydłużeniu za zgodą lub na prośbę Zamawiającego w szczególnie uzasadnionych przypadkach, takich jak np.: konieczność nawiązania kontaktu z rodziną zmarłego, przedłużającego się terminu kremacji, rezerwacja terminu u Mistrza Ceremonii/Kapłana, wypadające w tym okresie dni świąteczne. O każdym przypadku wydłużenia tego terminu – nie na prośbę Zamawiającego – Wykonawca zobowiązuje się poinformować Zamawiającego drogą elektroniczną podając przyczynę przedłużenia.
10. Wykonawca zobowiązuje się przekazać drogą elektroniczną informację o terminie (data
i godzina) oraz miejscu pogrzebu nie później niż 24 godziny przed uroczystością pogrzebową.
11. Zakres wykonania usługi pogrzebowej obejmuje załatwienie w imieniu Zamawiającego wszelkich formalności związanych ze zgonem i pogrzebem w urzędach, parafiach i na cmentarzach (w tym uzyskanie karty zgonu i aktu zgonu).
12. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenie zapłaty za posługę Mistrza Ceremonii/Kapłana. Zamawiający opłaci faktycznie poniesiony koszt zgodnie
z przedstawionym potwierdzeniem zapłaty do maksymalnej kwoty uwzględnionej
w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia - formularz cenowy.
13. Przewozy zwłok odbywać się będą na terenie gminy Gliwice, za wyjątkiem przewozu zwłok w związku z kremacją.
14. Pogrzeby mają odbywać się na cmentarzach komunalnych na terenie Gliwic. W szczególnych przypadkach, za zgodą Zamawiającego, pogrzeb może odbyć się na innym cmentarzu, niż komunalny, na terenie Gliwic, jeżeli osoba zmarła posiada grób rodzinny. Warunkiem jest zobowiązanie przez osoby wnoszące prośbę do pokrycia różnicy pomiędzy kosztem ustalonym w umowie, a faktycznym kosztem pogrzebu na wskazanym cmentarzu jeżeli jest wyższy.
15. Zamawiający nie pokrywa kosztów chłodni i przewozu zwłok w przypadkach, w których zwłoki zostały zabrane przez inny zakład pogrzebowy, a obowiązek sprawienia pogrzebu należy do Ośrodka Pomocy Społecznej w Gliwicach.
16. Zamawiający nie pokrywa żadnych kosztów związanych z pogrzebem w przypadkach, gdy po wydaniu zlecenia na przewiezienie zwłok/zlecenia pogrzebu zgłosi się rodzina, która sprawi pogrzeb we własnym zakresie i na własny koszt.
17. W szczególnych przypadkach, z uwagi na nietypową budowę ciała zmarłego lub przeszkody techniczne Zamawiający dopuszcza zwiększenie opłat, jednak nie więcej niż 15 % ceny
z formularza cenowego - załącznika nr 1 do umowy, tylko w pozycjach, na które ma wpływ wielkość ciała osoby zmarłej.
18. W przypadku pogrzebu osób zmarłych na chorobę wywołaną wirusem SARS-CoV-2 lub choroby zakaźne określone w wykazie, o którym mowa w art. 9 ust 3a ustawy z dnia
31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych Zamawiający dopuszcza zwiększenie opłat, jednak nie więcej niż 20 % ceny z formularza cenowego - załącznika nr 1 do umowy, tylko w pozycjach, na które ma wpływ stosowanie specjalnych środków ostrożności o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 3 kwietnia 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi. Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania, że pogrzeb dotyczy osoby zmarłej w wyniku lub
z podejrzeniem choroby zakaźnej.
19. Wykonawca zobowiązuje się do wymiany tabliczki nagrobkowej na własny koszt, na żądanie zamawiającego, w przypadku otrzymania informacji z Policji lub prokuratury o ustaleniu tożsamości osoby pochowanej jako „NN”.
20. Wykonawca zobowiązuje się do zawieszenia klepsydry na bramie cmentarza na własny koszt, nie później niż 24 godziny przed uroczystością pogrzebową.
21. W przypadku pogrzebu tradycyjnego Wykonawca zobowiązuje się do wykonania obramowania grobu nie później niż 3 miesiące od daty pogrzebu.
22. Tutejszy Ośrodek pokrywa koszt pochowania osób zmarłych uwzględniając jedynie pozycje wymienione w załączniku nr 1 do Umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 98370000-7 - Usługi pogrzebowe i podobne
4.5.5.) Wartość części: 508159,66 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II – pogrzeby dzieci martwo urodzonych bez względu na czas trwania ciąży1. Pogrzeby będą sprawiane wyłącznie na terenie Miasta Gliwice, na Cmentarzu Centralnym przy ul. Kozielskiej 120 w miejscu specjalnie do tego wyznaczonym i przygotowanym przez Zarząd Cmentarza.
2. Podstawą do realizacji usługi kremacji i sprawienia pogrzebu będzie pisemne zlecenie Zamawiającego podpisane przez osoby upoważnione.
3. Wykonawca zobowiązuje się zabrać ze szpitala zwłoki dzieci martwo urodzonych w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zlecenia od Zamawiającego.
4. Wykonawca zobowiązuje się, dokonywać zbiorowej kremacji zwłok o których mowa w pkt. 3 i nieodpłatnie przechować urnę z prochami do dnia pogrzebu.
5. Prochy z więcej niż jednej kremacji mają być gromadzone i przechowywane w jednej urnie do dnia pogrzebu.
6. W okresie obowiązywania umowy Zamawiający zapewnia, że liczba pogrzebów wyniesie 2.
7. Szczegółowy przedmiot zamówienia określa załącznik nr 1 do umowy.
8. Pochówek urny z popiołami będzie odbywał się dwa razy w roku – w dniu 25 marca (Dzień Świętości Życia) oraz 15 października (Dzień Dziecka Utraconego), lub w kolejny dzień roboczy (jeśli termin przypada w święto lub dzień wolny) każdego roku kalendarzowego.
9. Wykonawca zobowiązuje się do zawieszenia klepsydry na bramie cmentarza na własny koszt, nie później niż 72 godziny przed uroczystością pogrzebową.
10. Zakres wykonania usługi pogrzebowej obejmuje załatwienie w imieniu Zamawiającego wszelkich formalności związanych z pogrzebem.
11. Wszystkie niezbędne przewozy zwłok (w dni powszednie, niedziele i święta) odbywać się będą na terenie gminy Gliwice, za wyjątkiem przewozu zwłok w związku z kremacją.
12. Prowadzenie Ceremonii pochówku będzie powierzone Mistrzowi Ceremonii.
13. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenie zapłaty za posługę Mistrza Ceremonii.
Zamawiający opłaci faktycznie poniesiony koszt zgodnie z przedstawionym potwierdzeniem zapłaty do maksymalnej kwoty uwzględnionej w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia - formularz cenowy.
14. Informujemy, że tutejszy Ośrodek zobligowany Ustawą o pomocy społecznej do sprawienia pogrzebu pokrywa koszt pochówku uwzględniając jedynie pozycje wymienione w załączniku nr 1 do Umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 98370000-7 - Usługi pogrzebowe i podobne
4.5.5.) Wartość części: 9348,74 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6200,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 9056,79 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6200,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Globgranit II Marek Sadek
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 882-121-66-91
7.3.3) Ulica: Tadeusza Kościuszki 95
7.3.4) Miejscowość: Pieszyce
7.3.5) Kod pocztowy: 58-250
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6200,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-01 do 2024-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zgodnie z art. 239 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) (zwanej dalej ustawa Pzp) - Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia.
Uzasadnienie faktyczne:
Wybrana oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów - jest zgodna z warunkami zamówienia i ustawą Prawo zamówień publicznych, a kwota mieści się w kwocie jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- "Modernizacja placu zabaw przy Szkole Podstawowej nr 21 (GBO 2025)"
- "Modernizacja placu zabaw przy Szkole Podstawowej nr 21 (GBO 2025)"
- Dostawy artykułów ogólnospożywczych do Aresztu Śledczego w Gliwicach
- Modernizacja pomieszczeń w pawilonie II schroniska dla zwierząt w Gliwicach w systemie zaprojektuj i wybuduj
- Szkolenia dla kadry naukowej w zakresie kształtowania kompetencji na rzecz transformacji - English in Biomedical Engineering. Znak sprawy: DZPZ.283.27.2025.EK
- Dostawy pieczywa do Aresztu Śledczego w Gliwicach
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług odbioru, transportu i przechowywania zwłok oraz wykonywania sekcji zwłok pacjentów zmarłych w Zagłębiowskim Szpitalu Klinicznym
- Kompleksowe usługi pogrzebowe. Część 1 - dwukrotna organizacja pochówków dzieci martwo urodzonych
więcej: Usługi pogrzebowe i podobne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.