Ogłoszenie z dnia 2023-01-19
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa i przebudowa sieci wodociągowej oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Suchodaniec
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA IZBICKO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413219
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Powstańców Śląskich 12
1.5.2.) Miejscowość: Izbicko
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-180
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 774617221
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@izbicko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.izbicko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa i przebudowa sieci wodociągowej oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Suchodaniec
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-937687b4-972b-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00043475
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00034591/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbudowa i przebudowa sieci wodociągowej oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Suchodaniec
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-937687b4-972b-11ed-b4ea-f64d350121d23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) portalu: e-zamowienia.gov.pl
2) ePUAPu https://epuap.gov.pl
3) poczty elektronicznej: przetargi@izbicko.pl
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na platformie ezamowienia.gov.pl. Wykonawca posiadający konto na platformie ezamowienia.gov.pl ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz formularza do komunikacji.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: . Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z serwisu dostępnym pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu.
5. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformy ezamowienia.gov.pl, określone w Regulaminie korzystania z Platformy e-Zamówienia oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy e-Zamówienia przestrzegać postanowień tego regulaminu.
6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na Platformie e-Zamówienia.
7. Dane postępowania można wyszukać na liście wszystkich postępowań klikając opcję „Biuletyn Zamówień Publicznych”- postępowania
8. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
9. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Informacje o sposobie komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami w inny
sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w przypadku zaistnienia
jednej z sytuacji określonych w art. 65 ust. 1, art. 66 i art. 69 pzp:
Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób, niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Pzp z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, pliki należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 5. Postanowienia dotyczące przetwarzania danych osobowych:
1) Zamawiający informuję, że dane osobowe pozyskane w związku z przeprowadzeniem niniejszego postępowania przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "Rozporządzenie RODO" w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
2) Administratorem danych osobowych jest Zamawiający. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień publicznych, wydane na jej podstawie akty wykonawcze, a także ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Sławomir Biliński tel.668620696, adres e-mail: bil102@onet.pl
3) Dane osobowe będą przetwarzane, z uwzględnieniem przepisów prawa, w celu:
a) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
b) zawarcia i realizacji umowy z wyłonionym w niniejszym postępowaniu wykonawcą,
c) dokonania rozliczenia i płatności związanych z realizacją umowy,
d) przeprowadzenie ewentualnych postępowań kontrolnych i / lub audytu przez komórki Zamawiającego i inne uprawnione podmioty,
e) udostępnienie dokumentacji postępowania i zawartej umowy jako informacji publicznej,
f) archiwizacji postępowania.
4) Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym.
5) Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie przez okres co najmniej 5 lat zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji. Dotyczy to wszystkich uczestników postępowania.
6) Osobie, której dane dotyczą przysługuje na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia RODO:
a) prawo dostępu do danych (art. 15),
b) prawo sprostowania danych (art. 16),
c) prawo do usunięcia danych (art. 17),
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18).
e) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
7) Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje:
a) prawo do usunięcia danych osobowych, "prawo do bycia zapomnianym" w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia RODO,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia RODO,
c) prawo sprzeciwu, o którym mowa w art. 21 Rozporządzenia RODO,
8) Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
9) Wystąpienie z żądaniem o którym mowa w pkt. 6 lub 7, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia niniejszego postępowania. Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania lub umowy.
10) Wykonawca pozyskując dane osobowe na potrzeby sporządzenia oferty zobowiązany jest wypełnić obowiązki wynikające m. in. z art 13 i 14 Rozporządzenia RODO. Wykonawca składając ofertę składa oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W przypadku gdy wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO treści oświadczenia wykonawca nie składa (usunięcie treści oświadczenia np. przez jego wykreślenie).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1441349042 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Rozbudowa i przebudowa sieci wodociągowej oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Suchodaniec.
Zakres inwestycji dotyczy rozbudowy i przebudowy sieci wodociągowej wraz z wymianą przyłączy do budynków oraz budowy sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i ciśnieniowej wraz z kanałami bocznymi i przepompowniami w miejscowości Suchodaniec z uwzględnieniem wymaganej rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ulicy 1 Maja w miejscowości Ligota Czamborowa.
Inwestorem jest Gmina Izbicko z siedzibą w Izbicku przy ul. Powstańców Śląskich 12, 47-180 Izbicko.
1. Charakterystyka zakresu inwestycji obejmującego sieć wodociągową:
Przedsięwzięcie polega na budowie nowej sieci wodociągowej rozdzielczej wraz z hydrantami oraz z przełączeniem do niej przewidzianych do wymiany przyłączy wodociągowych do posesji położonych w miejscowości Suchodaniec. Inwestycja jest spowodowana złym stanem technicznym istniejącej sieci z rur azbestowo-cementowych i stalowych co wymaga przebudowy systemu sieci wodociągowej.
W ramach projektowanego przedsięwzięcia w celu poprawy jakości wody dostarczanej do zabudowań w miejscowości Suchodaniec projektuje się przebudowę istniejącej sieci wodociągowej rozdzielczej poprzez jej odłączenie (rurociągi wyłączone z eksploatacji zostaną zdemontowane lub pozostaną w ziemi) i wykonanie nowych rurociągów wodociągowych wraz z hydrantami nadziemnymi i podłączeniem do nowej sieci wszystkich istniejących przyłączy wodociągowych.
Na obszarze objętym przedsięwzięciem sieć wodociągowa rozdzielcza prowadzona będzie głównie w obszarze istniejących układów komunikacyjnych w celu zapewnienia dostawy wody do wszystkich istniejących budynków oraz do działek przewidywanych do zabudowy na przedmiotowym obszarze zgodnie z aktualnie obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
W ramach przedsięwzięcia w okresie realizacji należy zapewnić stałe zaopatrzenie w wodę posesji, a przerwy w dostawie związane powinny być jedynie z podłączeniem nowych odcinków rurociągów. Odcinki istniejącej sieci odkryte w trakcie wykonywania wykopów wraz z armaturą (hydranty, zasuwy itp.) należy zdemontować, a wytworzone odpady zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zakłada się pozostawienie w ziemi części istniejących rur sieci wodociągowej na odcinkach gdzie wykop nie przebiega w jej zasięgu, takie odcinki po odcięciu dopływu wody należy z obu stron zaślepić.
Planuje się podłączenie projektowanego rurociągu wodociągowego do istniejącej sieci wodociągowej z rur PE o średnicy zewnętrznej 110mm w rejonie skrzyżowania ul. Ligonia z ul. Reymonta oraz do istniejącej sieci wodociągowej z rur PVC o średnicy 110mm w rejonie miejscowości Otmice.
Rurociąg wodociągowy rozdzielczy sieciowy zostanie wykonany z rur ciśnieniowych do wody PE100 SDR17 PN10 o średnicy Ø110x6,6mm (DN100). Przewiduje się również wykonanie nowych hydrantów nadziemnych DN80, które zostaną zlokalizowane w miejscach wskazanych na projekcie. Hydranty zostaną połączone z projektowaną siecią wodociągową za pomocą kształtek żeliwnych oraz krótkich odcinków z rur PE100 SDR17 PN10 o średnicy Ø90x5,4mm (DN80). Ze względu na brak możliwości lokalizacji hydrantu nadziemnego na końcu odcinka sieci wodociągowej w ul. Kochanowskiego zaprojektowano jeden hydrant podziemny oznaczony Hp17.
Zakres rzeczowy rozbudowy i przebudowy sieci wodociągowej wraz z wymianą przyłączy obejmuje wykonanie:
- rurociąg sieciowy rozdzielczy z rur ciśnieniowych do wody
PE100 SDR17 PN10 o średnicy Ø110x6,6mm (DN100) - 6924,0 m
- rurociąg sieciowy rozdzielczy z rur ciśnieniowych do wody
PE100 SDR17 PN10 o średnicy Ø90x5,4mm (DN80) - 100,5 m
- hydrant nadziemny DN80 z zasuwą odcinającą - 43 kpl.
- hydrant podziemny DN80 z zasuwą odcinającą - 1 kpl.
- kompletne węzły wodociągowe z kształtkami, złączkami i zasuwami
klinowymi kołnierzowymi DN100 typu E z obudową i skrzynką uliczną - 16 kpl.
- obejma do nawiercana do rur Dz110mm z odejściem
kołnierzowym DN80mm wraz z zasuwą, obudową i skrzynką uliczną - 2 kpl.
- rurociąg przyłączy z rur PE100 SDR17 PN10 o średnicy Ø90x5,4mm - 18,0 m
- studzienka wodomierzowa DN1000 wraz z wyposażeniem wewnętrznym - 2 kpl.
- nawiertka do rur Dz110mm z odejściem dla rur Dz32mm
wraz z zasuwą, obudową i skrzynką uliczną - 152 kpl.
- rurociąg przyłączy z rur PE100 SDR17 PN10 o średnicy Ø32x2,0mm - 2787,0 m
- studzienka wodomierzowa DN500 wraz z wyposażeniem wewnętrznym - 10 kpl.
- zestaw wodomierzowy wraz z zaworami i złączkami
do zabudowy wewnątrz budynku - 94 kpl.
2. Charakterystyka zakresu inwestycji obejmującego sieć kanalizacyjną sanitarną:
W ramach niniejszego przedsięwzięcia przewiduje się wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-ciśnieniowej w miejscowości Suchodaniec w celu zebrania ścieków bytowych pochodzących z obszarów zabudowanych na tym terenie i ich odprowadzenie dalej do systemu kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ligota Czamborowa, z uwzględnieniem wymaganej rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ulicy 1 Maja w miejscowości Ligota Czamborowa. Włączenie projektowanej kanalizacji do systemu kanalizacyjnego w miejscowości Ligota Czamborowa planowane jest do istniejącej sieci kanalizacyjnej ks200 w ulicy 1 Maja.
Trasę projektowanej kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz rurociągów tłocznych ze względu na istniejące uwarunkowania terenowe przewidziano w pasie dróg gminnych: ulicy Ligonia, Reymonta, Mickiewicza, Konopnickiej, Kochanowskiego, Wyzwolenia oraz dróg powiatowych: ulicy Dębowej i Kadetów Lwowskich, a także dróg wewnętrznych. W ramach przedsięwzięcia przewidywane jest również wykonanie metodą bezwykopową przejścia pod jezdnią drogi krajowej nr 94 (w miejscu skrzyżowania z ulicą Kadetów Lwowskich) oraz pod korytem rzeki Sucha (w miejscu skrzyżowania z ulicą Mickiewicza). Częściowo projektowaną kanalizację usytuowano w pasach drogowych dróg wewnętrznych, a także w obszarze działek prywatnych (kanały boczne do podłączenia posesji).
Lokalizacja projektowanych przepompowni ścieków planowana jest w na terenie działek gminnych tj. przepompownia PS-2 na działce nr 330/2 w ciągu ul. Ligonia i przepompownia PS-3 na działce nr 289 w ciągu ulicy Mickiewicza) oraz na terenie działek prywatnych tj. przepompownia PS-1 na działce nr 329 przy ul. Reymonta i przepompownia PS-4 na działce nr 701/28. Ich usytuowanie w sąsiedztwie układów komunikacyjnych zapewnia bezproblemowy dojazd w celach eksploatacyjnych i porządkowych.
Zakres rzeczowy budowy sieci kanalizacyjnej sanitarnej obejmuje wykonanie:
- kanały grawitacyjne sieciowe z rur Dz200mm PVC-U SN12 SDR34 - 5699,0m
- kanały boczne grawitacyjne z rur Dz160mm PVC-U SN12 SDR34 - 936,0m
- studzienka sieciowa rewizyjna Ø1000mm betonowa - 218 szt.
- studzienka przyłączeniowa Ø425mm z tworzywa sztucznego - 149 szt.
- sieciowa przepompownia ścieków PS-1 z wyposażeniem wewnętrznym,
sterowaniem i zagospodarowaniem terenu oraz zasilaniem energetycznym - 1 kpl.
- sieciowa przepompownia ścieków PS-2 z wyposażeniem wewnętrznym,
sterowaniem i zagospodarowaniem terenu oraz zasilaniem energetycznym - 1 kpl.
- sieciowa przepompownia ścieków PS-3 z wyposażeniem wewnętrznym,
sterowaniem i zagospodarowaniem terenu oraz zasilaniem energetycznym - 1 kpl.
- sieciowa przepompownia ścieków PS-4 z wyposażeniem wewnętrznym,
sterowaniem i zagospodarowaniem terenu oraz zasilaniem energetycznym - 1 kpl.
- przydomowa przepompownia ścieków wraz z wewnętrznym
(zalicznikowym) zasilaniem energetycznym - 2 kpl.
- rurociąg tłoczny sieciowy z rur PE 100 SDR 17 PN10
o średnicy 110x6,6mm - 2131,0m
- rurociąg tłoczny sieciowy z rur PE 100 SDR 17 PN10
o średnicy 90x5,4mm - 901,5 m
- rurociąg tłoczny sieciowy z rur PE100 SDR17 PN10
o średnicy 63x3,8mm - 224,0 m
- rurociąg tłoczny boczny z rur PE100 SDR17 PN10
o średnicy 63x3,8mm - 72,0 m
- systemowa studzienka rozprężna Ø1000mm z tworzyw sztucznych - 6 kpl.
- studzienka rewizyjna Ø1200mm betonowa na rurociągu tłocznym - 10 kpl.
Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik nr 10 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: kryterium wyboru
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) OKRES RĘKOJMI ZA WADY I GWARANCJI JAKOŚCI NA CAŁY ZAKRES ZAMÓWIENIA
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
-zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
- zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie:
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: - Wymagane jest posiadanie przez wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na kwotę, nie mniejszą niż 9.000 000,00 zł (słownie: dziewięć milionów zł) . Załączyć dokument potwierdzający opłacenie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
- Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie ( 2 ) roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj.:
• jedną (1) robotę budowlaną polegającą na rozbudowie lub budowie sieci wodociągowej o długości nie mniejszej niż 1 km
• jedną (1) robotę polegającą na budowie kanalizacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 4,5 km
- Wykonawca winien dysponować lub będzie dysponował osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tj. co najmniej:
• jedną (1) osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami bez ograniczeń do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych, będącą czynnym członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego,
• jedną (1) osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności drogowej bez ograniczeń, będącą czynnym członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego,
• jedną (1) osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami bez ograniczeń do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych, będącą czynnym członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art.108 ust.1 pkt.5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ
b) Odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
- Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie ( 2 ) roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj.:
• jedną (1) robotę budowlaną polegającą na rozbudowie lub budowie sieci wodociągowej o długości nie mniejszej niż 1 km
• jedną (1) robotę polegającą na budowie kanalizacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 4,5 km
załącznik nr 7 do SWZ
b) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- Wykonawca winien dysponować lub będzie dysponował osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tj. co najmniej:
• jedną (1) osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami bez ograniczeń do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych, będącą czynnym członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego,
• jedną (1) osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności drogowej bez ograniczeń, będącą czynnym członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego,
• jedną (1) osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami bez ograniczeń do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych, będącą czynnym członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego.
– załącznik nr 8 do SWZ
c) Dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia nie mniejszą niż 9.000 000,00 zł (słownie: dziewięć milionów zł). Załączyć dokument potwierdzający opłacenie.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - załącznik nr 1 do SWZ2) Oświadczenie wykonawcy z art.125 ust.1 ustawy Pzp (potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu) –załącznik nr 2 do SWZ
3) Oświadczenie wykonawcy z art.125 ust.1 ustawy Pzp (potwierdzenie braku podstaw wykluczenia) - załącznik nr 3 do SWZ
- Oświadczenia te stanowią dowody potwierdzający spełnianie warunków udziału i brak podstaw wykluczenia w postępowaniu odpowiednio na dzień składania ofert stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 2 i 3 składa każdy z wykonawców w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów – załącznik nr 4 do SWZ
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z własnym oświadczeniem z pkt.2 i 3 także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 5 do SWZ)
5) Oświadczenie podmiotu udostępniającego – załącznik nr 5 do SWZ
6) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art.108 ust.1 pkt.5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ
7) Wykaz robót budowlanych - załącznik nr 7 do SWZ
8) Wykaz osób – załącznik nr 8 do SWZ
9) Projekt umowy + karta gwarancyjna – załącznik nr 9 do SWZ
10) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 10 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Oświadczenie wykonawcy z art.125 ust.1 ustawy Pzp (potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu) –załącznik nr 2 do SWZOświadczenie wykonawcy z art.125 ust.1 ustawy Pzp (potwierdzenie braku podstaw wykluczenia) - załącznik nr 3 do SWZ
Oświadczenia te stanowią dowody potwierdzający spełnianie warunków udziału i brak podstaw wykluczenia w postępowaniu odpowiednio na dzień składania ofert stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 2 i 3 składa każdy z wykonawców w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów – załącznik nr 4 do SWZ
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z własnym oświadczeniem z pkt.2 i 3 także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 5 do SWZ)
Oświadczenie podmiotu udostępniającego – załącznik nr 5 do SWZ
Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art.108 ust.1 pkt.5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ
Wykaz robót budowlanych - załącznik nr 7 do SW
8) Wykaz osób – załącznik nr 8 do SWZ
pełnomocnictwo
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
kosztorysSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 200 000,00 zł słownie: dwieście tysięcy zł
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1) w pieniądzu,
2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572)
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
bank zamawiającego BANK BS LEŚNICA O. Izbicko
nr rachunku: 34 8907 1076 2006 5000 2017 0005 z adnotacją: wadium - Rozbudowa i przebudowa sieci wodociągowej oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Suchodaniec
5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego.
8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Wadium w postaci elektronicznej nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do Gwaranta.
9. Poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący wadium winno zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument ten winien obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji warunków zamówienia form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu.
11. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego umowy.2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie przedstawionej przez wykonawcę
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach:
3.1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
BS Leśnica oddział Izbicko 61 8907 1076 2006 5000 2017 0004
z adnotacją "zabezpieczenie należytego wykonania umowy - Rozbudowa i przebudowa sieci wodociągowej oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Suchodaniec
3.2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3.3) w gwarancjach bankowych,
3.4) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Dopuszcza się również:
3.6) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, 3.7) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego,
3.8) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów,
4. Sposób przekazania zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz:
sposób przekazania zabezpieczenia - Wykonawca przedstawi zamawiającemu potwierdzenie wniesienia zabezpieczenia najpóźniej w dniu podpisania umowy.
5. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane z zastrzeżeniem kwoty 30% wysokości zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. Pozostawiona kwota zostanie zwrócona nie później niż 15 dni po upływie rękojmi za wady.
6. Jeżeli o udzielenie zamówienia ubiegają się wykonawcy występujący wspólnie, ponoszą oni solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
7. Jeżeli wyłoniony wykonawca nie wniesie w określonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzi jedna z przesłanek unieważnienia postępowania.
8. W zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. od 449 do 453.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
projekt umowy załącznik nr 9 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-02-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma E-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-10 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Inwestycja współfinansowana z Rządowego Funduszu Polski ŁadPRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Budowa składnicy drewna nr 1 w leśnictwie Gaj
- Wykonanie robót awaryjnych oraz innych robót wynikających z bieżących kontroli celem prawidłowego utrzymania obiektów - roboty wod.-kan. - paczka nr 2
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.