eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnicaDostawa ambulansu sanitarnego (typu C) wraz z wyposa¿eniem dla SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w ¦widnicy



Og³oszenie z dnia 2021-04-30


Powi±zane og³oszenia:
Og³oszenie nr 2021/BZP 00045156 z dnia 2021-04-30

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa ambulansu sanitarnego (typu C) wraz z wyposa¿eniem dla SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w ¦widnicy

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Samodzielny Publiczny Zak³ad Opieki Zdrowotnej Powiatowe Pogotowie Ratunkowe w ¦widnicy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 891097676

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Le¶na 31

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@999.swidnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.999.swidnica.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa ambulansu sanitarnego (typu C) wraz z wyposa¿eniem dla SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w ¦widnicy

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c850e739-a9d7-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00045156

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-04-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

www.platformazakupowa.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu www.platformazakupowa.pl. Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem Formularza do komunikacji jako za³±czniki. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ za pomoc± poczty elektronicznej, na adres email: biuro@999.swidnica.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z Platformy dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu Platformy znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu www.platformazakupowa.pl.Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem Formularza do komunikacji jako za³±czniki. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ za pomoc± poczty elektronicznej, na adres email: biuro@999.swidnica.pl. Ofertê, w tym wszelkie dokumenty i o¶wiadczenia sporz±dza siê, pod rygorem niewa¿no¶ci:a) w formie elektronicznej (z kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lubb) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lubc) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem osobistym przez osoby upowa¿nione do sk³adania w imieniu wykonawcy o¶wiadczeñ woli.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZC/8/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest Dostawa ambulansu sanitarnego (typu C) wraz z wyposa¿eniem dla SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w ¦widnicy, opisanego szczegó³owo w za³±czniku nr 1 – Formularz rzeczowy oraz szkolenie pracowników Zamawiaj±cego z obs³ugi ambulansu i wyposa¿enia.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 34114121-3 - Karetki

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

42415320-7 - Wyposa¿enie pojazdów ratowniczych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ kryteriami oceny ofert podanymi poni¿ej

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry Funkcjonalne

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Wykonawca spe³ni poni¿szy warunek, je¶li wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³ co najmniej 2 dostaw ambulansu sanitarnego typ C o warto¶ci minimum 350 000 z³ brutto ka¿da dostawa.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 108 ust. 1 pkt. 1 i 2 oraz z art. 108 ust. 1 pkt. 4 ustawy pzp, dotycz±cej orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,b) o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r., poz. 1076, 1086) z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy, nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej.(wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy – wzór za³±cznik nr 8 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

1) dokumentu producenta (protokó³/raport z badañ) ambulansu, potwierdzaj±cego spe³nienie wymagañ wytrzyma³o¶ciowych zgodnie z norm± PN EN 1789 lub równowa¿n± wystawione przez niezale¿n± jednostkê notyfikacyjn±.2) Dokumenty potwierdzaj±ce spe³nienie przez oferowane NOSZE wymogów zgodnie z normami: EN PN 1865-3:2012 + A1:2015 (nosze o zwiêkszonej wytrzyma³o¶ci stosowane do du¿ych obci±¿eñ) lub normami równowa¿nymi; EN PN 1865-2:2010 + A1:2015 (nosze z zasilaniem) oraz potwierdzenie spe³nienia dynamicznej normy zderzeniowej EN 1789:2007 + A2:2014 - lub normami równowa¿nymi. Dokumenty potwierdzaj±ce spe³nienie ww. norm wystawione przez niezale¿n± jednostkê notyfikacyjn±.3) Dokumenty producenta noszy potwierdzaj±ce spe³nienie ni¿ej wymienionych norm lub norm równowa¿nych, wystawione przez niezale¿n± jednostkê notyfikacyjn± tj. dokumenty potwierdzaj±ce: elektryczny system mocowania noszy montowany bezpo¶rednio do pod³ogi ambulansu, umo¿liwiaj±cy za³adunek i roz³adunek pacjenta bez wysi³ku fizycznego o ud¼wigu minimum 390kg; system za³adunku zgodny z norm± PN-EN 1865-5:2012 lub norm± równowa¿n± oraz potwierdzenie spe³nienia dynamicznej normy zderzeniowej EN 1789 lub norm± równowa¿n±. 4) Do oferty nale¿y do³±czyæ homologacje cz±stkowe lub protoko³y z badañ wykonanych przez niezale¿n± jednostkê notyfikowan± dot. parametru: „Na prawej ¶cianie jeden fotel obrotowy, z systemem przesuwu wzd³u¿ noszy wyposa¿ony w bezw³adno¶ciowe, trzypunktowe pasy bezpieczeñstwa i zag³ówek, ze sk³adanym do pionu siedziskiem (³atwo sk³adanym ruchem jednej rêki) i regulowanym oparciem pod plecami (regulowany k±t oparcia - podaæ zakres regulacji. Fotel wyposa¿ony w czujniki niezapiêcia pasów bezpieczeñstwa w trakcie jazdy. Podaæ markê i model oferowanego fotela. Fotel wraz z systemem przesuwu przebadany na zgodno¶æ z REG 14 dla ,,typu pojazdu w odniesieniu do kotwiczeñ pasów bezpieczeñstwa" i REG 17 dla ,,typu pojazdu w odniesieniu do wytrzyma³o¶ci siedzeñ i ich mocowañ". Uwaga - ,,dla typu pojazdu" oznacza dla oferowanego samochodu”. 5) Do oferty nale¿y do³±czyæ homologacje cz±stkowe lub protoko³y z badañ wykonanych przez niezale¿n± jednostkê notyfikowan± dla parametru: „Przy ¶cianie dzia³owej u wezg³owia noszy fotel obrotowy tj. umo¿liwiaj±cy jazdê ty³em do kierunku jazdy, z elektrycznie zwalnianym systemem przesuwu, ze sk³adanym do pionu siedziskiem, zag³ówkiem (regulowanym lub zintegrowanym), bezw³adno¶ciowym pasem bezpieczeñstwa oraz regulowanym oparciem pod plecami (regulowany k±t oparcia - podaæ zakres regulacji). Fotel wyposa¿ony w czujniki nie zapiêcia pasów bezpieczeñstwa w trakcie jazdy. Podaæ markê i model oferowanego fotela. Fotel wraz z podstaw± przebadany na zgodno¶æ z REG 14 dla ,,typu pojazdu w odniesieniu do kotwiczeñ pasów bezpieczeñstwa" i REG 17 dla ,,typu pojazdu w odniesieniu do wytrzyma³o¶ci siedzeñ i ich mocowañ". Uwaga - ,,dla typu pojazdu" oznacza dla oferowanego samochodu”. 6) Certyfikat potwierdzaj±cy parametr: Rozk³adane porêcze boczne zwiêkszaj±ce powierzchniê poprzeczn± noszy, regulowane w 7 pozycjach u³atwiaj±ce transport pacjentów oty³ych, certyfikowane w zakresie normy PN-EN 1865-3:2012+ A1:2015 lub równowa¿nej. 7) Certyfikat dla parametru: Wyprofilowany materac umo¿liwiaj±cy ustawienie wszystkich dostêpnych pozycji transportowych, przystosowany do przewozu pacjentów oty³ych o powierzchni antypo¶lizgowej, nie absorbuj±cy krwi i p³ynów, odporny na ¶rodki dezynfekuj±ce. Materac niepalny zgodny z norm± EN 597-1 lub równowa¿n±. 8) Certyfikat potwierdzaj±cy spe³nienie przez nosze normy dla medycznych urz±dzeñ elektrycznych IEC 60601-1 lub normy równowa¿nej;9) Dokument producenta (protokó³/raport z badañ) ambulansu potwierdzaj±cy spe³nienie wymagañ wytrzyma³o¶ciowych zgodnie z PN EN 1789 lub norm± równowa¿n± wystawione przez niezale¿n± jednostkê notyfikacyjn±. Dokument musi potwierdzaæ, i¿ oferowane nosze by³y przedmiotem badania na oferowanej marce i modelu ambulansu.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

Wszystkie wymienione w og³oszeniu

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Na etapie sk³adania ofert Wykonawca ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zany jest przed³o¿yæ o¶wiadczenia wstêpnie potwierdzaj±ce, ¿e nie podlega wykluczeniu z udzia³u w postêpowaniu, oraz ¿e spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w rozdziale 14 SWZ, tj.:1) o¶wiadczenie Wykonawcy dotycz±ce braku podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy (wg wzoru – za³. nr 3 do SWZ);2) o¶wiadczenie Wykonawcy dotycz±ce spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy (wg wzoru – za³. nr 4 do SWZ);W przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, Wykonawca przedstawia równie¿ o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie w jakim wykonawca powo³uje siê na te zasoby. – wg wzoru – za³±cznik nr 6a i 6b do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Oferta musi byæ podpisana przez osoby upowa¿nione do reprezentowania wykonawcy (wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia). Do oferty nale¿y za³±czyæ: - W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 15.1. ppkt 1) i 2) SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. - Pe³nomocnictwo dla osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego .

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawiera wzór umowy stanowi±cy za³±cznik nr 9 do SWZ - Projektowane Postanowienia Umowne

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-05-10 10:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: www.platformazakupowa.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-11 11:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-06-09

2021-04-30 Biuletyn Zamówieñ PublicznychOg³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.