Og³oszenie z dnia 2022-02-04
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00132930/01 - Wynik z dnia 2022-04-25
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Utrzymanie oznakowania pionowego oraz wprowadzenie sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego i poziomego na terenie miasta Szczecin w latach 2022-2023.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zarz±d Dróg i Transportu Miejskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 321165698
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Klonowica 5
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 71-241
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.7.) Numer telefonu: 914800443
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zditm@zditm.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.zditm.szczecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie oznakowania pionowego oraz wprowadzenie sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego i poziomego na terenie miasta Szczecin w latach 2022-2023.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-ddca1e4c-840b-11ec-beb3-a2bfa38226ab
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00045688
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-02-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia z zastrze¿eniem art. 61 ust. 2 ustawy pzp, komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie o¶wiadczenia, wnioski (w tym o wyja¶nienie tre¶ci SWZ), zawiadomienia i informacje, odbywa siê wy³±cznie przy u¿yciu Platformy Portal Smart PZP (zwanej dalej: „Platform±”) pod adresem https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl.
2. Korespondencja przekazana zamawiaj±cemu w inny sposób (np. listownie, mailem) nie bêdzie brana pod uwagê.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) Ofertê i o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej (tj. przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) Podmiotowe ¶rodki dowodowe oraz inne dokumenty lub o¶wiadczenia, o których mowa w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy i wymagane zapisami SWZ sk³ada siê w formie elektronicznej (tj. przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3) Sposób sporz±dzenia podmiotowych ¶rodków dowodowych, przedmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
4) W celu z³o¿enia oferty wykonawca zobowi±zany jest za³o¿yæ na Platformie konto u¿ytkownika, jednocze¶nie wprowadzaj±c do Platformy swój podmiot. Rejestracja na Platformie dostêpna jest po klikniêciu przycisku „Za³ó¿ konto”. Szczegó³owe informacje dot. sposobu wykonania ww. czynno¶ci znajduj± siê w „Instrukcji obs³ugi Portalu e-Us³ug SmartPZP”, dostêpnej na stronie Platformy pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl/elearning.
5) Wykonawca mo¿e wycofaæ z³o¿on± przez siebie ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert (ewentualna zmiana oferty odbywa siê poprzez jej wycofanie oraz z³o¿enie nowej oferty – z uwagi na zaszyfrowanie plików oferty brak jest mo¿liwo¶ci edycji z³o¿onej oferty). W tym celu wykonawca loguje siê na Platformê, wyszukuje i wybiera dane postêpowanie, a nastêpnie po przej¶ciu do zak³adki „Oferta”, wycofuje j± przy pomocy przycisku „Wycofaj ofertê”.
6) Wykonawca nie mo¿e wycofaæ oferty po up³ywie terminu sk³adania ofert.
7) Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania do Platformy.
8) Komunikacja wykonawcy z zamawiaj±cym w postêpowaniu odbywa siê za po¶rednictwem posiadanego na Platformie konta U¿ytkownika Zewnêtrznego. Dotyczy to w szczególno¶ci: przekazywania dokumentów, o¶wiadczeñ, informacji, pytañ i wniosków w ramach postêpowania.
9) Komunikacja zamawiaj±cego z wykonawc± w postêpowaniu odbywa siê za po¶rednictwem posiadanego na Platformie konta zamawiaj±cego oraz kont jego U¿ytkowników Wewnêtrznych. Dotyczy to w szczególno¶ci: przekazywania wezwañ i zawiadomieñ, informacji i odpowiedzi na pytania.
10) Zadawanie pytañ przez wykonawców odbywa siê w zak³adce „Pytania do postêpowania”.
11) Po otwarciu ofert, komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami (w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje), odbywa siê za po¶rednictwem Platformy, w zak³adce „Korespondencja”.
12) Za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, za¶wiadczeñ oraz informacji przyjmuje siê datê zapisania plików na serwerze. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z G³ównym Urzêdem Miar, wy¶wietlane s± w prawym górnym rogu Platformy.
Z UWAGI NA LIMIT ZNAKÓW POZOSTA£E WYMAGANIA ZAWARTE ZOSTA£Y W ROZDZIALE II SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Dane osobowe oferentów i osób, których dane s± przekazywane, okre¶lone w ofercie s± przetwarzane w sposób okre¶lony w rozdziale IV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegó³y dostêpne w rozdziale IV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP/2/TP/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest bie¿±ce utrzymanie oznakowania pionowego oraz wprowadzanie nowych sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego i poziomego w granicach administracyjnych miasta Szczecin. Powy¿sze prace wykonywane bêd± zarówno z materia³u Wykonawcy jak równie¿ z materia³u Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy posiada do wykorzystania materia³ z odzysku (bariery ochronne, s³upki, znaki itp.) przeznaczone do ponownego u¿ycia (materia³ na stanie depozytu miejskiego).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielania zamówieñ podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówieñ publicznych, polegaj±cych na powtórzeniu podobnych us³ug, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, do 200 % warto¶ci szacunkowej zamówienia podstawowego. Podstaw± ustalenia warunków realizacji zamówienia podobnego jest umowa podstawowa oraz przeprowadzone z wykonawc± negocjacje.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonany wed³ug kryteriów oceny ofert okre¶lonych w rozdziale XIII.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykonanie zleceñ dotycz±cych bie¿±cego utrzymania oznakowania pionowego na drogach kategorii: krajowej, wojewódzkiej, powiatowej, gminnej i wewnêtrznej
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wprowadzenia sta³ych organizacji ruchu
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:1) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nale¿ycie w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, minimum dwie roboty budowlane, polegaj±ce na utrzymaniu lub wprowadzaniu organizacji ruchu na ulicach w mie¶cie o liczbie ludno¶ci powy¿ej 300 000, warto¶æ wykonanych prac nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 150 000,00 z³ brutto ka¿da.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie. Zamawiaj±cy uwzglêdni tylko zadania zakoñczone.
W przypadku, gdy warto¶æ robót wykazanych przez Wykonawcê wyra¿ona bêdzie w walucie obcej, Zamawiaj±cy przeliczy tê warto¶æ na walutê polsk± w oparciu o ¶redni kurs walut NBP, dla danej waluty, z daty wszczêcia postêpowania. Je¿eli w tym dniu nie bêdzie opublikowany ¶redni kurs NBP, Zamawiaj±cy przyjmie kurs ¶redni z ostatniej tabeli przed wszczêciem postêpowania.
b) dysponuje lub bêdzie dysponowaæ osobami/brygadami zdolnymi do realizacji zamówienia:
b1) minimum dwoma osobami posiadaj±cymi roczne do¶wiadczenie w koordynowaniu prac zwi±zanych z utrzymaniem oznakowania pionowego (w tym równie¿ wprowadzaniu sta³ych organizacji ruchu i czytaniu rysunków technicznych) oraz posiadaj±cymi aktualne za¶wiadczenie o ukoñczeniu szkolenia w zakresie kierowania ruchem drogowym, o którym mowa w rozporz±dzeniu MSWiA z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym ( Dz. U. 2016 r. poz. 143 z pó¼n. zm.)
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.
b2) minimum dziewiêcioma brygadami roboczymi co najmniej 3 osobowymi, w tym w ka¿dej brygadzie znajdzie siê osoba posiadaj±ca aktualne za¶wiadczenie o ukoñczeniu szkolenia w zakresie kierowania ruchem drogowym, w tym:
• minimum czterema brygadami roboczymi co najmniej 3 osobowymi, w tym w ka¿dej brygadzie znajdzie siê osoba posiadaj±ca aktualne za¶wiadczenie o ukoñczeniu szkolenia w zakresie kierowania ruchem drogowym, o którym mowa w rozporz±dzeniu MSWiA z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym ( Dz. U. 2016 r. poz. 143 z pó¼n. zm.) (utrzymanie oznakowanie pionowego)
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.
• minimum trzema brygadami roboczymi co najmniej 3 osobowymi, w tym w ka¿dej brygadzie znajdzie siê osoba posiadaj±ca aktualne za¶wiadczenie o ukoñczeniu szkolenia w zakresie kierowania ruchem drogowym, o którym mowa w rozporz±dzeniu MSWiA z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym ( Dz. U. 2016 r. poz. 143 z pó¼n. zm.) (wprowadzanie sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego)
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.
• minimum dwiema brygadami roboczymi co najmniej 3 osobowymi, w tym w ka¿dej brygadzie znajdzie siê osoba posiadaj±ca aktualne za¶wiadczenie o ukoñczeniu szkolenia w zakresie kierowania ruchem drogowym, o którym mowa w rozporz±dzeniu MSWiA z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym ( Dz. U. 2016 r. poz. 143 z pó¼n. zm.) (wprowadzanie sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania poziomego)
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.
Uwaga: Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia brygad w ramach wykonywania poszczególnych prac.
c) dysponuje niezbêdnymi do wykonania zamówienia narzêdziami i urz±dzeniami t.j.:
c1) min. 9 szt. samochodów skrzyniowych,
c2) min. 5 szt. agregatów pr±dotwórczych,
c3) min. 2 szt. agregatów spawalniczych przewo¼nych,
c4) min. 2 szt. malowarek do wykonywania oznakowania poziomego,
c5) min. 2 szt. frezarek do usuwania oznakowania poziomego,
c6) min. 1 szt. urz±dzenia do usuwania oznakowania poziomego metod± hydropiaskow±,
c7) min. 1 szt. urz±dzenia do usuwania oznakowania poziomego metod± waterblasting.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane przez zamawiaj±cego, które nale¿y z³o¿yæ na wezwanie, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy na potwierdzenie, ¿e wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w Rozdziale V pkt 1 SWZ:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty, jako spe³nienie warunku okre¶lonego w Rozdziale V pkt 1 ppkt 1) lit. a) SWZ;
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, jako spe³nienie warunku okre¶lonego w Rozdziale V pkt 1 ppkt 1), lit. b) SWZ;
3) wykaz narzêdzi wyposa¿enia zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami w celu realizacji zamówienia, jako spe³nienie warunku okre¶lonego w Rozdziale V pkt 1 ppkt 1) lit. c) SWZ.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± sk³adaj± jeden wspólny ww. wykaz.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Dokumenty wymagane przez zamawiaj±cego, które nale¿y z³o¿yæ sk³adaj±c ofertê:1) formularz oferty, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ i formularz cenowy, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1A i 1B do SWZ,
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu (odpowiednio: wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby) jest umocowana do jego reprezentowania,
Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e te dokumenty uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ w za³±czniku nr 2 do SWZ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
3) pe³nomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia), je¿eli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia) dzia³a osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2)
4) o¶wiadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców.
5) o¶wiadczenie wykonawcy o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców, w zakresie, w jakim wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6) o¶wiadczenie wykonawcy o poleganiu na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ;
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
7) podmiotowe ¶rodki dowodowe:
a) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia wraz z o¶wiadczeniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±cym brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ). Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby mo¿e byæ zast±pione innym podmiotowym ¶rodkiem dowodowym potwierdzaj±cym, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tego podmiotu;
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
b) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wskazuj±ce, które us³ugi, wykonaj± poszczególni wykonawcy, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ.
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ w przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia.
8) opis rozwi±zañ równowa¿nych – je¿eli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVII pkt 6 SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci);
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia, ww. dokument sk³adaj± wspólnie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wadium nale¿y wnie¶æ w wysoko¶ci 17.000,00 z³ (s³ownie: siedemna¶cie tysiêcy z³otych) przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Decyduje moment wp³ywu ¶rodków do zamawiaj±cego.2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) w pieni±dzu – przelewem na konto depozytowe zamawiaj±cego nr 85 1020 4795 0000 9702 0278 0682
2) gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (z zastrze¿eniem, ¿e porêczenie jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym) - wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej na Platformie.
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieni±dzu zaleca siê, aby w tytule przelewu wyra¼nie oznaczyæ wykonawcê wnosz±cego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pe³nomocnika/po¶rednika.
4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia:
1) dokument gwarancji/porêczenia sporz±dzony w jêzyku obcym nale¿y z³o¿yæ wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski,
2) gwarancje/porêczenia podlegaæ musz± prawu polskiemu; wszystkie spory dotycz±ce gwarancji/porêczeñ bêd± rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji s±dów polskich.
5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia z tre¶ci tych dokumentów musi w szczególno¶ci jednoznacznie wynikaæ:
1) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³aty ca³ej kwoty wadium nieodwo³alnie i bezwarunkowo na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego (beneficjenta gwarancji/porêczenia – Gminy Miasto Szczecin – Zarz±d Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie) zawieraj±ce o¶wiadczenie, ¿e zaistnia³y okoliczno¶ci, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczno¶ci,
2) termin obowi±zywania gwarancji/porêczenia, który nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±.
6. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. W zwi±zku z powy¿szym zaleca siê, aby w tre¶ci gwarancji/porêczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który nale¿y przes³aæ o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium.
7. W formularzu oferty nale¿y wpisaæ nr konta, na które zamawiaj±cy ma zwróciæ wadium wniesione w pieni±dzu.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy.2. Pe³nomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 nale¿y do³±czyæ do oferty.
3. Wszelk± korespondencjê w postêpowaniu zamawiaj±cy kieruje do pe³nomocnika.
4. Wspólnicy spó³ki cywilnej s± wykonawcami wspólnie ubiegaj±cymi siê o udzielenie zamówienia i maj± do nich zastosowanie zasady okre¶lone w pkt 1 – 3.
5. Przed zawarciem umowy wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ zamawiaj±cemu kopiê umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców, zawieraj±c±, co najmniej:
1) zobowi±zanie do realizacji wspólnego przedsiêwziêcia gospodarczego obejmuj±cego swoim zakresem realizacjê przedmiotu zamówienia,
2) okre¶lenie zakresu dzia³ania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowi±zywania umowy, który nie mo¿e byæ krótszy, ni¿ okres obejmuj±cy realizacjê zamówienia.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ na podstawie art. 455 ustawy.2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian postanowieñ niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy, polegaj±cych na:
1) zmianie terminu wykonania przedmiotu umowy,
2) zmianie wynagrodzenia,
3) zmianie zakresu ¶wiadczenia oraz sposobu spe³nienia ¶wiadczenia,
4) zmianie osób wskazanych do realizacji zamówienia.
3. Zmiana wynagrodzenia bêdzie mo¿liwa w nastêpuj±cych przypadkach:
1) nast±pi zmiana:
a) stawki podatku od towarów i us³ug,
b) nast±pi konieczno¶æ zmiany zakresu przedmiotu niniejszej umowy, wykonania prac dodatkowych, konieczno¶æ uwzglêdnienia wp³ywu innych przedsiêwziêæ, dzia³añ powi±zanych z przedmiotem niniejszej umowy.
4. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 pkt 1) lit. a) warto¶æ netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni siê, a okre¶lona w aneksie warto¶æ brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
5. Przed³u¿enie terminów wykonania przedmiotu umowy mo¿e nast±piæ o czas niezbêdny do zakoñczenia przedmiotu umowy, jednak nie d³u¿ej ni¿ okres trwania poni¿ej wymienionych okoliczno¶ci:
1) w przypadku powszechnej niedostêpno¶ci surowców lub materia³ów;
2) w sytuacji, gdy w okresie realizacji przedmiotu umowy nast±pi± niesprzyjaj±ce warunki atmosferyczne, np. intensywne opady deszczu, ¶niegu, wichury, ujemne temperatury uniemo¿liwiaj±ce zachowanie re¿imów technologicznych, wp³ywaj±ce na jako¶æ wykonania lub trwa³o¶æ przedmiotu umowy, powoduj±ce wstrzymanie prac przez okres co najmniej 5 dni kalendarzowych nastêpuj±cych po sobie. Przed³u¿enie terminu Zamawiaj±cy warunkuje z³o¿eniem przez Wykonawcê stosownego wniosku oraz dokumentów wskazuj±cych, ¿e zachowanie wymogów technologicznych w danych warunkach atmosferycznych jest niemo¿liwe (informacja
o stanie pogody z Biura Prognoz);
3) w przypadku konieczno¶ci dokonania zmian w dokumentacji projektowej lub wykonania dokumentacji zamiennej, gdy czas na jej wykonanie spowoduje wyd³u¿enie realizacji umowy;
4) z powodu okoliczno¶ci si³y wy¿szej, np. wyst±pienie zdarzenia losowego wywo³anego przez czynniki zewnêtrzne, których z pewno¶ci± nie mo¿na by³o przewidzieæ, w szczególno¶ci zagra¿aj±cych bezpo¶rednio ¿yciu, zdrowiu ludzi lub gro¿±cego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach;
5) w przypadku wyst±pienia innych przyczyn zewnêtrznych niezale¿nych od Zamawiaj±cego
i Wykonawcy skutkuj±cych niemo¿no¶ci± terminowego realizowania prac.
6. Zmiana polegaj±ca na zmianie osób wskazanych do realizacji Umowy, nastêpowaæ mo¿e na wniosek Wykonawcy, za pisemn± zgod± Zamawiaj±cego. Osoba proponowana na to stanowisko musi spe³niaæ wymagania opisane w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Wprowadzenie tej zmiany nast±pi aneksem do niniejszej Umowy
7. Zmiana polegaj±ca na zmianie sposobu spe³nienia ¶wiadczenia, w tym zmiany technologiczne, mog± nast±piæ w szczególno¶ci je¿eli nast±pi(±):
1) okoliczno¶ci korzystne dla Zamawiaj±cego z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególno¶ci umo¿liwiaj±cych obni¿enie kosztów ponoszonych przez Zamawiaj±cego na wykonanie umowy,
2) konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych, technologicznych lub materia³owych ni¿ wskazane w dokumentacji, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy,
3) konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa;
4) konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych z uwagi na czasow± lub ca³kowita niedostêpno¶æ materia³ów lub technologii (np. zaprzestania produkcji)
Z UWAGI NA LIMIT ZNAKÓW PE£EN ZAKRES ZMIAN UMOWY OPISANY ZOSTA£ W ZA£ACZNIKU NR 4 DO SWZ TJ. WZORZE UMOWY.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-02-21 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma Zamawiaj±cego: https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-21 10:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-03-22
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia dokumentów, o których mowa w § 4 Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Us³uga przeprowadzenia szkoleñ dla nauczycieli w bud¿etowych jednostkach o¶wiatowych kszta³cenia ogólnego Gminy Miasto Szczecin - w podziale na czê¶ci
- ¦wiadczenie us³ugi ca³odobowego przewozu osób zmar³ych, p³odów oraz koñczyn dla USK-2 PUM w Szczecinie.
- Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z pe³nieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn.:Budowa obwodnicy Warzymic i Przec³awia w ci±gu DK13-etap II-wyd³u¿enie pasów w³±czenia na autostradzie A6 (...)
- Wykonanie przegl±dów okresowych budowli hydrotechnicznych Urzêdu Morskiego w Szczecinie w 2025 r.
- Wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwoleñ niezbêdnych do realizacji inwestycji polegaj±cej na budowie ma³ej infrastruktury turystycznej nad Jeziorem Szmaragdowym
- Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej budynku po³o¿onego przy ul. Przybrze¿nej 8 w Szczecinie
wiêcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja drogi powiatowej nr 1765N, odcinek D³u¿ec - Piecki - etap II
- Konserwacja oznakowania pionowego i poziomego dróg gminnych bêd±cych w zarz±dzie Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy
- "Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa ¶cie¿ki pieszo-rowerowej w Gminie Izbicko w ci±gu drogi powiatowej 1815 O Izbicko-Grodzisko na odcinku Izbicko-Utrata""
- Budowa ¶cie¿ki pieszo-rowerowej wzd³u¿ drogi powiatowej na odcinku od miejscowo¶ci Popielów do miejscowo¶ci Kar³owice, w ramach projektu "Bezpieczny transport w Aglomeracji Opolskiej"
- Przebudowa drogi transportu rolnego Ciepielowice-Zorgi
- Przebudowa drogi gminnej- ul. Polna w Orzyszu
wiêcej: Instalowanie znaków drogowych »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.